Gå til innhold

Blokk eller enebolig?


Mayer

Anbefalte innlegg

Bor i en diger tomannsbolig sentralt i en by, med helt skjermet hage. Elsker den, men det er en del å pusse opp. Eier også en fritidsbolig jeg drar til om jeg vil ha det helt fredelig. 

Bodde i blokk før og ble vekket og plaget konstant. Her hører jeg ikke naboene i det hele tatt.

Anonymkode: cdee4...a9c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i blokk.Det er ikke for meg.Bli vekket til alle døgnets tider av andre.Jeg drømmer om hus😍😍

Anonymkode: 69899...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (43 minutter siden):

Enebolig sentralt i Oslo?! Du er Olav Thon da? Eller Stordalen?:røyker:

Nei😅 Stordalen bor lengre ut, selv om jeg gjerne skulle byttet med han. Men nei, er en vanlig hardtarbeidende menneske.

Anonymkode: 64552...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i blokk leilighet. Bodd her i 4 år. Hører ikke noe til naboene. Snakker ikke så mye med de heller 🫣 Stor balkong har jeg også uten innsyn fra noen kanter.

Vurderte enebolig, men jeg er ikke handy, har ikke allverden med penger og hater å styre på i hagen😉

Anonymkode: f752e...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 15 årene bodd i enebolig. Flytter straks til blokk. Jeg må si at jeg gruer meg litt. Fordelene med enebolig er selvsagt stillheten og at man kan gjøre "hva man vil" med både hus innvendig og hage. Ulempen for min del er at jeg lett blir husredd når jeg er alene. Det jeg er redd for ved blokk er at det skal være mye støy som plager meg eller at andre skal klage på meg uten at jeg faktisk bråker, men bare lever normalt. 

Anonymkode: f5184...e09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i blokk, enebolig og rekkehus. Elsker å bo i rekkehus, bor i enden, og har skog på 2 kanter, og en stor privat terrasse mot skogen. Og en veldig stor levegg til naboen. Er stille og rolig her. Og jeg har litt hage, uten at det blir for mye.

Elsket å bo her da barna var små og, alltid barn og leke med, og man ble godt kjent med de andre foreldrene. 

Her har jeg planer om å bo så lenge som mulig.

Anonymkode: 4bb72...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i blokk i drabantby, har to små barn. Elsker det akkurat nå, det bor haugevis med barnefamilier her, vi har mange lekeplasser, fotballbane, og barnehage på en stor, bilfri innergård der ungene sykler og springer og alltid har noen å leke med. Flotte naboer, som arrangerer knøttefotball og halloweenfest og låner hverandre ting. Det eneste jeg savner er at jeg gjerne skulle hatt en hage å pusle i, nå får jeg utløp til grønne fingre med et par pallekarmer i en felleshage og masse blomster på balkongen. 

Om vi skulle flyttet til hus måtte vi flyttet mye lengre ut, kjøpt bil, og brukt mye mer tid hver dag på pendling. Det frister ikke foreløpig. 

Anonymkode: 69bc2...b0c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i leilighet og i enebolig. Nå bor jeg i vertikaltdelt tomannsbolig og trives best med det :) 

Anonymkode: 077d5...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bodd i leilighet og i enebolig. Nå bor jeg i vertikaltdelt tomannsbolig og trives best med det :) 

Anonymkode: 077d5...b13

Hvorfor trives du best i vertikalt delt tomannsbolig fremfor enebolig? 

Anonymkode: 69899...7ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor trives du best i vertikalt delt tomannsbolig fremfor enebolig? 

Anonymkode: 69899...7ab

Mindre vedlikehold og mindre hage :) Men samtidig det gode å slippe å ha noen over og under seg, med tanke på støy. 

Anonymkode: 077d5...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på stor gård etter å ha bodd 20 år i leilighet i Oslo. Det er en overgang for å si det mildt. 

Nå kunne jeg aldri tenke meg å flytte tilbake til leilighet i byen, men samtidig handler alt om tid og situasjon. 

 

Anonymkode: 45b80...14c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i leilighetet i blokk. Bodd i enebolig tidligere. Det jeg likte med enebolig var at du bestemmer alt selv, privatliv og ingen over, under eller på siden av deg å forholde deg til ikke masse regler osv. 

Det jeg ikke likte var alt vedlikeholde utvendig og gubben som gjorde at jeg hadde råd bo slik. Likte hagen, stort bad med badekar og masse oppbevaring. 

Alltid tenkt at jeg en gang vil i enebolig igjen. Men har leilighet i 1 etg derfor stor terasse og føler jeg har en koslig krukke hage å pusle i. Vedlikehold utvendig det aller meste gjennom styret eller dugnad det tenker jeg er mest praktisk inn i alderdommen og barnet mitt flytter snart hjemmefra og da har jeg jo ikke behov for mer plass enn jeg har nå. Kan være litt nye støy, folk og mye regler å forholde seg til. Men samtidig blir jeg litt tvunget til sosialisering da noe som en sånn som meg kan behøve. Savner å bestemme selv, stort bad med badekar og savner vaskerommet jeg hadde i eneboligen. 

Sånn i sum har jeg nok det godt her og som en ettervert gammel dame er der nok best å bo slik. Har en hytte også og det er jo et evig oppussing prosjekt i seg selv å ha en enebolig i tilegg da kan bli mye å ta vare på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller enebolig enn blokk! Har bodd i leilighet som ung voksen, helt kurant. Bodde øverst, så det var litt begrensa med naboer. Ene naboen i den ene blokka hadde soverommet sitt inntil stua mi, og jeg hørte henne med typen på blanke ettermiddagen for å si det sånn. Den var klein.

Bor i rekkehus nå, og trives. Her er det veldig godt lydisolert mellom enhetene, men man hører jo hverandre godt ute. Rekkehustrivsel er så ekstremt avhengig av at det er ok naboer vegg i vegg, og at det er et sameie som drives godt. Jeg drømmer om enebolig med fire vegger og hage. Huset trenger ikke være stort, men gjerne litt større enn rekkehuset. Og hagen litt større enn den jeg har nå.

Anonymkode: a2866...e23

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...