Gå til innhold

Ledere som ikke setter grenser når kolleger dummer seg ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skulle en leder brukt tid på dette?

Anonymkode: ea520...7c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet der du arbeider, slik jeg ser det, er deg og dine holdninger. Du mener mye om andre og dømmer dem, er slike mennesker jeg har størst problemer med og ikke vil ha rundt meg på jobb, privat kan slike enkelt selekteres bort (yrkesmessig er det jo vanskeligere).

Legge fra deg det å kritisere og dømme andre ut fra hvordan de er, man kan selv velge å forholde seg til at andre er annerledes på en måte hvor man ikke dømmer dem og mener om det - når du dit så har du vokst som menneske, nå derimot er du et stort problem.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har «bare» jobbet i 15 år, men hadde faktisk blitt litt sjokkert om en leder hadde lagt føringer/tatt en ansatt til side mtp lunsjtema, med mindre det er noe som virkelig ikke passer seg (altså, datinghistorier anser jeg ikke som noe støtende). Har selv vært leder, og jeg måtte en gang ta en prat med en medarbeider. Da hadde jeg ikke selv vært tilstede, men to andre meldte om prat de ikke syntes var ok. Det var jeg i det tilfellet helt enig i, og tok en prat med vedkommede.

Rådet du selv fikk var jo mer relatert til arbeidet. Og der både har jeg fått råd og gitt råd. Men i mine øyne er det stor forskjell på det som kan relateres til arbeidet og hvordan man ler og prater i lunsjen. I lunsjen så er det faktisk lov og slappe av og ha det mer uformelt når man sitter med kollegaer, så lenge man ikke støter noen.

Anonymkode: 9e605...f53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dersom en person faktisk velger å komme med nøyaktig samme "spøk" hundre og ørten, så kunne vel tråd-starter her tatt litt ansvar selv også? 

og for eksempel spurt "hvorfor gidder du egentlig å komme med nøyaktig samme spøk, så mange ganger?" 

Anonymkode: 1e79e...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er jeg nysgjerrig? Det er ikke jeg som stiller oppfølgingsspørsmål og fyrer opp stemmingen når en nyutdannet forteller om tinder og one night stands. Hadde jeg vært leder i den situasjonen ville jeg lede høflig, og så diskré ledet samtalen over på et annet tema. Hadde det skjedd igjen og igjen hadde jeg gitt den ansatte en vennlig beskjed om at det kan være greit å velge et annet tema i lunsjen eller kaffepausen. 

Anonymkode: 04e52...66c

Hadde en venninne som vrengte innsiden ut i pausen. Hun fikk beskjed om å ikke være så personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk også at ubetalt lunsjpause er fritid, og utenfor arbeidsgivers styringsrett.

 

Anonymkode: d60a7...f93

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel ingen lederoppgave å veilede folk i å endre/tone ned personligheten sin på jobb.... Men hvis dette plager deg så fælt fordi du mener det gjør at de ikke blir tatt seriøst hvorfor tar du ikke den praten med de selv? Antar du ikke tørr, og egentlig ikke bryr deg så mye om hvordan dette går utover vedkommende. Men heller at du syns det er irriterende oppførsel så du ønsker at noen andre skal si noe.

Anonymkode: 7d59b...d91

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...