Gå til innhold

Hva synes du er irriterende når du har besøk over flere dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det var verre at de gjentatte ganger gikk i vår bod og hentet seg alkohol. Det var ikke i den delen av huset de hadde fått disponere, og var bare både ufint og snålt. Spesielt etter at vår venninne sa fra flere ganger, og de bare fortsatte med å gjøre det. 

Anonymkode: b75e7...cba

Hvorfor sa du ikke fra selv? Hvorfor låste du ikke boden eller stoppet dem på annen måte? Hvorfor hentet du og venninnen ikke deres medbrakte alkohol til dem? 

Anonymkode: f2623...c0c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At de ikke legger dolokket ned

At de pisser på doringen og ikke tørker opp etter seg(én spesifikk fyr her som jeg ikke vil ha på besøk lengre).

Aaaaaaaldri reiser

Anonymkode: 77f1c...a5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slektning på besøk fra utlandet som var her for å jobbe i en periode, og bodde hos meg i mange måneder på sofaen. Dette skjedde et par ganger over noen år. På det meste bodde vedkommende hos meg i et halvt år. Det var såpass lenge at jeg begynte å legge merke til ting. Siden han er eldre enn meg så ble det til at jeg ikke følte meg komfortabel med å ta opp en del ting.

Av det som irriterte var:

- Gikk nesten aldri ut utenom jobben. Satt hele tiden i sofaen og kikket på tv. Han kjente flere i området så det er ikke det at han ikke kunne funnet på noe. Men han ville bruke minst mulig penger. 

- Når han dusjet og skyllet nesen så hang det ofte igjen på flisene. Ikke særlig digg syn når jeg skulle ta en dusj senere.

- Inviterte folk over uten å spør meg. Spesielt sønnen som bor i samme by som jeg ikke kommer særlig overens med. 

- Forventet å bo helt gratis. Ble sur når jeg spurte om han kunne bidra med litt til strømmen. Fikk sure telefoner fra andre i familien om at slik spør man ikke om. Men siden det var over en så lang periode så syntes jeg ikke det var urimelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite som irriterer meg. Får jeg alenetid, og de kan finne på noe uten meg, kan vi huse familien i 14 dager. Problemet med på bo 170mil unna hverandre

Anonymkode: fa5f3...5e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg litt hvis gjestene ikke vasker og tørker bort det de har sølt. Kanskje mest hvis det blir liggende lenge og jeg ikke har sett det før det har lagt en stund, og dermed er vanskelig å vaske bort.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig koselig å ha mamma på besøk, men hun har det for seg at hun skal holde ut og være våken, helt til vi skal legge oss. Jeg synes det er viktig med litt egentid sammen med mannen på kvelden, men hun sitter og dupper og nikker med hodet og sovner konstant. Gir beskjed om at hun må passe nakken og legge seg, og at vi ikke vil vekke henne med snakk, men nei, der skal hun sitte 😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 15.07):

Det er deilig når de drar - altså er det noe som plager deg når de er der. 

Anonymkode: 573fb...b79

Nei, jeg synes forøvrig også at det er deilig å komme hjem etter ferier, uten at ferier plager meg.

Gjester krever noe av meg, men der verken plager eller irriterer meg. Da hadde jeg latt være å invitere folk.

Anonymkode: 403af...433

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 15.17):

Haha, er det lov å si? 😅😅

Godt å høre at det er flere som irriterer seg over det samme som meg 😅

Anonymkode: 9201b...ce7

Ja det er det🤭Holder med små snar-besøk😅😄

Anonymkode: c16e3...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hatt svigerfar på besøk noen ganger. Det er hyggelig det altså, men det har vært krangling med svigermor som er igjen hjemme. Og det har vært sånn skikkelig høy brølestemme at jeg har villet gå og gjemme meg. Har sagt til mannen at det der er ikke akseptabelt! Guttungen var mindre og ble redd. 

