Gå til innhold

Hva synes du er irriterende når du har besøk over flere dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å ha besøk over flere dager.

Anonymkode: 5e70e...429

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deres nærvær.. 

Anonymkode: c16e3...b6e

Haha, er det lov å si? 😅😅

Godt å høre at det er flere som irriterer seg over det samme som meg 😅

Anonymkode: 9201b...ce7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bare sitte på ræva og forvente full service i dagevis. Ikke tilby seg å hjelpe til med noe som helst. 

Å ta seg ufint tilrette. 

Som regel har jeg kun nære venner og nær familie på besøk, spesielt over flere dager, men i fjor spurte en venninne om vi hadde sengeplasser til henne og tre venner av henne som var på norgestur. Joda det hadde vi da, og vi avtalte med henne at de kjøpte med seg noe grillmat og eventuell alkohol de ønsket. 

Dette hadde de også med, men vi serverte en velkomstdrink, og da vi satte en flaske  i hadde brukt til å lage drinken på plass så de jo hvor vi oppbevarte alkohol, og deretter gikk hennes venner frekt og freidig og hentet seg alkohol der, mens de lot egne flasker stå uåpnet. Min venninne ga beskjed om at hun synes det var ugreit "Vi har alkohol med oss!", men de bare fortsatte. Da vi skulle grille lot de også være med å hente frem egen grillmat, og bare satt på rumpa og forventet servering. 

Min venninne ble til slutt så pinlig berørt at hun forlangte at de dro videre etter en natt (skulle være tre netter), og deres vennskap fikk også et sår av denne oppførselen. Hun synes det var ufattelig pinlig at hennes venner oppførte seg slik. Den siden ved dem hadde hun ikke opplevd tidligere. 

Holder det ikke mot min venninne. Hun snakket til dem flere ganger, og tok ansvar og fikk dem derfra da de ignorerte. Så fikk de heller betale for overnatting, mat og alkohol istedenfor å oppføre seg slik mot hennes venner. 

Anonymkode: b75e7...cba

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du synes det er greit at det ikke er plass til noe annet enn dine ting på bordet? Knapt nok plass for andre å sette fra seg en kaffekopp? Ikke mulig å sette fram snacks e.l, for bordet er fullt av dine ting?

Ja, bordet vårt er ganske lite, men vi har ikke plass til noe større. Og det tar ikke noe mer tid å legge ting ned i ei veske eller på golvet ved siden av stolen din.

Anonymkode: 7b620...a6c

Det har jo aldri skjedd at jeg har fyllt hele bordet da skjønner du vel! Og jeg har jo vett til fjerne det hvis det skal spises eller drikkes kaffe. Ser ikke problemet 

Anonymkode: 2272b...7e5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Du ville ikke hatt meg på besøk da. 😎 Jeg føler meg som hjemme og da ligger bok, kopp, håndarbeid der. Legger aldri bort slik jeg uansett skal snart bruke igjen. 

Anonymkode: 2272b...7e5

Du hadde vært hjertelig velkommen hos meg iallfall, liker folk som føler seg hjemme 😊

Anonymkode: e41cd...bc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

(...) i fjor spurte en venninne om vi hadde sengeplasser til henne og tre venner av henne som var på norgestur. Joda det hadde vi da, og vi avtalte med henne at de kjøpte med seg noe grillmat og eventuell alkohol de ønsket. 

(...)Da vi skulle grille lot de også være med å hente frem egen grillmat, og bare satt på rumpa og forventet servering. 

Venninnens venner hadde med seg egen grillmat - pølser, koteletter, reker på spidd, osv. - som de ikke hentet frem, men bare lot ligge i kofferten i bagasjerommet, som om det var langtidsholdbar hermetikk de kunne reise rundt med som nødproviant!? 

Og stakkars du måtte trylle mat frem av ingenting for å traktere dem. 

Rajt.. 

