Gå til innhold

Er det mulig å bli diktator her til lands?

Gjest Konser

Anbefalte innlegg

Gjest Konser

Hver gang jeg er på butikken, så plager de meg med at jeg skal bli en del av samfunnet. Og så noen gjør alltid noe over streken også, for å provosere, til den grad at man burde handle, men man gjør det ikke. Utlendinger tror de har mer rett på ting, enn jeg som er norsk.

Jeg kunne tenkt meg å starte klesfabrikker med sånn 500 ansatte hver, uten utdanning, bare opplæring og normalt betalt, så man kan kjøpe hus og bil. Narkomane burde ha egne bygg også, så de slipper å terrorisere normale folk.

Er det mulig, tror dere? Ikke for å fornærme noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, fullt mulig, bare stå på. Den første tanken, tenker du fungerende kommunisme eller sweat shops? 

Anonymkode: b0cf5...5b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/5/2024 at 2:32 AM, Guest Konser said:

Hver gang jeg er på butikken, så plager de meg med at jeg skal bli en del av samfunnet. Og så noen gjør alltid noe over streken også, for å provosere, til den grad at man burde handle, men man gjør det ikke. Utlendinger tror de har mer rett på ting, enn jeg som er norsk.

Jeg kunne tenkt meg å starte klesfabrikker med sånn 500 ansatte hver, uten utdanning, bare opplæring og normalt betalt, så man kan kjøpe hus og bil. Narkomane burde ha egne bygg også, så de slipper å terrorisere normale folk.

Er det mulig, tror dere? Ikke for å fornærme noen!

Fabrikkeier kan du da alltids bli. Bare å spare 20-50 millioner for å kjøpe en eldre næringseiendom. Så trenger du maskiner og utstyr, det vil fort koste noen titalls millioner. Og 500 ansatte vil koste deg rundt 250kr timen pr ansatt (inkl. feriepenger, arb.avgift, pensjonskostnader), noe som sender månedskostnaden for lønn opp i 22 millioner. Og så vil det nok dra på seg noen hundretusner i strømregning. 

Så har du kapital til det så sett igang. 

Når det gjelder diktator er det nok enklest å få hjelp av militæret, enten det norske eller et utenlandsk og begå statskupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...