Også da gutten var mindre og ikke hadde sin egen tv, ville han gjerne se barne-tv etter barnehagen og skolen. Nei, da skulle farfar se tekst-tv (!) og sjekke børsen etc, så det kunne han nok ikke. Altså...! 

Anonymkode: 9ed6a...294

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At de ikke drar hjem 😃

Anonymkode: 5d83f...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Veldig tøft gjort av venninna di å si fra så direkte og være så insisterende! De vennene hennes var virkelig noen merkelig figurer. Hvor gamle var de?

Anonymkode: 2fae3...79d

I midten av 30- årene. 

Ja det var veldig tøft av henne. De har visst ikke hatt særlig kontakt etter den turen. Hun oppdaget sider som ikke tiltalte henne, og hun synes besøket hos oss var direkte pinlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 10.25):

At de sprer strikketøy, bøker, blader, glass/kopper osv over hele stua. Er du ferdig med boka eller tar en pause fra strikketøyet, så legg det bort, ikke på bordet eller i halve sofaen. Like irriterende uansett hvem som gjør det, men det irriterer meg mest når det er min mor. Hvorfor kan hun ikke bare putte det i den store veska som hun uansett må dra med seg helt inn i stua?

Så har du de som spør etter WiFi-passordet nesten før de har kommet inn. Greit hvis det er barn, men voksne må da klare å vente til vi er ferdige med å hilse og de har fått bagasjen inn på gjesterommet. Det er ofte de samme som (eller i nær slekt med) de som mener at det går helt greit å lade elbilen uten å spørre og uten å tilby seg å betale (vi har ikke elbil, og dermed ikke lader. Å lade fra vanlig kontakt er ikke aktuelt hos oss). Ja, lillesøster, det er deg jeg snakker om.

Og klassikeren her på KG: de som ikke legger ned dolokket før de trekker ned…

Anonymkode: 7b620...a6c

Det samme gjør mamma! Strikk og kryssord og kaffekopp dekker hele stuebordet hver gang! 🫣 rydd det bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg setter stor pris på gjester som ikke kommer tomhente. Gjester som har med noe mat til fellesen og egen vin/øl.

Anonymkode: 69e3d...36c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste egentlig. Etter å ha bodd alene noen år (har voksne, utflyttede barn) merker jeg at å ha overnattingsgjester eller måtte overnatte hos andre er noe jeg misliker sterkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor sa du ikke fra selv? Hvorfor låste du ikke boden eller stoppet dem på annen måte? Hvorfor hentet du og venninnen ikke deres medbrakte alkohol til dem? 

Anonymkode: f2623...c0c

Fordi jeg ikke kjente dem

Boden lar seg ikke låse. Vi kunne ikke akkurat låse hovedøra hver gang når vi gikk inn og ut hele tiden. 

Min mann grillet det som ble lagt frem. Tror egentlig ikke noen av oss skjønte at de ikke hadde tatt frem sin mat før vi satte oss til bordet og så utvalget. Hun visste hva de hadde handlet, det var ikke der, og da etterlyste hun det. Alle hadde i forkant fått beskjed om å legge det som skulle grilles ved siden av grillen. Det vet vi at de fikk med seg, og dette var jo også så avtalt i forkant at de hadde vært og handlet sammen før de kom hit. 

Min venninne sov i vår boligdel. Det er bare en dobbeltseng og en enkel sofa i kjelleren, så ene måtte sove i hoveddelen av bolig, og det var mest naturlig at det var henne vi kjente fra før.

Det burde holde med å gi beskjed flere ganger. 

Forøvrig merkelig at jeg/vi som var gjestfri nok til å si ja til overnatting av en venninnes for oss ukjente venner må forsvare meg i forhold til at de oppførte seg dårlig. Det gjorde de utvilsomt. Vi er veldig sosiale mennesker, og gledet oss til besøk selv om vi ikke kjente tre av dem. At de var venner av en venninne var noe som gjorde oss trygge på at de var ok mennesker, men disse var vi glad for at hun fikk med seg fortere enn egentlig avtalt. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden var litt terapautisk. Ikke minst fordi den er (nesten) fri for forumpoliti som føler seg truffet;). Folk som kommer på besøk har man jo en relasjon til, og får litt dårlig samvittighet når de irriterer meg. Kan nikke til mye. Spesielt at noen skal komme springende i det de hører jeg står opp, jeg er alltid tidlig og elsker å lande alene med en kaffikopp. Ikke minst når huset er fullt. Jeg har virkelig ikke lyst til å være sosial da.

Virkelig irriterende er De som må kommentere alt vi må få på stell i hage og oppussingsprosjekter som vi har mange av, og tar etter kapasitet, skal mene noe om leggerutiner og oppdragelse, skal underholdes, eller ikke kan si fra eller ta seg en skive om de er sulten utover måltider. Ingen skal gå på tå hev her, så kryssord, kaffikopper og blader er ingen problem, hverdagsmaten står vi for, men alkohol, sære matønsker og sanitærartikler forventer jeg de tar med selv. Men det skal sies at venner stort sett omtrent overkompenserer i bidrag og jeg liker å ha dem her, det er egen familie som er mest slitsom. 

Med ett unntak, som gjerne kunne vært i gjerrigknarktråden: familie på fire og diger hund, rigger seg i en uke, har tilsynelatende ingenting med, (de vet vi har vilt, fisk, og skalldyr i frysen) vil gjerne ha både vin og pils, men oppbevarer sitt eget i den varme bilen, og henter en og en enhet når vårt begynner å bli tomt, av frykt for at noen andre skulle forsynt seg av deres. Vi rigger grillkveld med flere venner, og når alt vi har tatt opp er fortært, så kommer mann i familien ruslende med en pakke eksklusive pølser, som fordeles på egenfamilie. En haug med episoder til, blandt annet ønske om båttur til et sted noen timer unna, 1500 kr i bensin og ikke et ord om å ev. Bidra. Skal nevnes at de har vesentlig bedre økonomi enn oss. Da uken var gått klemte vi farvel, de dro, passet på at der ikke var noe som helst igjen av vin eller konjakk som var vanskeligå bare hente et glass av i bilen, så slantene ble pakket ned. Jeg fikk også et vippskrav på en lekebil som de mente min sønn hadde ødelagt. Utover det så hadde vi bare de digre rukene som den enorme bikkja hadde dritt ut på plenen. Helt konge å få i gressklipperen. De har skikkelig lyst til å komme tilbake, men merkelig nok passer aldri helgene deres for oss. 🤣

Anonymkode: bb180...b32

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Utrykket «over flere dager»…

Jeg vil bare ha gjester i noen timer. Livet er travelt, og i hjemmet mitt vil jeg ha ro og hente meg inn. Vil man overnatte i nærheten, ta inn på hotell, b&b el. Vi kan møtes ute, gjøre noe sammen.

Hadde jeg ikke jobbet 100%, hadde det kanskje vært annerledes.

Anonymkode: b20fa...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2024 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Å ha besøk over flere dager.

Anonymkode: 5e70e...429

Enig. Besøk bør aldri vare mer enn et par dager, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 11.45):

Av en eller annen grunn blir ikke jeg like irritert på menn som jeg blir på kvinner 😜

Anonymkode: 8ddf0...53b

Samme her, tror det handler litt om oppveksten også. Min mor jobbet bare 50% og pappa og jeg er borskkemte skravlete rotekopper. Det oppdaget jeg på hotell i India Mexico og USA. Uten mamma er det ingen som rydder. Begge mine bestemødre var husmødre også. Morfar lærte ikke lage mat før han var over 70 år fordi mormor alltid ordnet det😅🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg overnatter ikke hjemme hos andre,jeg innlosjerer meg på hotell . Ønsker ikke overnattingsbesøk. Hadde sikkert vært annerledes med familien min,men vi bor så nærme at det ikke er aktuelt. Jeg er introvert og trenger alenetid. Blir fæl uten.

Anonymkode: 2410d...2a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...