Gå til innhold

Er jeg unormal som ikke kjenner lyst når mannen gjør dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Så enig! Hvorfor er det noen menn som tror at det å vise penis, skal gjøre damer tent? Gi meg oppmerksomhet, lag noe digg å spise, SE på tv sammen (ikke scroll på den meningsløse mobilen), tilby meg massasje. Egentlig alt annet enn å hinte til sex.

Anonymkode: d7785...cfa

Check, check, check & check, men fremdeles tilnærmet null interesse fra konas side.. Sex en gang annenhver måned. Har resignert, er så drit lei av å gi og gi, men ikke ha noen form for intimitet i hverdagen, trenger ikke nødvendigvis være sex..

M51

Anonymkode: 151d6...94c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du er 100% normal.

Begynn hver samtale når dere ligger i sengen med «jeg bil bare prate, så kanskje vi kan ligge inntil etterpå. Vær så snill å ikke ta på tissen min, og ikke ta hånden min på din tiss. Kanskje jeg får lyst på sex når mitt emosjonelle behov er dekt. Jeg er ikke sint, jeg sier bare i fra fordi du kanskje har glemt at du og jeg har ulike behov», så smiler du og nusser ham på kinnet. 

Anonymkode: e148d...7c4

Hersketeknikk er fryktelig usexy uansett hvordan du pakker det inn, så dumme er vi ikke 😂🤪

Anonymkode: cac4e...328

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Unger som stadig tullbanker eller -ringer på dørene blir som regel også etterhvert bryskt vist bort om de ikke slutter når de blir bedt om det... De fleste lærer dette som barn. Når noen menn plutselig tror at dette er en god idé for å få sex må man lure på hva i all verden som går av dem...

Anonymkode: 8b385...0c8

Konseptet med å  tulleringe er at man stikker av før døra åpnes. Hvis mannen holder på sånn er det ikke rart det ikke blir noe.

Men seriøst: Det han gjør fungerer ikke. Der er vi enige. Spørsmålet er om TS bare ønsker å bekrefte at han er en idiot så hun kan gå. Det må hun gjerne gjøre.

Jeg prøver å svare ut i fra hvordan hun kan redde forholdet. Da må man være en litt større person enn partneren noen ganger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt vanlig ting kona og jeg gjør hver dag er vorspiel?

Dessuten, hadde vi menn sluttet å spørre, men bare hintet, så ville vi aldri fått oss noe.

Anonymkode: 9d43f...e7a

Men hva skjedde ned stryking,.ligge på armen og kyss? Snakke litt..flørte litt? 

Himmel jeg skulle vært mann,.og hadde fått meg så mye😅🙄

Ta på den stygge tissen min og bli tent?? Nei...og ja, den er stygg helt til jeg er tent. 

Anonymkode: 33ee7...07d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men virker som han glemmer det. Og jeg bare lurer på om andre damer tenner på dette og at det rett og slett er meg det er noe galt med! 

Anonymkode: f942d...66b

Det er ikke noe galt med deg. Tror nok mange vil oppleve dette som påtrengende og slitsomt. 

Jeg digger det når mannen gjør sånt. Da gliser jeg og ler. Men jeg forstår at ikke alle er på linje med meg der. Og jeg tror jeg kan være slik fordi mannen min er så god på å dekke behovene for nærhet og fortrolige samtaler uten seksuelt innhold, at det alltid er velkomment når han kommer med seksuelle invitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De fortsetter gjerne i samme spor og tenker at vi skal tilpasse oss deres behov og fungering. Synd men sant.

Anonymkode: b7970...8fa

Samtidig forventer du at han alltid skal tilpasse seg dine behov? Er ikke det litt rart? Hvor ofte er du kåt på han uten at han må kultivere deg først? Hvordan tror du han har det og hvor tiltrekkende tror du han føler seg når du aldri er kåt på ham uten at han må vekke den kåtheten i deg først?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buhu, så urettferdig verden er! Tenk at man må anstrenge seg bitte litt for å bevare romantikken og sexlivet. Vel, hva er alternativet? Null sex?

Jeg har vært gift med samme mann i 25 år, og vi har sex flere ganger i uka. Han er heldigvis ikke som TS sin mann, for da hadde det blitt tørke her.

Anonymkode: a98b7...3b1

Men buuhuuu da tenk at du som kvinne noenganger må sørge for å være naturlig tent på mannen din?!? Fy så fælt du har det som legger alt av ansvar for et godt sexliv over på han.

Mannen din er kanskje ikke slik fordi du høyst trolig er flinkere til å ta din del av ansvaret for sexlivet deres? Har tanken streifet deg? At han slipper å ty til å gni kuken inntil deg for å prøve å tenne deg, nettopp fordi du tenner på ham og gir ham det han trenger.

For enkelte av dere prinsesser er alt som står i hodet på dere: meg! Meg! Meg! Meg! Og når du har fått det du vil ha, så kanskje han skal få lov til å få sine behov dekket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke sånn at man bare kan bestemme seg for å bli sprengkåt og så vips, så er man det. Man må lære å kjenne hverandre og man må gidde å anstrenge seg - ja, det gjelder selvsagt begge. Flørt, kos og forførelse hører hjemme også i de fleste langvarige forhold. 

For folk flest med en promille av selvinnsikt, bør man vite sånn cirka hva som tenner en. Om du som kvinne f.eks ikke tenner på noe fysisk ved mannen din og du heller tenner på en erotisk novelle, ja da vet du i det minste hva som får deg igang. Da leser du den novellen. Og mens du blir kåt av å lese den, kan du gi mannen din litt initsiativ mens du er på glid. Det er ikke så forbannet vanskelig. Om mannen din konstant hadde avvist dine fremstøt på intimitet og skyldt på at du ikke tenner ham på riktig måte, hadde enten fyren måtte sove på sofaen resten av året, eller så hadde du dumpet ham! Som kvinne hadde man ALDRI funnet seg i slik behandling, men som mann forventes det at han skal jobbe frem kåtheten i henne, ellers trues det med at han ikke får noe.

Å bestemme seg for at sexlivet med partner skal være bra, er ikke mannens ansvar alene. Om jeg som mann aldri føler meg kåt, så syntes jeg det er fornuftig at jeg prøver å finne utav hva som kan gjøre meg mer kåt, istede for å drite i det og legge jobben over på min partner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei Ts, dater du eksen min? 😛

Neida. Men jo, mange menn virker ikke å forstå at kvinner og menn har ulike tenningsmønstre. Du er 100% normal. 

Det finnes masse artikler på nett om akkurat dette temaet. Prøv å google tenningsmønster kvinner vs menn. På engelsk. Så finner du en artikkel som er rettet mot menn, og sender den til han. Han trenger tydeligvis opplæring.

Anonymkode: 9e39b...2eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sliter veldig med mismatch i sexdriv for tiden, og lurer veldig på om det er jeg som er unormal. Jeg har behov for nærhet fysisk og i form av samtaler. Dog føler jeg mannen nesten alltid skal dreie dette mot sex, ved å ta meg rett på vagina når vi ligger og prater, ta hånda mi på penis, eller rett og slett vise meg ereksjonen sin når jeg IKKE er i det humøret. Det er som at stemningen aldri får bygget seg opp, og han blir såra over at jeg ikke blir begeistret. Råd? 

Anonymkode: f942d...66b

Du er mye mere enn normal faktisk, for du er klok i tillegg.. og det er ikke alle kvinner som har skjønt dette med samtaler heller. Jeg er også avhengig av samtaler😉

Du er et levende bevis på at du gjør din "plikt" som kvinne, for at forholdet skal fungere opptimalt..  Du tilfører positivitet for samlivet og sexlivet, for samliv og sexliv er svært avhengig av hverandre..

