Gå til innhold

Kjøkken feil trengs å rettes opp.


Cocogirl

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva forrige eieren her gjorde eller tenkte med.. HVORDAN kan jeg fikse denne tåpelige feilen her?! Hvis du ikke ser feilen.. Så sjekk ovnen og viften 😅

Skal fikse dette selv foresten, billigst mulig..

Screenshot_20240504_082825.jpg

Tittel endret.
Chantielle mod.

Endret av Chantielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cocogirl skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva forrige eieren her gjorde eller tenkte med.. HVORDAN kan jeg fikse denne tåpelige feilen her?! Hvis du ikke ser feilen.. Så sjekk ovnen og viften 😅

Skal fikse dette selv foresten, billigst mulig..

Screenshot_20240504_082825.jpg

Oi sann 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (Akkurat nå):

Oi sann 😂

Hehe det kan du si 2 ganger 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocogirl skrev (1 minutt siden):

Hehe det kan du si 2 ganger 🤣

Kan vedkommende ha hatt skjeve hornhinner 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta bort tre av flisene og flytt overskapet med vifta, i mellom rommet kan du montere en glattkant. ta ett bilde og oppsøk en kjøkken designer.de hjelper deg med det du trenger av fester. kan være du får problemer med utlufting til vifte...letteste løsning er og spørre der de selger kjøkken,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fenrir skrev (11 minutter siden):

ta bort tre av flisene og flytt overskapet med vifta, i mellom rommet kan du montere en glattkant. ta ett bilde og oppsøk en kjøkken designer.de hjelper deg med det du trenger av fester. kan være du får problemer med utlufting til vifte...letteste løsning er og spørre der de selger kjøkken,

Takk for svaret, skal gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg inn en liten bokhylle.

Anonymkode: 27525...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Legg inn en liten bokhylle.

Anonymkode: 27525...e14

Ser du feilen foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke feilen, hva er det?

Anonymkode: fcdd3...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan jeg kan hjelpe deg, men dette var noe av det merkeligste kjøkkenløsningen jeg har sett😅 Hadde vært gøy å få høre tanken bak denne løsningen liksom😂🙈

Anonymkode: 48203...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde flyttet vifteskapet til riktig plass, og det overskapet som nå er til venstre, hadde jeg satt på høyresiden. Så hadde jeg laget en hylle mellom vifteskapet og hjørneskapet. Mulig denne hylla ikke kan være full dybde, med tanke på utluftingen bak. Dette fikser du lett. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser ikke feilen, hva er det?

Anonymkode: fcdd3...f12

Vifta er satt opp skjevt i forhold til ovnen. Avsuget skulle ha vært rett over grytene. :) 

Anonymkode: 7a172...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocogirl skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva forrige eieren her gjorde eller tenkte med.. HVORDAN kan jeg fikse denne tåpelige feilen her?! Hvis du ikke ser feilen.. Så sjekk ovnen og viften 😅

Skal fikse dette selv foresten, billigst mulig..

Screenshot_20240504_082825.jpg

Overskapet siden av krydderhyllen er 10cm for smal. Så der kan du velge en 10cm bredere skap. Dette er vel ikea billigste skap på overskapene. Så ikke så vanskelig å gjøre.  Men hvor komplisert det er. Kommer jo an på hvor stikk kontakt osv til ventilator sitter.  Men det kan jo en elektrikker fikse for deg. 

Bredden på skapet passer på andre siden av hyllen. Men da går skapdøren feil vei

Anonymkode: 9336b...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pysa skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg hadde flyttet vifteskapet til riktig plass, og det overskapet som nå er til venstre, hadde jeg satt på høyresiden. Så hadde jeg laget en hylle mellom vifteskapet og hjørneskapet. Mulig denne hylla ikke kan være full dybde, med tanke på utluftingen bak. Dette fikser du lett. Lykke til!

Hvis det blir klønete med det skapet som bytter plass (mtp håndtak og hvilken vei døren åpnes), er det jo mulig å ha hyller på begge sider av vifteskapet. Men kjenner jeg meg rett, hadde jeg gjort slik jeg foreslo og sparklet og malt skruehull fra håndtak, og sikkert resten av kjøkkenet også. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pysa skrev (Akkurat nå):

Hvis det blir klønete med det skapet som bytter plass (mtp håndtak og hvilken vei døren åpnes), er det jo mulig å ha hyller på begge sider av vifteskapet. Men kjenner jeg meg rett, hadde jeg gjort slik jeg foreslo og sparklet og malt skruehull fra håndtak, og sikkert resten av kjøkkenet også. 🙂

Et annen løsning er jo å flytte begge skapene ti cm til høyre, og lage en smal kokebokhylle mellom hjørneskapet og overskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine løsninger her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde byttet til en ventilator på 70 eller 80cm, og samtidig justert denne så den er midt på. 

Anonymkode: 8701c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vifta er satt opp skjevt i forhold til ovnen. Avsuget skulle ha vært rett over grytene. :) 

Anonymkode: 7a172...085

Har veldig lite å bety i praksis. Noen ovner har suget på siden av plata, og det funker like godt.

Anonymkode: 52422...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilen som er gjort der er at det på venstre side av komfyren et 60-skap i stedet for det originale 40-skapet som var der.

 

Anonymkode: 7695d...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har veldig lite å bety i praksis. Noen ovner har suget på siden av plata, og det funker like godt.

Anonymkode: 52422...b89

Estetikk er også praksis! 

Anonymkode: 02882...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...