AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Del Skrevet 30. april Jeg skal bo i en liten by de neste to årene pga jobb (kan selvsagt si opp og flytte tidligere hvis det blir helt ulevelig, men skal virkelig prøve å få det til å funke). Jeg er selv fra Oslo, og er vant til at det skjer mye rundt meg - både mye venner, familie, og mye kulturarrangementer, nye butikker,kafeer, barer og lignende å oppdage. Jeg er en ganske rastløs person som liker at det skjer mye rundt meg, og sånn sett passer jeg nok definitivt best til å bo i en storby. Trenger ikke nødvendigvis alltid at det skjer noe sosialt rundt meg, men bare det å kunne gå alene i byen og oppdage nye gater, spennende butikker, undersøke nye nabolag osv, er noe som virkelig gir meg energi. Jeg er fryktelig redd for at jeg kommer til å føle meg veldig ensom i denne bygden jeg skal bo i. Jeg skal så klart prøve hardt å få nye venner der, og kommer jo helt sikkert til å få det - men trenger tips til hva jeg kan finne på i en mindre by for å ikke føle meg helt klaustrofobisk og kjede meg fryktelig - og lengte hjem. Dere som bor/ har bodd i små byer (eller bygder), med kanskje bare en hovedgate og lite som skjer - hva gjør dere for å fylle dagene? Hva slags aktiviteter gjør dere? Og spesielt til dere sommar flyttet fra en storby til en liten by/bygd: Hvilken endringer gjorde dere i livet og hverdagen for å trives? Endret dere måten å leve på på noen måte? Anonymkode: 23c35...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Del Skrevet 30. april Har ikke bygden en kjøp/salg gruppe der du kan spørre hva som skjer? Anonymkode: eb818...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Del Skrevet 30. april Ikke for å være negativ, men det høres jo ikke ut som du passer til å bo på bygda når du er så rastløs. Anonymkode: be450...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Del Skrevet 30. april I byen er byen "levende" og møter deg i stor grad der du er. På bygda må du møte bygda der den er. Kastet meg med på lokale arrangement, frivillig, og fritidsaktiviteter slik at jeg kom meg ut og møtte folk. Anonymkode: 6c4bd...3f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. april #5 Del Skrevet 30. april Jeg vokste opp I byen. Og flyttet på landet og fikk et mye bedre sosialt. Her jeg bor skjer egentlig mye til å være bygd. Hver helg fra påske er det musikk av forskjellige ting på camping, i tilleg til at et pizza sted arrangerer ting. Og de forskjellige velforeninger har ting som skjer. Pluss frivillighetssentralen osv. Se på Facebook om omeråde du flytter til hat slik side å spør der 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Del Skrevet 30. april Kanskje det finnes en turgruppe? I bygda jeg kommer fra, er det friluftsliv som er det store. Fjellturer og skiturer. Idrett er det også mye av, og konserter i den lille puben. Stor oppslutning på alt som skjer. Sykkelritt for barn, quiz på caféen, vinkveld med nabodamene, tapaskurs på skolekjøkkenet. Og så kan man dra på shopping i nærmeste litt større by når det er noe spesielt man trenger. Eller handle i nisjebutikker, gårdsutsalg osv. Du skal se at du blir ikke ensom, for når det er få å bli kjent med blir man lettere kjent med de få. Du må bare tørre å invitere deg selv, også på ting som du ellers ikke ville ha deltatt på. Nei-mennesker er ikke så morsomme. Si "Åj, ja, det høres gøy ut, kan jeg bli med? Og så vil jeg råde deg til å ikke si høyt at du bare skal bo der midlertidig. Folk orker ikke å bruke energi på å bygge vennskap når du likevel blir borte snart. Anonymkode: 9d0d3...3f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå