AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #21 Skrevet 30. april 2024 For å være helt ærlig: Om du bør ha bilde på CVen eller ikke avgjøres faktisk av hvordan du ser ut. Ser du bra ut er det en fordel. Hvis ikke: En ulempe.. Anonymkode: 217fc...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #22 Skrevet 30. april 2024 Type bilde har selvsagt også noe å si Anonymkode: 217fc...bd0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #23 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det her er en urban myth altså. Har til og med lest om dette før her Ingen er så idiot at de gjør det. Det tar bare noen sekunder å sortere ut uaktuelle ut i fra CV. I det offentlige ville kvalifiserte søkere kunne klage på ansettelse av mindre kvalifisert. Anonymkode: baa75...78e Urban myth?? Jeg så det jo med mine egne øyne! Han var ikke så nøye på det, og fant uansett kandidater på de som var igjen. Dette var til konsulentstillinger. Anonymkode: df985...008
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #24 Skrevet 30. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Urban myth?? Jeg så det jo med mine egne øyne! Han var ikke så nøye på det, og fant uansett kandidater på de som var igjen. Dette var til konsulentstillinger. Anonymkode: df985...008 Snakk om elendig ledelse da.. Anonymkode: baa75...78e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #25 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å være helt ærlig: Om du bør ha bilde på CVen eller ikke avgjøres faktisk av hvordan du ser ut. Ser du bra ut er det en fordel. Hvis ikke: En ulempe.. Anonymkode: 217fc...bd0 Er uenig. Utseende har ingenting å si, for mange som ansetter søker deg opp på Facebook, Instagram eller google heller/uansett. Faktisk, hvis du er mindre pen, så kan du gjøre deg selv til å se ut bedre på et bra bilde. Du kan med andre ord sørge for at du kommer bedre ut av det på CV'en enn ved å googles, og et bilde på CV'en reduserer sjansen for å googles. Dessuten kan du ikke skjule hvordan du ser ut. Du kan komme dårligere ut av det ved å være skikkelig pen også. Anonymkode: df985...008 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #26 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk om elendig ledelse da.. Anonymkode: baa75...78e Ja, som sagt... han var et arrogant rævhull som visste bedre enn alle, og kjørte ofte sine egne løsninger på ting. Å kaste halve bunken handlet utelukkende om at han skulle spare tid og energi. Anonymkode: df985...008
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #27 Skrevet 30. april 2024 Jeg er ekstremt ufotogen og bruker derfor ikke bilde. Aldri vært noe problem for meg ihvertfall Anonymkode: a5559...563
Gjest pop up bruker Skrevet 30. april 2024 #28 Skrevet 30. april 2024 Atom skrev (På 29.4.2024 den 16.00): Hei, jeg har alltid hørt at man bør ha bidle på CV, men kom over et innlegg på LinkedIn av en som drev med rekruttering om at man ikke burde ha det. Dere som leser CV-er, hva sier dere? Er det egentlig mer negativt enn positivt? Hva er det som er absolutt no-no på CV? Du bør helt klart ha det! Da knytter man et bilde, og en person, til søknaden, og den huskes dermed bedre, og det er da større sannsynlighet for at du får gå på intervju. Kan du ikke ha et bilde på selve CVen, så legg ved et eget bilde.
Gjest pop up bruker Skrevet 30. april 2024 #29 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er uenig. Utseende har ingenting å si, for mange som ansetter søker deg opp på Facebook, Instagram eller google heller/uansett. Faktisk, hvis du er mindre pen, så kan du gjøre deg selv til å se ut bedre på et bra bilde. Du kan med andre ord sørge for at du kommer bedre ut av det på CV'en enn ved å googles, og et bilde på CV'en reduserer sjansen for å googles. Dessuten kan du ikke skjule hvordan du ser ut. Du kan komme dårligere ut av det ved å være skikkelig pen også. Anonymkode: df985...008 Enig og uenig. Kan aldri se for meg ar du kommer dårlig ut av det ved å være skikkelig pen. All forsking tilsier at det går bedre for pene mennesker enn mindre pene mennesker. Tror ikke det er lurt å fikse på bildet så du ser annereldes ut enn hav du faktisk gjør. Ikke fordi noen kan bli skuffa, men fordi man kan henge seg opp i forholdet mellom foto og virkleighet. Det viktigste er at du blir husket. Med et bilde av deg selv er det lettere å huske deg og hva du kan, og du kommer dermed lettere på intervju.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #30 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, som sagt... han var et arrogant rævhull som visste bedre enn alle, og kjørte ofte sine egne løsninger på ting. Å kaste halve bunken handlet utelukkende om at han skulle spare tid og energi. Anonymkode: df985...008 Ja, og evt risikere en anmeldelse…dette skulle media fått tak i og hvilken bedrift/offentlig etat det er Anonymkode: 00337...4a7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #31 Skrevet 30. april 2024 pop up bruker skrev (6 minutter siden): Enig og uenig. Kan aldri se for meg ar du kommer dårlig ut av det ved å være skikkelig pen. All forsking tilsier at det går bedre for pene mennesker enn mindre pene mennesker. Tror ikke det er lurt å fikse på bildet så du ser annereldes ut enn hav du faktisk gjør. Ikke fordi noen kan bli skuffa, men fordi man kan henge seg opp i forholdet mellom foto og virkleighet. Det viktigste er at du blir husket. Med et bilde av deg selv er det lettere å huske deg og hva du kan, og du kommer dermed lettere på intervju. Ja, er klar over at man tar noen snarveier når man er skikkelig pen. Men er du "modellpen" så kan du plutselig bikke nedover igjen. Nei, ikke fikse på bildet, men fremstille deg selv penest mulig. Den fineste hårsveisen, den fineste versjonen av smilet ditt, kanskje gjøre deg selv ekstra heldig med lyssettingen osv. Ikke redigering, det må man ikke finne på. Ja, det er iallfall en ulempe i dag å ikke ha bilde i en søkermasse der veldig mange har det. Å sette ord mot et ansikt har mye å si. Det skal man ikke undervurdere. Og det handler egentlig ikke om man er stygg eller pen. Anonymkode: df985...008
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå