Gå til innhold

Soppinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt soppinfeksjon nå i over en uke. Smører meg med Canesten hver 30 min omtrent. Bruker også Peveryl. Jeg kjøpte oral tabelett kombineringspakken og i går igjen kjøpte jeg Diflucan. Prøvd hvitløk triks, og vasking med noe surt som skal brukes til å vaske salat med 🤔 hvorfor hjelper ingenting? Blir helt gal snart! Går på jobb med dette også, og jeg vet det har blitt lagt merke til. Det er jo tortur! 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke diflucan tar det så er det fullt mulig at det ikke er sopp - da er det lege som gjelder. 

Anonymkode: 06c9e...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt soppinfeksjon nå i over en uke. Smører meg med Canesten hver 30 min omtrent. Bruker også Peveryl. Jeg kjøpte oral tabelett kombineringspakken og i går igjen kjøpte jeg Diflucan. Prøvd hvitløk triks, og vasking med noe surt som skal brukes til å vaske salat med 🤔 hvorfor hjelper ingenting? Blir helt gal snart! Går på jobb med dette også, og jeg vet det har blitt lagt merke til. Det er jo tortur! 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Jeg bruker pevaryl pudder. Blir værre av kremer. Går også på fluconazol tabletter. Samme som diflucan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke diflucan tar det så er det fullt mulig at det ikke er sopp - da er det lege som gjelder. 

Anonymkode: 06c9e...361

Men det er akkurat samme symptomer og «utseende» som tidligere infeksjoner🤔 bør jeg ta en pille til? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er akkurat samme symptomer og «utseende» som tidligere infeksjoner🤔 bør jeg ta en pille til? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Du bør gå til legen. 

Anonymkode: 06c9e...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du bør gå til legen. 

Anonymkode: 06c9e...361

Ikke på en lørdag. Må ordne noe midlertidig. 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaiturid skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker pevaryl pudder. Blir værre av kremer. Går også på fluconazol tabletter. Samme som diflucan.

Jeg føler også at jeg har blitt verre! Blitt mer sår de siste to dagene også. Tar det lang tid før pudder fungerer? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg føler også at jeg har blitt verre! Blitt mer sår de siste to dagene også. Tar det lang tid før pudder fungerer? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Det lindrer og tørker opp så å si med en gang hos meg. Jeg har kronisk sopp,så vet litt om å ille det kan bli .Ble anbefalt det av en lege og det har reddet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (4 minutter siden):

Det lindrer og tørker opp så å si med en gang hos meg. Jeg har kronisk sopp,så vet litt om å ille det kan bli .Ble anbefalt det av en lege og det har reddet meg.

Tusen takk!!! Hvor lenge etter symptomer er vekk bruker du den? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk!!! Hvor lenge etter symptomer er vekk bruker du den? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Jeg bruker den egentlig fast. Men bruk den ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (1 time siden):

Jeg bruker den egentlig fast. Men bruk den ved behov.

Takk! Sist måtte jeg bruke zink salve, fungerte ganske bra men det er for kort tid siden, så siden den du anbefaler er soppdrepende skal jeg ty til den og bruke den en god stund fremover slik at det ikke kommer igjen. Er det slik at det blusser fort opp igjen når du slutter på den? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (10 timer siden):

Jeg bruker den egentlig fast. Men bruk den ved behov.

Det svir for meg, er det meningen? 🫣

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, kaiturid said:

Det lindrer og tørker opp så å si med en gang hos meg. Jeg har kronisk sopp,så vet litt om å ille det kan bli .Ble anbefalt det av en lege og det har reddet meg.

Hvordan oppleves kronisk sopp? 

Ts, kanskje si noe om plagene du evnt opplever? Svie, lukt, kløe, flassete hud osv

Anonymkode: dbb87...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg føler også at jeg har blitt verre! Blitt mer sår de siste to dagene også. Tar det lang tid før pudder fungerer? 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Hvis du har smurt deg med Canesten hvert 30. minutt i flere dager er det ikke rart du er sår! Canesten er hardt for huden. Vask deg med rennende vann (kun vann, ikke såpe), smør litt sjeldnere, ta gjerne en vaginaltablett, bytt truser ofte i løpet av dagen, gå naken nedentil hvis du kan (hvertfall på natt), ikke bruk truseinnlegg, ikke bruk samme håndkle til å tørke underlivet ditt flere ganger, sørg for at alt som har vært i kontakt med underlivet er vasket på minimum 60°C og uten skyllemiddel, ikke bruk stringtruser eller syntetiske truser. Også oppsøker du lege på mandag hvis det ikke er bedre. 

Anonymkode: 7da2d...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har smurt deg med Canesten hvert 30. minutt i flere dager er det ikke rart du er sår! Canesten er hardt for huden. Vask deg med rennende vann (kun vann, ikke såpe), smør litt sjeldnere, ta gjerne en vaginaltablett, bytt truser ofte i løpet av dagen, gå naken nedentil hvis du kan (hvertfall på natt), ikke bruk truseinnlegg, ikke bruk samme håndkle til å tørke underlivet ditt flere ganger, sørg for at alt som har vært i kontakt med underlivet er vasket på minimum 60°C og uten skyllemiddel, ikke bruk stringtruser eller syntetiske truser. Også oppsøker du lege på mandag hvis det ikke er bedre. 

Anonymkode: 7da2d...ace

Huff visste ikke det! Det bare lindret så i starten og etter 30 min omtrent var det pån igjen! Nå puddrer jeg med Peryvyl pudder så satser på det hjelper! Skal holde meg unna canesten fremover 😭 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan oppleves kronisk sopp? 

Ts, kanskje si noe om plagene du evnt opplever? Svie, lukt, kløe, flassete hud osv

Anonymkode: dbb87...804

Plagene mine: svært sår, rød, kløende. To klumper inni huden på en side. Flasser utenfor ved kjønnshårene. Masse røde såreflekker innimellom i tillegg til intens rødhet. Har også synlig sopp, rundt kjønnsleppene og i mellom, små hvite prikker og hvitt belegg. Veldig hoven. Men nå har det roet seg bittelitt med en pudder som ble foreslått lengre opp her. 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hatt soppinfeksjon nå i over en uke. Smører meg med Canesten hver 30 min omtrent. Bruker også Peveryl. Jeg kjøpte oral tabelett kombineringspakken og i går igjen kjøpte jeg Diflucan. Prøvd hvitløk triks, og vasking med noe surt som skal brukes til å vaske salat med 🤔 hvorfor hjelper ingenting? Blir helt gal snart! Går på jobb med dette også, og jeg vet det har blitt lagt merke til. Det er jo tortur! 

Anonymkode: 7fdbb...03e

Er du sikker på at det er sopp? Kan det hende at du har vært uforsiktig og brukt såpe i skrittet og tullet med den naturlige bakteriefloraen? Isåfall hjelper det å slutte med såpe, og smøre med sinksalve for å dempe kløen. Hvis det er sopp og reseptfri behandling ikke fungerer er det nok greiest å ta kontakt med lege på mandag :) Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som du holder på å omkomme. Det er underlivssopp, ta det med ro. Legemidler bruker man som beskrevet i pakningsvedlegget. Man smører 2-3 ganger om dagen - ikke hvert 30 min.  Skyll med underlivet ( ikke inni) med vann maksimalt 1 gang om dagen. Ellers lar du underlivet være i fred.

At en soppinfeksjon varer både 1 og 2 uker er ikke uvanlig. 

Anonymkode: af1c1...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inotynol kan og hjelpe. Veldig klissete så bruk gamle truser.

Anonymkode: 82762...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det svir for meg, er det meningen? 🫣

Anonymkode: 7fdbb...03e

Er du veldig sår, så har jeg nok merket litt sviing. Men blir fort bedre. Spesielt hvis du har det på på natta og det får virket godt. Pudrer bakover også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...