Gå til innhold

Stemor tar ikke hensyn til barnet mitt i sommerferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks og hans samboer skal på bilferie i Europa i sommer. Mitt barn, som er fjerdeklassing, skal være med, og deres felles barn på tre år.

Jeg setter pris på at de gir mitt barn mange fine opplevelser, men nå har stemoren foreslått at mitt barn kan fly hjem til Norge alene, når barnet skal ha ferie med meg.

De har nemlig flere uker med ferie igjen etter at barnet skal til meg, og hun synes det er kjedelig å måtte avbryte ferien midt i, for å kjøre barnet mitt hjem.

Det kan jeg forstå, men sånn er det bare når man har valgt å bli stemor, tenker jeg. Barnas behov kommer alltid først. Synes barnet mitt er altfor lite til å fly alene fra utlandet og hjem, og synes hun tenker mest på sine egne behov, og ikke på hva som er best for mitt barn.

Min eks virker til å være litt vinglete, og er enig med begge. 

Kjenner jeg er oppgitt og frustrert over at hun prøver å sette barnet mitt i en sånn situasjon.

Hvordan ville du ha taklet dette?

Anonymkode: 11cd8...c0b

  • Liker 4
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det går direktefly, burde det gå helt fint. Evt kan far være med, eller at de betaler din reise for å hente barnet.

Anonymkode: 057f6...1ee

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en god ide jeg.

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får ordnet det slik at barnet tar direktefly, da skjønner jeg virkelig ikke problemet! 

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de være på bilferie alle ukene videre? Om ikke, kan dere sjonglere om på ukene så barnet slipper å dra hjem så tidlig?

Kan forestille meg at å bli «sendt hjem» fra ferien før resten kan oppleves verre enn flyturen i seg selv. Bare en tanke.

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt kjører dem? Hvor gammel e barnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldenretriever skrev (3 minutter siden):

Skal de være på bilferie alle ukene videre? Om ikke, kan dere sjonglere om på ukene så barnet slipper å dra hjem så tidlig?

Kan forestille meg at å bli «sendt hjem» fra ferien før resten kan oppleves verre enn flyturen i seg selv. Bare en tanke.

Ja, dette er den beste løsningen. Hvorfor kan ikke varme være med på hele ferien?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt barn..? Det er deres, du får ta fly ned å hente det. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det sånn flere ferier fra barnet var på samme alder. Går helt fint. Her synes han det var stas.

Anonymkode: 8e5a6...fb7

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å ha ferie med barnet ditt litt senere slik at barnet får være med på hele bilferien?

Ellers har jeg full forståelse for at de ikke ønsker å snu å kjøre tilbake lenge før de egentlig må og løsningen med å ta fly tilbake er jo veldig god👍 om dere synes barnet er for lite til å fly alene så finnes det, som andre nevner, en løsning med at du eller faren reiser sammen med barnet. Tenker ikke at stemor er urimelig her, hun legger tilrette for at barnet får vært med på bilferie og at du får barnet tilbake når det er ferie med deg😊

Anonymkode: a86c2...2a1

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stemor eller far til barnet du diskuterer dette med?

Anonymkode: 13f44...d9c

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en god løsning, så lenge det er direkte fly. Dersom ikke barnet tør å fly alene, får en av dere følge og dele på utgiftene

Anonymkode: 23d8a...307

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Min eks og hans samboer skal på bilferie i Europa i sommer. Mitt barn, som er fjerdeklassing, skal være med, og deres felles barn på tre år.

Jeg setter pris på at de gir mitt barn mange fine opplevelser, men nå har stemoren foreslått at mitt barn kan fly hjem til Norge alene, når barnet skal ha ferie med meg.

De har nemlig flere uker med ferie igjen etter at barnet skal til meg, og hun synes det er kjedelig å måtte avbryte ferien midt i, for å kjøre barnet mitt hjem.

Det kan jeg forstå, men sånn er det bare når man har valgt å bli stemor, tenker jeg. Barnas behov kommer alltid først. Synes barnet mitt er altfor lite til å fly alene fra utlandet og hjem, og synes hun tenker mest på sine egne behov, og ikke på hva som er best for mitt barn.

Min eks virker til å være litt vinglete, og er enig med begge. 

Kjenner jeg er oppgitt og frustrert over at hun prøver å sette barnet mitt i en sånn situasjon.

Hvordan ville du ha taklet dette?

Anonymkode: 11cd8...c0b

Enig med stemor.

Selvfølgelig kan en 4 klasse barn fly hjem alene. De blir følgt fra start til slutt og finnes det noe tryggere transport middel. Er ikke busstopp i lufta heller gitt, det er beine veien.

Så legge det er direkte fly. Du har og ansvar for å kjøre til beste flyplass hente barnet. 

Anonymkode: 1f6e3...f71

  • Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ikke-sak. Det er null problem å sende et barn alene på fly. Fløy alene selv da jeg var barn og har vel aldri blitt så godt ivaretatt under en flygning som da. Barn som flyr alene blir fulgt helt til de blir hentet av foreldrene sine etter landing. Dette er selvsagt ikke grunn til å avbryte en ferie på grunn av. Dersom TS syntes det så får HUN fly ned for å ledsage barnet på hjemturen. 

Anonymkode: 8669c...e25

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem? Barnet får assistanse fra før sikkerhetskontrollen, blir fulgt helt inn på flyet og hentet av assistanse ved flyet og fulgt helt ut av ankomst.

Anonymkode: e5936...fb8

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt av mine penger for å hente barnet fra fars ferie. 
Å reise alene går fint, helt til flyet er innstilt eller kansellert. Det skjedde med mitt barn en gang. Sto alene på flyplassen i Berlin. Assistansen hadde ikke mulighet for å følge og være med på hotell for natten. Jeg kom meg ikke nedover og fikk ikke tak i far. Det var grusomt😭 Tysk politi måtte tilslutt bistå og fikk ivaretatt barnet til neste dag. 

Anonymkode: 8e296...43a

  • Liker 16
  • Hjerte 19
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...