Gå til innhold

Burde jeg ha gitt dyrere gaver til svigerdatter og barnebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

som sagt, her hagler det med stråmenn, så du fortjener egentlig ikke et svar. Men siden jeg oppfatter din mentalitet som "mildt sagt foruroligende", så skal jeg kommentere likevel.

1. Det at barneutstyret som en stor engangsutgift kan være økonomisk krevende for et ungt par, er ikke synonymt med at de ikke kan forsørge barnet. 

2. Det å få barn selv om det akkurat går rundt økonomisk, men uten rom for store økonomiske sprell, er positivt på mange måter. For det første så er det jo ønskelig, på befolkningsnivå, at folk flest får barna relativt tidlig i livet. For det andre så er det jo nødvendig, på befolkningsnivå, at folk flest får barn relativt tidlig i livet.

3. Det at vi hjelper hverandre på tvers av generasjonene er bra, og nyttig og samfunnsbyggende. Det er ikke "mildt foruroligende". Det er positivt.

Anonymkode: a08fc...5cc

Du kaller andres innlegg stråmenn, mener at vi som har annen mening enn deg tar feil, det vi sier er ikke relevant osv, uredelig fra din side..

Anonymkode: df1bc...c70

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Her kan man virkelig ikke ytre en mening uten å bli beskyld for stråmenn😅 Du vet at det er verdens billigste hersketeknikk å rope "hersketeknikk!" hver gang noen sier noe du er uenig i?

Jeg kan bare si hvordan jeg oppfatter denne tråden da. Min oppfattelse av tråden, er at ts utsettes for en relativt heftig sosial sanksjon fra både egen svigerdatter, støttet av mange i denne tråden når hun ikke gir så mye som alle disse mener at hun bør gi. Selv om de ikke kjenner henne. Selv om hun er voksen, og det er hennes penger som hun selv rår over. Jeg undrer meg oppriktig over at så mange virker som at de mener at de kan disponere hennes penger bedre enn henne selv. Det er altså slik jeg leser tråden da.

Anonymkode: fe075...990

👏

Anonymkode: df1bc...c70

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje du burde se litt på hvordan du selv kommuniserer. Man ser flisen i en annens øye men ikke bjelken i sitt eget. Eller noe sånt…

Anonymkode: 4ad5b...f60

Helt enig 

Anonymkode: df1bc...c70

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du roper jo på stråmann selv om jeg bare skriver hvordan jeg oppfatter denne tråden. Det at du roper stråmann er jo det samme som å rope "hersketeknikk". Stråmann er jo nettopp det.

Argumentasjonen min holder absolutt vann, og jeg har argumentert for den i alle vinkler jeg klarer, men vi tenker nok vemdig forskjellig, og det får re helt greit.

Jeg har skrevet i kontekst av hvordan jeg oppfatter tråden som helhet, og jeg står ved at ts opplever sosiale sanksjoner på grunnlag av å ha valgt å disponere sine penger annerledes enn svigerdatter ønsker når hun blir avskåret fra kontakt med barnebarnet. MERK! Dette har ikke jeg sagt at du har sagt, for du svarer rett og slett ikke på dette når du svarer meg. 

Å be noen logge av fordi du er uenig i det de sier, er forresten også en hersketeknikk.

Anonymkode: fe075...990

Godt skrevet  synes jeg og helt enig med deg 

Endret av Orly
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 29.4.2024 den 6.40):

Fordi hun ikke syntes det er viktig å ha et godt forhold til svigerdatter. Veldig merkelig å demonstrativt velge å ha ha så liten kontakt med svigerdatter når det er barnebarn i bildet.  

Takk, var det som irriterte meg. Hun er litt tante Sofie liksom. Jeg er mer verdifull og fornuftig enn kona til sønnen min og hennes mor

Anonymkode: 25fa9...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kaller andres innlegg stråmenn, mener at vi som har annen mening enn deg tar feil, det vi sier er ikke relevant osv, uredelig fra din side..

