Gå til innhold

Barn som elsker å irritere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med barn som er ertekroker? Som elsker å gjøre ting de vet ikke er lov? Som synes det er supergøy å få en reaksjon som at noen blir irritert? Har en 4 åring. Hjelper ikke å si stopp, bli streng, bli sint. Kan ofte ikke overse da det ofte er snakk om situasjoner der barnet eller noen andre kan bli skadet eller ting ødelagt. Barnet er ikke sint. Når vi spør hvorfor svarer det "fordi det er gøy ". 

Er snakk om feks å helle ut vann, kaste mat på gulvet, kaste tallerkenen, bite i klær og ting for å ødelegge dem, klatre på møbler, stikke av ute, pirke på og plage småsøsken, være hardhendt mot småsøsken og oss voksne, kaste ball inne, rope høyt inne, kile, klype, sparke, rive ting utav butikkhyller osv osv.

Vet mye av det  ikke er nødvendigvis er unormalt, men det er liksom nivået av det. 

Prøver å være i forkant og gi barnet mye oppmerksomhet, egentid med foreldre osv. 

Er redd for å oppdra et usympatisk barn som synes det er gøy å plage andre. 

Anonymkode: 873dd...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper heller ikke å forklare at "jeg får vondt når du lugger/hopper på meg/piller meg i øyet" eller "bilene kan kjøre på deg hvis du løper ut i veien så du må ikke stikke av"

Anonymkode: 873dd...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva gjør man med barn som er ertekroker? Som elsker å gjøre ting de vet ikke er lov? Som synes det er supergøy å få en reaksjon som at noen blir irritert? Har en 4 åring. Hjelper ikke å si stopp, bli streng, bli sint. Kan ofte ikke overse da det ofte er snakk om situasjoner der barnet eller noen andre kan bli skadet eller ting ødelagt. Barnet er ikke sint. Når vi spør hvorfor svarer det "fordi det er gøy ". 

Er snakk om feks å helle ut vann, kaste mat på gulvet, kaste tallerkenen, bite i klær og ting for å ødelegge dem, klatre på møbler, stikke av ute, pirke på og plage småsøsken, være hardhendt mot småsøsken og oss voksne, kaste ball inne, rope høyt inne, kile, klype, sparke, rive ting utav butikkhyller osv osv.

Vet mye av det  ikke er nødvendigvis er unormalt, men det er liksom nivået av det. 

Prøver å være i forkant og gi barnet mye oppmerksomhet, egentid med foreldre osv. 

Er redd for å oppdra et usympatisk barn som synes det er gøy å plage andre. 

Anonymkode: 873dd...c76

Da hadde jeg blitt strengere....

Hadde mitt barn kastet feks mat på gulvet så hadde jeg tatt den bort, og prøvd på nytt om en stund...

Tenker at de prøver seg jo...

Tester grenser...

Vet om foreldre som har filma barnets oppførsel for å vise dem til de etterpå...

Så hadde det jo gått an å spørre..

Tenk om mamma hadde kastet mat på gulvet... Hvordan hadde det blitt da tror du..

En fireåring har som regel ganske livlig fantasi så det er bare å fabulere i vei 😂.

Alt for å få de med deg og ikke mot deg..

Tenker utenfor boksen kan være nødvendig hvis det er snakk om slike tilstander som her..

Ellers er jeg vanligvis ikke for å filme barna altså...

Det må jeg bare få presisert....

Men dette her virker jo nesten som ekstremsport nesten....

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han vil ha oppmerksomhet. Hvis han har mindre søsken er det vanskelig å få mamma for seg selv. Har du mulighet til å få litt alenetid med han? Bare dere to sammen? 
lese på senga og prate sammen? 
se hvordan han er da? 
Men ja, jeg jobber i barnehage og har 4 åringene.. det er mange apekatter som det er mye fart i 

Anonymkode: b5e8b...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ut som han vil ha oppmerksomhet. Hvis han har mindre søsken er det vanskelig å få mamma for seg selv. Har du mulighet til å få litt alenetid med han? Bare dere to sammen? 
lese på senga og prate sammen? 
se hvordan han er da? 
Men ja, jeg jobber i barnehage og har 4 åringene.. det er mange apekatter som det er mye fart i 

Anonymkode: b5e8b...420

Har alltid litt alenetid hver kveld. 

Anonymkode: 873dd...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva gjør man med barn som er ertekroker? Som elsker å gjøre ting de vet ikke er lov? Som synes det er supergøy å få en reaksjon som at noen blir irritert? Har en 4 åring. Hjelper ikke å si stopp, bli streng, bli sint. Kan ofte ikke overse da det ofte er snakk om situasjoner der barnet eller noen andre kan bli skadet eller ting ødelagt. Barnet er ikke sint. Når vi spør hvorfor svarer det "fordi det er gøy ". 

Er snakk om feks å helle ut vann, kaste mat på gulvet, kaste tallerkenen, bite i klær og ting for å ødelegge dem, klatre på møbler, stikke av ute, pirke på og plage småsøsken, være hardhendt mot småsøsken og oss voksne, kaste ball inne, rope høyt inne, kile, klype, sparke, rive ting utav butikkhyller osv osv.

Vet mye av det  ikke er nødvendigvis er unormalt, men det er liksom nivået av det. 

Prøver å være i forkant og gi barnet mye oppmerksomhet, egentid med foreldre osv. 

Er redd for å oppdra et usympatisk barn som synes det er gøy å plage andre. 

Anonymkode: 873dd...c76

Sett barnet ut ved å gjøre det samme, mitt barn synes det er kjempemorsomt når jeg hermer eller begynner med babyspråk. Er liksom-sint, ser ut som en Donald-figur da, liksom tramper med ene foten. Nei! Hrmf Hrmf. Våg å se ut som en grønnsak som klør seg massivt i hodet. Liksom-grine 🙈😅 spørre om barnet kan blåse på.  Da blir barnet glad. Jeg var og en gigantisk ertekrok som barn. Kjedelig med tørre voksne, som synes værvarselet er dagens høydepunkt. De er ikke SÅ smarte at den minen er verdt det 🙈 Hvis de hengte seg på sluttet jeg ganske raskt. 😬 

 

men du får sikkert bedre svar fra andre. 😅

Anonymkode: 970ef...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sett barnet ut ved å gjøre det samme, mitt barn synes det er kjempemorsomt når jeg hermer eller begynner med babyspråk. Er liksom-sint, ser ut som en Donald-figur da, liksom tramper med ene foten. Nei! Hrmf Hrmf. Våg å se ut som en grønnsak som klør seg massivt i hodet. Liksom-grine 🙈😅 spørre om barnet kan blåse på.  Da blir barnet glad. Jeg var og en gigantisk ertekrok som barn. Kjedelig med tørre voksne, som synes værvarselet er dagens høydepunkt. De er ikke SÅ smarte at den minen er verdt det 🙈 Hvis de hengte seg på sluttet jeg ganske raskt. 😬 

 

men du får sikkert bedre svar fra andre. 😅

Anonymkode: 970ef...d66

Jeg vil jo ikke at det skal være så morsomt at det bare fortsetter 😅 er greit med ting som faktisk er morsomme, men å ødelegge ting eller gjøre så andre får vondt er ikke greit. 

Anonymkode: 873dd...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...