Anonymkode: f2623...c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så mye som irriterer meg egentlig, men om noe skal nevnes er det 2 ting: 

+ De som skal sitte oppe veldig lenge, jeg føler jeg må være sammen med de siden jeg er vertinne, men jeg blir så trøtt og sliten. Ene kusinen min sitter oppe til langt på natt for å skravle. 

+ De som roter rundt i huset. Foreldrene mine er helt krise på dette, de slenger fra seg nøkler, aviser, brusflasker og alt mulig rart rundt om på kjøkkenbenker, bord osv. Rot overalt. Ting overalt. 

Anonymkode: 31cc1...939

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt.

Av den enkle grunn at jeg trenger alenetid, og hvis jeg ikke får det så bli jeg lei av at de puster, omtrent. Dersom de legger seg litt tidligere enn meg så jeg får en times tid for meg selv på kvelden går det bedre.

Anonymkode: 4db2d...1a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør alt når vi har gjester. Men synesdet det er ossse irri at resten av husholdningen også blir gjester.. i livet. Hele gjengen sitter ute i sola mens jeg lager mat tre gangen om dagen SKYT MEG.

Anonymkode: 48e1f...ad0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svigers driter alltid på veggen av toalettet og bruker ALDRI dobørsten etterpå. BARE LEGG ET PAPIR I HVIS DU ER REDD FOR AT VANNET SKAL SPRUTE OPP I RUMPA!

Anonymkode: 791db...a4b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gjør alt når vi har gjester. Men synesdet det er ossse irri at resten av husholdningen også blir gjester.. i livet. Hele gjengen sitter ute i sola mens jeg lager mat tre gangen om dagen SKYT MEG.

Anonymkode: 48e1f...ad0

Det skjer med mannen når svigers er her... Er mektig lei av å måtte rope han inn på kjøkkenet flere ganger i løpet av kvelden. Selv om han går ut for å fylle i glassene mens vi rydder, hender det han bare blir stående og prate, og jeg igjen må rope. Og ofte må jeg også gi instrukser om hva han skal gjøre. Det hele er litt flaut, men jeg gidder ikke å være vertskap alene når han også er der. Vi har til og med pep-talk før besøk, men alt er glemt i det de kommer inn døra. 

Ellers fungerer han supert når vi har gjester, og tar mye ansvar. Så fatter bare ikke dette. 

Anonymkode: 573fb...b79

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig synes jeg det er fint om overnattingsgjester tar seg til rette, finner seg mat og setter på kaffe. 
Jeg liker det derimot ikke om de sitter på nettet hele besøket, roter og ikke bidrar med noe, snakker stygt til barna. 

Anonymkode: 1130d...dc4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Venninnens venner hadde med seg egen grillmat - pølser, koteletter, reker på spidd, osv. - som de ikke hentet frem, men bare lot ligge i kofferten i bagasjerommet, som om det var langtidsholdbar hermetikk de kunne reise rundt med som nødproviant!? 

Og stakkars du måtte trylle mat frem av ingenting for å traktere dem. 

Rajt.. 

Anonymkode: f2623...c0c

Av og til lurer jeg virkelig på vitsen med diverse innlegg. Du kunne heller spurt om du var skeptisk til noe. Deres mat, øl og cider ble lagt i kjøleskapet i kjelleren, der de skulle sove. Der har vi både lite "hybelkjøkken", bad og tv- stue i tillegg til soverom, for våre ungdommer har det som en ungdomsbule, der de også kan steke pizza og ha det meste tilgjengelig. Det har vært en selvstendig utleieenhet til vi trengte plassen selv, til ungdommene. (Og innimellom til gjester.)

Ja vi lager alltid rikelig mat når vi griller, fordi plutselig står det 4-6 ungdommer der også, og ellers spiser mannen det senere. Min venninne hentet også sitt. At de ikke tok frem sin mat var egentlig ikke særlig stort problem, selv om det var avtalen. Jeg synes det var verre at de gjentatte ganger gikk i vår bod og hentet seg alkohol. Det var ikke i den delen av huset de hadde fått disponere, og var bare både ufint og snålt. Spesielt etter at vår venninne sa fra flere ganger, og de bare fortsatte med å gjøre det. 

Hva de gjorde med maten da de reiste videre vet jeg ikke, for da dro de på hotell. Det var ikke så god stemning mellom dem og vår venninne da de dro, for de hadde sett for seg å bo gratis de dagene på vår kant av landet, men hun var streng og insisterende, og veldig klar og ærlig på at hun insisterte fordi de ikke oppførte seg på ok måte, og hun var flau over det. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 10.05):

Av familie eller venner? Har det noe å si hvem det er? Altså at det svigermor gjør er irriterende, men den samme tingen er helt fint om det er venninna di?

De verste er de som er «hobbypsykologer/hobbysosionomer» og skal spørre og grave om alt og KUN skal snakke om tunge, krevende tema eller kjipe tema. Jeg blir mentalt utslitt av sånne folk. 

Anonymkode: 5a7ee...5df

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har aldri i mitt voksne liv hatt besøk over flere dager. Kun 1 venn av meg/samboer etter vi har hatt lag. Da kun den ene natten.

Mine foreldre bor ca 10 minutter unna. Mine svigerforeldre bor ca 5 minutter unna…..

Anonymkode: 0ca2e...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har aldri i mitt voksne liv hatt besøk over flere dager. Kun 1 venn av meg/samboer etter vi har hatt lag. Da kun den ene natten.

Mine foreldre bor ca 10 minutter unna. Mine svigerforeldre bor ca 5 minutter unna…..

Anonymkode: 0ca2e...205

Du får hoppe videre til gravidforumet og skrive at du ikke er gravid.. 

Anonymkode: 573fb...b79

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Av og til lurer jeg virkelig på vitsen med diverse innlegg. Du kunne heller spurt om du var skeptisk til noe. Deres mat, øl og cider ble lagt i kjøleskapet i kjelleren, der de skulle sove. Der har vi både lite "hybelkjøkken", bad og tv- stue i tillegg til soverom, for våre ungdommer har det som en ungdomsbule, der de også kan steke pizza og ha det meste tilgjengelig. Det har vært en selvstendig utleieenhet til vi trengte plassen selv, til ungdommene. (Og innimellom til gjester.)

Ja vi lager alltid rikelig mat når vi griller, fordi plutselig står det 4-6 ungdommer der også, og ellers spiser mannen det senere. Min venninne hentet også sitt. At de ikke tok frem sin mat var egentlig ikke særlig stort problem, selv om det var avtalen. Jeg synes det var verre at de gjentatte ganger gikk i vår bod og hentet seg alkohol. Det var ikke i den delen av huset de hadde fått disponere, og var bare både ufint og snålt. Spesielt etter at vår venninne sa fra flere ganger, og de bare fortsatte med å gjøre det. 

Hva de gjorde med maten da de reiste videre vet jeg ikke, for da dro de på hotell. Det var ikke så god stemning mellom dem og vår venninne da de dro, for de hadde sett for seg å bo gratis de dagene på vår kant av landet, men hun var streng og insisterende, og veldig klar og ærlig på at hun insisterte fordi de ikke oppførte seg på ok måte, og hun var flau over det. 

Veldig tøft gjort av venninna di å si fra så direkte og være så insisterende! De vennene hennes var virkelig noen merkelig figurer. Hvor gamle var de?

Anonymkode: 2fae3...79d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting som irriterer meg grenseløst med svigerfamilien (som bor langt unna og som jeg derfor ikke kjenner noe særlig) konsekvent spør meg om alle mulige ting, kan de få sånn og sånn mat, hvor er det flere håndklær, kan jeg tømme tørkestativet så de kan bruke det ++ Hvorfor spør de ikke sin egen sønn/bror i stedet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...