Gå til innhold

Redd for kreft !! I Halsen og kjeven .


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere mnd gått og hatt vondt I kjeven.  Den klikker,gjør veldig vondt å gape,tygge mat,snakke osv. 

Nå har det gått ned under kjeven til halsen. Det er ikke muskelsmerter, det kjenner jeg. Bare jeg rører halsen på utsiden så skriker jeg. Fått time til mr av kjeve men må vente en stund. 

Det er noe virkelig galt. Føler det strammer seg i svelget også og får panikk. .legen vil ikke ta meg inn heller.  .og nå er jeg sikker på jeg har fått kreft en plass der. 

Blir så redd. Hvordan kan jeg få hjelp? 

Anonymkode: 7278b...b57

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Legen vil ikke ta meg inn" - Denne må du nesten utdype.

Anonymkode: fde33...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har i flere mnd gått og hatt vondt I kjeven.  Den klikker,gjør veldig vondt å gape,tygge mat,snakke osv. 

Nå har det gått ned under kjeven til halsen. Det er ikke muskelsmerter, det kjenner jeg. Bare jeg rører halsen på utsiden så skriker jeg. Fått time til mr av kjeve men må vente en stund. 

Det er noe virkelig galt. Føler det strammer seg i svelget også og får panikk. .legen vil ikke ta meg inn heller.  .og nå er jeg sikker på jeg har fått kreft en plass der. 

Blir så redd. Hvordan kan jeg få hjelp? 

Anonymkode: 7278b...b57

Ikke tenk det verste. Det kan være noe helt annet også. Ingen her inne kan dessverre gi noen pekepinn uten å ha sett bilder,samt å ha relevant utdanning. Det med kjeven kunne f.eks. også vært leddgikt.

Endret av Mayer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke tid hele Mai mnd og mener jeg bør vente til MR. Har aldri fått kommet inn heller. .Vurderer å få akuttime i morgen hvis de har noe ledig hos en annen. Jeg orker ikke å gå sånn,det gjør så vondt. Ts

Anonymkode: 7278b...b57

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (2 minutter siden):

Ikke tenk det verste. Det kan være noe helt annet også. Ingen her inne kan dessverre gi noen pekepinn uten å ha sett bilder,samt å ha relevant utdanning. Det med kjeven kunne f.eks. også vært leddgikt.

Det er dessverre det jeg gjør. Får helt panikk. Ts 

Anonymkode: 7278b...b57

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer å få akuttime i morgen hvis de har noe ledig hos en annen. Jeg orker ikke å gå sånn,det gjør så vondt. Ts

Anonymkode: 7278b...b57

Da synes jeg absolutt at du skal gjøre det. 

Anonymkode: fde33...e48

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun har ikke tid hele Mai mnd og mener jeg bør vente til MR. Har aldri fått kommet inn heller. .Vurderer å få akuttime i morgen hvis de har noe ledig hos en annen. Jeg orker ikke å gå sånn,det gjør så vondt. Ts

Anonymkode: 7278b...b57

Når smertene er så sterke bør du absolutt gå for akutt-time. I verste fall kan det være alvorlig og da kan det ha mye å si å komme inn i tide.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat MR?

Anonymkode: cb52c...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat det samme som du opplever. En ortoped på sykehuset forklarte det med at muskulaturen som holdt kjeven på plass hadde blitt for slapp, sånn at den ikke lenger greide å holde kjeveleddet ordentlig sammen. Dermed gled leddene fra hverandre og laget klikkelyden. 

Jeg fikk beskjed om å ikke tygge noe på tre uker, for å gi muskulaturen i kjeven mulighet til å stramme seg opp, sånn at leddene i kjeven hang bedre sammen. 

Smerten forklarte han med at leddene var blitt betent, fordi de var feilbelastet. Det gikk over av seg selv etter et par uker med kjeven i ro. 

Jeg fikk også råd om å øke inntaket av D-vitamin og kalsium, så jeg begynte på tilskudd. Hadde noe å gjøre med at muskler bruker kalsium for å få til å trekke seg sammen og at kroppen må ha D-vitamin for å ta opp kalsium. 

Anonymkode: 7a2ee...680

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problematikk og smertene kan komme av muskelspenninger. Prøv noen timer hos fysioterapeut eller kiropraktor i ventetiden? 
 

Kreft er ikke den mest sannsynlige årsaken.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Jeg har samme problematikk og smertene kan komme av muskelspenninger. Prøv noen timer hos fysioterapeut eller kiropraktor i ventetiden? 
 

Kreft er ikke den mest sannsynlige årsaken.

Jeg har vært 8 ganger til fysio. Tatt øvelser, har har gjort triggerpunkt behandling inni munnen, kjeve,tinningen osv. Da jeg begynte å hovne opp ba han meg kontakte legen. 

Bestille time privat nå. 

Anonymkode: 7278b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært 8 ganger til fysio. Tatt øvelser, har har gjort triggerpunkt behandling inni munnen, kjeve,tinningen osv. Da jeg begynte å hovne opp ba han meg kontakte legen. 

Bestille time privat nå. 

Anonymkode: 7278b...b57

Kjeveleddsproblemer er tannlegenes fagfelt.

Anonymkode: a16ad...e78

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege er rette instans her når du er sikker på det ikke er muskulært.

Anonymkode: 88391...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS Kreft lager ikke klikkelyder. 

Anonymkode: 88391...0bf

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå privat om du er så redd som du sier. Jeg synes du overtenker det hele ut ifra hva du beskriver her. 

Anonymkode: c38c5...4cf

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft er det nok ikke, men absolutt verd en sjekk om smertene er så store. Betente ledd kan være et helvette. 
 

Har du forsøkt bittskinne om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror også tannlege er riktig vei å gå. Har du vært der?

Anonymkode: 614cb...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å foreslå tannlege. Bestill akutt-time, kanskje får du komme inn i dag.

Anonymkode: ae7d7...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjeveleddsproblemer er tannlegenes fagfelt.

Anonymkode: a16ad...e78

Ikke nødvendigvis, det kommer jo an på hva problemet er. For min del er det slitasje, for eksempel. Kneppe- og knatrelyder ved bevegelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kjeveleddsproblemer er tannlegenes fagfelt.

Anonymkode: a16ad...e78

Ja, hva trenger vi egentlig disse kjeveortopedene til... 

Anonymkode: 7a2ee...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...