Det er akkurat det jeg liker med kvinner også.. Mange gode samtaler som gjør oss bedre, som fjærner bekymringer og som gir oss sexpositivitet. Samtidig er det jo romantisk, erotisk, interessant, pirrende, spennende og ikke minst gøy.. så hvorfor gå glipp av disse 6 ordene? Og hvorfor ikke lytte til en kvinnen, som vil alt vel for at forholdet skal fungere optimalt?

Råd? nei, jeg har ikke råd til en mann som ser på en kvinne som et sexobjekt, for han får sex likevel.. Gi han sexsølibat, så sier du hva du mener.. Da burde han kanskje våkne litt?

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (9 timer siden):

Samtidig forventer du at han alltid skal tilpasse seg dine behov? Er ikke det litt rart? Hvor ofte er du kåt på han uten at han må kultivere deg først? Hvordan tror du han har det og hvor tiltrekkende tror du han føler seg når du aldri er kåt på ham uten at han må vekke den kåtheten i deg først?

Nei, det forventer jeg ikke😊 Kjenner absolutt på lyst rettet mot mannen uten at han må gjøre noe først. Men når jeg viser det er det rett på dåsa uansett😅 Og sånn er det mange menn som er! 

Så da blir det jo sånn da.. Men innrømmer at jeg til tider drømmer om en mann som tar seg tid og lar lysten bygge seg opp. Har kun møtt et par menn som er slik, så de er nok i mindretall.

Anonymkode: b7970...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (7 timer siden):

For folk flest med en promille av selvinnsikt, bør man vite sånn cirka hva som tenner en. Om du som kvinne f.eks ikke tenner på noe fysisk ved mannen din og du heller tenner på en erotisk novelle, ja da vet du i det minste hva som får deg igang. Da leser du den novellen. Og mens du blir kåt av å lese den, kan du gi mannen din litt initsiativ mens du er på glid. Det er ikke så forbannet vanskelig. Om mannen din konstant hadde avvist dine fremstøt på intimitet og skyldt på at du ikke tenner ham på riktig måte, hadde enten fyren måtte sove på sofaen resten av året, eller så hadde du dumpet ham! Som kvinne hadde man ALDRI funnet seg i slik behandling, men som mann forventes det at han skal jobbe frem kåtheten i henne, ellers trues det med at han ikke får noe.

Å bestemme seg for at sexlivet med partner skal være bra, er ikke mannens ansvar alene. Om jeg som mann aldri føler meg kåt, så syntes jeg det er fornuftig at jeg prøver å finne utav hva som kan gjøre meg mer kåt, istede for å drite i det og legge jobben over på min partner.

Jeg ser du ikke svarer på det siste innlegget mitt. Der gir jeg eksempler på hva som tenner meg. Og vet du hva som er det fantastiske? Jeg har en mann som tenner enormt på å tenne meg. Så man kan si at vi begge tenner på et godt forspill. Som de fleste andre.

Du virker jo bare helt fjern i din tilnærming til sex, men nå har du jo også sagt at du ikke synes det er så spennende. Og det kan jeg godt forstå. Det høres ikke veldig spennende ut å ha sex med deg heller. Lykke til med å finne en dame som responderer på å få en erigert penis opp i ansiktet med: bare gi meg fem minutter, kjære, så skal jeg lese en erotisk novelle så jeg er klar for å bli penetrert. Gleder meg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (8 timer siden):

Gud så glad jeg er for at jeg har mann som hadde interesse for å skjønne min seksualitet, fra tenning både mentalt og fysisk til hvordan akkurat jeg liker og nyter. Noe det forøvrig alltid har vært 100% naturlig for meg å finne ut av angående menn jeg har vært sammen med, inkludert ham.

Har man en promille av interesse for sin partner som person og for å ha et velfungerende sexliv hvor man tilfredsstiller sin partner godt og ikke bare famler uvitende, så har man også interesse for hvordan partner tenker, fungerer, tenner og nyter. For dette er ikke likt for folk, og heller ikke for menn, om dere tror det. Hver partner må læres, men har man en interesse for den man er sammen med bør det være temmelig naturlig å ønske å forstå hvordan hun/han fungerer generelt og seksuelt.

Man BØR ga en viss interesse for den man er sammen med! Har man ikke engang et minimum av dette får man for pokker iallefall være smart nok til å lytte til direkte tilbakemeldinger om hva som ikke fungerer av egeninteresse. Om man ønsker et sexliv.

Dessuten, når mine partnere har sagt "Jeg liker ikke at du tar meg på..." så har jeg sluttet med det umiddelbart. Så pass respekt bør man ha for sin partner, og såpass klokhet bør man ha i et forhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Himmel jeg skulle vært mann,.og hadde fått meg så mye😅🙄

Anonymkode: 33ee7...07d

Jeg mistenker at din innsikt i å være mann er like dårlig som min innsikt i å være kvinne.

Anonymkode: 71d30...e54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så takknemlig for min mann, blir alltid paff av å lese inne på sånne tråder. Jeg syns faktisk ikke det er for mye å be om, å ha litt romantikk å bruke tid på å bygge opp spenning og lyst. Hadde heller ikke blitt tent om vi var i en samtale og han plutselig tok hånda mi på skrittet hans, så nei, du er ikke unormal der. 

Anonymkode: 0b078...233

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser du ikke svarer på det siste innlegget mitt. Der gir jeg eksempler på hva som tenner meg. Og vet du hva som er det fantastiske? Jeg har en mann som tenner enormt på å tenne meg. Så man kan si at vi begge tenner på et godt forspill. Som de fleste andre.

Du virker jo bare helt fjern i din tilnærming til sex, men nå har du jo også sagt at du ikke synes det er så spennende. Og det kan jeg godt forstå. Det høres ikke veldig spennende ut å ha sex med deg heller. Lykke til med å finne en dame som responderer på å få en erigert penis opp i ansiktet med: bare gi meg fem minutter, kjære, så skal jeg lese en erotisk novelle så jeg er klar for å bli penetrert. Gleder meg!

Dette er helt typisk reaksjonsmønster fra denne typen kvinner når man kritiserer reaksjonsmønsteret deres. Man kan stille klokken etter det, så forutsigbart er det. Personangrep. Umiddelbart. Og litt løgn blandet inn for å forsøke å fordumme meg og meningene mine.

"Du virker jo bare helt fjern i din tilnærming til sex....." Nei, jeg poengterer at mannen BØR bruke tid for å få henne igang. Jeg VET at kvinner har et langsommere tenningsmønster enn menn. Jeg har poengtert at gubben til TS er en dust som ikke forstår at det han gjør ikke gjør henne kåt. Men alt dette hopper du bukk over fordi du irriterer deg så grasalt over at jeg retter en pekefinger mot kravene dere har mot menn og hvor mye oppvartning enkelte av dere forventer, uten å forstå det motsatt. Straks menn forventer at dere tar litt ansvar på deres side av saken, blir det stygt.

"men nå har du jo også sagt at du ikke synes det er så spennende." NEI, det har jeg aldri sagt! Her lyver du! Diskuter dette på ærlig vis og ikke tillegg meg meninger jeg ikke har!

Eksempelet med den erotiske novellen gikk rett over hodet ditt, i 200km/t. Men istede for å lese det og forstå konteksten, blander du inn en erigert pikk inn i smølja di for å forsøke diskreditere poenget mitt. Virkelig...prøv hardere! Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare dette til folk som ikke ønsker å forstå.

Trolltunge skrev (1 time siden):

Gud så glad jeg er for at jeg har mann som hadde interesse for å skjønne min seksualitet, fra tenning både mentalt og fysisk til hvordan akkurat jeg liker og nyter. Noe det forøvrig alltid har vært 100% naturlig for meg å finne ut av angående menn jeg har vært sammen med, inkludert ham.

Har man en promille av interesse for sin partner som person og for å ha et velfungerende sexliv hvor man tilfredsstiller sin partner godt og ikke bare famler uvitende, så har man også interesse for hvordan partner tenker, fungerer, tenner og nyter. For dette er ikke likt for folk, og heller ikke for menn, om dere tror det. Hver partner må læres, men har man en interesse for den man er sammen med bør det være temmelig naturlig å ønske å forstå hvordan hun/han fungerer generelt og seksuelt.

Man BØR ga en viss interesse for den man er sammen med! Har man ikke engang et minimum av dette får man for pokker iallefall være smart nok til å lytte til direkte tilbakemeldinger om hva som ikke fungerer av egeninteresse. Om man ønsker et sexliv.

Dessuten, når mine partnere har sagt "Jeg liker ikke at du tar meg på..." så har jeg sluttet med det umiddelbart. Så pass respekt bør man ha for sin partner, og såpass klokhet bør man ha i et forhold. 

"Noe det forøvrig alltid har vært 100% naturlig for meg å finne ut av angående menn jeg har vært sammen med, inkludert ham." 

T H E R E     Y O U      G O ! ! !   Du har skjønt det! Gratulerer! Da er ikke du i målgruppen jeg kritiserer. Og derfor har dere høyst sansynlig et godt sexliv sammen. Nettopp fordi HAN forstår hva du trenger, men også at DU som kvinne tar deg bryet med å finne ut hva han trenger av deg. Det siste skorter det desverre alt for mye av hos mange kvinner. Og det er poenget mitt. Tanken til disse late kvinnene dette gjelder, er at menns seksualitet og behov er så simple at bare hun stiller fitta si til disposisjon, så blir mannen kåt og fornøyd. Mens hun selv krever 40minutter med intens oppvartning, helst med restaurantmiddag og blomster, for at hun i det hele tatt skal få en fuktflekk i trusa.

Dette med å forstå hverandres seksualitet er langt skjevere enn mange kvinner liker å tro. Kvinner flest tenker ofte at menn har lite innsikt og forståelse for hvordan kvinner fungerer. Men straks man spør den jevne menn hva klitoris er og hvor kvinner trenger stimuli, vil menn flest sitte på god informasjon og erfaring. Dette utfordrer jeg kvinner til å prøve. Men spør man kvinner hva frenulum er, vil de fleste av dere sitte som måpende spørsmålstegn. Hvor mange kvinner vet hvor menn's G-punkt sitter? Hvor mange er villige til å jobbe med dette punktet for hans nytelse? Hvor mange av dere forstår at pungen er en enorm erogen sone? Og bare man nevner ordet penis i en seksualtråd på kg, vil de 10 første svarene starte med "ÆSJ!"

Noen kvinner forstår dette. Du virker å være en av dem. Men alt for få forstår. Selv i denne tråden er det flere menn som sier rett ut at de forstår at hun trenger tid, emosjonell tilknytning og litt oppvartning for å tenne, men til tross for å forsøke er det ingen tegn til kåthet. Ja, et godt sexliv blomstrer med god kommunikasjon. Men det fordrer at begge er villige til det, ikke bare han.

Endret av Thanos
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er så takknemlig for min mann, blir alltid paff av å lese inne på sånne tråder. Jeg syns faktisk ikke det er for mye å be om, å ha litt romantikk å bruke tid på å bygge opp spenning og lyst. Hadde heller ikke blitt tent om vi var i en samtale og han plutselig tok hånda mi på skrittet hans, så nei, du er ikke unormal der. 

Anonymkode: 0b078...233

Ufattelig takknemlig for min mann også. Ikke er han hjernedød primitiv, han setter selv pris på kos og oppvarming og elsker å få meg så kåt at jeg må ha ham, og ikke er han interessert i sex med meg når jeg ikke er lysten. Han har hatt og har fremdeles egeninteresse i å forstå min kropp og min seksualitet, og koser seg når han kan trigge meg, pirre meg og til og med nesten lure meg kåt selv når jeg i utgangspunktet ikke var innstilt på det, fordi han har lært seg triksene angående hvordan jeg fungerer både mentalt og fysisk. Han anser meg dessuten som seksuell på lik linje med seg selv, og det er ikke noe menn vs kvinner i vårt forhold, det er oss to og hva akkurat vi setter pris på, og som fungerer for oss to. Han blåser i hva kvinner generelt eventuelt tenner på, men er opptatt av hva JEG tenner på, og hva som avtenner akkurat MEG. Han er fullstendig klar over at kvinner ikke er like slik, verken mentalt eller fysisk. Hver gang han oppdager noe nytt om min seksualitet, mentalt eller fysisk, lagrer han det med iver i sin liste over "smart å gjøre ". Samme med det han finner ut av at jeg ikke setter pris på, som derfor logges som "dumt å gjøre, for det fører ikke fremover mot mitt mål". Et mål som helt naturlig for ham er kåt kvinne innen sex og tilfredsstilt og happy kvinne under og etter sex. Noe annet enn det ønsker han ikke selv. 

Så har jeg selvfølgelig nøyaktig samme interesse for akkurat ham og hans seksualitet både mentalt og fysisk. Hver gang jeg finner ut av noe angående hans seksualitet, positivt eller negativt, "loggføres" dette. Og det er jammen mye å notere seg, fremdeles etter over 20 år kan jeg finne ut nytt om ham. 

Vårt sexliv er på grunn av dette dynamisk og i stadig utvikling. Aktivt og godt etter over 20 år sammen. 

Helt merkelig for meg at folk ikke har interesse for å forstå sin partner seksuelt. Heldigvis helt merkelig for ham også, som det er fullstendig uforståelig for ham at menn ikke har egeninteresse i å skjønne hva som gjør partner kåt, fordi sex uten kåt og ivrig partner er totalt uinteressant. Det er jo det felles utbytte av sex som er gøy og herlig. Sex med ikke- kåt partner er jo bare trist og feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (9 minutter siden):

Dette er helt typisk reaksjonsmønster fra denne typen kvinner når man kritiserer reaksjonsmønsteret deres. Man kan stille klokken etter det, så forutsigbart er det. Personangrep. Umiddelbart. Og litt løgn blandet inn for å forsøke å fordumme meg og meningene mine.

"Du virker jo bare helt fjern i din tilnærming til sex....." Nei, jeg poengterer at mannen BØR bruke tid for å få henne igang. Jeg VET at kvinner har et langsommere tenningsmønster enn menn. Jeg har poengtert at gubben til TS er en dust som ikke forstår at det han gjør ikke gjør henne kåt. Men alt dette hopper du bukk over fordi du irriterer deg så grasalt over at jeg retter en pekefinger mot kravene dere har mot menn og hvor mye oppvartning enkelte av dere forventer, uten å forstå det motsatt. Straks menn forventer at dere tar litt ansvar på deres side av saken, blir det stygt.

"men nå har du jo også sagt at du ikke synes det er så spennende." NEI, det har jeg aldri sagt! Her lyver du! Diskuter dette på ærlig vis og ikke tillegg meg meninger jeg ikke har!

Eksempelet med den erotiske novellen gikk rett over hodet ditt, i 200km/t. Men istede for å lese det og forstå konteksten, blander du inn en erigert pikk inn i smølja di for å forsøke diskreditere poenget mitt. Virkelig...prøv hardere! Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare dette til folk som ikke ønsker å forstå.

"Noe det forøvrig alltid har vært 100% naturlig for meg å finne ut av angående menn jeg har vært sammen med, inkludert ham." 

