AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #21 Skrevet 29. april 2024 Det hadde absolutt gått, men det er uaktuelt å ikke ha det hjemme. Jeg vasker kniver og stekepanner etter bruk, ellers går absolutt alt i oppvaskmaskina. En ting er tiden jeg sparer ved å slippe å vaske og tørke, noe vel så viktig er å få stablet alt inni maskina i stedet for å ha det stående på benken til oppvasken blir tatt. Har ikke oppvaskmaskin på hytta, så vet at det går greit uten. Men det er litt tiltak å måtte vaske opp så ofte, og spesielt etter å ha hatt gjester eller etter å ha bakt mye. Anonymkode: 194c0...00d
enkefru Skrevet 29. april 2024 #22 Skrevet 29. april 2024 For meg ville et blitt veldig kjipt uten, men jeg hadde nok klart meg. Hvordan det vil være for DEG, TS er umulig for noen her å si, det er vel en helt personlig vurderingssak…..
17.11 Skrevet 29. april 2024 #23 Skrevet 29. april 2024 Livet er for kort til ta oppvasken for hånd. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #24 Skrevet 29. april 2024 11 minutter siden, Fjugur said: For meg ville et blitt veldig kjipt uten, men jeg hadde nok klart meg. Hvordan det vil være for DEG, TS er umulig for noen her å si, det er vel en helt personlig vurderingssak….. Selvsagt. Lurte bare på hva slags forhold folk hadde til det. Stusset over at ett kjøkken fra 2015 ikke hadde det. Anonymkode: b9bd6...26d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #26 Skrevet 29. april 2024 Jeg har oppvaskmaskin, og jeg elsker den. Jeg var faktisk uten i fjor i 6 mnd, pga oppussing i kjøkkenet. Da vasket jeg opp i en balje på badet, følte meg skikkelig Amish Blir ofte mye oppvask når jeg lager mat, så jeg bruker absolutt oppvaskmaskinen mye. Anonymkode: 059c5...362
Stor pike Skrevet 29. april 2024 #27 Skrevet 29. april 2024 Må ikke. Nå har vår streika, men jeg har zalo og oppvaskkost, så verden går videre uten hyl og skrik. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #28 Skrevet 29. april 2024 Jeg bor alene og ELSKER oppvaskmaskinen min. Bruker den bare 1-2 ganger i uka, men skyller godt av serviset og setter det inn i maskinen med en gang det er brukt. Så kjører jeg maskinen når den er full. Godt å ikke ha skitne tallerkner og glass på benken, siden jeg jobber turnus passer det ikke alltid å vaske opp med en gang jeg har spist. Anonymkode: 2de19...c67
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #29 Skrevet 29. april 2024 Jepp er definitivt et must. Hadde jeg hatt penger og plass til det, hadde jeg renovert kjøkken og gjort slik at alle skap for kopper/fat/gryter var oppbevaringsplass og oppvaskmaskin. Husker jeg så på tv noen som hadde noe alla dette 3 integrerte oppvaskmaskiner som de rulerte på å ha skittent og rent i. De tok aldri ut av oppvaskmaskinen for å plassere i andre skap, bare hentet når de trengte å bruke noe. Så plasserte de skittent bestikk/fat/osv i en av de andre oppvaskmaskinene og satt den på når den var full. Syns det er en genial løsning. Anonymkode: 57dbf...167
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #30 Skrevet 29. april 2024 Jeg har levd uten oppvaskmaskin noen år som student, man overlever jo, men det er jo myyye bedre å ha det. Som et par andre her påpeker, så er nok kanskje det beste at man aldri har skitne tallerkener, glass eller bestikk i vasken eller på benken, hver minste teskje og smørkniv ryddes bort rett etter bruk. Har du åpen kjøkkenløsning så tenker jeg det er spesielt deilig å ikke sitte i sofaen og se på oppvasken mens du spiser. Særlig etter gjester er det fint, en hel fest ryddes bort på et blunk. Og før man har gjester egentlig, når jeg lager store middager med masse elementer, så går jo maskinen en gang eller to under selve matlagingen også. Helt uaktuelt for meg å ikke ha det nå. Men gikk helt fint som student, men da hadde jeg jo ikke akkurat ti gjester på thanksgiving-middag heller. Anonymkode: 29735...9cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå