Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #1 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Professor i psykiatri og lærer ved Harvard Medical School, Lester Grinspoon, har studert cannabis siden 1967 og er sett på som en av de fremste eksperter på marihuana. I forordet til sin bok Marihuana the Forbidden Medicine, skriver han: "Da jeg begynte å studere marihuana i 1967, var jeg ikke i tvil om at det var et meget skadelig narkotikum som dessverre ble brukt av flere og flere dumme unge mennesker som ikke ville eller kunne forstå advarslene om farene. Min hensikt var å definere vitenskapelig naturen og graden av de farene. Men i de følgende tre årene, som jeg gikk igjennom den vitenskapelige og medisinske litteraturen, begynte mitt syn å endre seg. Jeg kom til å forstå at jeg, som så mange andre mennesker i dette landet, hadde blitt hjernevasket..." Resten av dette innlegget ble sensurert bort av moderator. Hva er årsaken? sensurert innlegg (skrevet av Trond H. Ordene er ikke eid av noen. Alle kan lese og skrive ordene hvor de vil) Navnet er redigert i hht. regelverket. Remyline Moderator Endret 9. februar 2006 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #2 Del Skrevet 9. februar 2006 Resten av dette innlegget ble sensurert bort av moderator. Hva er årsaken? Brudd på kopiloven antar jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #3 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Brudd på kopiloven antar jeg.. ← Så 10 linjer fra en bok er ikke brudd på kopiloven, mens 50 av 1000 er et brudd? Det som var skrevet står ikke i noen bok, men er min frie oversettelse av bokstaver jeg har lest. Dessuten så står forordet, som moderater har klippet deler av, på NORMAL sine sider også. Norsk Organisasjon for Reform av Marihuana Lovgivningen Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #4 Del Skrevet 9. februar 2006 min frie oversettelse av bokstaver jeg har lest. Bevis det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #5 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Bevis det.Du finner det ikke noen andre steder, og det er ingen kopirett på det. Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #6 Del Skrevet 9. februar 2006 Er du veldig opptatt av å frigi bruk av narkotika, du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #7 Del Skrevet 9. februar 2006 og det er ingen kopirett på det. Bevis det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #8 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Er du veldig opptatt av å frigi bruk av narkotika, du? Narkotika betyr sovemidler. Min mormor fikk valium av sin lege hver dag i iallafall de siste 20 årene av sitt liv. Hun fikk det for å få sove. Valium er definert som et narkotikum. Iløpet av de siste 50 år har et stort antall mennesker blitt drept i krigen mot sovemidler, millioner har måttet sitte i fengsel, uten at de har skadet noen som helst. Narkotikaforbrytelser er en offerløs kriminalitet. Det er villige kjøpere og villige selgere. Ingen ofre. Narkotika er fritt tilgjengelig. Ifølge lovene er 30% av ungdom i Oslo farlige forbrytere. Strafferammer på narkotikaforbrytelser: 1964: maks 2 år 1968: maks 6 år 1972: maks 10 år 1981: maks 15 år 1984: maks 21 år, lovens strengeste straff 1991: 4,8% av alle forbrytelser var narkotikaforbrytelser 2001: 15,4% av alle forbrytelser var narkotikaforbrytelser 1970: 412 personer i Norge var siktet for narkotikaforbrytelser 2001: 10 746 siktet % av ungdom mellom 15 og 20 år i Oslo som oppgir at de har røyket cannabis: 1968: 5% 1975: 20% 2000: 28% Forbudet virker altså mot sin hensikt hvis hensikten er å reduserer forbruk... Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #9 Del Skrevet 9. februar 2006 Er du veldig opptatt av å frigi bruk av narkotika, du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #10 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Bevis det. Du finner det ingen steder. Du får heller prøve å bevise at det er kopirett. Sålenge ingen kopirett synes noe sted, så er det ikke det. Så enkelt er det. Hvis du mener det er en kopirett så er bevisbyrden din. Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #11 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva vil du oppnå med å spamme forumet med slike saker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #12 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hva vil du oppnå med å spamme forumet med slike saker? Hva vil du oppnå ved å spamme forumet med dine innholdsfattige ord? Hvorfor holder du deg ikke til det politiske temaet jeg har tatt fram? Det dreier seg om narkotikapolitikk. Hvis du ikke ønsker å diskutere det, hvorfor svarer du i det hele tatt? Hva er "spam" fra ditt synspunkt? Reklame for produkter? Salgstriks? Eller politiske meninger som ikke stemmer overens med dine? Når man avsporer fullstendig fra temaet i tråden? Hva mener du med "slike saker"? Er det det samme som "sånne greier"? Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #13 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg ser forresten at du er inne og legger tilbake ting som moderator har slettet. Hvor lenge får du lov til det, tror du? (Jeg har lest innleggene dine både før moderering og etterpå, og det vises i innlegget ditt når du har endret tilbake etter moderering.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #14 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg ser forresten at du er inne og legger tilbake ting som moderator har slettet. Hvor lenge får du lov til det, tror du? (Jeg har lest innleggene dine både før moderering og etterpå, og det vises i innlegget ditt når du har endret tilbake etter moderering.)For det første er sensureringen deres ulogisk og irrasjonell. For det andre har jeg lagt inn link til hvor resten av innlegget kan leses. Det fikk jeg beskjed av moderator om at jeg hadde lov til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #15 Del Skrevet 9. februar 2006 For det første er sensureringen deres ulogisk og irrasjonell. Og det gir deg rett til å overprøve regler du selv har godtok da du registrerte deg? Er du veldig opptatt at å frigi bruk av narkotika? Hvorfor? Jaja, ha en fin kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hehe Skrevet 9. februar 2006 #16 Del Skrevet 9. februar 2006 Enkelte mennesker bruker dessverre for mye av både det ene og det andre. Ser ut til at en bieffekt er økt mottagelighet for diverse konspirasjonsteorier og intenst ønske om viderformidle dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #17 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Og det gir deg rett til å overprøve regler du selv har godtok da du registrerte deg?Jeg har ikke brutt noen av reglene. Det er bevist at moderatorene sletter selektivt (enkelte setninger i enkelte tilfeller) og at slettingen er politisk motivert. Er du veldig opptatt at å frigi bruk av narkotika? Hvorfor?Narkotika er fritt tilgjengelig. Alkohol er også et narkotikum. Legalisering vil si statlig kontrollert salg. Det er kriminalisering av brukere av legemidler som vi vil til livs. Et stort antall mennesker sitter i fengsel og mange har blitt drept som følge av denne krigen som ikke kan vinnes. Det er de fattige som får svi mest. Kettil Bruun døde i 1985. Den gode og kloke venn. Og den kunnskapsrike vitenskapsmann. Det narkotikafrie samfunn er en destruktiv illusjon, sa han. Slik kan vi bare ikke fortsette, ville han i dag ha sagt om denne krig som aldri kan vinnes. Jeg føyer til for egen regning: Det er en skam at vi lar dette fortsette. Fremtidens generasjoner vil undres over at vi så lenge har kunnet la dette skje. Oslo, januar 1996 Nils Christie Endret 9. februar 2006 av Trondh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondh Skrevet 9. februar 2006 #18 Del Skrevet 9. februar 2006 Enkelte mennesker bruker dessverre for mye av både det ene og det andre. Ser ut til at en bieffekt er økt mottagelighet for diverse konspirasjonsteorier og intenst ønske om viderformidle dem.Enkelte mennesker har dessverre behov for å poste innlegg som ikke har noe med temaet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå