Gå til innhold

Erfaring med tradisjonell barberhøvel? Positive og negative sider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har erfaring med tradisjonell barberhøvel?

Tenker da på barbering av legger og underarm og bikinilinje for kvinne. Jeg har hørt at det skal være både bedre og billigere? Stemmer det? Og hva er de positive og negative sidene ved å bruke en slik tradisjonell barberhøvel fremfor den vanlige gilette Venus som de fleste stort sett bruker?

Og hvilket merke er best og hvor er det best å kjøpe det? Så vidt jeg har skjønt og googlet så må man kjøpe denne type barberhøvel og blad på nett da der er veldig få fysiske butikker som selger?

Her er link til den type barberhøvel som jeg mener: https://www.barbershop.no/collections/tradisjonell-barberhovel

Anonymkode: 77d47...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt den i over 7 år og er veldig fornøyd. 

Normal selger både barberblader og barberhøvel, men jeg anbefaler både Mühle og Edwin Jagger sin barberhøvel. 

Best pris på Mühle R89 Traditional Closed Comb Safety Barberkniver & barberhøvler - Sammenlign priser hos Prisjakt

Lukket kam er best for nybegynnere

geisha-de-razor-shaver-made4men-f5338.png?width=3000&height=

Feather har de skarpeste og beste bladene, men jeg anbefaler ikke å begynne med dem. Wilkinson er bedre å starte med ( 15 kr 5stk hos Normal ).

Bladpåfyll, 5 stk - Wilkinson Sword ClassicFeather Double Edge Blades Black ( 5 stk)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte meg barberblader til slik høvel for mange år fremover, type Astra Superior Platinum på Ebay. 

300,- for 300 blader. Er av de anerkjente merkene og medium skarpt. (Lurt å prøve merket før man kjøper så mange da.)

Anonymkode: 76c95...e1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 14.01):

Er det noen her som har erfaring med tradisjonell barberhøvel?

Tenker da på barbering av legger og underarm og bikinilinje for kvinne. Jeg har hørt at det skal være både bedre og billigere? Stemmer det? Og hva er de positive og negative sidene ved å bruke en slik tradisjonell barberhøvel fremfor den vanlige gilette Venus som de fleste stort sett bruker?

Og hvilket merke er best og hvor er det best å kjøpe det? Så vidt jeg har skjønt og googlet så må man kjøpe denne type barberhøvel og blad på nett da der er veldig få fysiske butikker som selger?

Her er link til den type barberhøvel som jeg mener: https://www.barbershop.no/collections/tradisjonell-barberhovel

Anonymkode: 77d47...03c

Om du vil bare prøve den pga. dårlig økonomi er det også Gillette Mach3 som passer til Venus barberhøvel

Gillette Mach 3 Turbo 4's | Vita.no

eller Simply Venus 

Gillette Simply Venus Razors 4pk - Dollarstore.no

og Wilkinson sine 

Wilkinson Sword Woman Everyday2 5pk - Dollarstore.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...