Gå til innhold

Billig sunn glutenfri mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amerikansk gryte glutenfri og melkefri, søk på google. Lett og raskt å lage.

Meny har vaffel og pannekake-mix på tilbud denne uken. Kan bruke det av og til.

Gele med vaniljesaus (om du tåler melk?)

 

Gode glutenfrie brød har jeg aldri smakt i alle år jeg har prøvd å finne eller lage. De smaker rett og slett så dårlig at jeg heller går sulten. Og jeg har smakt veldig mange typer.

Anonymkode: 8078b...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glutenfrie vafler: 6 egg, 3 bananer, litt melk, et par never glutenfrie havregryn, litt salt.

Anonymkode: c8e0d...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 19.32):

Ts 

Det er som sagt et barn som har cøliaki. Det er ikke alt som er lett å få i barnet og barnet vil gjerne være som vennene. Det vil si at det spises brød. Er barnet på besøk er det svært ofte middag med noe gluten hvor mitt barn må ha glutenfritt. Ser du på norskt kosthold er det mye gluten som spises. 

Dette er jeg helt sikker på at du hadde klagd på om du hadde barn med cøliaki også (i alle fall hatt forståelse for!). Tror det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen(åpenbart..) og sårheten rundt mat man kan oppleve som barn med cøliaki. Det vanskeligste er all kontamineringen som er rundt på norske kjøkken og restauranter. 

Som voksen er det også vanskelig men ikke i den grad. Jeg hadde lett kunne spist en salat, men sjelden barn er så fan av det. 

Anonymkode: 095af...b62

Ingen barn er like. Her i huset spiser vi plantebasert og 12 åringen har cøliaki(ikke at det egentlig er så relevant med tanke på å like grønt) så med andre ord har mine barn null problemer med å spise salat. Og det skal også sies at vi har hatt flere barn innom her som som ikke har noe imot å spise salat. Men men det er sagt så er det ikke sånn at om man ikke tåler gluten så finnes det ikke noe annet alternativ enn salat.

Anonymkode: 28b10...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gode glutenfrie brød har jeg aldri smakt i alle år jeg har prøvd å finne eller lage. De smaker rett og slett så dårlig at jeg heller går sulten. Og jeg har smakt veldig mange typer.

Da skal jeg løse dette for deg:

3 dl vann ca 37 grader

6 gram tørrgjær

6 gram salt

200 gram Semper Fin

200 gram Semper Fiber

Røres sammen til en grøt. Trenger ikke kjøkkenmaskin, dette gjøres lett for hånd på 1 2 3.

Helles i smurt brødform, (smør det utover så toppen er helt glatt, da kan det kuttes opp umiddelbart etter steking), og hev i ca. en time.

Jeg steker i airfryer på 160 grader i 32 minutter, må nok ha litt varmere i vanlig ovn. Snu brødet ut av formen etter 20 min. og steke det opp ned resten av tiden.

Anonymkode: e3aa2...889

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...