Gå til innhold

Hva er galt med billigkneipp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi dette brødet er alt for tørr, og jeg kunne jo like gjerne spist PAPP liksom.  

Anonymkode: f6b95...770

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at kneip er favoritt butikkbrødet mitt. Kutter det bare opp i butikken også er det rett i fryseren.

Anonymkode: eb0c0...3dd

• Liker 2
Skrevet
On 5/4/2024 at 11:13 AM, AnonymBruker said:

TS 

Er enig i at First price kneipp ikke er spesielt god. Den virker ikke være fersk, selv på morgenen. 

Men Coop sin extra er fersk og saftig på morgenen (i hvertfall her) og holder da like lenge som annet brød. 

Anonymkode: 52e73...138

Jeg synes first price kneippen er kjempe god. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 10.17):

Jeg synes coop extra sin kneipp er det beste brødet av alle. Og Rema sin ikke langt etter. Men i butikkene her ligger kneippen usolgt i hyllene på kvelden, mens de dyre brødene er utsolgt. Jeg har prøvd mange av de dyreste, men smaker slik jeg forestiller meg barkebrød smaker. Grynete og fæle, vokser i munnen. Men selvfølgelig, det er MIN smak, respekterer at andre er anderledes. 

Men likevel, med mange mennesker med dårlig råd, hva er grunnen til at, etter min mening, de beste og billigste brødene ligger igjen? Det er nesten ikke forskjell på innholdsfortegnelsen. De dyre er bare tilsatt små menger havre eller annen "gryn". Likevel kjøpes disse til fire og fem ganger prisen av kneipp. De kan umulig være verd det. 

Smaker dritt, fattig på næringsstoffer, blir ødelagt etter EN dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 10.17):

Jeg synes coop extra sin kneipp er det beste brødet av alle. Og Rema sin ikke langt etter. Men i butikkene her ligger kneippen usolgt i hyllene på kvelden, mens de dyre brødene er utsolgt. Jeg har prøvd mange av de dyreste, men smaker slik jeg forestiller meg barkebrød smaker. Grynete og fæle, vokser i munnen. Men selvfølgelig, det er MIN smak, respekterer at andre er anderledes. 

Men likevel, med mange mennesker med dårlig råd, hva er grunnen til at, etter min mening, de beste og billigste brødene ligger igjen? Det er nesten ikke forskjell på innholdsfortegnelsen. De dyre er bare tilsatt små menger havre eller annen "gryn". Likevel kjøpes disse til fire og fem ganger prisen av kneipp. De kan umulig være verd det. 

Og det brødet du snakker om ekstra coop sitt kneip koster 5 kr dagen derpå😉Fryse det bare. Det er godt. Det loff brødet og. 

Anonymkode: 92938...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gentleman59 skrev (På 4.5.2024 den 10.30):

Kneip er ikke spiselig. Sagflis. 

Men noe mye viktigere: Har du en god oppskrift på brød? Det er fristende å prøve. Kjøkkenmaskinen stpr og er flau, den blir nesten ikke brukt. 

Jeg lager ofte dette

https://krem.no/hjem/smulefritt-grovbrod-billig-enkelt-og-godt/

Men jeg liker og billigkneip, men synes det alltid er utsolgt her..

Anonymkode: 0db06...8e8

Skrevet

Kjøp det brødet du ønsker; fokuser heller på å velge gode pålegg dersom det er helsa du tenker på. Fiskepålegg, kokte egg, kjøttpålegg med høy %- andel kjøtt, ost osv. Heller kneip med reker og egg, enn grovbrød med servelat ...!

Selvsagt er det enda bedre med noe skikkelig grovt med fullkorn og gjerne surdeig, men om du først skal ha kneip, gjør du mye "damage control" via pålegget

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig gått over til å kjøpe mest kneippbrød. Synes rett og slett ikke mitt "favoritt" kjøpebrød fra Coop til 50 kroner er i nærheten av å være fem ganger bedre enn kneippbrødet som koster 10 kr, så da er kneipp helt OK. Opplever heller ikke at det blir tørrere enn andre brød, men oppbevarer det såklart i frysepose (og ikke i transportbrødposen fra butikken). 

Kneipp er litt overdrevent utskjelt, synes jeg. Det er mange dyre brød som ikke er hverken grovere eller sunnere enn kneippbrødet... og visstnok Norges mest solgte brød, Superbrød, er egentlig bare en "pyntet" versjon av kneipp, som attpåtil er litt mindre grovt, men til 3,5x pris sammenlignet med kneipp. 

Anonymkode: b9a26...abf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bakehusets Gulrotbrød synes jeg er saftig og godt. Blir ikke tørt etter en dag.

Anonymkode: 6c5fe...3f4

Skrevet
Rosalilje84 skrev (15 timer siden):

Smaker dritt, fattig på næringsstoffer, blir ødelagt etter EN dag.

Spiser du mye dritt siden du vet hvordan det smaker?

Kneip er bortimot det kjedeligste brødet jeg kan tenke meg. Ikke fint og ikke grovt, det er liksom bare ikke noe og jeg kan ærlig talt ikke huske sist jeg kjøpte eller spiste kneip.

Jeg foretrekker å bake selv, og nå for tiden går det mye i skappelbrød, men med vanlig mel, ikke spelt. Det kan du jo prøve @Gentleman59 De fleste som har fått dette brødet av meg syns det er veldig godt, selv om det er superenkelt og har kort hevetid.

Gjest Gentleman59
Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Spiser du mye dritt siden du vet hvordan det smaker?

Kneip er bortimot det kjedeligste brødet jeg kan tenke meg. Ikke fint og ikke grovt, det er liksom bare ikke noe og jeg kan ærlig talt ikke huske sist jeg kjøpte eller spiste kneip.

Jeg foretrekker å bake selv, og nå for tiden går det mye i skappelbrød, men med vanlig mel, ikke spelt. Det kan du jo prøve @Gentleman59 De fleste som har fått dette brødet av meg syns det er veldig godt, selv om det er superenkelt og har kort hevetid.

Dritt har jeg aldri spist, men jeg har luktet bondens gull😁
Men sagflis har jeg fått i munnen og det smakte bemerkelsesverdig likt kneip...

Takk for tips! Både godt og enkelt lyder noe jeg kan forsøke.
Tusen takk for tips🙏

AnonymBruker
Skrevet

For min del er kneippbrød bare tomme kalorier. Det metter dårlig, er næringsfattig og smaker heller ikke spesielt godt. Med andre ord er det ingen grunn til å spise det, uansett hvor billig det er. 

Anonymkode: c38a4...4fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bakehusets Gulrotbrød synes jeg er saftig og godt. Blir ikke tørt etter en dag.

Anonymkode: 6c5fe...3f4

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Anonymkode: 4ea3d...e12

Skrevet

Kneipp er et nitrist brød. På grensen til uspiselig. Samme hvilken produsent. Dersom det er det eneste som ligger igjen hvis vi skal kjøpe ferdig brød, blir det halvstekte baguetter eller noe. 

Vi kjøper brødmel i pakker. Bare elte sammen og steke, ingen ytterligere oppskrift behøves. Får to brød for prisen av ett baker brød. Så hvis man er opptatt av pris er det absolutt å anbefale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...