Gå til innhold

Redd for truende familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kjip situasjon med et familiemedlem som vi har vært i konflikt med en stund.. ønsker ikke utdype for mye i frykt for å bli gjenkjent. 
 

Men det er altså ikke noe fysisk her, det er meldinger med truende atferd og forventninger fra vedkommende. Vi har sagt vi ikke ønsker kontakt lengre og at vi er ferdig med saken. Vi har små barn og ønsker ikke omgås denne personen lengre pga trusler og voldsomt temperament. Dette er dårlig motatt og vi får stygge meldinger og meldinger om at h*n kommer til å komme til oss fordi h*n krever svar. 
 

Nå har det vært litt frem og tilbake sånn her ved flere anledninger, og vi blir redde. Vi aner ikke hva personen er i stand til å finne på og vi er redde for oss og spesielt barna. 
 

føler situasjonen ikke er noe voldsomt akutt sikkert, kanskje jeg er hysterisk.. men det føles ikke rett at vi skal måtte ha det sånn her heller. Er det noen som har vært borti lignende? Hva kan/bør man gjøre? Akkurat nå har vi latt være å respondere… men om vedkommende plutselig skulle dukke opp her så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 95831...dc7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring politiet

Anonymkode: a436d...f9b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har en kjip situasjon med et familiemedlem som vi har vært i konflikt med en stund.. ønsker ikke utdype for mye i frykt for å bli gjenkjent. 
 

Men det er altså ikke noe fysisk her, det er meldinger med truende atferd og forventninger fra vedkommende. Vi har sagt vi ikke ønsker kontakt lengre og at vi er ferdig med saken. Vi har små barn og ønsker ikke omgås denne personen lengre pga trusler og voldsomt temperament. Dette er dårlig motatt og vi får stygge meldinger og meldinger om at h*n kommer til å komme til oss fordi h*n krever svar. 
 

Nå har det vært litt frem og tilbake sånn her ved flere anledninger, og vi blir redde. Vi aner ikke hva personen er i stand til å finne på og vi er redde for oss og spesielt barna. 
 

føler situasjonen ikke er noe voldsomt akutt sikkert, kanskje jeg er hysterisk.. men det føles ikke rett at vi skal måtte ha det sånn her heller. Er det noen som har vært borti lignende? Hva kan/bør man gjøre? Akkurat nå har vi latt være å respondere… men om vedkommende plutselig skulle dukke opp her så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 95831...dc7

Uff da hvordan konflikter da? Hva er det liksom det går i da ang meldinger og konflikter? Er jo bare å blokkere vedkommende både her og der. Hva er dere redd for skal skje? Har vedkommende truet med å komme til dere da?

Anonymkode: c68f9...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slett meldinger iallefall. Kanskje du trenger å bygge sak.

Anonymkode: adfbd...cce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan blokkere og/eller politianmelde for hensynsløs atferd.

Anonymkode: 828f4...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ordentlig prat med h*n, hvis mulig. 

Ville selv bedt om hjelp fra politiet hvis et familiemedlem kom med trusler og ikke ga seg. 

Anonymkode: 4d5a9...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff da hvordan konflikter da? Hva er det liksom det går i da ang meldinger og konflikter? Er jo bare å blokkere vedkommende både her og der. Hva er dere redd for skal skje? Har vedkommende truet med å komme til dere da?

Anonymkode: c68f9...bc4

Nei det har vært flere episoder hvor h*n har truet et annet familiemedlem, med å skulle «banke opp» 

Hisser seg lett opp og har truet med å slå ned den og den (flere vi kjenner) 

roper og «klikker» hvis ting ikke går som h*n vil. 
vi har også vært i kontakt med andre som har hatt samme oppfatning og mener personen er truende og trakasserende. Vi har også fått vite i ettertid at flere har vært i kontakt med politiet fordi de er redde. 

