Peanut Skrevet 28. april #21 Del Skrevet 28. april 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klarte ikke å gå i noe gjenforeningsfest etter skoletiden. Hva skal jeg komme der og feire for da? Når jeg ble mobbet og utestengt. Nei jeg har ingenting med dem å gjøre. Anonymkode: 3b857...330 Jeg har aldri vært på noen slike fester. Tror de glemte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #22 Del Skrevet 28. april 5 minutter siden, Peanut said: Jeg har aldri vært på noen slike fester. Tror de glemte meg. Er du facebook-venn med de du gikk på skole med? Min erfaring er at det er over Facebook invitasjonene kommer. Anonymkode: 0bfcc...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #23 Del Skrevet 28. april Mobbere kan skytes for min del. Anonymkode: 3e3d5...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 28. april #24 Del Skrevet 28. april 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er du facebook-venn med de du gikk på skole med? Min erfaring er at det er over Facebook invitasjonene kommer. Anonymkode: 0bfcc...dda Kuttet ut Fb i 2015. Heller ikke venner med noen av dem da jeg hadde. Jeg synes ikke noe om mennesker som stenger andre inne på et bomberom og sier de håper vedkommende dør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #25 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi hadde en som det gikk hardt ut over og den som sto bak det reiste seg opp på gjenforeningsfesten 20 år etterpå og beklaget sin oppførsel og at han hadde dratt med seg andre inn i mobbingen så ja, noen angrer. Anonymkode: 335d7...f05 Jeg har aldri fått invitasjon til gjenforeningsfest til noen av skolene jeg gikk på. Skulle ønske det kom, for da hadde jeg svart nei på invitasjonen og vært hun som ikke møtte opp. Finnes det noen behandlingsmetoder som kan være egnet for de som har blitt utsatt for mobbing i barndommen? . Jeg plages med så mange dårlige minner, at det ødelegger livskvaliteten. Dårlige opplevelser som voksen har nok vært mer traumatisk for meg enn andre, på tanke på min forhistorie. Anonymkode: 81806...b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Min bror tok livet sitt for noen år siden. Det har vært veldig tungt og har såklart påvirket oss resten i familien. Noen ganger kjenner jeg jo at jeg er bitter? Men vet ikke om jeg kan kalle det bitterhet når det faktisk er snakk om at en person tok livet sitt. Men jeg kjenner at jeg er bitter og sur på de som mobbet han. Syns det er skikkelig urettferdig at de skal få barn og ha en familie når de var med på å mobbe en person såpass mye at noe av det de gjorde førte til selvmord. Lurer liksom på om de noen gang i hverdagen tar seg selv i å ha dårlig samvittighet eller om de gir seg fullstendig faen. Det er vel ikke en rar tanke å ha.. Men føler det ikke blir snakket om. Jeg ble selv mobba. Og hun som mobba meg har utdanna seg som barnehagelærer. Og det syns jeg er rart.. Klart de må få lov å utdanne seg og få ha en jobb..Men jeg stusser jo på om de tar med egne erfaringer videre eller om de later som det aldri skjedde. Anonymkode: 58103...770 Det korte svaret er nei. De unnskylder seg med at de "ikke visste hva de gjorde," og "de var jo bare et barn." Alle vet at det ikke er greit å slå fra barnehagealder, men de blir tenåringer og voksen, og fremdeles "vet de ikke hva de gjør." De vet nøyaktig hva de gjør. De dytter ansvaret over på offeret, preker om at de må legge det bak seg, tilgi, gå videre, fordi folk blir voksen og forandrer seg osv., for de vil ikke at handlingene deres skal ha konsekvenser. Jeg har til gode å se noen som reelt har forandret seg(sier ikke det ikke finnes unntak). Når jeg sier de vet nøyaktig hva de gjør når de kommer med dette pølsevevet, så er det nettopp dette; de fraskriver seg ansvaret for handlingene sine, -akkurat som de alltid har gjort. Anonymkode: 1bb78...a8c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #27 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): De unnskylder vel bare seg selv med at de var barn, høhø.. eller hva Anette, som nå er lærer Anonymkode: 8d871...9c8 Dette. Det har vært flere tråder på Kg med mobbing som tema og da kommer alt argument ja men barn skjønner jo ikke konsekvensene, men nå mobber jo ikke alle barn så den unnskyldningen er jo helt bak mål. Og vi lærte jo som barn at vi skulle være snille mot andre Anonymkode: 1368b...53f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Del Skrevet 29. april Snop skrev (21 timer siden): Mayer skrev (21 timer siden): Jeg er en tidligere mobber (på ungdomsskolen). Ikke alvorlig mobbing (tror jeg), men jeg sa en del dumme ting og hermet ettet folk på en ufin måte. Jeg tenker regelmessig over dette som voksen og skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre om på det. Det gikk etter hvert opp for meg at dette sårer andre mennesker og jeg har bestemt meg for å gjøre ALT JEG KAN for å ikke såre noen mer. Nå er jeg godt likt (tror jeg) og folk beskriver meg som en snill person "uten et vondt gen". Mobbing er mobbing Anonymkode: 1368b...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #29 Del Skrevet 29. april Jeg ble faktisk invitert til sånn "reunion" 10 år etter at jeg var fferdig på videregående. Men den verste plageånden gikk fremdeles rundt og kalte folk "fatso" fordi de hadde vært overvektige på skolen 10 år tidligere. Selv om de ikke var overvektige lenger, på reunion over 10 år tidligere. Så nei: enkelte drittstøvler er fremdeles like mye drittstøvel i voksen alder også. Anonymkode: a8233...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Del Skrevet 29. april For å være helt ærlig, og jeg kommer sikkert til å få høre det fra diverse forståsegpåere når jeg skriver dette, så tror jeg at mange mobbere bare er dårlige mennesker. Ikke alle, men mange. De unnskylder seg alltid med at de var jo bare barn, de visse ikke bedre, de forsto ikke hva de gjorde. Bare svada alt sammen. Jeg har nemlig også vært barn, og jeg lærte tidlig at man ikke skulle slå og sparke andre, men skulle være snill med andre og spørre om de ville være med å leke. Det at de alltid utfører mobbingen i skjul, viser bare at de vet utmerket godt hva de gjør. Og det vet at det de gjør er feil, og hadde ført til reaksjoner om andre visste. Så jeg kjøper ikke at de ikke visste eller ikke forsto. Det er heller et klart tilfelle av "tilgi dem ikke, de vet hva de gjør". Jeg har forresten heller aldri blitt invitert til noen gjenforening, men har blitt informert av familie som fortsatt bor i hjembyen, at det har funnet sted. Det eneste som er synd med det, er at jeg aldri kan bli hun som takket nei, fordi hun har bedre ting å gjøre enn å tilbringe tid med de som blant annet holdt henne under vann i svømmetimen. Anonymkode: f41ca...f33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå