AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Del Skrevet 3. mai 2024 Meg og mannen hadde vårt første forsøk i februar. Jeg er 31 og han er 40 med barn fra før. Vi ble forespeilet at det skulle være ganske "plankekjøring" fordi jeg har bare har to tette eggledere. Normal AMH, normal sæd og ingen endometriose / PCOS. Vi valgte å dra til en privat klinikk for å slippe ventetid. Hadde 12 store follikler og alt så bra ut. Etter egguttaket fikk vi beskjed om at de kun hadde fått ut 4 egg, og kun 2 ble befruktet. Innsettet vårt ble avlyst og vi satt igjen som to spørsmålstegn. Klinikken hadde ingen særlige svar annet enn kanskje feil dose medisiner. Jeg var helt knust og hadde ikke sett for meg dette utfallet. Var veldig realistisk, men hadde ikke sett for oss å ikke få noe innsett en gang. Neste forsøk er om 10 dager og jeg er så redd.. Livredd for at det samme skal skje igjen. Er det vanlig å få dårlig resultat uten noen spesiell grunn? Hadde føltes så mye bedre hvis vi hadde fått en årsak.. Anonymkode: 538da...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #2 Del Skrevet 3. mai 2024 Det skjer dessverre ja - som oftes uten at de vet hvorfor. I mange tilfeller for lav dose stimulering. Uavhengig av hvor mange follikler man har - så sier det lite om hvor mange brukernes egg man faktisk får. Fikk ut 14 egg første uttak - 2 befruktet - 1 satt inn det andre stoppet. Fikk ut 12 egg ved andre uttak - ingen innsett, ingen på frys Ved uttak nr 3 Fikk vi ut 10 egg - 8 befruktet - 1 satt inn, 7 på frys. "kun" tette eggledere her også... Anonymkode: 59525...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #3 Del Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjer dessverre ja - som oftes uten at de vet hvorfor. I mange tilfeller for lav dose stimulering. Uavhengig av hvor mange follikler man har - så sier det lite om hvor mange brukernes egg man faktisk får. Fikk ut 14 egg første uttak - 2 befruktet - 1 satt inn det andre stoppet. Fikk ut 12 egg ved andre uttak - ingen innsett, ingen på frys Ved uttak nr 3 Fikk vi ut 10 egg - 8 befruktet - 1 satt inn, 7 på frys. "kun" tette eggledere her også... Anonymkode: 59525...5c7 Kan du dele hvilken protokoll og hvilke medisiner du brukte på de ulike forsøkene? Anonymkode: 19574...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Del Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du dele hvilken protokoll og hvilke medisiner du brukte på de ulike forsøkene? Anonymkode: 19574...ae9 Jeg hadde kort protokoll hver gang. Brukte samme medikamenter uttak 1 og 3, men større dose forsøk 3. Andre medikamenter uttak 2. Husker ikke dosene, men brukte Rekovelle og Fyremadel forsøk 1 og 3. Menopur og Fyremadel uttak 2. Første stimuleringsrunde er det svært vanlig at de bruker så lave doser som mulig - særlig for oss hvor det er "lite" som er til hinder for graviditet og gode prøvesvar. Det er ikke uvanlig at første runde stimulering ikke er helt optimalt. Det er selvsagt kjipt og noe man helst ville være for uten - men samtidig bra at ikke de går rett på høye doser for å "sikre" seg. Anonymkode: 59525...5c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #5 Del Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jer selvsagt kjipt og noe man helst ville være for uten - men samtidig bra at ikke de går rett på høye doser for å "sikre" seg. Anonymkode: 59525...5c7 Akkurat dette er jeg litt i uenig i 😅 Hvis de hadde kjørt på med høyere dose for å "sikre seg" hadde vi jo kanskje bare trengt ett forsøk. Ved å ikke gjøre det må vi ha forsøk nummer 2 - og de tjener mer penger. Anonymkode: 538da...81c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 4. mai 2024 #6 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Akkurat dette er jeg litt i uenig i 😅 Hvis de hadde kjørt på med høyere dose for å "sikre seg" hadde vi jo kanskje bare trengt ett forsøk. Ved å ikke gjøre det må vi ha forsøk nummer 2 - og de tjener mer penger. Anonymkode: 538da...81c Risikoen er jo at man blir overstimulert, med alle komplikasjoner og uheldige utfall det kan medføre. Det vil man unngå. Første forsøk er (dessverre) litt prøv og feil. Man ser hvordan kroppen responderer på medisinen. Også får jeg litt vondt i meg dersom klinikker forespeiler «plankekjøring» ved oppstart. Her var det ingenting som skulle tilsi at vi trengte IVF da alle prøver var helt tipp topp, men det tok oss likevel tre forsøk. Og IVF er i seg selv ikke plankekjøring 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #7 Del Skrevet 4. mai 2024 Jeg reagerer stort på at klinikken kalte det "plankekjøring". Vi var begge i slutten av 20-årene. Ingen påvist grunn til barnløshet - både AMH og sædkvalitet var bra. Var friske og slanke,ikke-røykere, og alt lå til rette. Likevel sa de aldri noe slikt. Kun at alle kunne oppleve problemer, og at det ofte var veldig uforutsigbart. Fikk alltid ut rikelig med egg, god befruktning, men så døde alt i løpet av 4-5 dager. 8 forsøk senere konkluderte de med genfeil, og at det nok aldri ville gå. Anonymkode: e5b45...c4e 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Akkurat dette er jeg litt i uenig i 😅 Hvis de hadde kjørt på med høyere dose for å "sikre seg" hadde vi jo kanskje bare trengt ett forsøk. Ved å ikke gjøre det må vi ha forsøk nummer 2 - og de tjener mer penger. Anonymkode: 538da...81c Og du kunne risikert å blitt overstimulert, avbrutt forsøk pga det, uker på sykehus etc.. Eller at eggene ville blitt for store og ikke brukelig. Ivf og stimulering er ikke noe nytt - de vet hva de gjør og har en grunn til at de gjør som de gjør. Hver eneste kvinne er individuell og det er hver kvinnes reaksjon på stimulering også. Min venninne ble overstimulert på kort protokoll med lave doser - det ble avlyst innsett, 17 dager på sykehus og først Innset 4mnd etter uttaket. Så at du er uenig er helt greit det så tenker jeg det er godt det er leger som bestemmer slikt og ikke oss pasienter. Anonymkode: 59525...5c7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg reagerer stort på at klinikken kalte det "plankekjøring". Vi var begge i slutten av 20-årene. Ingen påvist grunn til barnløshet - både AMH og sædkvalitet var bra. Var friske og slanke,ikke-røykere, og alt lå til rette. Likevel sa de aldri noe slikt. Kun at alle kunne oppleve problemer, og at det ofte var veldig uforutsigbart. Fikk alltid ut rikelig med egg, god befruktning, men så døde alt i løpet av 4-5 dager. 8 forsøk senere konkluderte de med genfeil, og at det nok aldri ville gå. Anonymkode: e5b45...c4e Jeg har ikke skrevet at klinikken kalte det plankekjøring - det var mine ord ut fra hva vi ble forespeilet (og i hermetegn). De sa derimot at vi hadde gode odds og at vi hadde en enkel sak utgangspunktet tatt i betraktning - derav ordet plankekjøring. Vi har vært gjennom full utredning og har heller ingen genfeil. Har tatt gentester, mensprøve og utelukket endo / adeno - det er vel sikkert derfor de uttalte seg så sikkert Anonymkode: 538da...81c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke skrevet at klinikken kalte det plankekjøring - det var mine ord ut fra hva vi ble forespeilet (og i hermetegn). De sa derimot at vi hadde gode odds og at vi hadde en enkel sak utgangspunktet tatt i betraktning - derav ordet plankekjøring. Vi har vært gjennom full utredning og har heller ingen genfeil. Har tatt gentester, mensprøve og utelukket endo / adeno - det er vel sikkert derfor de uttalte seg så sikkert Anonymkode: 538da...81c Det er noen ting de kan teste for, men det meste er ikke testbart. Vi har også blitt utredet på klinikk i utlandet. Vår diagnose er en antagelse fra legene. Da vi fikk mange fine egg og embryo. Men alle blastocystene gjennom 8 forsøk viste samme utvikling dag 4. Det finnes også mange som er helt uforklarlig barnløse. Mener ikke å være negativ. Men det å være så skråsikker på at forsøk 1 skal gå er oppskriften på å kjøre seg selv helt i kjelleren. Anonymkode: e5b45...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #11 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 20.02): Meg og mannen hadde vårt første forsøk i februar. Jeg er 31 og han er 40 med barn fra før. Vi ble forespeilet at det skulle være ganske "plankekjøring" fordi jeg har bare har to tette eggledere. Normal AMH, normal sæd og ingen endometriose / PCOS. Vi valgte å dra til en privat klinikk for å slippe ventetid. Hadde 12 store follikler og alt så bra ut. Etter egguttaket fikk vi beskjed om at de kun hadde fått ut 4 egg, og kun 2 ble befruktet. Innsettet vårt ble avlyst og vi satt igjen som to spørsmålstegn. Klinikken hadde ingen særlige svar annet enn kanskje feil dose medisiner. Jeg var helt knust og hadde ikke sett for meg dette utfallet. Var veldig realistisk, men hadde ikke sett for oss å ikke få noe innsett en gang. Neste forsøk er om 10 dager og jeg er så redd.. Livredd for at det samme skal skje igjen. Er det vanlig å få dårlig resultat uten noen spesiell grunn? Hadde føltes så mye bedre hvis vi hadde fått en årsak.. Anonymkode: 538da...81c Hei! I vårt første forsøk fikk vi ut 19 egg og hadde store forhåpninger om at det skulle være igjen noen til innsett. På dag 5, bare noen minutter før vi skulle sette oss i bilen, så får jeg en tlf om at alle er dødd. Sykepleier sa at de hadde begynt å utvikle seg rart på dag 3 og så dødd. De foreslo ICSI på neste runde, og jeg skjønte ikke hvorfor det skulle hjelpe så jeg ba om å få snakke med legen. Legen sa da at det så ut som ingen var blitt skikkelig befruktet (så han var ikke enig med sykepleieren når jeg sa hva de hadde sagt). Vi har nå akkurat hatt uttak nr 2 og er på dag 2. Sitter og gruer meg til en tlf fra klinikken og har ikke en god følelse! info: 35 år, ingenting ellers som skulle tilsi at vi skulle slite med å bli gravide. Håper vi begge får bedre resultat på andre runde 🤞🏼❤️ Anonymkode: 57328...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #12 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! I vårt første forsøk fikk vi ut 19 egg og hadde store forhåpninger om at det skulle være igjen noen til innsett. På dag 5, bare noen minutter før vi skulle sette oss i bilen, så får jeg en tlf om at alle er dødd. Sykepleier sa at de hadde begynt å utvikle seg rart på dag 3 og så dødd. De foreslo ICSI på neste runde, og jeg skjønte ikke hvorfor det skulle hjelpe så jeg ba om å få snakke med legen. Legen sa da at det så ut som ingen var blitt skikkelig befruktet (så han var ikke enig med sykepleieren når jeg sa hva de hadde sagt). Vi har nå akkurat hatt uttak nr 2 og er på dag 2. Sitter og gruer meg til en tlf fra klinikken og har ikke en god følelse! info: 35 år, ingenting ellers som skulle tilsi at vi skulle slite med å bli gravide. Håper vi begge får bedre resultat på andre runde 🤞🏼❤️ Anonymkode: 57328...dce Masse lykke til 🥰 Anonymkode: 538da...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #13 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg skjønner følelsen veldig godt. IVF er ekstremt tøft på psyken fordi det ligger så mye strev bak hver runde. Særlig første runde var verst for min del: jeg var så glad for at vi fikk hjelp og legene var optimistiske på våre vegne, siden vi hadde en mannlig faktor som i utgangspunktet skulle være enkel å løse med litt hjelp. Skuffelsen ble derfor ekstremt stor da vi etter første runde og med syv egg hentet ut satt igjen med én blastocyst, som ikke var av topp kvalitet. Jeg ble også veldig irritert over legene som først valgte å sette det inn for å deretter fortelle meg at det nærmest var null sjans i havet. Så kommunikasjonen var på kryss og tvers, kan man si Etter hvert begynte jeg å google, lete i egne journaler og etter litt "gravearbeid" fant jeg ut at alle mine verdier i blodprøver var helt i grenseland for det som var normalt, men fikk ikke noe særlig respons eller tilbud om nye blodprøver da jeg tok det opp med klinikken. Vi valgte etter to forsøk å bytte klinikk. Hadde egentlig kjøpt en pakke med tre forsøk, men ble til slutt kjøpt ut av den da jeg kunne peke på noen prosedyrer som ikke var fulgt etter det som stod i kontrakt og på nettside. Ble gravide på første forsøk i neste klinikk. Det kan for all del ha vært tilfeldig, men opplevde her at jeg ble tatt på alvor fra dag en. Alle blodprøver ble kjørt på nytt og jeg fikk gå på lang protokoll, andre medisiner og mye tettere oppfølging der jeg følte at hver stein ble snudd før de startet nedregulering for å ha best mulig utgangspunkt før forsøk. Jeg skulle gjerne ha bedt alle som gjennomgår IVF om å stole på prosessen og leve i håpet, men jeg føler dessverre også at man må være ganske "på" for å få fremdriv i prosessen. Av og til er det tilfeldig at det ikke går, og da må man kanskje bare akseptere at det kan kreves flere forsøk på å komme i land, men jeg får meg dessverre ikke til å anbefale andre om å stole blindt på det. Anonymkode: 7e158...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #14 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg skjønner følelsen veldig godt. IVF er ekstremt tøft på psyken fordi det ligger så mye strev bak hver runde. Særlig første runde var verst for min del: jeg var så glad for at vi fikk hjelp og legene var optimistiske på våre vegne, siden vi hadde en mannlig faktor som i utgangspunktet skulle være enkel å løse med litt hjelp. Skuffelsen ble derfor ekstremt stor da vi etter første runde og med syv egg hentet ut satt igjen med én blastocyst, som ikke var av topp kvalitet. Jeg ble også veldig irritert over legene som først valgte å sette det inn for å deretter fortelle meg at det nærmest var null sjans i havet. Så kommunikasjonen var på kryss og tvers, kan man si Etter hvert begynte jeg å google, lete i egne journaler og etter litt "gravearbeid" fant jeg ut at alle mine verdier i blodprøver var helt i grenseland for det som var normalt, men fikk ikke noe særlig respons eller tilbud om nye blodprøver da jeg tok det opp med klinikken. Vi valgte etter to forsøk å bytte klinikk. Hadde egentlig kjøpt en pakke med tre forsøk, men ble til slutt kjøpt ut av den da jeg kunne peke på noen prosedyrer som ikke var fulgt etter det som stod i kontrakt og på nettside. Ble gravide på første forsøk i neste klinikk. Det kan for all del ha vært tilfeldig, men opplevde her at jeg ble tatt på alvor fra dag en. Alle blodprøver ble kjørt på nytt og jeg fikk gå på lang protokoll, andre medisiner og mye tettere oppfølging der jeg følte at hver stein ble snudd før de startet nedregulering for å ha best mulig utgangspunkt før forsøk. Jeg skulle gjerne ha bedt alle som gjennomgår IVF om å stole på prosessen og leve i håpet, men jeg føler dessverre også at man må være ganske "på" for å få fremdriv i prosessen. Av og til er det tilfeldig at det ikke går, og da må man kanskje bare akseptere at det kan kreves flere forsøk på å komme i land, men jeg får meg dessverre ikke til å anbefale andre om å stole blindt på det. Anonymkode: 7e158...a99 Kan du fortelle hvilke klinikker dette var? Spesielt den du byttet til, som virker bra. Vurderer bytte av klinikk av litt samme årsaker… Anonymkode: 3e0da...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner følelsen veldig godt. IVF er ekstremt tøft på psyken fordi det ligger så mye strev bak hver runde. Særlig første runde var verst for min del: jeg var så glad for at vi fikk hjelp og legene var optimistiske på våre vegne, siden vi hadde en mannlig faktor som i utgangspunktet skulle være enkel å løse med litt hjelp. Skuffelsen ble derfor ekstremt stor da vi etter første runde og med syv egg hentet ut satt igjen med én blastocyst, som ikke var av topp kvalitet. Jeg ble også veldig irritert over legene som først valgte å sette det inn for å deretter fortelle meg at det nærmest var null sjans i havet. Så kommunikasjonen var på kryss og tvers, kan man si Etter hvert begynte jeg å google, lete i egne journaler og etter litt "gravearbeid" fant jeg ut at alle mine verdier i blodprøver var helt i grenseland for det som var normalt, men fikk ikke noe særlig respons eller tilbud om nye blodprøver da jeg tok det opp med klinikken. Vi valgte etter to forsøk å bytte klinikk. Hadde egentlig kjøpt en pakke med tre forsøk, men ble til slutt kjøpt ut av den da jeg kunne peke på noen prosedyrer som ikke var fulgt etter det som stod i kontrakt og på nettside. Ble gravide på første forsøk i neste klinikk. Det kan for all del ha vært tilfeldig, men opplevde her at jeg ble tatt på alvor fra dag en. Alle blodprøver ble kjørt på nytt og jeg fikk gå på lang protokoll, andre medisiner og mye tettere oppfølging der jeg følte at hver stein ble snudd før de startet nedregulering for å ha best mulig utgangspunkt før forsøk. Jeg skulle gjerne ha bedt alle som gjennomgår IVF om å stole på prosessen og leve i håpet, men jeg føler dessverre også at man må være ganske "på" for å få fremdriv i prosessen. Av og til er det tilfeldig at det ikke går, og da må man kanskje bare akseptere at det kan kreves flere forsøk på å komme i land, men jeg får meg dessverre ikke til å anbefale andre om å stole blindt på det. Anonymkode: 7e158...a99 jeg har også erfart veldig dårlig kommunikasjon og rett og slett feilinformasjon. Er på offentlig klinikk, men vurderer å gå over til privat. Jeg er også veldig interessert i hvilken klinikk du byttet fra og til? S. Anonymkode: 57328...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Del Skrevet 6. mai 2024 Veldig kjipt å ikke få innsett, men dessverre også vanligst at man ikke blir gravid på første forsøk, de fleste trenger flere runder. Forhåpentligvis får dere et innsett neste gang, så må man bare håpe det blir en graviditet. Ble selv overstimulert og det vil jeg virkelig ikke anbefale. Sterke smerter pga hovne eggstokker i rundt 4 uker. Fikk omtrent ikke sove fordi det ble verre da jeg lå. Ingenting annet å gjøre enn å vente på at det skulle gå over. Anonymkode: 6d2c3...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Del Skrevet 7. mai 2024 Jeg kan anbefale klinikk Hausken. Det er takket være dem at jeg fikk dattera mi. Det tok seks innsett (fire uttak) før jeg ble gravid med henne. På det siste forsøket ble det bestemt å øke dosen hormoner kraftig (fra 125 IE til 200 IE). Det var risikabelt, for jeg hadde tidligere utviklet overstimuleringssyndrom selv på lave doser. Men jeg satte gonapeptyl som trigger (inneholder ikke hcg slik som ovitrelle), og det ble fullfrys. Jeg hadde null tro på dette, for tidligere hadde alle embryo sluttet å utvikle seg på dag 3. Vi hadde aldri fått egg på frys. Nå var det 3 gode blastocyster, og den ene ble dattera mi ❤️ (Var på offentlig sykehus først og var ikke fornøyd der.) Anonymkode: de58d...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 23.09): Kan du fortelle hvilke klinikker dette var? Spesielt den du byttet til, som virker bra. Vurderer bytte av klinikk av litt samme årsaker… Anonymkode: 3e0da...81c AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 7.54): jeg har også erfart veldig dårlig kommunikasjon og rett og slett feilinformasjon. Er på offentlig klinikk, men vurderer å gå over til privat. Jeg er også veldig interessert i hvilken klinikk du byttet fra og til? S. Anonymkode: 57328...dce Jeg byttet til Hausken. Av diverse årsaker kan jeg ikke oppgi klinikken jeg kom fra, men det er en av de store som har holdt på lenge. Anonymkode: 7e158...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #19 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 20.05): Jeg byttet til Hausken. Av diverse årsaker kan jeg ikke oppgi klinikken jeg kom fra, men det er en av de store som har holdt på lenge. Anonymkode: 7e158...a99 Hvorfor ikke? Du er anonym. Anonymkode: 7dd7d...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #20 Del Skrevet 12. mai 2024 Jeg synes det blir feil å skulle henge ut klinikker basert på én persons dårlige opplevelse. Den det gjelder gjør riktig i å ikke nevne den hun byttet fra. En enkeltpersons dårlige opplevelse betyr ikke at klinikken gjorde feil eller at den er dårlig og som vedkommende selv påpeker er det stor sannsynlighet for at det var helt tilfeldig at hun ble gravid på første forsøk på neste klinikk. Anonymkode: 36497...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå