Gå til innhold

Å date en som har følelser for både deg og en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi det nærmest lyser incel av deg. Du snakker om kvinner som noe man "tømmer" seg i. Æsj, tenker man da. Kvinner som vet sitt eget beste styrer langt unna menn med et slikt kvinnesyn. Er det ikke snodig... :)

Anonymkode: c10da...310

Ok.

Kvinner (og menn) som vet sitt eget beste spiller med åpne kort ovenfor den de dater, og knuller ikke flere om gangen (dette gjelder for både kvinner og menn)

Hun må lære seg at enhver aksjon hat en lik reaksjon, hvis hun kan drive og dure på og la alle fremmede menn tømme seg i henne, så må det være fritt frem for TS også?

Jeg hadde aldri gjort det på den måten.

Jeg hadde datet en og en, funnet ut av om det var en kjemi der eller ikke, også tatt det derifra.

Men folk er forskjellige.

Anonymkode: 96530...232

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok.

Kvinner (og menn) som vet sitt eget beste spiller med åpne kort ovenfor den de dater, og knuller ikke flere om gangen (dette gjelder for både kvinner og menn)

Hun må lære seg at enhver aksjon hat en lik reaksjon, hvis hun kan drive og dure på og la alle fremmede menn tømme seg i henne, så må det være fritt frem for TS også?

Jeg hadde datet en og en, funnet ut av om det var en kjemi der eller ikke, også tatt det derifra.

Det gutter som deg ikke forstår, er at kvinner eier sin egen kropp. Dersom de vil pule en haug menn, så puler de en haug menn, og koser seg med det. :) Du synes sikkert dette er veldig skummelt, fordi du har forstått at du står blant de aller siste i pulekøen. Du føler deg kanskje litt bedre av å snakke om kvinner som ting man "tømmer" seg i, som en slags hevnaksjon, men dette gjør deg altså bare (enda) mindre attraktiv. 

Men kos deg med ensomheten og høyrehanda da :)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gutter som deg ikke forstår, er at kvinner eier sin egen kropp. Dersom de vil pule en haug menn, så puler de en haug menn, og koser seg med det. :) Du synes sikkert dette er veldig skummelt, fordi du har forstått at du står blant de aller siste i pulekøen. Du føler deg kanskje litt bedre av å snakke om kvinner som ting man "tømmer" seg i, som en slags hevnaksjon, men dette gjør deg altså bare (enda) mindre attraktiv. 

Men kos deg med ensomheten og høyrehanda da :)

Jeg skjønner ikke hvorfor du diskuterer person, når jeg diskuterer sak?

Hat jeg vært slem eller ufin mot deg? Nei jeg har forholdt meg til tråden som har spørsmålet om at vedkommende har fått følelser for ei, men hun velger og satse på 2 hester fordi hun enten ikke vil, eller enda ikke vet hvem av de hun vil satse på.

Slik oppførsel er i mine øyne umoralsk. Enten spiller man med åpne kort fra begynnelsen, eller så revurderer man ting.

Enten skal begge spilleregler gjelde for begge (Noe TS ikke vil) eller ingen.

Det er ikke slik at en person skal holdes på pinebenken fordi den andre ikke vet, eller liker oppmerksomheten.

Jeg hadde satt pris på om vi kunne diskutert trådens tema, heller enn hvilket forferdelig menneske jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok.

Hun har full rett til å date flere om hun ønsker. Hun har full rett til å ligge med flere, om hun ønsker. Det flotte her er at hun var åpen om at hun datet en annen person, og at hun ønsket å fortsette med både han og ts. Du sier at om du var Ts, så ville du ha fortsatt å date og ha sex med henne uten å se henne som en person for... hevn? For så å dumpe henne. Da er det du som ikke spiller med åpne kort her, ikke henne.

Ts, i motsetning til deg, har integritet. Han ønsker å date eksklusivt, og han holder seg til det og valgte derfor å avslutte relasjonen med denne kvinnen når det kom frem at de ikke ønsker det samme. 

Til Ts: du gjorde helt riktig. Dere ønsker ikke det samme, og da var det best å avslutte hele greia. At hun nå prøver å krangle med deg om å skifte mening, er ikke bra og kan tyde på at du har unngått mye kaos i fremtiden. Blokker henne og gå videre. 

Anonymkode: 9d74a...ab0

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har full rett til å date flere om hun ønsker. Hun har full rett til å ligge med flere, om hun ønsker. Det flotte her er at hun var åpen om at hun datet en annen person, og at hun ønsket å fortsette med både han og ts. Du sier at om du var Ts, så ville du ha fortsatt å date og ha sex med henne uten å se henne som en person for... hevn? For så å dumpe henne. Da er det du som ikke spiller med åpne kort her, ikke henne.

Ja det ville jeg, for og vise henne at ting har konsekvenser. Igjen, man  spiller med åpne kort om hvor mange man dater, dette gjelder for begge. Enten man er man  eller kvinne.

Ts, i motsetning til deg, har integritet. Han ønsker å date eksklusivt, og han holder seg til det og valgte derfor å avslutte relasjonen med denne kvinnen når det kom frem at de ikke ønsker det samme. 

Integritet? Det er ikke det dette handler om, TS ønsker eksklusivitet, noe hun enten ikke vil, eller ikke vet. Dette burde de ha funnet ut av før ting gikk så langt som de gikk. Hun ønsker nok og satse på 2 hester, noe TS (forståelig) nok ikke vil

Til Ts: du gjorde helt riktig. Dere ønsker ikke det samme, og da var det best å avslutte hele greia. At hun nå prøver å krangle med deg om å skifte mening, er ikke bra og kan tyde på at du har unngått mye kaos i fremtiden. Blokker henne og gå videre. 

Anonymkode: 9d74a...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her,

jeg ser det nok litt annerledes enn deg 232. Det er ikke min oppgave å belære noen om hva som er riktig og galt hva gjelder moral og den slags. Jeg kan kunn bestemme over egne valg, og jeg kan heller ikke bestemme hva hun skal gjøre. Det har ingen betydning om jeg liker det eller ikke. Hun kan ikke straffes for noe her, og det kunne heller ikke en mann om rollene var snudd. Men jeg kan ta et valg, og det har jeg tatt. Dette er for meg konsekvensen av hennes valg

Anonymkode: 9dedf...814

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her,

jeg ser det nok litt annerledes enn deg 232. Det er ikke min oppgave å belære noen om hva som er riktig og galt hva gjelder moral og den slags. Jeg kan kunn bestemme over egne valg, og jeg kan heller ikke bestemme hva hun skal gjøre. Det har ingen betydning om jeg liker det eller ikke. Hun kan ikke straffes for noe her, og det kunne heller ikke en mann om rollene var snudd. Men jeg kan ta et valg, og det har jeg tatt. Dette er for meg konsekvensen av hennes valg

Det er klart.

Men man kan påvirke andre mennesker til og revurdere hvordan man forholder seg til andre mennesker (forholdmessig)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er klart.

Men man kan påvirke andre mennesker til og revurdere hvordan man forholder seg til andre mennesker (forholdmessig)

Men det er en forskjell på å la seg påvirke (frivillig) og bli påvirket (ubevisst/påtvunget). Det ene tenker jeg er bedre enn det andre.

Men jeg fikk den støtten jeg trengte her. Takk for alle svar!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er klart.

Hun valgte å være ærlig om hva hun driver med, han valgte å avslutte. Hvorfor er det hans oppgave å påvirke noe som helst?

Anonymkode: 81f41...b40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk, det er dette jeg kjenner på, og derfor det er relativt enkelt å gå. Den lille tviler min bunner i at det ikke blir stille fra den fronten. Og det er nettopp dette jeg føler hun ønsker nå, å få meg til å tvile på avgjørelsen

Hadde hun virkelig ønsket å være sammen med deg i et seriøst forhold, da hadde hun droppet han andre. Det gjør hun ikke, hun vil ha oppmerksomhet fra dere begge to.

Og som jeg skrev, når hun fortsetter å mase på deg, da har hun ingen respekt for deg.

Om hun nå senere skulle finne ut at han andre kanskje ikke er riktig mann for henne, så kommer hun nok til deg igjen. Ikke fordi hun da respekterer deg eller fordi hun er glad i deg - men fordi hun tydeligvis er avhengig av oppmerksomhet og ha kontroll på menn.

Det hun gjør nå, nå hun ikke aksepterer at du ikke vil ha kontakt, det er et forsøk på å manipulere deg. Og alt viser at hun er en person som du aldri kan få det godt med.

Du virker som en fin fyr som ønsker et godt forhold. Du har selvrespekt, du har tydelige grenser for deg selv, og du tør sette grenser for deg selv. Fortsett slik. En dag møter du en kvinne som ser hvem du er og hvilke verdier du har, og setter pris på deg nettopp av den grunn, og hun vil være overlykkelig for å være din kjærest og livspartner. Ikke fall for fristelsen til å ta denne daten tilbake, hun er altfor umoden, respektløs og grenseløs for deg. Du fortjener langt bedre!

Anonymkode: 9d654...4b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun valgte å være ærlig om hva hun driver med, han valgte å avslutte. Hvorfor er det hans oppgave å påvirke noe som helst?

Er det rettferdig ovenfor TS at den andre psrtwn enten ikke vet eller ikke vil vet hvem hun vil satse på?

Ville du vært komfortabel med og vært en av de 2 partene?

Som jeg skrev før enten spiller man med åpne kort, og samme regler gjelder for begge, eller ingen.

Nå er det vel strengt tatt hun som høster rullene ved at hun har 2 stk og velge mellom og TS 1.

Er det rettferdig og fair?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps, jeg er enig i at du bør blokkere henne!

Anonymkode: 9d654...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det rettferdig ovenfor TS at den andre psrtwn enten ikke vet eller ikke vil vet hvem hun vil satse på?

Som jeg skrev før enten spiller man med åpne kort, og samme regler gjelder for begge, eller ingen.

Nå er det vel strengt tatt hun som høster rullene ved at hun har 2 stk og velge mellom og TS 1.

Men altså hun har da spilt med åpne kort, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men altså hun har da spilt med åpne kort, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt.

Nei det har hun ikke.

Man kan ikke være sammen med 2 stk samtidig.

Hun skrev at hun har FØLELSER for begge, det er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det har hun ikke.

Man kan ikke være sammen med 2 stk samtidig.

Hun skrev at hun har FØLELSER for begge, det er ikke det samme.

Du har virkelig tungt for det. Jeg skjønner jo at det eneste du vil i denne tråden er å slenge dritt om damer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har virkelig tungt for det. Jeg skjønner jo at det eneste du vil i denne tråden er å slenge dritt om damer.

Nei det vil jeg ikke. 

Hva får deg til og tro det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er helt fri til å ta avgjørelser som han selv finner for godt.

Det jeg lurer på om det har oppstått noen misforståelser eller at kommunikasjonen ikke har vært optimal. Jeg blir gjerne kjent med flere mennesker samtidig, flørter med enda flere, men har sex utelukkende med en fast partner. Jeg er helt monogam når det kommer til stykket.

Ønsker denne dama seg flere partnere? Eller er det slik at hun egentlig vil ha en, men ikke enda var kommet dit at hun var klar til å velge? Ble TS såret av at hun var åpen om å ha følelser for to? Og hva er greia med at hun enda tar kontakt? Har TS sagt at han ønsker at hun ikke skal kontakte han igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig med hun over. En av dere var garantert trøstepremie i tilfelle det ikke gikk med første 

Anonymkode: fd575...e61

Jeg dater bare 1 men vil helst date 2. Jeg liker en mentalt og en annen fysisk. Den som er all-in-one vil ikke ha meg, så hva skal man gjøre liksom..være alene, fordi man ikke får det som man vil?

Anonymkode: aa76e...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del hadde det ikke vært aktuelt å være noens andrevalg eller reserve. Jeg vil jo være med noen som har meg som sitt førstevalg (og eneste). 

For egen del går grensen for å date flere ved at hvis man innleder noe seksuelt bør man ha valgt. Altså at man kun ligger med en, når man er kommet dit. Før det syns jeg det er greit nok å date flere, men da er det senest på tide å velge. 

Det virker som det er blitt en veldig sånn "alltid på let etter noe bedre"-greie med Tinder og dagens "datingkultur", noe jeg syns er en uting. Samtidig... Er det ikke litt sånn at når man faktisk møter noen man liker godt nok, så slutter man litt automatisk å jage etter noe bedre..? Altså, utenom at samfunnet er "blitt" litt sånn tenker jeg jo egentlig det. Jeg ville nok derfor tenkt at om noen fortsetter å date andre/fortsatt er på let etter noe bedre har man ikke en god nok match, rett og slett.

For egen del er det noe med at om det skal være verdt å i det hele tatt være i et forhold må det jo være med en jeg liker godt nok til at jeg ikke lenger leter etter noe bedre. Det sier jo seg litt selv at da er det jo mer et valg av "mindre onder", fremfor en du ikke kan "leve uten" liksom. Da er det jo egentlig bedre å forbli singel, og heller vente på den som får en til å slutte å lete. 

Når det gjelder din situasjon, TS, så er jo mennesker litt kjipe sånn, men så lenge man kan få i pose og sekk tar man jo det. At hun fortsetter å mase på deg tyder jo på at hun sliter litt med å akseptere at hun har mistet deg, eller at hun kanskje håper/tror hun kan klare å beholde begge. Bare stå sterkt i din avvisning, er du god nok må hun jo velge deg. Og kun deg. 

En ting er jo også at hun dater en annen nå, men om så dere senere skulle havnet i et forhold ville du jo alltid vært truet om hun ikke engang klarte å velge bare deg i datingfasen. 

Den eneste måten jeg syns du evt. skal kunne fortsette med denne kvinnen er hvis hun kutter ut han andre og velger bare deg. Hvis ikke: Bare gå videre/stå i avvisningen som sagt. 

Jeg syns du skal finne en som har deg som sitt førstevalg og eneste valg. Lykke til!
❤️

Anonymkode: 9a661...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du maser veldig om å spille med åpne kort, men det HAR da denne dama gjort. Hun har jo ikke lovet eksklusivitet til noen, etter hva vi vet. Hun har vært ærlig med TS om den andre og at hun har følelser for begge. Så jeg ser ikke hvordan du kan mene at noe er urettferdig her?

TS sin mentalitet rundt dette derimot, det viser en kvalitetsmann ❤️ Ingen tvil om at han kommer til å finne en annen dame som kan gi han samme tilbake!

Anonymkode: d03ac...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...