Gå til innhold

Jeg liker ikke alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke glad i alkohol. Liker ikke følelsen av å bli beruset. Men noen ganger drikker jeg litt ved venninner. Gjør det for å ikke bli utenfor. Men nå vil jeg ikke drikke noe mer. Men ei venninne har invitert meg hjem på vin ei stund. Jeg finner på unnskyldninger. Men i går  svarte jeg henne at jeg gjerne kommer på besøk en kveld, men at jeg drikker brus. Har ikke fått svar fra henne. 

Ett annet problem er at hun bor 25 minutter unna med bil og da må mannen min kjøre meg dit og hente meg hvis jeg skal drikke. Er så mye lettere å kjøre selv. 

Hvordan gjør dere som ikke det med venner som inviterer på vin og sånt? 

Anonymkode: 91557...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har venninner som ikke utsetter meg for drikkepress, så vi er gjerne flere som drikker brus. En sjelden gang drikker jeg et glass vin eller to, men som regel kjører jeg og holder meg unna 

Anonymkode: 563ac...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA daaaa MÅÅ DUU JOO LLA værde å DRIKKEZ daaaa vell?

Anonymkode: ee158...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer aldri noen som ikke drikker vin på vinkveld. De inviterer jeg på kaffe. 

Anonymkode: 77c09...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har venninner som ikke utsetter meg for drikkepress, så vi er gjerne flere som drikker brus. En sjelden gang drikker jeg et glass vin eller to, men som regel kjører jeg og holder meg unna 

Anonymkode: 563ac...d63

Min venninne som jeg skal til er litt pågående når det gjelder dette. Før jul sa jeg ja til en venninne kveld med henne og vin. Som regel så klarer jeg ikke mange glass. Når jeg takket ja til invitasjonen så sier hun: men da skal vi DRIKKE ja? 😉. Følte litt press da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke glad i alkohol. Liker ikke følelsen av å bli beruset. Men noen ganger drikker jeg litt ved venninner. Gjør det for å ikke bli utenfor. Men nå vil jeg ikke drikke noe mer. Men ei venninne har invitert meg hjem på vin ei stund. Jeg finner på unnskyldninger. Men i går  svarte jeg henne at jeg gjerne kommer på besøk en kveld, men at jeg drikker brus. Har ikke fått svar fra henne. 

Ett annet problem er at hun bor 25 minutter unna med bil og da må mannen min kjøre meg dit og hente meg hvis jeg skal drikke. Er så mye lettere å kjøre selv. 

Hvordan gjør dere som ikke det med venner som inviterer på vin og sånt? 

Herregud så dust av henne. Finn deg venner som aksepterer deg som du er! Ikke en som er avhengig av besøk kun for å drikke... jeg drikker aldri selv. Vin smaker sure føtter og øl... grøss 🤢 har aldri følt noe behov for det heller.

Anonymkode: 0e00a...5ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKET alkohol, jeg drakk til jeg aldri kunne drikke igjen! Hadde masse "venner" og var sosial. Har vært edru i over 6 år nå og kan ennå ikke sosialisere, for "alle" andre drikker og da er man ikke med på leken og man blir ikke inkludert. Aktiviteter uten alkohol?? I NORGE?? Skjer jo ikke. Det er umulig å date også, det er ingen som vil ha en tørrlagt alkoholiker i 30 årene, fest tiden er over, og man er jo "kjedelig" når man ikke kan drikke. Jeg prøvde i begynnelsen, men det var som å være omringet av mennesker som så skeivt på meg fordi jeg var den eneste som var edru. Fulle folk er heller ikke morsomme å være rundt når man er edru heller. Hadde vært fint om det var mer empati og forståelse rundt forbi men alle er seg selv nærmest og i Norge MÅ man drikke hvis man skal ha et sosialt liv, med mindre man er religiøs. Dette landet har et alkohol problem. 

Har mistet tall på hvor mange som har sagt at jeg bare må ta meg et glass, "hva er problemet?" 

Norges drikkekultur er problemet. 

Anonymkode: 6cace...1b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...