Gå til innhold

Be gutten svare med samme mynt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn har to «venner» som er helt idiot mot han når de to er sammen. Hver for seg er de veldig grei, men ikke samme altså. Eksempel de kan gjøre er at de snakker et sånn rart «språk» og så sier de at de har hemmelig språk som han ikke skjønner. De kan og klatre i et tre og si at det ikke er plass til han, for de må ha en vei opp og en ned, men når andre kommer får de komme opp. Han blir jo lei seg, jeg har lyst til å få han til å ikke være med de, og bare prøve å overse de om de starter med det språket.. hva tenker dere andre er best?

Anonymkode: 6de41...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hva godt gjør det å ta igjen? 

Jeg ville bedt gutten min om å finne noen andre å leke med, og jobbet med å styrke vennskapene til andre barn. Til disse vennene kan han øve seg på å si "dette gidder ikke jeg, si ifra hvis dere vil leke ordentlig". 

Anonymkode: 1df65...df2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta igjen vil ikke hjelpe - vil bare skape mer friksjon.  Å lære sønnen din å stå opp for seg selv og ikke være andres dørmatte vil hjelpe mer. At det ok og si at dette gidder jeg ikke, dette blir for teit, og trekke seg bort. Veilede han til å bygge og dyrke vennskap som er gjerne, gode og trygge for begge parter er bedre. Vennskap hvor begge blir behandlet med respekt. 

Anonymkode: f2bc9...754

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lært han å bare si okei, neivel. Så bare gått hjem. Det som er gøy for de er at han blir stående der å være utenfor. Det blir ikke gøy om han «ikke bryr seg» og bare forlater. 

Anonymkode: a2aae...a42

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...