Gå til innhold

Hvite sneakers til kjole i konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gå med joggesko hvis de er nye og rene? Kan jeg gå og kjøpe meg en ny joggebukse og ha i konfirmasjon fordi den er ny og ren? Kanskje finbuksa jeg har ikke er så behagelig på, og jeg ikke har lyst til å kjøpe nye penklær "bare for en konfirmasjon, lzm...". Hva tror du konfirmanten tenker når du ikke gidder å kjøpe deg finsko med gode såler "bare for en konfirmasjon"? Det er ikke sånn at man ENTEN kan ha joggesko eller stilletthæler

Anonymkode: 0f5a0...c9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gå med joggesko hvis de er nye og rene? Kan jeg gå og kjøpe meg en ny joggebukse og ha i konfirmasjon fordi den er ny og ren? Kanskje finbuksa jeg har ikke er så behagelig på, og jeg ikke har lyst til å kjøpe nye penklær "bare for en konfirmasjon, lzm...". Hva tror du konfirmanten tenker når du ikke gidder å kjøpe deg finsko med gode såler "bare for en konfirmasjon"? Det er ikke sånn at man ENTEN kan ha joggesko eller stilletthæler

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a2783...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser like dumt ut som om en har på seg fotballsko til penkjolen.

Anonymkode: c3227...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nettopp. Skal man kle seg fint, skal man kle seg fint og ikke med joggesko som kun er ment til å løpe i. Det ser tåpelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nettopp. Skal man kle seg fint, skal man kle seg fint og ikke med joggesko som kun er ment til å løpe i. Det ser tåpelig ut.

Du vet ikke forskjell på joggesko og sneakers?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du vet ikke forskjell på joggesko og sneakers?

det er vel heller du som ikke vet at joggesko er det norske ordet som betyr sneakers

Anonymkode: 1891e...968

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 13.03):

det er vel heller du som ikke vet at joggesko er det norske ordet som betyr sneakers

🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 1.22):

Nei. I konfirmasjonsselskap er det viktigste å vise respekt for konfirmanten, vertskapet og anledningen. I konfirmasjon sitter man stort sett på ræven hele dagen uansett, så komfort bør komme langt ned på listen over hva som er viktig for voksne folk som ikke har en diagnose.

Man kan fortsatt vise respekt for vertskapet uten høyhælte sko.  Et par pene, rene joggesko går helt fint så lenge de står til resten av antrekket.

Anonymkode: 73deb...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 13.03):

😂😂😂

Nei, det er det ikke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint. Selv går jeg ikke i annet enn behagelige sko som joggesko. Bare det passer antrekket så blir det bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte hvite joggesko fra Superga i bryllupet mitt (ja, til brudekjolen, i kirken og i selskapet), og har brukt dem mye til pent etterpå. De som mener jeg «ikke respekterer vertskapet» ved å ha dem på får mene hva de vil, men jeg kler ikke høyhælte sko eller ballerinasko så det får bare være. Elsker å pynte meg men joggeskoene legger jeg aldri bort. Møter ikke opp i konfirmasjon i slitne løpesko jeg bruker på trening, liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det passer helt fint.
Heller det enn å pine seg igjennom med sko som gjør vondt, ikke passer foten osv.  Det er ingen som bryr seg og om noen gjør de så trøst deg med at de har lite å bry seg om;) 

Anonymkode: 766bc...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/4/2024 at 9:53 AM, AnonymBruker said:

Er det greit eller ikke? Kan ikke bruke høyhælte sko og lite lysten på å måtte kjøpe nye sko for en dag 

Det er helt greit så lenge de er helt rene! Føler det har blitt ganske vanlig 😊

Anonymkode: f309e...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 12.12):

I min familie hadde det absolutt ikke vært innenfor (med mindre man gikk på krykker eller noe). 

Anonymkode: 212e3...f9b

I min hadde vi ikke brydd oss. 

Anonymkode: a13b3...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør at antrekket blir hverdagslig.  Det finnes et hav av pene lave sko, ikke vanskelig å finne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sneakers er hverdagssko. Selv om noen bloggere/"influensere" prøver å få dette til å bli finsko er kun fordi de får betalt fra produsenten. 

Jeg synes det er helt greit at folk med autisme og/eller hypersensitivitet går med behagelige sko som er "inngått". Vi andre kan kjøpe oss gode og fine pensko på butikken av god kvalitet slik at de holder seg til andre festanledninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 18.50):

Du klarer fint å gå i noen gode pumps eller flate ballerinasko de få timene et slikt selskap varer. Dette er et oppkonstruert problem. 

Anonymkode: 7201a...72a

Det er lett å mene, men vanskelig å vite hva andre sliter med. Med nevromer og nevropati så er sko et evig problem for meg - og trolig for en god del flere.

Anonymkode: f9e22...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange i denne tråden pleier å legge merke til skotøyet til andre de er i selskap sammen med?

Jeg var i konfirmasjonsselskap i går, og la ikke merke til en eneste sko.

Ts, gå med de skoene du selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er lett å mene, men vanskelig å vite hva andre sliter med. Med nevromer og nevropati så er sko et evig problem for meg - og trolig for en god del flere.

Anonymkode: f9e22...72b

Hvis TS hadde slike lidelser, så hadde hun vel tatt det med i startinnlegget så vi slapp å gjette og lage oss egne teorier om hvorfor hun ikke kan gå i gode pensko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
C8H10N4O2 skrev (29 minutter siden):

Hvor mange i denne tråden pleier å legge merke til skotøyet til andre de er i selskap sammen med?

Jeg var i konfirmasjonsselskap i går, og la ikke merke til en eneste sko.

Ts, gå med de skoene du selv ønsker.

Folk legger merke til forskjellige ting. I 50-årsdagen min hvor (nesten) alle var pyntet til fest, og vi serverte fin middag, så valgte svogeren min å troppe opp i dongeribukse og hverdagsgenser som man gjerne bruker på jobb. Jeg vet det ikke ble gjort for å plage meg, men det er nå slik i Norges land at man gjerne kler seg litt penere (inkl sko) når man blir invitert i selskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...