Anonymkode: df1bc...c70

her må jeg nesten ty til det som fort kan oppfattes som en stråmann og spørre om du ikke tåler å bli motsagt? Det er et diskusjonsforum, og da er det jo lov å peke på svakheter i argumentasjonen.

Det er uredelig å tillegge folk meninger de ikke har. Det er irrelevant å generalisere fra sin egen omgangskrets. 

Anonymkode: a08fc...5cc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener at det ikke burde være en forventning i samfunnet at foreldre skal kjøpe/gi noe som helst til voksne barn, om de ikke da spesifikt virkelig trenger det (les har ikke råd).

Er ikke målet å bli selvstendig?

Foreldrene våre er fortsatt foreldrene våre men de burde få fri fra et hvert økonomisk ansvar når vi har flytta hjemmefra 🙂

 

Anonymkode: c92b2...8ca

Jeg synes folk skal henge seg mindre opp i ting. Her er det en svigermor som har hengt seg i om hun gir for lite. Enten vet hun det inni seg eller henger seg opp i der. Svigerdatter kommenterte noe. På grunn av at noen fikk og sikkert kommenterte til henne at det var vanlig. Eller venninne til moren kommenterte det til henne, hun tik datteren sin, så hun til svigermor og nå kvinneguiden prøver å finne ut av det igjen.  Det verste er at denne kommentaren eller forventningen som sikkert et plantet av noen so kanskje sa det uten å tenke seg om eller for å hevde seg ødelegger et forhold inn i familien. Hadde svigermor vært litt mer voksen, hadde hun bare invitert til middag en ekstra gang eller tatt det opp på en respektfull måte. For neste gang er det hun som hører om noe svigerdøtre pleier å gjøre og kommenterer... for det skjer sikkert før eller siden. 

Anonymkode: 320aa...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes folk skal henge seg mindre opp i ting. Her er det en svigermor som har hengt seg i om hun gir for lite. Enten vet hun det inni seg eller henger seg opp i der. Svigerdatter kommenterte noe. På grunn av at noen fikk og sikkert kommenterte til henne at det var vanlig. Eller venninne til moren kommenterte det til henne, hun tik datteren sin, så hun til svigermor og nå kvinneguiden prøver å finne ut av det igjen.  Det verste er at denne kommentaren eller forventningen som sikkert et plantet av noen so kanskje sa det uten å tenke seg om eller for å hevde seg ødelegger et forhold inn i familien. Hadde svigermor vært litt mer voksen, hadde hun bare invitert til middag en ekstra gang eller tatt det opp på en respektfull måte. For neste gang er det hun som hører om noe svigerdøtre pleier å gjøre og kommenterer... for det skjer sikkert før eller siden. 

Anonymkode: 320aa...14f

Ja, selvfølgelig er alt svigermors skyld. Svigerdatter og mor er heeeeelt uskyldige her :ironi:

Anonymkode: d1cfa...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, selvfølgelig er alt svigermors skyld. Svigerdatter og mor er heeeeelt uskyldige her :ironi:

Anonymkode: d1cfa...62f

Noen må være mer fornuftige og her forventer jeg faktisk at svigermor er mer modig enn svigerdatter både pga alder og at hun ikke har født nettopp. Mor til svigerdatter hadde jeg ikke blander inni dette. For der begynner det mamma sa, nabo sa og lurte, osv... og egentlig hvem er det som formidlet dette til svigermor? Svigerdatter eller sønnen hennes? Er hun sikker at sønnen kommuniserte akkuratt det dama og moren hennes sa og ba om å videreformidle. For det et veldig stor forskjell mellom mor og datter prater sammen og undres og kanskje tom spør partner hva han synes, og sier direkte du moten din gir for dårlige gaver... og hvordan sønnen formidler det selv. Så bare med svigerdatter, sønnen og svigermor er det mer enn nok å henge med, inkluderer vi moren til svigerdatter og muligens naboen blir det nesten komisk....

 

Anonymkode: 320aa...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forventer ikke større gaver fra mine foreldre når jeg får barn. Jeg synes gaven din var omtenksom og ville tenkt det var en passende sum. I min familie har vi aldri overøst hverandre med gaver. Jeg tenker overdådige gaver ofte kan bli en bjørnetjeneste fordi man ikke lærer barna å ta ansvar for eget liv.  

Ellers reagerer jeg voldsomt på reaksjonen til svigerinnen din. Det er én ting å i sitt stille sinn være skuffet over gaven, men det er uhørt å klage. Hun eier ikke folkeskikk. Ville følt ubehag og motvilje neste gang jeg skulle gitt gave til en slik person. 

Anonymkode: 9c6be...7d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men det er helt irrelevant. Når det er vanlig for mange, så er det jo per def vanlig.

Anonymkode: a08fc...5cc

Det er også mange her i tråden som har skrevet at i deres familie og omgangskrets så er det ikke vanlig å få barnevogn av besteforeldre før fødselen, i dette tilfellet var det tydeligvis forventet at en av fire besteforeldre skulle spytte ut å betale for ei barnevogn…..hva med de andre 3? Hva og hvor mye bidro barnets mormor med, siden hun blander seg inn i hva farmor ga og kommer med meninger om hva og hvor mye farmoren burde ha gitt? Så bare pga du og noen andre i tråden er enige om at farmor/besteforeldre gir ei ny barnevogn så er også det irrelevant og betyr ikke at det er vanlig.  Noen sier det er vanlig, noen sier det ikke er vanlig. Bare pga du og noen til er enige med deg når flere også er uenige så betyr ikke det at du sitter med fasiten 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For min del så har jeg god anledning/råd til å gi dyre gaver den dagen min sønn får barn, men jeg tenker jo litt på dette med at det ikke skal bli sure miner fra den andre kanten av besteforeldre, litt sånn at man legger lista høyt og de kanskje får inntrykket av at man skal flotte seg med dyre gaver, overgå andre.

Jeg ville ikke likt noe press om å få bestemte, veldig kostbare ting, men hadde ikke hatt noe imot å bli formidlet ønsker om hva de trengte, så fikk det være opp til meg.

Det er en uting å kritisere andres gaver, det burde moren til TS sin svigerdatter holde seg for god til. Men jeg har en mistanke om at sønnen til TS innerst inne hadde håpet på at TS bidro mer, siden hun har en meget solid økonomi. Det er ikke noe i veien for å hjelpe barna sine mens en lever, alt trenger ikke å gis som arv etter ens død.

Anonymkode: 6aee8...5d6

Ifg ts så var sønnen fornøyd med gavene ts ga, her er det svigerdatter og hennes mor som henger med geipen over at ts ikke kjøpte barnevogn. Hva ga barnets mormor? Hvis ny barnevogn var forventet så burde det ha blitt formidlet av de kommende foreldre før fødsel, og det mest redelige hadde vært at besteforeldrene hadde gått sammen og spleiser på vogn, ikke at farmor skal ta den økonomiske støyten alene. Nye barnevogner, garantert et populært merke som svigerdatteren hadde sett seg ut på forhånd koster fort 20 000 og er det mest kostbare å kjøpe inn til babyen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

stråmann. Det er ingen som sier at besteforeldre bør blakke seg, eller at det er vanvittig viktig. Folk sier bare at mange vil oppfatte en ulldress som litt lite fra besteforeldre som har god økonomi, og at det for mange oppfattes som vanlig at de gir en større, nyttig ting, som dunpose, tripptrappstol, vogn.

Anonymkode: a08fc...5cc

Ts ga mere enn en ulldress, greit å være litt redelig her. Hun ga også et smykke og penger, i tillegg til at hun husket på svigerdatter og ga en egen gave til henne, Flere har snakket ned at hun «bare» fikk ei gaveeske fra Rituals, noe som er stygt gjort da de færreste kjøper egen gave til den nybakte mor. Rituals er populært, og heller ikke billige produkter

Ikke vet vi hvilken ulldress det er snakk om heller. Er det en hjemmestrikket ulldress så er det noe ts har brukt mye tid og penger på (jeg strikker selv, og kvalitetsgarn som er anbefalt til babyer er ikke billig, i tillegg tar det mange timer å strikke en ulldress):, eller det kan være ulldress fra Lille Lam eller Lanullva som er veldig populært nå (Lanullva sin baby- ulldress sto høyt oppe på ønskelista til begge svigerinnene mine da de fikk barn, en ulldress fra Lanullva koster rundt 800kr) Og igjen; ts ga ikke bare en ulldress

I tillegg skrev ts at hun også bidro økonomisk i etableringsfasen til de unge

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det et ovenfra og ned-blikk? Synes det høres fornuftig ut jeg. Det er lov å ikke måtte "vise" seg, selv om man har klart å få god råd. Folk er så rare.... 

Det jeg synes er rart, er at svigerdatter og moren blander seg inn i TS sin økonomi.... OG forventer dyre gaver! Det er jo rett og slett flaut av svigerdatter og moren (som for øvrig ikke har noen ting med dette å gjøre - i så fall får moren ta å jobbe litt for penger selv da og gi i gave...)

Anonymkode: e0c64...301

Helt fullstendig enig 🙌🏻

AnonymBruker skrev (1 time siden):

som sagt, her hagler det med stråmenn, så du fortjener egentlig ikke et svar. Men siden jeg oppfatter din mentalitet som "mildt sagt foruroligende", så skal jeg kommentere likevel.

1. Det at barneutstyret som en stor engangsutgift kan være økonomisk krevende for et ungt par, er ikke synonymt med at de ikke kan forsørge barnet. 

2. Det å få barn selv om det akkurat går rundt økonomisk, men uten rom for store økonomiske sprell, er positivt på mange måter. For det første så er det jo ønskelig, på befolkningsnivå, at folk flest får barna relativt tidlig i livet. For det andre så er det jo nødvendig, på befolkningsnivå, at folk flest får barn relativt tidlig i livet.

3. Det at vi hjelper hverandre på tvers av generasjonene er bra, og nyttig og samfunnsbyggende. Det er ikke "mildt foruroligende". Det er positivt.

Anonymkode: a08fc...5cc

Man planlegger ikke å få barn hvis man ikke har økonomi til å kjøpe inn det utstyret som behøves til det kommende barnet men satser på at besteforeldre betaler. Er man voksen nok til å få barn så bør man også være voksen nok til å planlegge og spare

På lik linje med at man gifter seg ikke og baserer seg på at foreldrene sine sponser bryllupet, Man sparer og betaler selv. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes folk skal henge seg mindre opp i ting. Her er det en svigermor som har hengt seg i om hun gir for lite. Enten vet hun det inni seg eller henger seg opp i der. Svigerdatter kommenterte noe. På grunn av at noen fikk og sikkert kommenterte til henne at det var vanlig. Eller venninne til moren kommenterte det til henne, hun tik datteren sin, så hun til svigermor og nå kvinneguiden prøver å finne ut av det igjen.  Det verste er at denne kommentaren eller forventningen som sikkert et plantet av noen so kanskje sa det uten å tenke seg om eller for å hevde seg ødelegger et forhold inn i familien. Hadde svigermor vært litt mer voksen, hadde hun bare invitert til middag en ekstra gang eller tatt det opp på en respektfull måte. For neste gang er det hun som hører om noe svigerdøtre pleier å gjøre og kommenterer... for det skjer sikkert før eller siden. 

Anonymkode: 320aa...14f

Ts reagerer jo nettopp pga hun har fått kritikk for gavene hun ga av svigerdatter og svigerdatter sin mor. Ts var i utgangspunktet fornøyd med gavene hun ga (det samme var sønnen hennes), men er nå usikker pga baksnakkingen og misnøye fra svigerdatter og hennes mor.

Ts har invitert til middag flere ganger, men svigerdatter melder avbud gang etter gang. Noe som oppfattes som straff for at hun ikke ga barnevogn

Ts er ikke synsk, var ei vogn forventet så burde svigerdatter ha formidlet det i stedet for i etterkant sitte å baksnakke og henge med geipen sammen med moren sin og straffe ts ved å si nei til å komme på besøk/ på middag og dermed holde ts unna barnebarnet 

Ts har skrevet at hun ønsker å stille opp, være barnevakt når det måtte passe mtp at hun er i. 100% jobb

I min verden så er besteforeldre sitt engasjement i barnebarna, hjelp til barnevakt og å bygge nære relasjoner tusen ganger mere viktig enn materielle ting. Svigerdatter fremstår storforlangende, lite moden  og utakknemlig som er sur over gaven og straffer ts ved å takke nei til besøk/ middag og dermed skaper avstand mellom ts og barnebarnet.  Svigerdatteren sin mor kan ta seg en bolle eller to; hun har ingenting med hvordan ts disponerer pengene sine. Og jeg lurer virkelig på hva hun bidro med,  kunne kjøpt ei vogn hun da.  Eller tilbudt seg å spleise med ts, 

Anonymkode: 73526...db4

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, syntes det høres ut som flotte gaver! Har aldri forventet mye og dyre ting av familiemedlemmer (det må man skaffe selv), selv av de familiemedlemmene som sitter født i det. Man har ikke rett på penger og verdier bare fordi noen i familie har penger… 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret; nei, det synes jeg ikke.

Men er du sikker på at det er gavene som er problemet? Hvorfor ikke bare ta en prat med svigerdatter, så får du kanskje direkte svar? Da må man selvsagt også tåle et «uønsket» svar..

Kanskje er hun bare sliten? Har selv akkurat (6mnd) opplevd at det er ganske slitsomt å få barn, mine nærmeste får altså ikke masse oppmerksomhet om dagen 😅😉 Kanskje det står på overskuddet?  

Anonymkode: c0bd6...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å joda virkelig 

Anonymkode: df1bc...c70

Slutt og tillegg meg meninger jeg ikke har.

Anonymkode: 3679e...0b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Slutt og tillegg meg meninger jeg ikke har.

Anonymkode: 3679e...0b1

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: df1bc...c70

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg synes gavene du har gitt er fine. Likevel tenker jeg at du kunne gitt mer, siden du sitter godt i det økonomisk. Det handler om å hjelpe de unge i etableringsfasen og om å være litt raus rett og slett.

Mine foreldre er ikke rike. Likevel gav de barnevogn til den førstefødte til alle sine tre barn. De sa da at vogna kunne gå i arv til framtidige søsken, eventuelt selges for å kjøpe ny til neste barn. Mine svigerforeldre gav penger til stellebord til hvert av sine barn ifbm at førstefødte skulle komme. De er heller ikke rike, men ønsket å hjelpe. Disse gavene fra mine foreldre og svigerforeldre kom i tillegg til barselgave (klær) og dåpsgaver. Ingen av dem gav kjempedyre dåpsgaver.

Du sier også at det kanskje kommer flere barnebarn og at du ikke vil gjøre forskjell. Dette er en fin holdning, men du har kanskje råd til å spandere en barnevogn på alle dine barns førstefødte (vet ikke hvor mange barn du har)? En god ting er å være åpen om at dette gir du til alle, slik mine foreldre/svigerforeldre var. Da blir det rettferdig. Vi satte stor pris på gavmildheten til våre foreldre/svigerforeldre i alle fall :) Vi hadde klart oss uten hjelp, men dette gjorde det litt lettere for oss som nyetablerte foreldre.

 

 

Anonymkode: 4fc84...046

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg forventer ikke større gaver fra mine foreldre når jeg får barn. Jeg synes gaven din var omtenksom og ville tenkt det var en passende sum. I min familie har vi aldri overøst hverandre med gaver. Jeg tenker overdådige gaver ofte kan bli en bjørnetjeneste fordi man ikke lærer barna å ta ansvar for eget liv.  

