Gå til innhold

Hvordan etterlate et hotellrom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å pakke oss ut herfra nå, og bare lurer på hva som er vanlig, forventet og "riktig"😊

Her samler vi alt søppel, samler flasker/bokser oppi en pose, setter evt fat/glass samlet ved benken. Setter stoler på plass rundt spisebord og de andre bordene. Legger alle puter tilbake i sengen og rer opp sånn noenlunde. Og samler alle håndklær i badekaret. 

Liker ikke tanken på at andre skal rydde etter meg og mitt søppel. 

Kommer ikke på mer i farten, men nysgjerrig på hva andre gjør? 

Anonymkode: 99e1f...195

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Holder på å pakke oss ut herfra nå, og bare lurer på hva som er vanlig, forventet og "riktig"😊

Her samler vi alt søppel, samler flasker/bokser oppi en pose, setter evt fat/glass samlet ved benken. Setter stoler på plass rundt spisebord og de andre bordene. Legger alle puter tilbake i sengen og rer opp sånn noenlunde. Og samler alle håndklær i badekaret. 

Liker ikke tanken på at andre skal rydde etter meg og mitt søppel. 

Kommer ikke på mer i farten, men nysgjerrig på hva andre gjør? 

Anonymkode: 99e1f...195

Gjør det samme som du. Hotellrommet ser aldri ut som en slagmark etter oss. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det samme. Tømme søppelbøttene og samler alt av søppel i en stor pose.

Tar også av sengetøyet.

Anonymkode: e282c...695

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen som jobber med dette kan svare. Jeg har også lyst til å etterlate hotellrommet slik personalet fortrekker det. Har ikke lyst til å belaste en ellers presset lavtlønnsgruppe mer enn nødvendig. Ikke alle er enige i det med å ta av sengetøyet husker jeg fra en annen tråd.
 

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Holder på å pakke oss ut herfra nå, og bare lurer på hva som er vanlig, forventet og "riktig"😊

Her samler vi alt søppel, samler flasker/bokser oppi en pose, setter evt fat/glass samlet ved benken. Setter stoler på plass rundt spisebord og de andre bordene. Legger alle puter tilbake i sengen og rer opp sånn noenlunde. Og samler alle håndklær i badekaret. 

Liker ikke tanken på at andre skal rydde etter meg og mitt søppel. 

Kommer ikke på mer i farten, men nysgjerrig på hva andre gjør? 

Anonymkode: 99e1f...195

Samme her. Pleier å holde rommet ryddig under hele oppholdet, orker ikke leve med rot, uoppredd seng osv.  

Anonymkode: fe0e1...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det som nevnes i hi, men legger håndklær i vasken, etter at jeg leste at det er mer ergonomisk for personalet å rydde det derfra.

Anonymkode: ed4f6...257

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter søppel og flasker ved søpla. Og gjenstander der de var når vi ankom rommet. Men tømmer ikke søppelspann og slik. 

Bryr meg ikke med å re seng, den tar de av uansett. Det er en del av tjenesten jeg betaler for, og ikke noe jeg ønsker å gjøre på ferie. Er jeg i lavkostland legger jeg heller igjen litt penger til den som må rydde opp etter oss. 

Legger alle handklær på vasken slik at det er enkelt for housekeeping å plukke med. 

Anonymkode: 93db3...9c3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder ikke opp noe som helst, de har tross alt vaskepersonell som får betalt. Jeg får ikke tilbud hvis jeg rydder etter meg, og da gidder jeg ikke det.

Anonymkode: 84213...363

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gjør det som nevnes i hi, men legger håndklær i vasken, etter at jeg leste at det er mer ergonomisk for personalet å rydde det derfra.

Anonymkode: ed4f6...257

De må uansett skure badekar og dusj (og mange titals andre badekar) samme dag. Men gjør det samme likevel fordi det tar meg like mye tid å samle det på vasken som i badekar/gulv. 

Anonymkode: 93db3...9c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlater rommet med all søppel i søplebøttene, og ellers tomt. Noen hoteller har blitt gniene på søplebøtter og har bare en bitteliten på badet. Hvis det ikke rommer all søppel setter jeg det ved siden av. Rer ikke opp senga, sengetøyet skal av uansett. 