Etter en konfrontasjon for noen måneder siden hvor personen ville ha mer kontakt med oss, forklarte vi hvorfor vi ikke har mer kontakt enn vi har. Det er dette som er krangelen nå. Vi ønsker ikke kontakt og det blir ikke godtatt. Da kommer det masse meldinger, men ikke med noen spesifikke trusler. Bare stygge og ubehagelig. 
 

har truet tidligere med å bare komme å hente barnet vårt; fordi vi sa nei til at h*n kunne passe barnet. Har såklart ikke gjort det, men nå vet jeg altså ikke hva personen kan finne på.. 

Anonymkode: 95831...dc7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er dårlig motatt og vi får stygge meldinger og meldinger om at h*n kommer til å komme til oss fordi h*n krever svar. 
 

Nå har Akkurat nå har vi latt være å respondere…

Anonymkode: 95831...dc7

Er det ikke bare å svare på det vedkommende vil ha svar på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymMisbruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke bare å svare på det vedkommende vil ha svar på da?

Jo men det har vi da såklart gjort. Sist vi hadde samme krangelen. Da sa vi at vi ikke ønsket å være sammen med denne personen fordi oppførselen ikke er noe vi ønsker å omgås eller ha barna rundt. Men nå er det samme runda, men det er jo fordi h*n ikke godtar svaret. Sist vi svarte dette så stoppet meldingene og vi hørte ikke noe før et par måneder senere. Vi har jo ikke noe mer svar å komme med.. 

Anonymkode: 95831...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo men det har vi da såklart gjort. Sist vi hadde samme krangelen. Da sa vi at vi ikke ønsket å være sammen med denne personen fordi oppførselen ikke er noe vi ønsker å omgås eller ha barna rundt. Men nå er det samme runda, men det er jo fordi h*n ikke godtar svaret. Sist vi svarte dette så stoppet meldingene og vi hørte ikke noe før et par måneder senere. Vi har jo ikke noe mer svar å komme med.. 

Anonymkode: 95831...dc7

Høres tungvindt ut. Vanskelig å vite hva som er beste svar her, men sikkert fornuftig å ikke svare personen i det hele tatt som dere gjør.
Kunne ikke tenke dere å flytte til en ny by da? Og få hemmelig nummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få nytt nr og ny fb da. Det gjør jeg etter plaging fra noen psyko folk.

Anonymkode: c68f9...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymMisbruker skrev (5 minutter siden):

Høres tungvindt ut. Vanskelig å vite hva som er beste svar her, men sikkert fornuftig å ikke svare personen i det hele tatt som dere gjør.
Kunne ikke tenke dere å flytte til en ny by da? Og få hemmelig nummer?

Ja vi kommer ikke til å svare mer nå.. 

syns jo det er ille at vi skal dra barna ut av barnehage og alt de kjenner til her for at én person skal lage så mye kvalm og ubehag. 
men ja, det er vanskelig syns jeg..

Anonymkode: 95831...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter hun Lindsay? Hun er en bitch, har vært voldelig og frekk mot meg og. Anmeld! 

Anonymkode: 4574f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anmeldt.

Anonymkode: 62f3c...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi har en kjip situasjon med et familiemedlem som vi har vært i konflikt med en stund.. ønsker ikke utdype for mye i frykt for å bli gjenkjent. 
 

Men det er altså ikke noe fysisk her, det er meldinger med truende atferd og forventninger fra vedkommende. Vi har sagt vi ikke ønsker kontakt lengre og at vi er ferdig med saken. Vi har små barn og ønsker ikke omgås denne personen lengre pga trusler og voldsomt temperament. Dette er dårlig motatt og vi får stygge meldinger og meldinger om at h*n kommer til å komme til oss fordi h*n krever svar. 
 

Nå har det vært litt frem og tilbake sånn her ved flere anledninger, og vi blir redde. Vi aner ikke hva personen er i stand til å finne på og vi er redde for oss og spesielt barna. 
 

føler situasjonen ikke er noe voldsomt akutt sikkert, kanskje jeg er hysterisk.. men det føles ikke rett at vi skal måtte ha det sånn her heller. Er det noen som har vært borti lignende? Hva kan/bør man gjøre? Akkurat nå har vi latt være å respondere… men om vedkommende plutselig skulle dukke opp her så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 95831...dc7

Off så trist å høre. Jeg og broren min har hatt ett sånt problem med vår eldre søster. Det endte med at hun helt uten grunn brøt seg inn i huset til broren min å gikk til angrep foran damen og barna hans. Jeg ville ha kontaktet politiet å snakket med de om hva man kan gjøre. Da har man iallefall bevis på at man har ringt tidligere om noe skjer. 

Anonymkode: 529fa...820

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send bekymringsmelding til fastlege/kommune og be om at personen får psykiatrisk hjelp

Anonymkode: 8cf70...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Send bekymringsmelding til fastlege/kommune og be om at personen får psykiatrisk hjelp

Anonymkode: 8cf70...830

Hvordan kan man gjøre dette? Kan evt politi veilede på om det bør gjøres eller hva vi bør gjøre?

Anonymkode: 95831...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan man gjøre dette? Kan evt politi veilede på om det bør gjøres eller hva vi bør gjøre?

Anonymkode: 95831...dc7

Du kan kontakte kommuneoverlegen/legevakten om du ikke vet hvem fastlegen er.

Har hatt lignende problem med far til mine barn, det kontaktet jeg både legevakt (selvmordstrusler) og politi for drapstrusler. Jeg fikk voldsalarm og han besøksforbud. Jeg gav han dessverre altfor mange sjanser til å roe seg, før jeg satte ned foten hardt. Her ventet jeg såpass lenge pga jeg var reelt redd for at han skulle ta livet sitt, helt til jeg klarte å innfinne meg med at det ikke er mitt ansvar, jeg måtte beskytte meg selv.

Denne personen høres psykisk syk ut og har det nok vanskelig med seg selv, men dere skal ikke tåle alt. Det går jo eventuelt ann å ringe politiet og rådføre seg med hva de ville gjort, det gjorde jeg flere ganger og de var til god hjelp her.

Anonymkode: bc268...dd7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan kontakte kommuneoverlegen/legevakten om du ikke vet hvem fastlegen er.

Har hatt lignende problem med far til mine barn, det kontaktet jeg både legevakt (selvmordstrusler) og politi for drapstrusler. Jeg fikk voldsalarm og han besøksforbud. Jeg gav han dessverre altfor mange sjanser til å roe seg, før jeg satte ned foten hardt. Her ventet jeg såpass lenge pga jeg var reelt redd for at han skulle ta livet sitt, helt til jeg klarte å innfinne meg med at det ikke er mitt ansvar, jeg måtte beskytte meg selv.

Denne personen høres psykisk syk ut og har det nok vanskelig med seg selv, men dere skal ikke tåle alt. Det går jo eventuelt ann å ringe politiet og rådføre seg med hva de ville gjort, det gjorde jeg flere ganger og de var til god hjelp her.

Anonymkode: bc268...dd7

Tusen takk for grundig svar. Leit å høre hva du har stått i, og du er tøff som gikk å fikk hjelp. 
Håper du har det bedre nå

Anonymkode: 95831...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan kan man gjøre dette? Kan evt politi veilede på om det bør gjøres eller hva vi bør gjøre?

Anonymkode: 95831...dc7

Nei, dette går selvfølgelig ikke. Den kapasiteten har ikke helsevesenet vårt at de tar slike innringere på alvor og starter tiltak. Tenk så mange som hadde angitt andre på denne måten.

det du må gjøre er å blokkere i alle kanaler og snakke med politiet. Er det klare nok trusler kan du få besøksforbud og evt anmelde. Snakk med politiet så får du veiledning. Lykke til ❤️

Anonymkode: f5d68...0c2

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...