Gå til innhold

(Sex)liberal kristen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kristen. Nyansert i meningene, respekterer andres ståsteder, men er tydelig på hvor jeg står selv. Jeg ønsker å følge det Jesus har sagt.

Jeg kan tenne på andre og ha fantasier, litt sånn "tanker som kommer", men er opptatt av å ikke dyrke dette, men heller dra lysten inn i forholdet med mannen min. Litt sånn "ja ja, sånn er det og sånn er jeg - hvordan kan jeg bruke dette rett i det forholdet jeg har". Føler ikke det er kjempekristent i seg selv, men etisk rett uansett tro. Er trofast. 

Ser på ekteskapet som hellig. Anerkjenner mine menneskelige sider, men opplever styrke i å følge overordnede prinsipper. Drar ikke andre inn i ekteskapet. Som kristen ser jeg på det som synd. Synd betyr å bomme på målet. Tanken er at synd sporer av fra det som er bra og gir velsignelse. Det er ikke nødvendigvis er grusom handling. 

K45 

Anonymkode: 9fb04...bbf

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*en 

Anonymkode: 9fb04...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Tror(!) jeg fortsetter litt til som ateist, virker mye enklere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er kristen. Nyansert i meningene, respekterer andres ståsteder, men er tydelig på hvor jeg står selv. Jeg ønsker å følge det Jesus har sagt.

Jeg kan tenne på andre og ha fantasier, litt sånn "tanker som kommer", men er opptatt av å ikke dyrke dette, men heller dra lysten inn i forholdet med mannen min. Litt sånn "ja ja, sånn er det og sånn er jeg - hvordan kan jeg bruke dette rett i det forholdet jeg har". Føler ikke det er kjempekristent i seg selv, men etisk rett uansett tro. Er trofast. 

Ser på ekteskapet som hellig. Anerkjenner mine menneskelige sider, men opplever styrke i å følge overordnede prinsipper. Drar ikke andre inn i ekteskapet. Som kristen ser jeg på det som synd. Synd betyr å bomme på målet. Tanken er at synd sporer av fra det som er bra og gir velsignelse. Det er ikke nødvendigvis er grusom handling. 

K45 

Anonymkode: 9fb04...bbf

Jeg er også kristen og syns du reflekterer godt her. Tenker at hva andre gjør får være opp til dem. Personlig ser jeg at det og involvere flere inn i sexlivet, kan ødelegge et forhold/ekteskap. Derfor er det bedre å bruke  fantasier og tenning sammen med kjæreste/ektefelle og skape et deilig sexliv/samliv som begge er tilfreds med.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du oppnå , godkjennelse fra kg? Det er mye i Bibelen som tyder på at dette ikke er helt innafor, men er det ikke til sist en sak mellom deg og gud/ Jesus? 

Anonymkode: 8482f...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vil du oppnå , godkjennelse fra kg? Det er mye i Bibelen som tyder på at dette ikke er helt innafor, men er det ikke til sist en sak mellom deg og gud/ Jesus? 

Anonymkode: 8482f...c4d

Tror nok at TS her ville provosere litt og kanskje hadde h*n et håp om å finne andre kristne som våger å være ærlige på at de kanskje ikke er så seksuelt konservativ som man forventer at de skal være🤷‍♂️.

kristen eller ei, hva folk velger å krydre sexlivet sitt med i et forhold, har ingen andre noe med. Det må de nesten få velge selv uten at «hvermannsen» skal lage støy😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

remix2020 skrev (4 timer siden):

Personlig ser jeg at det og involvere flere inn i sexlivet, kan ødelegge et forhold/ekteskap.

Personlig ser jeg at det å ikke involvere flere i sexlivet kan ødelegge et forhold/ekteskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Personlig ser jeg at det å ikke involvere flere i sexlivet kan ødelegge et forhold/ekteskap. 

Så lenge du og din kjæreste/samboer/ektefelle er med på det, er det deres valg. Riktig for dere. Det betyr ikke at det er riktig for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (26 minutter siden):

Så lenge du og din kjæreste/samboer/ektefelle er med på det, er det deres valg. Riktig for dere. Det betyr ikke at det er riktig for alle

Det var ikke poenget med mitt svar til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Det var ikke poenget med mitt svar til deg. 

Samme det. Ditt valg er ditt valg. Mitt valg er mitt valg. Det som er riktig for meg trenger ikke være riktig for deg. Helt i orden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (Akkurat nå):

Samme det. Ditt valg er ditt valg. Mitt valg er mitt valg. Det som er riktig for meg trenger ikke være riktig for deg. Helt i orden det.

Som sagt, ikke poenget. Litt goddag mann økseskaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 time siden):

Personlig ser jeg at det å ikke involvere flere i sexlivet kan ødelegge et forhold/ekteskap. 

Er du blitt kristen?

Anonymkode: 18b8c...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 18.45):

Sexliberale kristne. I kristne kretser er det mange debatter om sex. Det handler mye om homofili. Det snakkes derimot mindre om sexliberale holdninger i et tradisjonelt kristent ekteskap eller samboerskap.
 

Mange er opptatt av at man ikke skal bryte ekteskapet, men hva med sex i ekteskapet? Hvis begge er åpne for sexlek med andre i ekteskapet, er det synd eller er det ok? Det snakkes det lite om.

Hørte en historie om et kristent ektepar som hadde felles sex med et annet par som også var kristne. Et annet par hadde sex med en ekstra singel kristen mann eller kvinne.

Ødelegger det deres ekteskap eller er det en berikelse? Hvis du er kristen her inne. Hva tenker du? Hva tenker du om deilig sex med en eller ei eller et par som deler din kristne tro?

Anonymkode: 1d520...012

Bryr meg fint lite om hva sexpartnere tror på. De skal vi kun ha sex med..

Ja, selv kristen og i åpen relasjon.

Anonymkode: 4f376...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bryr meg fint lite om hva sexpartnere tror på. De skal vi kun ha sex med..

Ja, selv kristen og i åpen relasjon.

Anonymkode: 4f376...fdc

Hadde vært spennende å snakket med deg og høre om dine erfaringer…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (På 30.4.2024 den 19.47):

Hmm…. Nå er ikke jeg så opptatt av straff, men skulle gjerne hatt en kristen kone som var litt lik deg😜

Haha, som er gammeldags? Eller opptatt av å tilfredsstille mannen min?

Anonymkode: 763bc...358

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (På 30.4.2024 den 22.09):

Hehe😂. Det hadde vært kult med dere som venner😉. Kunne hatt mange artige samtaler da😜

Alltid åpen for vennskap. Er både i kristent miljø og litt andre miljøer. Vet ikke om det er typisk kristne å tenne påBDSM, men vi er jo like kåte som alle andre😅🤷‍♀️

Anonymkode: 763bc...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Haha, som er gammeldags? Eller opptatt av å tilfredsstille mannen min?

Anonymkode: 763bc...358

… hva er gammeldags? ALLE menn vil ha en kone som er opptatt av å tilfredstille mannen sin!👊

ALLE menn burde også være opptatt av å tilfredstille sin kvinne👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alltid åpen for vennskap. Er både i kristent miljø og litt andre miljøer. Vet ikke om det er typisk kristne å tenne påBDSM, men vi er jo like kåte som alle andre😅🤷‍♀️

Anonymkode: 763bc...358

Ok. Hvis du/dere har lyst, er det bare å ta kontakt👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel kristen mann søker partner på kg. Er kristen i teorien, men i praksis kan jeg godt bidra i en kristen trekant med et kristen ektepar som har et kristent åpent forhold. 
Bill.Merk: ikke så viktig med kristne prinsipper når det kommer til sex, tross alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2024 at 6:45 PM, AnonymBruker said:

Sexliberale kristne. I kristne kretser er det mange debatter om sex. Det handler mye om homofili. Det snakkes derimot mindre om sexliberale holdninger i et tradisjonelt kristent ekteskap eller samboerskap.
 

Mange er opptatt av at man ikke skal bryte ekteskapet, men hva med sex i ekteskapet? Hvis begge er åpne for sexlek med andre i ekteskapet, er det synd eller er det ok? Det snakkes det lite om.

Hørte en historie om et kristent ektepar som hadde felles sex med et annet par som også var kristne. Et annet par hadde sex med en ekstra singel kristen mann eller kvinne.

Ødelegger det deres ekteskap eller er det en berikelse? Hvis du er kristen her inne. Hva tenker du? Hva tenker du om deilig sex med en eller ei eller et par som deler din kristne tro?

Anonymkode: 1d520...012

Det finnes massevis av kristendom ... og ikke alle legger klokkeren vekt på Bibelen. Litt av poenget med kristendommen er vel troen på Gud og Jesus ... ikke troskap til en bok. En kristen er en som tror på Gud og Jesus. Fyren lot seg bokstavligtalt korsfeste for at det poenget skulle komme fram.
Jesus hang ikke der som en reklameplakat for statskirka og oppmøte hver søndag klokka 11.

Kristendom er noe hver og en person definerer selv. Det er ingen motsetninger mellom troen på Gud og Jesus og lysten til å ha et riktig sexliv. Er ikke engang noe krav om å ha lest bibelen. I følge fyren selv holdt det med å tro, så stod himmelen klar til å ta deg i mot på slutten. Tro på meg, så er det greit.

Fyren var langt mer frilynnet og inkluderende enn det han gjerne gis kreditt for. Han var langt nærmere Politimester Bastian i liv og lære enn maktorganisasjonene opp igjennom tidene. Hadde Jesus levd i dag hadde han sikkert gått i Pride-paraden, røyka litt hasj en gang i blant og sannsynligvis stemt noe ute på venstresiden. Sikkert vært en chill fyr å henge med.

Hvis mordere og voldtektsmenn kunne slippe inn i himmelriket med relativt minimal effort, så går det sikkert greit for en swinger og en analsex-fantast også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...