T H E R E     Y O U      G O ! ! !   Du har skjønt det! Gratulerer! Da er ikke du i målgruppen jeg kritiserer. Og derfor har dere høyst sansynlig et godt sexliv sammen. Nettopp fordi HAN forstår hva du trenger, men også at DU som kvinne tar deg bryet med å finne ut hva han trenger av deg. Det siste skorter det desverre alt for mye av hos mange kvinner. Og det er poenget mitt. Tanken til disse late kvinnene dette gjelder, er at menns seksualitet og behov er så simple at bare hun stiller fitta si til disposisjon, så blir mannen kåt og fornøyd. Mens hun selv krever 40minutter med intens oppvartning, helst med restaurantmiddag og blomster, for at hun i det hele tatt skal få en fuktflekk i trusa.

Dette med å forstå hverandres seksualitet er langt skjevere enn mange kvinner liker å tro. Kvinner flest tenker ofte at menn har lite innsikt og forståelse for hvordan kvinner fungerer. Men straks man spør den jevne menn hva klitoris er og hvor kvinner trenger stimuli, vil menn flest sitte på god informasjon og erfaring. Dette utfordrer jeg kvinner til å prøve. Men spør man kvinner hva frenulum er, vil de fleste av dere sitte som måpende spørsmålstegn. Hvor mange kvinner vet hvor menn's G-punkt sitter? Hvor mange er villige til å jobbe med dette punktet for hans nytelse? Hvor mange av dere forstår at pungen er en enorm erogen sone? Og bare man nevner ordet penis i en seksualtråd på kg, vil de 10 første svarene starte med "ÆSJ!"

Noen kvinner forstår dette. Du virker å være en av dem. Men alt for få forstår. Selv i denne tråden er det flere menn som sier rett ut at de forstår at hun trenger tid, emosjonell tilknytning og litt oppvartning for å tenne, men til tross for å forsøke er det ingen tegn til kåthet. Ja, et godt sexliv blomstrer med god kommunikasjon. Men det fordrer at begge er villige til det, ikke bare han.

Beklager, du har hatt forhold til kvinner, så selvfølgelig er det kvinner som ikke har god seksuell forståelse du har opplevd innimellom. Jeg er kvinne og har hatt forhold til menn, og kan derfor si det motsatte. Det finnes sørgelig mange menn som overhode ikke er interessert i å forstå hvordan kvinnen de er sammen med fungerer seksuelt, fordi de vil ha det på sin måte. Eget utbytte betyr mest for svært mange menn, og det i så stor grad at de ikke engang er interessert i tilbakemeldinger og tips om hva som kan gi bedre uttelling. En del menn tar til og med slikt som dødelig fornærmelse. Ikke kom her og kom her, sex KAN de! Har du problemer med min måte er noe feil med deg! Andre menn gidder bare ikke, fordi alt som ikke gir dem selv noe er "styrete", og de vet nøyaktig hva de vil ha og hvordan. Alt utover det er kjedelig for dem. Ikke interessant. Å finne en god elsker er ikke bare å finne en mann. Å finne en skikkelig god elsker, som bryr seg om hvordan kvinnen også opplever sex, er litt som å vinne i lotto. 

Å kommunisere med mann som ikke er interessert i hvordan kvinnen kan få bedre utbytte av sex, eller som VIL ha det på sin måte, er som å kommunisere med en vegg. En vegg som blir så fornærmet at tapetet faller av dersom man prøver. Tro meg, jeg har virkelig forsøkt å kommunisere med de typer menn, og det er klin umulig. Så gikk det også til helvete med lyst og sexliv, og forhold. 

Realiteten er nok at det finnes for mange av både kvinner og menn som ikke har bra seksuell forståelse, og liten til ingen interesse av å virkelig forstå hvordan partner fungerer og nyter, men jeg tror menn er flinkere enn kvinner til å være selvhevdende, fordi flere menn enn kvinner tar det å få tilstrekkelig kåthet innen sex og så tilfredsstillelse ved sex som noe helt selvfølgelig. Menn kan dermed oppleve at sex er kjedelig, men likevel får de iallefall sin utløsning, mens kvinner kan havne i situasjonen at sex føles påtvunget og til og med ubehagelig om de har mann med dårlig seksuell forståelse. 

Ja vi har et deilig sexliv. Det er gjensidig en stor interesse for alt som gjør den andre ekstra kåt og hva den andre nyter og får en fantastisk opplevelse av. (Både mentalt og fysisk. ) Ganske merkelig egentlig at det ikke er standard, men det er det tydeligvis ikke. Jeg har hatt to menn som er slik. Resten... vegg! 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 14.46):

Dette er oppskriften på null sexlyst.

Du skriver at mannen ikke bryr seg, om så stemmer så er det faktisk en god grunn til å avslutte hele forholdet. Det koster faktisk veldig mye for kvinnekroppen å bli penetrert når man ikke ønsker det.

Om mannen får blueballs, får han runke!

Anonymkode: b54ed...328

Som nevnt så gjør vell menn ting for og møte kvinnen sitt behov også. Att mann ikke kan ha samme sex drive heletiden sier jo seg selv. Men som også nevnt så er dette en måte for mannen og gi og ta kjærlighet. Så hva er viktigst for deg? Att mannen din ikke skal føle seg avist pga av att han har reaksjoner på sin biologi. Eller att du skal føle du har lyst? Tror du mannen har lyst til halvparten av det en kvinne ønsker av han? Tror du det koster mer eller mindre enn det kvinnekroppen må igjenom? Null sexlyst får mann av att mann irriterer seg over naturlige ting. Hvis mann ikke klarer og sette ting i perspektiv og tenke att sex er et problem da har man mistet seg selv litt. Mange kvinner gjør dette. Skjønner begge sider her jeg. Men alt starter med kommunikasjon. En grunn til att en mann vill ha mer sex i perioder er ofte pga av mangel på nærhet generelt. En mann vill ha skryt og føle att mann er viktig. En mann vill føle seg elsket. Spessielt i det statiet etter 5 år. Da skjer ofte dette her. Og det har mange grunner. Og da også er mannen et problem fordi nyforelsket stadiet har gått over og sexlysten til kvinnen forandrer seg? Har selv stått på begge sider av dette selv. Både hatt lite lyst i lengre perioder og vært den med mest lyst. Kommunikasjon og forståelse løste dette. Alt med samme kvinne vell og merke. Att en kvinne ikke har lyst kan være helse, selvfølelse og stress for og nevne noen. Vertfall hvis det er over en lengre periode. Og ofte får mannen skylden fordi han ikke skjønner dette eller har fått det kommunisert. Ofte vet ikke kvinner dette selv engang. Faktorer er viktig her. Men tilbake til det du skrev. Ja en mann kan runke. Men tror du en mann som føler seg avist av sin partner vill føle seg tilfrets med og ta seg en runk? For det første handler det ikke alltid om orgasmen (bortsett fra om det er blueball seff) men det handler om nærhet!! Han tar seg en runk og føler seg værre en han gjorde i utgangspunktet... Så nei da kan partner runke mannen som en fin mellomvei. Det koster mindre tid, energi, irritasjon og at en part skal bruke tid og ende opp usikker, singel og i værstefall utro. Og med usikkerhet kommer bare mer forsøk på og finne nærhet ergo mer ønske for sex = mer mas = mer irritasjon. Kommunikasjon er tingen. Vi er to. Vi tar hensyn til hverandre. Egosentrisk tankegang i et parforhold er destruktivt. Det ender aldri godt. Og lets face it. Menn har få behov. Sex er en av de største. Uten sex hadde nokk menn flest vært singel. Mange vill nokk ikke innrømme dette men det er helt sant. Og helt greit. Platoniske forhold funker sjelden. 

Anonymkode: 1d67b...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 16.14):

Buhu, så urettferdig verden er! Tenk at man må anstrenge seg bitte litt for å bevare romantikken og sexlivet. Vel, hva er alternativet? Null sex?

Jeg har vært gift med samme mann i 25 år, og vi har sex flere ganger i uka. Han er heldigvis ikke som TS sin mann, for da hadde det blitt tørke her.

Lukter gammel feministisk hersketeknikk 

Anonymkode: 67762...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...