Gå til innhold

Hvordan etterlate et hotellrom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør det samme som TS, det kunne ikke ha falt meg inn å bare dratt fra det som rot. Men så liker jeg å ha det ryddig og rent rundt meg hjemme og - får en mistanke om at de som ikke gidder å gjøre noe før de forlater rommet ikke er så nøye på slikt hjemme heller ;)

Anonymkode: 2a31e...f5e

Dette er faktisk en av min manns mindre sjarmerende egenskaper (han har ikke mange av dem, heldigvis). 

Han holder orden hjemme. Men virker som om hotell skal være ferie også fra å plukke opp etter seg selv. Vi har hatt mange diskusjoner om hvor respektløst det er ovenfor de som skal rydde, og også at jeg ikke orker å ha det slik rundt meg. Ofte er alle rene handklær brukt opp når jeg skal ta meg en dusj, og alle ligger på gulvet. Søler man litt kaffe på bordet så tørkes det ikke opp. Søppel og flasker blir stående der han er ferdig med det. 

Aner ikke hva han gjør når han reiser alene. Men på tur med meg får han klar beskjed. Og innimellom samler jeg bare søppel etter han. 

Anonymkode: 93db3...9c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er faktisk en av min manns mindre sjarmerende egenskaper (han har ikke mange av dem, heldigvis). 

Han holder orden hjemme. Men virker som om hotell skal være ferie også fra å plukke opp etter seg selv. Vi har hatt mange diskusjoner om hvor respektløst det er ovenfor de som skal rydde, og også at jeg ikke orker å ha det slik rundt meg. Ofte er alle rene handklær brukt opp når jeg skal ta meg en dusj, og alle ligger på gulvet. Søler man litt kaffe på bordet så tørkes det ikke opp. Søppel og flasker blir stående der han er ferdig med det. 

Aner ikke hva han gjør når han reiser alene. Men på tur med meg får han klar beskjed. Og innimellom samler jeg bare søppel etter han. 

Anonymkode: 93db3...9c3

Skulle gjerne ha byttet med min som er rake motsetningen.

Kaster ting rundt seg hjemme, men på hotell og Airbnb rydder han som om det skulle vært premie for det. Betaler for utvaske av hus, men kaster oss andre ut før utsjekk for å støvsuge støvsuger og styre slik at de som kommer har minimalt å gjøre.

Anonymkode: a9739...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast søppel søppelkassen , la senge tøy ligge som det ligger i sengen, legge brukte håndklær i en bunke fint på badet. Ta med tingen sin å gå?  

Endret av Blåmonster
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg gjør før jeg forlater et hotellrom er å onanere og sprute på fjernkontrollen eller lysbryteren. Sørger for å legge fjernkontrollen pent på plass slik at vaskepersonalet ikke trenger å ta på den. Lysbrytere vasker de svært sjelden.

Håpet er at neste gjest er ei fin dame som tar på sæden min og kanskje smører den utover ansiktet. Virkelig jackpot er det hvis hun først tar på fjernkontrollen og deretter går rett til onanering. Da er sæden min på kjønnsorganet hennes.

 

Anonymkode: 90eda...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter all søppel i søppelkorga. Setter tomgods og skitne kopper samlet. Sjekker at det ikke er "striper" i doen. Rydder. Setter vindu på gløtt til lufting. Ellers gjør jeg ikke noe. Har jobbet litt som stuepike selv i ungdommen.

Anonymkode: ae47a...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En tidligere kompis av meg pleide å drite i senga og så snu overmadrassen hvis de hadde en, slik at hvis de skiftet på senga ville rommet fortsatt stinke dritt.

Anonymkode: 84213...363

Altså hva er det som feiler folk? Oppføre seg sånn? Null oppdragelse hjemmefra? Diagnose? Rus?

Uansett både respektløst og skammelig.
Bra han er tidligere kompis da. Må jo være flaut å kjenne noen som holder på sånn.

Regner med det er en sånn type som forblir evig singel også.

Anonymkode: 3dbf3...b4b

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siste jeg gjør før jeg forlater et hotellrom er å onanere og sprute på fjernkontrollen eller lysbryteren. Sørger for å legge fjernkontrollen pent på plass slik at vaskepersonalet ikke trenger å ta på den. Lysbrytere vasker de svært sjelden.

Håpet er at neste gjest er ei fin dame som tar på sæden min og kanskje smører den utover ansiktet. Virkelig jackpot er det hvis hun først tar på fjernkontrollen og deretter går rett til onanering. Da er sæden min på kjønnsorganet hennes.

 

Anonymkode: 90eda...2a1

Det er så mye syke folk der ute at det er helt skremmende! Herregud for en oppførsel. Men det du beskriver der er vel det nærmeste du kommer en dame. 
 

Ingen vil ha gubber som holder på sånn, eller som i det hele tatt tenker tanken..

Anonymkode: 3dbf3...b4b

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av stoler, puter og annet settes tilbake dit det opprinnelig var plassert. Er det sovesofa (vi har ofte dobbeltseng + sovesofa pga barn), så fjerner vi alt av trekk fra den og pakker den sammen. Vet ikke om det har noen nytte for seg, men føles bedre og mer ryddig. Legger sengetøyet fra sovesofa sammen med brukte håndklær i badekaret (et par steder har dette vært det ønskelige stedet for plassering av brukte håndklær). Jeg rer ikke opp senga, men legger det slik at det er lett å dra av trekkene. Er det sengeteppe der, hender det jeg bretter det pent sammen og legger over en stolrygg, eventuelt på nattbordet eller sengekanten.

Jeg knytter søppelposene, men tar ikke posene ut av søppelspannet. Alt av søppel er kasta, og er det sortering, så er det også sortert. Hvis det har vært sanitærprodukter eller annet avfall i baderomsspannet, så kastes posen godt knytta i restavfall. Det er klart til å fjernes uten å ta unødvendig mye i det, enkelt og greit. Setter panteflasker i egen pose, men vet ikke om det har noe for seg. 

Anonymkode: 9430c...891

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at søppel ligger i søppel. Og tomflasker på ett sted. Håndklær i en haug. Alt som ikke ligger på gulvet sparer ryggen. Ikke re opp sengen. Det er mer arbeid. 

Anonymkode: 0dfd7...2fa

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så mye syke folk der ute at det er helt skremmende! Herregud for en oppførsel. Men det du beskriver der er vel det nærmeste du kommer en dame. 
 

Ingen vil ha gubber som holder på sånn, eller som i det hele tatt tenker tanken..

Anonymkode: 3dbf3...b4b

Han gjør ikke dette. Han er vel knapt innom et hotell, så lite innhold livet har.

Han sitter på et kvinneforum og fabrikkerer historier, midt på en fredag med fantastisk vær. Det er egentlig bare tristere enn om historien han delte var sann.

Så konklusjonen din stemmer, forsåvidt. 

Anonymkode: 93db3...9c3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppel legges i søppelbøtta etter hvert. Gjør ikke noe mer. Flasker/glass står på nattbord eller andre bord. Håndklær på knagger, badegulvet, eller i senga.

Jeg gjør ingen ting, utover å få med meg tingene mine. 

Anonymkode: 78bc7...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som stuepike og har sett det meste. :(  Personlig rydder jeg opp etter meg og tar av brukt sengetøy og laken. Det koster meg lite og er til hjelp for den som skal rydde og vaske rommet etterpå. Det er kort tid å gjøre mange rom i orden på, så all hyggelig oppførsel tas i mot med stor takk. 

Folk som oppfører seg dårlig med vilje burde fått stor bot og blitt svartelistet. 

Anonymkode: 1d91c...9d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater våte/fuktige håndklær som ligger i en haug på gulvet. Jeg vet jo ikke hva som ligger inni haugen. Skjønner ikke hvorfor så mange gjester gjør det. Hvorfor kan dere ikke henge dem opp så de rekker å tørke? Er mye bedre for oss å hente håndklær fra knaggen enn fra gulvet. 

Anonymkode: cb503...4b8

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hater våte/fuktige håndklær som ligger i en haug på gulvet. Jeg vet jo ikke hva som ligger inni haugen. Skjønner ikke hvorfor så mange gjester gjør det. Hvorfor kan dere ikke henge dem opp så de rekker å tørke? Er mye bedre for oss å hente håndklær fra knaggen enn fra gulvet. 

Anonymkode: cb503...4b8

Fordi det står på rommene at brukte håndklær skal legges på gulvet....

Anonymkode: 9c473...ea3

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Siste jeg gjør før jeg forlater et hotellrom er å onanere og sprute på fjernkontrollen eller lysbryteren. Sørger for å legge fjernkontrollen pent på plass slik at vaskepersonalet ikke trenger å ta på den. Lysbrytere vasker de svært sjelden.

Håpet er at neste gjest er ei fin dame som tar på sæden min og kanskje smører den utover ansiktet. Virkelig jackpot er det hvis hun først tar på fjernkontrollen og deretter går rett til onanering. Da er sæden min på kjønnsorganet hennes.

 

Anonymkode: 90eda...2a1

 

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Han gjør ikke dette. Han er vel knapt innom et hotell, så lite innhold livet har.

Han sitter på et kvinneforum og fabrikkerer historier, midt på en fredag med fantastisk vær. Det er egentlig bare tristere enn om historien han delte var sann.

Så konklusjonen din stemmer, forsåvidt. 

Anonymkode: 93db3...9c3

Dessverre, dessverre, viser sjekk av hotellrom at slike personer faktisk eksisterer, og at folk gjør dette. Hotellrom er som stolper for hunder for visse typer menn. Hotellrom er stappfulle av menns etterlatenskaper. 

Anonymkode: aa40f...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hater våte/fuktige håndklær som ligger i en haug på gulvet. Jeg vet jo ikke hva som ligger inni haugen. Skjønner ikke hvorfor så mange gjester gjør det. Hvorfor kan dere ikke henge dem opp så de rekker å tørke? Er mye bedre for oss å hente håndklær fra knaggen enn fra gulvet. 

Anonymkode: cb503...4b8

 

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det står på rommene at brukte håndklær skal legges på gulvet....

Anonymkode: 9c473...ea3

Jepp, og håndklær som henges pent opp blir jo gjerne ikke vasket, så da går våre brukte håndklær uvasket videre til neste gjest... 

Anonymkode: aa40f...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi det står på rommene at brukte håndklær skal legges på gulvet....

Anonymkode: 9c473...ea3

Ikke hos oss. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Jepp, og håndklær som henges pent opp blir jo gjerne ikke vasket, så da går våre brukte håndklær uvasket videre til neste gjest... 

Anonymkode: aa40f...f80

Vi bytter selvfølgelig alltid til rene håndklær mellom gjester. Noe annet er bare ekkelt. 

Anonymkode: cb503...4b8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke hos oss. 

Vi bytter selvfølgelig alltid til rene håndklær mellom gjester. Noe annet er bare ekkelt. 

Anonymkode: cb503...4b8

Står det tydelig skrevet at man skal henge opp håndklærne hos dere? Ellers regner nok folk med at det samme gjelder som på mange andre hoteller, at man markerer dem som brukte ved å legge dem på gulvet. 

Anonymkode: aa40f...f80

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste gjester legger brukte håndklær på gulvet og flere hotellkjeder ber de om å gjøre det (husker f.eks. scandic hadde lapper om det på badene). Alternativt kan man legge de oppå do lokket eller i vasken som flere foreslår. 

Når det kommer til sengetøy: Jeg personlig slutta med å ta av sengetøy før jeg reiser, men det er fordi jeg vil ikke se eventuelle flekker/hvilken tilstand dyna, puta eller madrassen jeg har brukt er i. 😅 Det kan være gamle flekker der som man ikke har fått bort under rens, men jeg vil ikke se det. 

Ellers pleier jeg å putte all søppel i søppelposene, samle posene i den største posen og knyte igjen for å sette den ved utgangsdøra. Flasker med pant setter jeg pent oppå ett bord, eventuelt bruker en tom pose til det. Setter møbler på plass, legger fjernkontroll tilbake der jeg fant den, skrur av lys/TV, samler eventuelle kopper/fat på bordet. 

Anonymkode: 490b6...97a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså hva er det som feiler folk? Oppføre seg sånn? Null oppdragelse hjemmefra? Diagnose? Rus?

Uansett både respektløst og skammelig.
Bra han er tidligere kompis da. Må jo være flaut å kjenne noen som holder på sånn.

Regner med det er en sånn type som forblir evig singel også.

Anonymkode: 3dbf3...b4b

Han kødder for å skape reaksjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...