Gå til innhold

Sjampo mot kløende hodebunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjampo fra vossabia!

naturlig, ren, drøy og bare helt super 😃

Anonymkode: d687f...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sjampo fra vossabia!

naturlig, ren, drøy og bare helt super 😃

Anonymkode: d687f...e0a

Nei, den fikk jeg mer kløe av og fortere fett hår🥴 Så den passet ikke meg.

Anonymkode: 5cd2a...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 8.24):

Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. 

Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵‍💫😣

 

Anonymkode: 5cd2a...b97

Bestill time hos legen, så får du antakelig resept på en shampo som roer det ned.

Anonymkode: a4493...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp til slutt og klippet håret helt kort. Men jeg kan bruke sjal eller parykk og noen ganger går jeg uten noe på. Det er digg!

Det var ikke akkurat det du spurte om,  men det ble løsningen for meg. 

Anonymkode: c0160...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2024 at 8:38 AM, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvorfor jeg klør. Jeg har ikke flass, det er sikkert. Når jeg grer meg i håret så blir det litt hvitt belegg på børsten. Håret feter seg veldig fort. Vasket det i går, allerede nå begynner det å bli fett. :( Og håret limer seg til hodebunnen og jeg hater det! Når jeg har vasket det så får jeg volum, håret blir løftet fra hodebunnen men neste det, klisslimt 😣

Jeg vet ikke hva jeg lenger skal gjøre, snart så tør ikke jeg å være sosial lenger pga håret, det blir fett og det lukter. 🥹 Og jeg føler meg ikke fin, pga håret.

TS

Anonymkode: 5cd2a...b97

Kjære deg, dette er helt typisk for product build up! Masser inn eplecidereddik, la det være i et par minutter og så vask med shampoo - aller helst en clarifying shampoo, men ikke gidd å bruke masse penger på nye produkter. Prøv heller eplecidereddiken et par ganger i uka. Det vil hjelpe mye.

Ellers anbefaler jeg deg å kutte ut tørrshampoo og lignende produkter, om du bruker det av og til, det er.mange slm reagerer med kløe pga kjemikaliene. Beste er å bruke så naturlige produkter som mulig!

Anonymkode: dd9b1...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 19.19):

Kjære deg, dette er helt typisk for product build up! Masser inn eplecidereddik, la det være i et par minutter og så vask med shampoo - aller helst en clarifying shampoo, men ikke gidd å bruke masse penger på nye produkter. Prøv heller eplecidereddiken et par ganger i uka. Det vil hjelpe mye.

Ellers anbefaler jeg deg å kutte ut tørrshampoo og lignende produkter, om du bruker det av og til, det er.mange slm reagerer med kløe pga kjemikaliene. Beste er å bruke så naturlige produkter som mulig!

Anonymkode: dd9b1...89b

Jeg bruker ikke produkter i min hodebunn, vasker kun hver tredje dag , og skyller godt igjennom. Har prøvd alt mulig av sjampooer uten parfyme, 0 parabener osv. Barnesjampooer. Allikevel klør og flasser det hos meg 😥😭

Anonymkode: fe378...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker ikke produkter i min hodebunn, vasker kun hver tredje dag , og skyller godt igjennom. Har prøvd alt mulig av sjampooer uten parfyme, 0 parabener osv. Barnesjampooer. Allikevel klør og flasser det hos meg 😥😭

Anonymkode: fe378...c8b

Hodebunnen min går bananas hvis jeg vasker det sjeldent, stikk i strid med anbefalinger. 

Har et prøvd sånn vaskebørste som jeg linket? Den hjelper meg veldig 

Anonymkode: 95d85...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hodebunnen min går bananas hvis jeg vasker det sjeldent, stikk i strid med anbefalinger. 

Har et prøvd sånn vaskebørste som jeg linket? Den hjelper meg veldig 

Anonymkode: 95d85...16a

Hvor ofte vasker du håret da? Kan du vise link til meg om vaskebørste? Takk.

Anonymkode: fe378...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2024 at 6:57 PM, AnonymBruker said:

Har du prøvd sånn hodebunnsvasker? 

https://lyko.com/no/waterclouds/waterclouds-relieve-scalp-massage-brush?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0MexBhD3ARIsAEI3WHLQJRKOjOnmxsLj-Dp-dQEZwc9eWee2IaHSS7Cgse3CoEIc0Dk2PbwaAthBEALw_wcB

Du får sånne billigere på normal. 

Jeg synes det hjelper. Også å vaske håret to ganger 

Anonymkode: 95d85...16a

Sånn er genialt. 

Jeg må vaske håret annenhver dag.

Og Aldri bruk Tørrshampo, det er drepen for hodebunn 

Anonymkode: 95d85...16a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte faktisk p klø etter mange års bruk av elvital. Bytta til head and shoulders og det sluttet med en gang 

Anonymkode: 6f10b...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...