Gå til innhold

Tips til foundation til rosacea hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen gi et godt tips til en foundation til en meget sensitiv rosacea hud?Den være uten olje,fruktsyrer,aktive stoffer eller annet som kan irritere.Det verste er at de fleste er oljebaserte,og etter 10 min begynner huden min å brenne og koke.

Jeg kan ikke bruke noen av apotekproduktene som ellers anbefales her i forumet.De må i så fall være for lett rosacea..(?)Jeg har fått med meg utallige prøver,men til ingen nytte.

Dermalogica ultracalming cleanser hjelper godt med å kjøle ned huden om kvelden.Men jeg trenger noe som kan dekke rødheten,og til nå er det kun "Wet n wild" sin foundation jeg kan ha på en liten stund,som ikke irriterer.

Skulle gjerne hatt et alterativ.På forhånd takk for tips!

Anonymkode: 16471...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker CC cream full coverage fra IT cosmetics. Jeg blir ikke rødere av denne, og jeg blir noen ganger rød når jeg tar vann i ansiktet, liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rosascea og jeg bruker denne: https://skinsecret.no/produkter/sminke/purito-cica-clearing-bb-cream-13-neutral-ivory/

Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg bruker også produkter med azealinsyre på kvelden. Det har god effekt mot rødhet og kviser. Det er samme virkestoff som Finacea, noe hudleger gjerne gir på resept til de med Rosascea. 

Anonymkode: 8f4ed...9b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bruke både Mac face and body og Purito Cica Clearing BB Cream. Huden føles bedre når jeg bruker dem enn når jeg ikke gjør det. 

image.png.541c2df4bd804cdf4d44232bd588d88c.pngimage.thumb.png.60258cef8f58ac8c9bd3765bd6cad2ad.png

 

(it-cosmetics har massevis av irriterende ingredienser og klør og svir, så den holder jeg meg langt unna)

Anonymkode: 6b012...268

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!Har også prøvd It-cosmetics og det nytter ikke..Har ikke forsøkt den som nevnes av dere her,Cica cleaning,men er svært usikker på BB krem..Har forsøkt endel av det til ingen nytte.Men skal se nærmere på det :) 

Har kjøpt for minst 1000 i foundation i det siste,alt fra sensai som skulle være så lett og fin,til mer billige merker,Korres,Loreal etc etc.Hundrelappene flyr..Det er ikke til å tro hvor "tunge"disse er,det er noe oljegreier i dem,samme hva de sier..Det prikker og stikker i huden så snart jeg har påført..Begynner å bli desperat..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv rosacea og veldig irritert hud, særlig på kinn. Jeg har tålt loreals "true match minerals" liquid foundation, men fant ikke lengre samme type/ farge. En hudlege hadde skrevet at vi med fordel kan bruke mineralprodukter og nevnte faktisk BareMinerals. Jeg tenkte det var verdt et forsøk og kjøpte farget fuktighetskrem med faktor 30 i, samt pudder som jeg tar over. Det har gått fint i et par uker nå :)

Anonymkode: 0eea6...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anita666 said:

Takk for svar!Har også prøvd It-cosmetics og det nytter ikke..Har ikke forsøkt den som nevnes av dere her,Cica cleaning,men er svært usikker på BB krem..Har forsøkt endel av det til ingen nytte.Men skal se nærmere på det :) 

Har kjøpt for minst 1000 i foundation i det siste,alt fra sensai som skulle være så lett og fin,til mer billige merker,Korres,Loreal etc etc.Hundrelappene flyr..Det er ikke til å tro hvor "tunge"disse er,det er noe oljegreier i dem,samme hva de sier..Det prikker og stikker i huden så snart jeg har påført..Begynner å bli desperat..

TS

Hva slags produkter bruker du for å behandle rosaceaen?

Anonymkode: 8f4ed...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så irritert hud, så ingen tips på foundation jeg kan garantere. Men er veldig fornøyd med å bruke Erborian colour corrector der jeg er rød, under foundation. 

Anonymkode: f0a4c...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er huden din veldig tørr vanligvis? For hvis den ikke er det, kunne du kanskje eksperimentert litt med ulike pudder/mineral foundations. Søsteren min har sensitiv rosacea hud, og sverger til Bare Minerals. Det ser veldig fint ut på henne også.

Anonymkode: f9e41...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bruke et serum under som roer huden?

Anonymkode: c39fe...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!Bruker minst mulig produkter på huden,da den er best når jeg lar den "være i fred".Før tålte jeg litt mer sminke enn nå,det har bare blitt verre.Har brukt Soolantra som jeg fikk av lege,det tok det verste når det ble veldig hissigt.Men kunne bare bruke det som en kur 1 uke,da det også irriterte huden.Dermalogica ultacalming cleanser er den eneste jeg tåler.Huden min liker ikke serum eller fuktighetskremer,unntaket er en aloe vera krem fra apotek som jeg bruker under den eneste foundation jeg tåler litt(Wet n wild)

Må ta den av etter en stund,og går uten sminke på kvelden og unngår det såsant jeg ikke skal ut.Det har blitt ulevelig..Spesielt etter alle nylige eksperimentene med nye foundations de siste ukene.Har forsøkt BareMinerals,men det samme der.Aner ikke hva som er oppi,men kun antydning til olje,eller noe som er"tett"får huden min til å skrike!Den ble for tung.Det som kjennetegner Wet nWild foundationen jeg har,er at den er florlett og vannbasert.Alt som er supertynnt og lett kan kanskje fungere.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags produkter bruker du for å behandle rosaceaen?

Anonymkode: 8f4ed...9b4

Ingen andre enn Soolantra som jeg bruker hvis det blir veldig hissig.Har vært borti noen hudpleieprodukter fra apotek,men huden likte ikke noe av det.Så hvis du har tips til behandling,er jeg takknemlig.

TS

Anonymkode: 16471...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen andre enn Soolantra som jeg bruker hvis det blir veldig hissig.Har vært borti noen hudpleieprodukter fra apotek,men huden likte ikke noe av det.Så hvis du har tips til behandling,er jeg takknemlig.

TS

Anonymkode: 16471...027

Jeg skrev i tråden tidligere. Jeg fikk Finacea på resept av hudlege. Det svir i starten, men har god effekt mot rødhet og kviser. Azealic acid fins i lavere konsentrasjon i andre kremer. Du kan evt prøve denne i begynnelsen for å se om den har effekt for deg: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/nattkrem/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-direct-acids-azelaic-acid-suspension-10,5009833

Den har 10%. Financea og diverse andre kremer har 15%. Finacea må du ha resept på, de andre med den prosenten er dyrere. 

Anonymkode: 8f4ed...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev i tråden tidligere. Jeg fikk Finacea på resept av hudlege. Det svir i starten, men har god effekt mot rødhet og kviser. Azealic acid fins i lavere konsentrasjon i andre kremer. Du kan evt prøve denne i begynnelsen for å se om den har effekt for deg: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/nattkrem/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-direct-acids-azelaic-acid-suspension-10,5009833

Den har 10%. Financea og diverse andre kremer har 15%. Finacea må du ha resept på, de andre med den prosenten er dyrere. 

Anonymkode: 8f4ed...9b4

Tusen takk!Skal sjekke!

Anonymkode: 16471...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kan bruke både Mac face and body og Purito Cica Clearing BB Cream. Huden føles bedre når jeg bruker dem enn når jeg ikke gjør det. 

image.png.541c2df4bd804cdf4d44232bd588d88c.pngimage.thumb.png.60258cef8f58ac8c9bd3765bd6cad2ad.png

 

(it-cosmetics har massevis av irriterende ingredienser og klør og svir, så den holder jeg meg langt unna)

Anonymkode: 6b012...268

Ja eg kan ikkje skjønna at It Cosmetics produkta skal vera utvikla for rosacea, det er ein vits

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk!Skal sjekke!

Anonymkode: 16471...027

Husk å bruke solkrem hvis du prøver den! 

Anonymkode: 8f4ed...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å prøve foundation fra Oxygenetics, den er litt dyr og ikke særlig drøy, men den er veldig snill mot huden min. Utenom det bruker jeg hudkremer fra Linda Johansen, er verdt å prøve og de har god kundeservice og de kan sikkert hjelpe deg med anbefalinger og prøver.

Anonymkode: 5ceae...036

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hudpleier som selger Dr. Schrammek produkter og se om det kan være noe for deg. Det finnes en krem for rosacea som skal roe ned huden og utjevne det røde, fargen er lysgrønn så ikke ta for mye på. Heter Rosea calm cream. Eller du kan prøve blemish balm i samme merke, den reagerte jeg ikke på selv. Men det er dyre produkter - be om å få liten test før du kjøper i såfall. 

Anonymkode: 51851...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve et kosttilskudd fra perpetualife.no , det er et antiage kosttilskudd som skal hjelpe mot rosacea.

Anonymkode: eff36...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...