Gå til innhold

Hva synes du er irriterende når du har besøk over flere dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hos meg er jeg veldig glad i orden og system. Men pga dårlig helse så har det til tider vært kaos i skuffer og skap.

Min mor kom på besøk, gikk gjennom huset og fant ingen feil så hu åpnet klesskapet vårt og kommenterte at den ser ikke ut! 
Jeg og mannen fikk helt sjokk, hvem åpner andres klesskap? 

Anonymkode: 7c07c...5b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når besøkende blir i mer enn 1 uke og forventer å være gjest. Sitter å venter på mat, venter på at vi skal dekke av bordet, servere de mat, gi de pledd. 

Tenker besøk er koselig så lenge man bidrar 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hos meg er jeg veldig glad i orden og system. Men pga dårlig helse så har det til tider vært kaos i skuffer og skap.

Min mor kom på besøk, gikk gjennom huset og fant ingen feil så hu åpnet klesskapet vårt og kommenterte at den ser ikke ut! 
Jeg og mannen fikk helt sjokk, hvem åpner andres klesskap? 

Var det ikke bare din mor da? Hadde min mor åpnet mitt rotete klesskap så hadde jeg ikke brydd meg egentlig og hadde jeg ikke likt det så hadde jeg bare sagt ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjester som skal komme på besøk som vil komme veldig tidlig på morgenen i helgene uten grunn. Jeg jobber fullt og er også sliten i helgene. Jeg vil ikke stå klar kl 08 på en lørdag for å ta i mot noen som bare var utålmodig. 

De som bare sitter der. Tilbyr seg ikke å hjelpe med middagen, dekker ikke på, vil bli servert og rydder heller ikke opp.  Det er irriterende.  

Anonymkode: ee443...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som skal skru på TV’en uten at det er typ filmkveld sammen. 

Folk som ikke klarer å legge ned dolokket.

Folk som snorker.

Anonymkode: a34fe...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i det meste her, men det har sjeldent skjedd hos meg, heldigvis.

Noe av det mest irriterende for meg er to ting som skjer HELE tiden:

1. De lukker ikke døra ut til oppgangen etter seg, noen gang!! Jeg bor slik at jeg har en yttergang/oppgang. Det er "min" oppgang, så jeg har sko og yttertøy der, men det er fortsatt en kald oppgang og går rett ut til trapper ned til neste persons inngang, ytterdører osv. Men venner som besøker meg bare lar døra stå åpen??? Så ALL varme renner ut umiddelbart og husdyr driver å løper rundt i oppgangen/blir stengt ute om jeg ikke går og sjekker osv. Og de gjør dette selv etter jeg har sagt ifra!!

2. De tar ikke av seg skoene der skoene skal tas av. Jeg har skohyller og ALLE mine sko, samt yttertøy, i min yttergang/oppgang. Likevel så tråkker alle inn i mellomgangen med skoene, både med søle og snø og annet skitt, gjerne på golvmatter osv. Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å forstå at skoene tar man a der det står 10+ andre par sko, og ikke helt inn ved dørstokken til stua?? 

Anonymkode: 5a7a2...9e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i det meste her, men det har sjeldent skjedd hos meg, heldigvis.

Noe av det mest irriterende for meg er to ting som skjer HELE tiden:

1. De lukker ikke døra ut til oppgangen etter seg, noen gang!! Jeg bor slik at jeg har en yttergang/oppgang. Det er "min" oppgang, så jeg har sko og yttertøy der, men det er fortsatt en kald oppgang og går rett ut til trapper ned til neste persons inngang, ytterdører osv. Men venner som besøker meg bare lar døra stå åpen??? Så ALL varme renner ut umiddelbart og husdyr driver å løper rundt i oppgangen/blir stengt ute om jeg ikke går og sjekker osv. Og de gjør dette selv etter jeg har sagt ifra!!

2. De tar ikke av seg skoene der skoene skal tas av. Jeg har skohyller og ALLE mine sko, samt yttertøy, i min yttergang/oppgang. Likevel så tråkker alle inn i mellomgangen med skoene, både med søle og snø og annet skitt, gjerne på golvmatter osv. Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å forstå at skoene tar man a der det står 10+ andre par sko, og ikke helt inn ved dørstokken til stua?? 

«Sko av utenfor. Lukk døren for varme og kjæledyr!»

Problem løst. Hashtag åpn munnen og si noe. 

Anonymkode: f2623...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt, egentlig. Tillater ikke langvarig besøk, med mindre jeg virkelig har god kjemi og liker den personen. 

Anonymkode: d7edc...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke komme på at jeg har blitt irritert over overnattingsbesøk. Jeg er heller ikke så redd for å spørre om hjelp heller da. 

Anonymkode: 2397f...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At jeg ikke får nødvendig alenetid, og at min faste plass i sofaen blir opptatt. 😂🙈 Ellers er det veldig koselig med besøk. 

Anonymkode: 01d1c...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Sko av utenfor. Lukk døren for varme og kjæledyr!»

Problem løst. Hashtag åpn munnen og si noe. 

Anonymkode: f2623...c0c

Sier ifra hver gang men de glemmer det fra gang til gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i grunnen bare en ting som irriterer meg, og det er når gjestene ikke tilpasser seg vår døgnrytme i det hele tatt, men lever som om de var ungdommer på hyttetur når vi alle er passert 40. Dvs de legger seg langt på natt, og står gjerne ikke opp før i 12-tiden neste dag. Har ingen som helst forståelse for at hvis vi er hjemme og skal på jobb så trenger vi å sove på natta, og hvis det er helg/på hytta så vil vi gjerne komme oss ut og i gang med ting før klokka nærmer seg ett-halv to. 

Anonymkode: 6c7af...128

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har i grunnen bare en ting som irriterer meg, og det er når gjestene ikke tilpasser seg vår døgnrytme i det hele tatt, men lever som om de var ungdommer på hyttetur når vi alle er passert 40. Dvs de legger seg langt på natt, og står gjerne ikke opp før i 12-tiden neste dag. Har ingen som helst forståelse for at hvis vi er hjemme og skal på jobb så trenger vi å sove på natta, og hvis det er helg/på hytta så vil vi gjerne komme oss ut og i gang med ting før klokka nærmer seg ett-halv to. 

Anonymkode: 6c7af...128

I det tilfellet med hytta, hadde jeg antakelig bare spist frokost og så dratt på fjelltur klokka 9, og latt gjestene ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...