Gå til innhold

Stripet håret, har håravfall, etter en mnd er stripene borte😖 Hvordan er det mulig??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det har ikke vokst? Bleking kan jo ikke vaskes ut, og det kan jo ikke knekke på toppen uten at lengden også forsvinner. Jeg er også helt mørk på toppen, men det er fordi håret vokser. 

Anonymkode: c16c2...bdc

Det har vokst jo, men det er ikke antydning til stripeettervekst, det er bare jevnt mørkt. Det er ingen ettervekst med striper. Du vet når man striper håret, etterhvert får man 1 cm ettervekst med sin egen farge, så 2 cm med ettervekst også videre. Men hos meg er ikke dette tilfellet, det er bare mørkt.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clearpath skrev (1 time siden):

Sola bleker jo også ditt eget hår. Legg ved bilde og sett en emoji foran ansiktet og del. Det er umulig å si hva som har skjedd uten bilde i godt lys.

Jeg har lagt ved bilde eksempel oppe i tråden min, det er slik det ser ut hos meg, ikke nødvendig å sette inn mitt eget bilde. Det ser ut som om jeg har bleket hele håret mitt og ikke stripet, for det er ingen ettervekst med striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har lagt ved bilde eksempel oppe i tråden min, det er slik det ser ut hos meg, ikke nødvendig å sette inn mitt eget bilde. Det ser ut som om jeg har bleket hele håret mitt og ikke stripet, for det er ingen ettervekst med striper.

Det er mye bedre hvis du legger ved ditt eget hår, da er det mye enklereå gi deg ordentlige svar.

Anonymkode: 43e2c...b51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra bildet du har delt kan jeg garantere at det kun er ettervekst.  Tuppene er ihjelbleket og ikke stripet. 

Anonymkode: f9e3e...54e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vokst jo, men det er ikke antydning til stripeettervekst, det er bare jevnt mørkt. Det er ingen ettervekst med striper. Du vet når man striper håret, etterhvert får man 1 cm ettervekst med sin egen farge, så 2 cm med ettervekst også videre. Men hos meg er ikke dette tilfellet, det er bare mørkt.

Du mener at ETTERVEKSTEN bør ha striper??? De striper jo ikke håret inni skallen. Ut vokser kun din naturlige farger. Er du mørk vil selvsagt alt som vokser ut være helt mørkt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du mener at ETTERVEKSTEN bør ha striper??? De striper jo ikke håret inni skallen. Ut vokser kun din naturlige farger. Er du mørk vil selvsagt alt som vokser ut være helt mørkt. 

Jeg tolker det også sånn som deg, men det er altså så far off at jeg kan ikke tro st noen tror at etterveksten får bleket hårfarge… 

Anonymkode: e8cb8...5be

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hvis du ser bildeeksempelet så skjønner du hva TS mener, tror jeg. 
Det går direkte fra mørkt til lyst uten striper.

Anonymkode: 17730...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det gjør selvsagt det fordi det mørke har vokst ut av skallen etter at håret ble stripet. 

Hva er det å lure på? 

Det blir jo ikke striper i ettervekst med mindre du striper der, etter det har vokst ut. 

Selv har jeg striper. Stripene begynner nå ved øret, fordi håret har vokst til øret etter jeg stripet det. Da har jeg selvsagt ikke striper over øret, for det har aldri vært stripet.  

Hun på bildet som er delt har altså ikke vært hos frisøren på en stund. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2024 at 1:54 PM, AnonymBruker said:

Ja, men da synes stripene på toppen eller oppå hodet og på sidene, men hos meg er det helt mørkt.

Legger ved et bilde eksempel. Når jeg har stripet meg så ser det sånn ut etter en mnd, altså som om jeg har farget meg og ikke stripet. Det er helt mørkt på toppen, og lyst i lengdene, ingen ettervekst av striper jeg hadde. Beklager, jeg forklarer meg sikkert knoklete men får ikke sagt det bedre lissom.

IMG_3821.thumb.jpeg.f082a734301f9ecf51c332e1787a0d6e.jpeg

Ja, sånn blir det med ettervekst. Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på.

Anonymkode: 4de55...3b5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det gjør selvsagt det fordi det mørke har vokst ut av skallen etter at håret ble stripet. 

Hva er det å lure på? 

Det blir jo ikke striper i ettervekst med mindre du striper der, etter det har vokst ut. 

Selv har jeg striper. Stripene begynner nå ved øret, fordi håret har vokst til øret etter jeg stripet det. Da har jeg selvsagt ikke striper over øret, for det har aldri vært stripet.  

Hun på bildet som er delt har altså ikke vært hos frisøren på en stund. 

Dette! Akkurat dette! Hun har ikke vært hos frisøren på en stund men hos meg ser det SLIK ut etter en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det jeg mener. Rundt om hele hodet mitt er håret helt mørkt, som om det aldri har vært striper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men etter en måned et etterveksten ca en cm.’, ikke 10 cm som på bildet. Jeg tror det er det TS sikter til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det jeg mener. Rundt om hele hodet mitt er håret helt mørkt, som om det aldri har vært striper der.

Men altså det betyr jo bare at håret ditt vokser veldig raskt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stripene og håret vil falme litt etter litt. Er håret som er lyst stripet mange ganger? i såfall vil det ende som ditt. 

Anonymkode: 48631...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er klin umulig og skjønne hva du mener. Du legger ut et bilde av en med ettervekst, og sånn ser du ut uten ettervekst? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stripet hun etterveksten som var i en annen nyanse da, om det ikke skal gå direkte fra mørkt til lyst? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror Ts mener at hvis hun striper det så bør man se forskjell på de delene som er stripet og det som er hennes naturlige hårfarge

Anonymkode: a0e3d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Mine striper blir mørkere etter få uker, nesten som de blir borte.  Ikke helt borte som hos deg, men de mørkner så fort. Dette er vanlige striper/bleking. Veldig irriterende.  Håret mitt blir heller ikke lysere i sola og det tar lang tid å bleke det lyst hos frisør. Tynt fint nordisk hår, kommunefarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men altså det betyr jo bare at håret ditt vokser veldig raskt.

Nei, det gjør det ikke. Etter en måned så kan du ikke se at jeg har stripet meg, for jeg er helt mørk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt sant, fordi det har aldri vært striper der. Det er nytt hår som er vokst ut. Om håret ditt vokser fort, så må du gå oftere til frisøren for å stripe etterveksten.

Anonymkode: f939b...a81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...