Anonymkode: aa40f...f80

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg rydder ikke opp noe som helst, de har tross alt vaskepersonell som får betalt. Jeg får ikke tilbud hvis jeg rydder etter meg, og da gidder jeg ikke det.

Anonymkode: 84213...363

Jeg ser slik på det at jeg betaler for vask av rom, bytte handklær og seng, og ta med søppel. 

Men ellers oppfører jeg meg som ellers, og på besøk. Synes det er ufint med tomflasker på gulv, søppel og rot på gulv, møbler og gjenstander som er flyttet. Og det handler jo også om hvordan jeg vil ha det rundt meg når jeg er på rommet. 

Anonymkode: 93db3...9c3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser slik på det at jeg betaler for vask av rom, bytte handklær og seng, og ta med søppel. 

Men ellers oppfører jeg meg som ellers, og på besøk. Synes det er ufint med tomflasker på gulv, søppel og rot på gulv, møbler og gjenstander som er flyttet. Og det handler jo også om hvordan jeg vil ha det rundt meg når jeg er på rommet. 

Anonymkode: 93db3...9c3

Altså, jeg roter ikke med vilje på rommet for å gjøre det verre for de ansatte, jeg bare rydder ikke opp.

Anonymkode: 84213...363

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi flyttet på møbler settes disse tilbake. Tomflasker samlet oppå skrivepulten feks. Alt av søppel oppi bossbøttene. 

Håndklær har jeg lagt på baderomsgulvet.  Rer opp etter oss, men har aldri tenkt på å ta av sengetøyet. Det ser iallefall ok ut etter at vi har bodd på hotell, det burde være en selvfølge.

Anonymkode: 110c0...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere kompis av meg pleide å drite i senga og så snu overmadrassen hvis de hadde en, slik at hvis de skiftet på senga ville rommet fortsatt stinke dritt.

Anonymkode: 84213...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

En tidligere kompis av meg pleide å drite i senga og så snu overmadrassen hvis de hadde en, slik at hvis de skiftet på senga ville rommet fortsatt stinke dritt.

Anonymkode: 84213...363

Bra det er en tidligere kompis. Får håpe det også er en tidligere hotellgjest som nå er bannlyst fra alle verdens hoteller. 

Anonymkode: aa40f...f80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å samle søppel og tomflasker på et sted. Håndklær i vasken som en sier. Trenger ikke reie opp, da sengetøy tross alt skal av uansett. Samle skitne tallerkener, kopper og glass på et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør det samme som TS, det kunne ikke ha falt meg inn å bare dratt fra det som rot. Men så liker jeg å ha det ryddig og rent rundt meg hjemme og - får en mistanke om at de som ikke gidder å gjøre noe før de forlater rommet ikke er så nøye på slikt hjemme heller ;)

Anonymkode: 2a31e...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjer det same som du, ts. Tenkjer det må vere irriterande å måtte rydde søppel og skjetne ting frå alle kantar, når det tek oss 1min å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (2 minutter siden):

Gjer det same som du, ts. Tenkjer det må vere irriterande å måtte rydde søppel og skjetne ting frå alle kantar, når det tek oss 1min å fikse det.

1 min hvor vi kunne gjort noe annet. De ansatte må fortsatt være på jobb like lenge. I tillegg så er det jo også noe som ville tatt de 1 min også.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bra det er en tidligere kompis. Får håpe det også er en tidligere hotellgjest som nå er bannlyst fra alle verdens hoteller. 

Anonymkode: aa40f...f80

Hadde ikke overrasket meg.

Anonymkode: 84213...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Holder på å pakke oss ut herfra nå, og bare lurer på hva som er vanlig, forventet og "riktig"😊

Her samler vi alt søppel, samler flasker/bokser oppi en pose, setter evt fat/glass samlet ved benken. Setter stoler på plass rundt spisebord og de andre bordene. Legger alle puter tilbake i sengen og rer opp sånn noenlunde. Og samler alle håndklær i badekaret. 

Liker ikke tanken på at andre skal rydde etter meg og mitt søppel. 

Kommer ikke på mer i farten, men nysgjerrig på hva andre gjør? 

Anonymkode: 99e1f...195

Jeg velger å forlate hotellrommene slik de var når jeg ankom. Føler det er både realt og riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...