Gå til innhold

Sjampo mot kløende hodebunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. 

Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵‍💫😣

 

Anonymkode: 5cd2a...b97

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.blivakker.no/product/201402/kerastase-specifique-bain-riche-dermo-calm-shampoo-250ml

Jeg vender alltid tilbake til denne. Men hvis du har prøvd mye forskjellig allerede og opplever at det ikke fungerer, bør du kanskje finne ut nøyaktig hva som er årsaken til at du klør. Kanskje du f.eks. har psoriasis i hodebunnen som du ikke har oppdaget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Dr Ceuracle Scalp Dx Scaling Shampoo

Anonymkode: 91cf4...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacuzzi skrev (5 minutter siden):

https://www.blivakker.no/product/201402/kerastase-specifique-bain-riche-dermo-calm-shampoo-250ml

Jeg vender alltid tilbake til denne. Men hvis du har prøvd mye forskjellig allerede og opplever at det ikke fungerer, bør du kanskje finne ut nøyaktig hva som er årsaken til at du klør. Kanskje du f.eks. har psoriasis i hodebunnen som du ikke har oppdaget?

Har prøvd denne også 🥴 Jeg vet ikke hvorfor jeg har kløende hodebunn, den har ingen flekker eller røde nupper, ingenting. Blir fort fett da, vasket håret i går og allerede nå begynner det å bli fett 🫤

Anonymkode: 5cd2a...b97

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt god hjelp av Soritex. 

Anonymkode: 51847...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten finne ut HVORFOR du klør, for å finne rett shampoo... 

Anonymkode: fca8e...4f7

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. 

Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵‍💫😣

 

Anonymkode: 5cd2a...b97

Kanskje du bør bytte ut shampoen du vanligvis bruker? Bare tips 😊

Anonymkode: 2099e...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Thomas sin for sensitiv hodebunn funker faktisk bra på meg :)

Også Nisim, for tørr hodebunn. Den er litt dyr da, det er en sånn hårvekst-shampo. Får faktisk litt tykkere hår av den også da. 

Av butikk-shampoer tåler jeg head and shoulders greit, selv om mange sier det er den sterkeste. 

For meg så må jeg nok rullere litt på shampoene, det er akkurat som jeg kan tenke at denne tålte jeg godt, men så etter en måned begynner det å klø. Sånn er jeg med deodoranter også. Må bytte merker, ikke bruke samme for lenge.

Anonymkode: 35e26...25c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvorfor du klør. Det kan være lus.

Selv har jeg fått seboreisk eksem i hodebunnen, og det klør dyrisk. Jeg ser det ikke, men når jeg klør så kan jeg få hvitaktig flass under neglene (ikke tørt flass som man kan lage snøvær av ved å riste på hodet). Jeg har prøvd sjampoer du nevner pluss et par andre mot flass og kløestillende uten effekt, og så har jeg prøvd Daxxin (som hjalp en periode) og nå går jeg på Neccin. Det er den som har funka best, over lang tid. Klør fremdeles, men nå kan det i hvert fall gå mer enn èn dag uten at jeg river opp skalpen.

Jeg bruker Neccin ved hver hårvask, men bruker også en Define silikonfri mot fett hår eller noe i den dur (prøver å ikke bruke den i hodebunnen mer enn nødvendig). Jeg liker å vaske håret to ganger, og Neccin er for dyrt til at det lar seg gjøre. Jeg bruker ingen hårprodukter i håret, annet enn balsam i tuppene. Alt av produkter får eksemenet til å blusse opp.

Jeg har begynt å vaske håret hver 2.-4. dag. Drøyer lengst mulig, men vasker det ved kløe. Foretrekker å vente 3 dager, og den 4. dager er det direkte krise og jeg MÅ vaske håret, for det blir innmari fett. Vasker jeg det daglig, blir kløa helt ekstrem. Har alltid hatt fett hår etter 12 timer, men etter en periode uten såpass hyppig vask, så kan jeg drøye omkring 3 dager, men det kan aldri se helt rent ut på dag to. 

Anonymkode: f2376...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sverger til Dr Ceuracle Scalp Dx Scaling Shampoo

Anonymkode: 91cf4...438

Asså, den er SÅ deilig. Anbefaler også den. To ganger shampoo, så en rik balsam... funker bra!

Anonymkode: 710e5...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. 

Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵‍💫😣

 

Anonymkode: 5cd2a...b97

Hvorfor klør du i hodebunnen, da? Første steg - identifisere årsak. Du kan ikke eliminere et problem uten at du vet hva som utløser det.

Har du fet hodebunn, har du flass, har du tørr hud, har du eksem, har du en hudsykdom? Er det allergi eller elveblest eller bakterier eller udyr? Og hva utløser det? Er det parfyme eller dyr eller pollensesongen eller diett eller inneklima eller eksponering for øvrige husholdskjemikalier? 

Anonymkode: ce239...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daxxin hårsjampo uten parfyme

Anonymkode: c72c3...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. 

Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵‍💫😣

 

Anonymkode: 5cd2a...b97

Samme problem jeg og. Prøvd alt fra apotek, vita og frisør 😥😭

Anonymkode: fe378...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kms dandruff shampoo. Brukt den i flere år og må alltid ha den i hus. 

Anonymkode: 3d7bc...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mereo skrev (22 timer siden):

Daxxin fungerte for min hodebunn.

Samme her. Bruker den fast. Eneste som er litt synd er at det lukter nesten litt salve av håret etterpå, da den er helt uparfymert. Men det er verdt det, den hjelper mot psoriasis kløen min. I hvert fall 80%.

Du får den på apoteket, ts, men den er mye billigere på nettapotek eller her hos Lyko nettbutikk. Mener å huske det er nesten en hundrelapp å spare på å kjøpe på nett i steden for vanlig apotek!

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Samme her. Bruker den fast. Eneste som er litt synd er at det lukter nesten litt salve av håret etterpå, da den er helt uparfymert. Men det er verdt det, den hjelper mot psoriasis kløen min. I hvert fall 80%.

Du får den på apoteket, ts, men den er mye billigere på nettapotek:

 

Finnes flere «varianter» av Daxxin sjampoer.

Blant annet en med parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...