Ellers reagerer jeg voldsomt på reaksjonen til svigerinnen din. Det er én ting å i sitt stille sinn være skuffet over gaven, men det er uhørt å klage. Hun eier ikke folkeskikk. Ville følt ubehag og motvilje neste gang jeg skulle gitt gave til en slik person. 

Anonymkode: 9c6be...7d6

Men det kom jo frem i tråden at det var moren til svigerdatter som hadde kommentert gaven(e) fra TS negativt. Helt enig i at det er dårlig folkeskikk, men godt mulig at svigerdatter bare jattet med for å unngå drama i dåpen. 

Hva er såkalte "overdådige" gaver? Vogn? En må huske at mye av babyutstyr sannsynligvis brukes til neste barn også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts, jeg synes gavene du har gitt er fine. Likevel tenker jeg at du kunne gitt mer, siden du sitter godt i det økonomisk. Det handler om å hjelpe de unge i etableringsfasen og om å være litt raus rett og slett.

Mine foreldre er ikke rike. Likevel gav de barnevogn til den førstefødte til alle sine tre barn. De sa da at vogna kunne gå i arv til framtidige søsken, eventuelt selges for å kjøpe ny til neste barn. Mine svigerforeldre gav penger til stellebord til hvert av sine barn ifbm at førstefødte skulle komme. De er heller ikke rike, men ønsket å hjelpe. Disse gavene fra mine foreldre og svigerforeldre kom i tillegg til barselgave (klær) og dåpsgaver. Ingen av dem gav kjempedyre dåpsgaver.

Du sier også at det kanskje kommer flere barnebarn og at du ikke vil gjøre forskjell. Dette er en fin holdning, men du har kanskje råd til å spandere en barnevogn på alle dine barns førstefødte (vet ikke hvor mange barn du har)? En god ting er å være åpen om at dette gir du til alle, slik mine foreldre/svigerforeldre var. Da blir det rettferdig. Vi satte stor pris på gavmildheten til våre foreldre/svigerforeldre i alle fall :) Vi hadde klart oss uten hjelp, men dette gjorde det litt lettere for oss som nyetablerte foreldre.

 

 

Anonymkode: 4fc84...046

Men hvorfor må man spandere barnevogn for at det skaø være bra nok? Jeg hadde sagt nei takk om mine ville spandert det , altfor dyr gave selv om de sitter greit i det

Anonymkode: df1bc...c70

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke gavene var beskjedne, og det er ganske spesielt å si at de var det.

Men jeg synes det er fremmed å tenke at ikke deres økonomi skal dryppe på barna i det hele tatt, og at dere ikke ønsker å hjelpe dem økonomisk og praktisk fordi dere ikke fikk slik støtte. Det er kanskje mer den holdningen de reagerer på? Enn størrelsen på selve gaven. Spesielt hvis hennes familie er veldig rause og gavmilde og hun er vokst opp med å vise kjærlighet ved å dele materielle goder.

Anonymkode: 1d303...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt delt her. 
 

Fra svigerdatter sin side: jeg må faktisk innrømme at jeg er enig i at det var litt lusne gaver. Et sølvsmykke liksom? Noe ungen nesten garantert aldri kommer til å bruke? Men det kan hende jeg er fryktelig bortskjemt. Mine foreldre gav meg og mine søsken veldig mye dyre(og brukbare) ting da vi fikk barn. Ting vi ønsket oss og trengte. Og vi satte stor pris på det. 

På en annen side er det veldig spesielt å vise så stor utakknemlighet. Å være skuffa må være lov, men man er voksen, sier takk og går videre med livet. Det var jo tross alt fine gaver, selv om jeg er enig at det var litt kjipe gaver å få fra en velstående bestemor. Jeg synes det vitner om å være veldig bortskjemt og usjarmerende. Å forvente og nærmest kreve, for så å bli tydelig furt om man ikke får viljen sin. 

Anonymkode: 51cc7...490

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...