Million Skrevet 30. april 2024 #21 Del Skrevet 30. april 2024 mereo skrev (2 minutter siden): Finnes flere «varianter» av Daxxin sjampoer. Blant annet en med parfyme. Ja, men denne jeg henviser til/linker til er da mot psoriasis og kløe med eksem etc spesielt. Altså litt verre ting enn litt flass. Jeg ser at den mot flass er parfymert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 30. april 2024 #22 Del Skrevet 30. april 2024 Million skrev (1 time siden): Ja, men denne jeg henviser til/linker til er da mot psoriasis og kløe med eksem etc spesielt. Altså litt verre ting enn litt flass. Jeg ser at den mot flass er parfymert. Den finnes også uparfymerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #23 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 9.02): Kanskje du bør bytte ut shampoen du vanligvis bruker? Bare tips 😊 Anonymkode: 2099e...6a2 Jeg har byttet utallige sjampoer, tro meg. Det hjelper nada. Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #24 Del Skrevet 1. mai 2024 mereo skrev (På 29.4.2024 den 8.58): Daxxin fungerte for min hodebunn. Hvilken av de? Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #25 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 9.10): Finn ut hvorfor du klør. Det kan være lus. Selv har jeg fått seboreisk eksem i hodebunnen, og det klør dyrisk. Jeg ser det ikke, men når jeg klør så kan jeg få hvitaktig flass under neglene (ikke tørt flass som man kan lage snøvær av ved å riste på hodet). Jeg har prøvd sjampoer du nevner pluss et par andre mot flass og kløestillende uten effekt, og så har jeg prøvd Daxxin (som hjalp en periode) og nå går jeg på Neccin. Det er den som har funka best, over lang tid. Klør fremdeles, men nå kan det i hvert fall gå mer enn èn dag uten at jeg river opp skalpen. Jeg bruker Neccin ved hver hårvask, men bruker også en Define silikonfri mot fett hår eller noe i den dur (prøver å ikke bruke den i hodebunnen mer enn nødvendig). Jeg liker å vaske håret to ganger, og Neccin er for dyrt til at det lar seg gjøre. Jeg bruker ingen hårprodukter i håret, annet enn balsam i tuppene. Alt av produkter får eksemenet til å blusse opp. Jeg har begynt å vaske håret hver 2.-4. dag. Drøyer lengst mulig, men vasker det ved kløe. Foretrekker å vente 3 dager, og den 4. dager er det direkte krise og jeg MÅ vaske håret, for det blir innmari fett. Vasker jeg det daglig, blir kløa helt ekstrem. Har alltid hatt fett hår etter 12 timer, men etter en periode uten såpass hyppig vask, så kan jeg drøye omkring 3 dager, men det kan aldri se helt rent ut på dag to. Anonymkode: f2376...fbc Hva er Neccin? Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #26 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 22.47): Asså, den er SÅ deilig. Anbefaler også den. To ganger shampoo, så en rik balsam... funker bra! Anonymkode: 710e5...19d Hvor kjøper man den? Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #27 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 22.57): Hvorfor klør du i hodebunnen, da? Første steg - identifisere årsak. Du kan ikke eliminere et problem uten at du vet hva som utløser det. Har du fet hodebunn, har du flass, har du tørr hud, har du eksem, har du en hudsykdom? Er det allergi eller elveblest eller bakterier eller udyr? Og hva utløser det? Er det parfyme eller dyr eller pollensesongen eller diett eller inneklima eller eksponering for øvrige husholdskjemikalier? Anonymkode: ce239...121 Jeg vet ikke hvorfor jeg klør. Jeg har ikke flass, det er sikkert. Når jeg grer meg i håret så blir det litt hvitt belegg på børsten. Håret feter seg veldig fort. Vasket det i går, allerede nå begynner det å bli fett. Og håret limer seg til hodebunnen og jeg hater det! Når jeg har vasket det så får jeg volum, håret blir løftet fra hodebunnen men neste det, klisslimt 😣 Jeg vet ikke hva jeg lenger skal gjøre, snart så tør ikke jeg å være sosial lenger pga håret, det blir fett og det lukter. 🥹 Og jeg føler meg ikke fin, pga håret. TS Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #28 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kjøper man den? Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 https://www.skincity.com/no/dr-ceuracle/hudpleie/kropp/harpleie/scalp-scrub/scalp-dx-scaling-shampoo-500-ml?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rGOlmKfh8WN0NSl7lpjXCeB9x5LSk8GdCDJmMil_i8gZZncO-5kDKBoC5ogQAvD_BwE https://www.bangerhead.no/dr-ceuracle-scalp-dx-scaling-scampoo-500ml?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rGtJIG0gYS3Qboj7skfB4GI9p3oxM_GicXbw-TvEWjuBRd730LjRtRoC1TMQAvD_BwE Anonymkode: 91cf4...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 1. mai 2024 #29 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvilken av de? Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Jeg brukte den som er lilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #30 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor jeg klør. Jeg har ikke flass, det er sikkert. Når jeg grer meg i håret så blir det litt hvitt belegg på børsten. Håret feter seg veldig fort. Vasket det i går, allerede nå begynner det å bli fett. Og håret limer seg til hodebunnen og jeg hater det! Når jeg har vasket det så får jeg volum, håret blir løftet fra hodebunnen men neste det, klisslimt 😣 Jeg vet ikke hva jeg lenger skal gjøre, snart så tør ikke jeg å være sosial lenger pga håret, det blir fett og det lukter. 🥹 Og jeg føler meg ikke fin, pga håret. TS Anonymkode: 5cd2a...b97 Har du prøvd rensesjampo? Kan høres ut som du har produktrester i hodebunnen/håret. Bumble & Bumble sin Sunday shampoo er god. Anonymkode: 1ea96...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #31 Del Skrevet 1. mai 2024 Jeg syns sjampoen til Vossabia funker utrolig bra mot kløende hodebunn. Anonymkode: 80070...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #32 Del Skrevet 1. mai 2024 Har du prøvd sånn hodebunnsvasker? https://lyko.com/no/waterclouds/waterclouds-relieve-scalp-massage-brush?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0MexBhD3ARIsAEI3WHLQJRKOjOnmxsLj-Dp-dQEZwc9eWee2IaHSS7Cgse3CoEIc0Dk2PbwaAthBEALw_wcB Du får sånne billigere på normal. Jeg synes det hjelper. Også å vaske håret to ganger Anonymkode: 95d85...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 1. mai 2024 #33 Del Skrevet 1. mai 2024 Ikke sjampo, men noe som du masserer inn etter vask og som hjelper meg er denne. Jeg vasker først med Cutrin+/Bio+ Håper du finner noe som fungerer for deg 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #34 Del Skrevet 2. mai 2024 Har kjøpt meg Fungobase sjampo og prøvd den men den hjelper heller ikke 😮💨😞 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg skjemmes så av mitt hår🙁 Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #35 Del Skrevet 2. mai 2024 Jeg bruker også Daxxin sjampo mot flass på grunn av kløe, har ikke flass men den er godt mot min hodebunn. Bruker også ACO balsam, begge kjøpt på Apotek. Utenom det vil jeg anbefale Ginger serien fra Bodyshop. Prøv å rense håret ditt godt, med halvt om halvt med balsam og sitronsaft (sånn små gule flasker du får kjøpt på matbutikk). Bland det sammen og masser det godt inn i håret og hodebunnen, vask håret som vanlig etterpå. Eventuelt kan du våte håret, og skylle det med 1/4 del eplecidereddik og 3/4 vann, som du lar være i håret i 15-20 minutter før du skyller det og vasker etterpå. Begge deler hjelper for å rense opp. Anonymkode: 6f198...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #36 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har kjøpt meg Fungobase sjampo og prøvd den men den hjelper heller ikke 😮💨😞 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg skjemmes så av mitt hår🙁 Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Du må jo gi det litt tid. Anonymkode: b23ac...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #37 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 8.27): Har kjøpt meg Fungobase sjampo og prøvd den men den hjelper heller ikke 😮💨😞 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg skjemmes så av mitt hår🙁 Ts Anonymkode: 5cd2a...b97 Kanskje det beste er å gå til en hudlege? Jeg har selv prøvd alt av shampooer, det klør helt vanvittig. Vurderer selv nå å gå til lege med det. Anonymkode: fe378...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. mai 2024 #38 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 8.24): Har dere tips til sjampo mot kløende hodebunn? Please hjelp, jeg klør så innmari i hodebunnen at jeg snart går på veggen. Har prøvd Fungoral, Vossabia, Dercos, Cutrin+ og flere jeg ikke kommer på navn, ingen hjelper.😵💫😣 Anonymkode: 5cd2a...b97 Jeg ville spurt om henvisning til hudlege for å finne ut hva problemet er; det kan være alt fra eksem, allergi, sopp… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #39 Del Skrevet 8. mai 2024 Hvor ofte bytter du putetrekk? Selve puten skal vaskes minst 1g/halvåret, og tørkes skikkelig før bruk igjen. Har du sopp i hodebunnen er dette ekstremt viktig. Hårbørstene kan du vask 1-2 g/mnd. ved å fylle opp vasken med vann med litt zalo i. Føn håret og for all del ikke legg deg med fuktig hår, som er som å be grobunn for muggsopp i puta. Sjekk at du ikke mangler vitaminer og mineraler. Anonymkode: da75d...ff2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #40 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 6.56): Jeg bruker produkter fra: https://www.normal.no/eksklusive-varer/the-scalpologist/ Anonymkode: 07f17...75d Signerer denne. Av alle produkter jeg har forsøkt de siste årene har den Dry og sensitive scalp sjampoen hatt best effekt. Sist kjøpte jeg feil og kom hjem med den Oily scalp and hair. Snart oppbrukt og jeg har fortsatt ingen kløe, men den har ikke funket for veldig fort fett hår som jeg også er plaget med. Anonymkode: 0d225...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå