Gå til innhold

Trenger man oppvaskmaskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er selvsagt veldig individuelt, men har alltid hatt det. Siden jeg er enslig erikke maskinen mye full når jeg setter den på.
Forrige leilighet hadde oppvaskmaskin, men ikke noe skapplass. Den nye leiligheten har ett ganske nytt og veldig pent kjøkken, men ikke oppvaskmaskin. Husket jeg tenkte på visning at det måtte på plass, nå lurer jeg på om jeg bare dropper det. Deilig med ekstra plass.
For dere single, er oppvaskmaskin ett must?  

Anonymkode: b9bd6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger oppvaskmaskin. Er singel/alene, venter med å sette den på til den er (tilnærmet helt) full.

Anonymkode: bf04c...0c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger det ikke hvis du liker å vaske tenker jeg. Finnes en liten versjon også. Med bare en hylle. Hvis du tenker etter hvert at du ikke gidder noe mer å vaske opp

Anonymkode: c9490...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Jeg har hatt en liten benkoppvaskmaskin slik at den ble full og ikke tok mye plass når jeg bodde alene. Nå har jeg ikke oppvaskmaskin, bor alene igjen og det blir så lite oppvask at det bare er tull. Jeg kan skjønne at familier føler at de « må « ha det, men det er selvsagt bare noe en har vent seg til. Vi som vokste opp på 70 og 80 tallet klarte oss fint uten denne maskinen vi aldri hadde hørt om. 
jeg hadde prioritert ekstra plass i din situasjon. Evt se etter en liten benkoppvaskmaskin. 

Anonymkode: ad6dc...837

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene men har en kjæreste på besøk når han ikke har barna sine. Jeg har oppvaskmaskin, men bruker den kanskje bare to ganger i måneden. Jeg må uansett vaske opp kjeler, matboks, kniver, lasagneform, vinglass osv for hånd så da tar jeg like gjerne resten også når jeg først er i gang. Men når jeg har gjester så bruker jeg oppvaskmaskinen mye. 
Oppsummert; kjekt å ha men ingen nødvendig når man ikke er mange i husstanden. 

Anonymkode: 1894c...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger det ikke, men er en luksus. 

Fra å vokst opp i et hjem uten oppvaskmaskinen til et hjem med oppvaskmaskin må jeg ærlig innrømme at jeg trenger det. Oppvaskmaskinen gjør meg lykkelig rett og slett 😅

 

Anonymkode: 4d3da...de7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nødvendig er det selvsagt ikke, men veldig greit når man har gjester eller lager litt avansert mat. Dessuten bruker maskinen mindre strøm enn du gjør når du vasker for hånd - men du må passe på å fylle den godt før du starter den.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Pawn Hearts said:

Nødvendig er det selvsagt ikke, men veldig greit når man har gjester eller lager litt avansert mat. Dessuten bruker maskinen mindre strøm enn du gjør når du vasker for hånd - men du må passe på å fylle den godt før du starter den.

Har varmtvann inkl. i husleie så blir billigere 😀

Anonymkode: b9bd6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært 10 uker uten oppvaskmaskin, og kjenner at jeg aldri skal leve uten igjen. 

Moren min derimot har aldri hatt oppvaskmaskin og ønsker seg det ikke heller

Anonymkode: b5f53...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd mesteparten av livet uten oppvaskmaskin. Syns det går greit så lenge det er innlagt vann, og spesielt hvis det er varmtvann i krana på kjøkkenet - da er det jo fryktelig lettvint. Men når jeg må hente vann et annet sted, og koke opp til oppvasken, så blir det litt mer tungvint. Men alt går for en periode på et par år. Med tiden skal jeg ha både innlagt vann og oppvaskmaskin, så jeg får brukt tiden til andre ting.

Anonymkode: cef67...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av å ha en oppvaskmaskin selv om jeg bor alene det meste av tiden.

Anonymkode: d84e5...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha det så lurer jeg på hvor omfattende og vanskelig det er å få installert?, har skap standard størrelse så det bare er å sette en maskin relativt lett inn? 

Anonymkode: b9bd6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at jeg hadde klart meg uten nei 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enslig med ett barn og levde i seks år uten oppvaskmaskin. Det gikk helt greit det. Her vi bor nå er det oppvaskmaskin, og jeg foretrekker absolutt maskinvask fremfor håndvask!

Å få installert oppvaskmaskin skal være en relativt enkel sak når man har standardstørrelser på kjøkkenmoduler, så det er bare å prøve uten og se hvor mye du savner den, TS. 

Anonymkode: dcf45...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde, ung og enslig, gikk noen få uker før vaskemaskinen var i hus.

Anonymkode: f3e1c...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk det trodde jeg at det gikk greit å leve uten. Men nå hadde jeg ikke orka! Man får tid til så mye annet når man slipper å stå å vaske opp. Nå er det kun stekepanne og treting som vaskes for hånd. 

Anonymkode: 319ad...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man trenger ikke, men jeg ble drittlei av å vaske opp og tørke da jeg prøvde livet uten oppvaskmaskin. Syns og det blir så mye vann som kan skader på skapdører og benkeplater.

Anonymkode: f7079...56d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og jeg liker ikke at bestikk og service etses. Leier ut bolig og da MMÅÅ det åpenbart være oppvaskmaskin. Fett nok. Det gikk hull i bunnen på den, tæret gjennom stålet. Servicemannen sa de ser det på maskiner der det brukes tabletter i stedet for pulver: rest av tablett blir liggende igjen. Og dere vil altså spise av service i den behandlingen..? Og altså ha et kjemi-skap på kjøkkenet, halvfult av møkkete service.

På storkjøkken og restauranter, ok, det er annet utstyr og bruk det er snakk om. Privat, helst ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to og kjører maskinen 4-5 g i uka.  Syns det er nikjedelig å vaske opp så jeg ville aldri vært for uten. 

Anonymkode: d9538...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det viktigste med oppvaskmaskin er at det er enkelt å ha et ryddig kjøkken. Keg setter det jeg har brukt inn i maskinen med en gang, istedenfor at glass, tallerkner, gryter og så videre hoper seg opp på benken eller i vasken. Og som andre sier, utrolig greit etter besøk.

Anonymkode: 4bb10...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...