AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Del Skrevet 30. april 2024 Hei! Er det noen her som har erfaring med Garmin vivoactive 5 treningsklokke? Hva er positivt og negativt med den? Gjerne begrunn hva du syntes og hvorfor. Jeg har ett budsjett på maks 3400 kr og tenker at det kanskje er den beste klokka som jeg får kjøpt til den prisen og til det jeg ønsker å bruke den til? Jeg skal bruke klokka til å måle søvn og puls og stress. Også trening par ganger i uka som da blir jogging, yoga, svømming og fjellturer. Også rir jeg av og til da, men regner med at der ikke er egen måling på klokka for ridning akkurat? Legger ved link også: https://nye.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/smartklokker/garmin-vivoactive-5-smartklokke-gull/653546 Anonymkode: 629eb...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #2 Del Skrevet 1. mai 2024 Ingen med erfaring? Anonymkode: 629eb...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #3 Del Skrevet 2. mai 2024 Jeg har vivoactive 4 og er sånn passe fornøyd med den. Usikker på om jeg kommer til å kjøpe Garmin neste gang jeg kjøper klokke. Jeg var faktisk veldig fornøyd med Fitbit som jeg hadde før Garmin Anonymkode: c67b6...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #4 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vivoactive 4 og er sånn passe fornøyd med den. Usikker på om jeg kommer til å kjøpe Garmin neste gang jeg kjøper klokke. Jeg var faktisk veldig fornøyd med Fitbit som jeg hadde før Garmin Anonymkode: c67b6...60b Åja, kan du skrive litt om hvorfor du er usikker på om du kommer til å kjøpe Garmin neste gang? Hva var det du ikke var fornøyd med den på grunn av? Anonymkode: 629eb...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #5 Del Skrevet 2. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Åja, kan du skrive litt om hvorfor du er usikker på om du kommer til å kjøpe Garmin neste gang? Hva var det du ikke var fornøyd med den på grunn av? Anonymkode: 629eb...030 Jeg er ingen løper eller superaktiv på den måten, jeg er mosjonist som er litt mer interessert i generell statistikk som skritt, søvn, aktive minutter osv. Har skjønt at de som er veldig interessert i puls og treningsstatistikk liker Garmin best. Mannen min og jeg kjøpte Garmin samtidig. Hans app er annerledes enn min og vi får ulik informasjon ut av appen. Han får søvnscore fra sin app, det får ikke jeg. Jeg får oppgitt antall minutter i hver sone og total lengde på søvnen. Min app oppgir heller ikke antall kalorier man forbrenner, kun "aktive kalorier" og "basal forbrenning". Dette er litt merkelig, syns jeg. Jeg syns fitbit sin app var mer oversiktlig og det var mer motiverende å se måloppnåelse i forhold til aktivitet og skritt. En merkelig ting som har skjedd både min mann og meg er at klokken slutter å registrere puls (eller registrerer lav puls) når vi løper. Hadde en løpetur hvor klokken registrerte puls i området rundt 100. Når økten var ferdig hadde jeg puls på 140. Dette har skjedd flere ganger. Det kan visst skje hvis armen rister veldig. Anonymkode: c67b6...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #6 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er ingen løper eller superaktiv på den måten, jeg er mosjonist som er litt mer interessert i generell statistikk som skritt, søvn, aktive minutter osv. Har skjønt at de som er veldig interessert i puls og treningsstatistikk liker Garmin best. Mannen min og jeg kjøpte Garmin samtidig. Hans app er annerledes enn min og vi får ulik informasjon ut av appen. Han får søvnscore fra sin app, det får ikke jeg. Jeg får oppgitt antall minutter i hver sone og total lengde på søvnen. Min app oppgir heller ikke antall kalorier man forbrenner, kun "aktive kalorier" og "basal forbrenning". Dette er litt merkelig, syns jeg. Jeg syns fitbit sin app var mer oversiktlig og det var mer motiverende å se måloppnåelse i forhold til aktivitet og skritt. En merkelig ting som har skjedd både min mann og meg er at klokken slutter å registrere puls (eller registrerer lav puls) når vi løper. Hadde en løpetur hvor klokken registrerte puls i området rundt 100. Når økten var ferdig hadde jeg puls på 140. Dette har skjedd flere ganger. Det kan visst skje hvis armen rister veldig. Anonymkode: c67b6...60b Takk for svar. Så rart at det er forskjell på din og hans app da. Har dere forskjellig modell på klokke kanskje? Eller kan man stille inn noe selv i appen og velge hvilken info man ønsker eller noe sånt? Eller vet du hva som gjør det? Anonymkode: 629eb...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #7 Del Skrevet 2. mai 2024 Jeg løper en del og har Garmin forerunner 245. Den er jeg veldig fornøyd med. Det personen over skrive om ulik app handler nok om at de har ulike klokker, da det er klokkemodellen og ikke appen som avgjør hvilke data du får. Hadde vivoactive 3 før jeg fikk den jeg har nå, og byttet fordi jeg ikke ønsker touchskjerm men heller fysiske knapper (touchskjerm er upraktisk ved trening utendørs om vinteren og ved regn). Superfornøyd med Garmin generelt. Anonymkode: 93da2...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 2. mai 2024 #8 Del Skrevet 2. mai 2024 Jeg fikk min forrige uke så har ikke så lang fartstid, men så langt veldig fornøyd! Gøy med body battery, måling av stress osv. Hadde Polar Ignite før. Likte kanskje appen til Polar bedre, men ellers er de ganske like synes jeg! Pulsmålingen virker rimelig spot on også, men nå har jeg ikke testet intervaller med den enda. Nice at man kan bytte design på urskiva som man vil også. Anbefaler den jeg altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #9 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg løper en del og har Garmin forerunner 245. Den er jeg veldig fornøyd med. Det personen over skrive om ulik app handler nok om at de har ulike klokker, da det er klokkemodellen og ikke appen som avgjør hvilke data du får. Hadde vivoactive 3 før jeg fikk den jeg har nå, og byttet fordi jeg ikke ønsker touchskjerm men heller fysiske knapper (touchskjerm er upraktisk ved trening utendørs om vinteren og ved regn). Superfornøyd med Garmin generelt. Anonymkode: 93da2...5fa Oki. Er det andre forskjeller på forenrunner og vivoactive? Som nevnt tenker jeg bruke vivoactive til blant annet til jogging og styrketrening. Tenker du jeg vil være fornøyd med vivoactive til det bruket eller er vivoactive mer for måling av søvn og stressnivå og slikt? EmVeeJee skrev (19 minutter siden): Jeg fikk min forrige uke så har ikke så lang fartstid, men så langt veldig fornøyd! Gøy med body battery, måling av stress osv. Hadde Polar Ignite før. Likte kanskje appen til Polar bedre, men ellers er de ganske like synes jeg! Pulsmålingen virker rimelig spot on også, men nå har jeg ikke testet intervaller med den enda. Nice at man kan bytte design på urskiva som man vil også. Anbefaler den jeg altså! Det er Vivoactive 5 du har eller? Og hva syntes du var bedre med appen til Polar? Jeg har vurdert Polar Ignite også men har tenkt mest på å kjøpe Garmin Vivoactive 5 da jeg synes det virker som en bedre klokke egentlig? Anonymkode: 629eb...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 2. mai 2024 #10 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oki. Er det andre forskjeller på forenrunner og vivoactive? Som nevnt tenker jeg bruke vivoactive til blant annet til jogging og styrketrening. Tenker du jeg vil være fornøyd med vivoactive til det bruket eller er vivoactive mer for måling av søvn og stressnivå og slikt? Det er Vivoactive 5 du har eller? Og hva syntes du var bedre med appen til Polar? Jeg har vurdert Polar Ignite også men har tenkt mest på å kjøpe Garmin Vivoactive 5 da jeg synes det virker som en bedre klokke egentlig? Anonymkode: 629eb...030 Jepp! Synes bare oppsettet på appen Polar var bedre, men det er nok en vanesak. Hadde jo Polar i 5 år og da er det jo litt traurig å bytte 😆 Hadde valgt Garmin over Polar pga de ekstra finessene som Polar ikke har! (Body Battery, pusting, stress, syklus, vannpåminner, vær, Spotify, kalender ++) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #11 Del Skrevet 2. mai 2024 Glad jeg ikke har treningsklokke lenger jeg 😉 Det er bare mer stress enn nytte. Føler meg mer fri når jeg slipper å tenke på den duppeditten før og etter trening og generelt ellers i løpet av dagen og natten… Anonymkode: 56f33...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #12 Del Skrevet 2. mai 2024 Jeg har Vivoactive 5 og er veldig fornøyd! Den sitter godt på armen, har god skjerm og bra batteritid. Jeg får informasjonen jeg trenger lett på klokka, og appen er enkel å sette opp til mitt bruk. Det kan kanskje være en ulempe for enkelte at veldig mye kan tilpasses av informasjon og display, men om man er litt nerdete og vil utforske mye er det helt topp. Jeg bruker klokka til søvndata, BodyBattery og enkel data som skritt / aktivitet. På trening bruker jeg den til løping, styrke og yoga. Den er nøyaktig nok til mitt bruk, men vet at kollegaer som ønsker veldig nøyaktig puls heller kobler til pulsbelte. Anonymkode: d4432...d07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå