Gå til innhold

Burde jeg ha gitt dyrere gaver til svigerdatter og barnebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, hadde du gitt det samme om det var din datter? 
Jeg har tre døtre og elsker å kjøpe gaver til de, jeg gir av kjærlighet. 
Hva mine foreldre, som er av en helt annen generasjon gjorde, spiller ingen rolle.
Hadde tenkt meg om her og funnet en måte å snu denne situasjonen på. Si det som du er, at du er litt gammeldags og treg, og opprett et fond til barnebarnet.

Anonymkode: 1c7d9...bcc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke lite. Svigerdatteren som er kravstor! 

Anonymkode: 0aa77...faa

Sa ikke det, hang meg mer opp i TS sin setning om at siden de fikk lite så ga de lite

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Like vanlig som å ikke få;)

Anonymkode: df1bc...c70

ja, men poenget mitt var at hvis begge deler er like vanlig, så kan ikke folk sitte og slenge ut påstander om at det ikke er vanlig. For det er jo helt feil. Det ER ganske vanlig.

Anonymkode: a08fc...5cc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavehysteriet har gått over styr, gaven fra farmoren var mer enn bra nok.

Anonymkode: 286fc...2fd

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ja, men poenget mitt var at hvis begge deler er like vanlig, så kan ikke folk sitte og slenge ut påstander om at det ikke er vanlig. For det er jo helt feil. Det ER ganske vanlig.

Anonymkode: a08fc...5cc

I min krets er det ikke vanlig nei 

Anonymkode: df1bc...c70

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting å ta tak i her, både fra deg og din svigerfamilie. I mitt hode er det veldig ufint og upassende å kommentere at en gave ikke er bra nok eller stor nok. Det burde i så fall ditt barn tatt under fire øyne med deg, men ingen har krav på hverken barnevogn eller 20K i dåpsgave. 
Noe jeg kan skjønne svigerdatter reagerer på er derimot holdningene dine.En ting er det materielle men det at du har en såpass kald og kjølig holdning til å hjelpe til, det skinner veldig godt gjennom. Og det kjennes nok fort sårt. De unge føler seg muligens ikke sett og verdsatt, og ønsker kanskje mest av alt at barnebarn og besteforeldre blir kjent og knytter bånd. For mange er dette verdifullt, mye mer verdifullt enn materielle gaver og penger. I mine øyne er tiden vår og det å gi av vår tid til venner og familie noe av det fineste man kan gjøre, og det er også helt gratis. Man kan faktisk ikke sette en pris på samvær, det å få ta del i hverandres liv, og ha nære relasjoner det man opplever omsorg, støtte, godhet og varme. Det er vel det de fleste faktisk lengter etter i våre relasjoner, ikke materialistiske goder. Jeg tenker at det dun svigerdatter sier bare er en veldig enkel måte å påpeke en mangel, men at skuffelsen stikker dypere. Gjerrig kan man være på mange måter, men å være gjerrig på kjærlighet og omsorg er det verste. 

Anonymkode: de16e...b2f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange ting å ta tak i her, både fra deg og din svigerfamilie. I mitt hode er det veldig ufint og upassende å kommentere at en gave ikke er bra nok eller stor nok. Det burde i så fall ditt barn tatt under fire øyne med deg, men ingen har krav på hverken barnevogn eller 20K i dåpsgave. 
Noe jeg kan skjønne svigerdatter reagerer på er derimot holdningene dine.En ting er det materielle men det at du har en såpass kald og kjølig holdning til å hjelpe til, det skinner veldig godt gjennom. Og det kjennes nok fort sårt. De unge føler seg muligens ikke sett og verdsatt, og ønsker kanskje mest av alt at barnebarn og besteforeldre blir kjent og knytter bånd. For mange er dette verdifullt, mye mer verdifullt enn materielle gaver og penger. I mine øyne er tiden vår og det å gi av vår tid til venner og familie noe av det fineste man kan gjøre, og det er også helt gratis. Man kan faktisk ikke sette en pris på samvær, det å få ta del i hverandres liv, og ha nære relasjoner det man opplever omsorg, støtte, godhet og varme. Det er vel det de fleste faktisk lengter etter i våre relasjoner, ikke materialistiske goder. Jeg tenker at det dun svigerdatter sier bare er en veldig enkel måte å påpeke en mangel, men at skuffelsen stikker dypere. Gjerrig kan man være på mange måter, men å være gjerrig på kjærlighet og omsorg er det verste. 

Anonymkode: de16e...b2f

Det er ikke ts som snakker negativt om svigerdøtre og helst vil forholde seg til sønnene sine, men en annet bruker

At ts reagerer på at svigerdatter og hennes mor nedsnakker gaven ts ga og forventer ei dyr barnevogn er ikke nedsettende. Ei heller at ts etter denne barnevogn og misnøye over gaven reagerer på at svigerdatter flere ganger etter hverandre hat takket nei til ts sine middagsinvitasjoner og ts opplever det som en straff å bli utestengt pga svigerdatter og hennes mor ble misfornøyd med gaven. Ts hadde t.o.m kjøpt en egen gave til svigerdatter ifm fødselen. Sønnen til ts synes gaven var fin, så her er det svigerdatter og hennes mor som styrer på mot ts.

Det er en annen bruker som skrev at hun hadde blitt forbanna hadde svigerdatteren hennes sendt ut likedan ønskeliste ifm fødsel/dåp til begge bestemødre da en bruker skrev at hun sendte likedan lister for å ikke gjøre forskjell på bestemødrene, og vedkommende skrev at hun kom ikke til å kjøpe noe fra listen pga det var svigerdatter som sendte den. Hadde sønnen sendt henne samme liste så hadde hun kjøpt noe fra listen. Samme bruker skrev også at hun aldri ringer svigerdatter og hun forventer/forlanger at det er sønnen som ringer henne hvis det er noe, feks familiesammenkomster. Dette er noe Ts aldri har skrevet. Sjekk ab-kodene  

Anonymkode: 73526...db4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din svigerdatter blir sur/distanserer seg på bakgrunn av gaver tror jeg ikke du noen gang kommer til å bli en foretrukket person. Og det er helt greit. Forhold deg til din sønn og ditt barnebarn. Å nei, gavene var ikke dårlig, å nei, barnevogn er ikke vanlig å gi! Tullete å forvente så mye av andre mennesker. 

Anonymkode: 886e1...651

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det har jeg aldri sagt, sa bare at det virket som om ts hverken har tenkt til å gi fine gaver eller særlig mye kjærlighet når man ser hvirdan hun omtaler sin svigerdatter🤢

Anonymkode: 3679e...0b1

Repeterer meg selv:

Det er ikke ts som snakker negativt om svigerdøtre og helst vil forholde seg til sønnene sine, men en annet bruker

At ts reagerer på at svigerdatter og hennes mor nedsnakker gaven ts ga og forventer ei dyr barnevogn er ikke nedsettende. Ei heller at ts etter denne barnevogn og misnøye over gaven reagerer på at svigerdatter flere ganger etter hverandre hat takket nei til ts sine middagsinvitasjoner og ts opplever det som en straff å bli utestengt pga svigerdatter og hennes mor ble misfornøyd med gaven. Ts hadde t.o.m kjøpt en egen gave til svigerdatter ifm fødselen. Sønnen til ts synes gaven var fin, så her er det svigerdatter og hennes mor som styrer på mot ts.

Det er en annen bruker som skrev at hun hadde blitt forbanna hadde svigerdatteren hennes sendt ut likedan ønskeliste ifm fødsel/dåp til begge bestemødre da en bruker skrev at hun sendte likedan lister for å ikke gjøre forskjell på bestemødrene, og vedkommende skrev at hun kom ikke til å kjøpe noe fra listen pga det var svigerdatter som sendte den. Hadde sønnen sendt henne samme liste så hadde hun kjøpt noe fra listen. Samme bruker skrev også at hun aldri ringer svigerdatter og hun forventer/forlanger at det er sønnen som ringer henne hvis det er noe, feks familiesammenkomster. Dette er noe Ts aldri har skrevet. Sjekk ab-kodene
 

Ts har skrevet at hun ønsker å stille opp for barnebarnet og foreldrene ; være barnevakt når hun har anledning (hun jobber 100%), har inviter svigerdatter, sønnen og babyen på middag flere ganger, men etter at svigerdatter og hennes mor begynte å rakke ned på gaven så har svigerdatter meldt avbud og avskåret ts fra barnebarnet. Garantert snurt over å ikke få ønsket barnevogn og straffer ts ved å holde henne unna.

Mormor kunne kjøpt vogn hvis det er sånn at besteforeldre skal kjøpe barnevogn? I min omgangskrets er dette ikke vanlig. Jeg vet om en kollega der alle fire besteforeldre spleiset på ei vogn som den kommende mor hadde sett for seg. Ei svindyr vogn fra Stokke. 

Anonymkode: 73526...db4

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok både om hva man selv opplevde som ung, og om ulike forventninger. Vår sønn fikk ingen barselgave utover hjemmestrikkede plagg fra sine besteforeldre. Alt vi trengte til gutten, kjøpte vi selv, og gjerne brukt. Vi hadde heller ingen forventninger om større gaver, og også til dåpen var det snakk om en grøtskje eller et krus. Igjen, ikke noe vi stusset over, for oss var det normalt og som forventet. 

Vi har ennå ikke fått barnebarn, men det kan jo skje. Dessverre er både mannen min og jeg uføre, og har det vanskelig nok med å få endene til å møtes. Så dyre barselgaver blir det ikke fra oss. Vi er også klar over, at som foreldre til barnets far blir vi ikke prioritert, og siden vi heller ikke har råd til å invitere på ferier eller lekeparker, må vi finne på noe annet. Det vi kan tilby, er tid og "gammeldagse" aktiviteter som bollebaking og høytlesning. Jeg håper og tror vi vil møte forståelse for dette all den stund situasjonen er som den er. Men hva med foreldre som sitter godt i det? Skal ikke de også få lov til å heller gi tid og kos hvis de ønsker det, fremfor penger og dyre gaver? 

Anonymkode: 048ba...a0a

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke ts som snakker negativt om svigerdøtre og helst vil forholde seg til sønnene sine, men en annet bruker

At ts reagerer på at svigerdatter og hennes mor nedsnakker gaven ts ga og forventer ei dyr barnevogn er ikke nedsettende. Ei heller at ts etter denne barnevogn og misnøye over gaven reagerer på at svigerdatter flere ganger etter hverandre hat takket nei til ts sine middagsinvitasjoner og ts opplever det som en straff å bli utestengt pga svigerdatter og hennes mor ble misfornøyd med gaven. Ts hadde t.o.m kjøpt en egen gave til svigerdatter ifm fødselen. Sønnen til ts synes gaven var fin, så her er det svigerdatter og hennes mor som styrer på mot ts.

Det er en annen bruker som skrev at hun hadde blitt forbanna hadde svigerdatteren hennes sendt ut likedan ønskeliste ifm fødsel/dåp til begge bestemødre da en bruker skrev at hun sendte likedan lister for å ikke gjøre forskjell på bestemødrene, og vedkommende skrev at hun kom ikke til å kjøpe noe fra listen pga det var svigerdatter som sendte den. Hadde sønnen sendt henne samme liste så hadde hun kjøpt noe fra listen. Samme bruker skrev også at hun aldri ringer svigerdatter og hun forventer/forlanger at det er sønnen som ringer henne hvis det er noe, feks familiesammenkomster. Dette er noe Ts aldri har skrevet. Sjekk ab-kodene  

Anonymkode: 73526...db4

Jeg blir ganske forbauset når jeg leser ditt referat av hva jeg har skrevet.

Ja, jeg ville i likhet med farmoren som uoppfordret fikk tilsendt en ønskeliste, reagert negativt. Jeg ville også reagert negativt på tilsendte ønskelister til konfirmasjon, bryllup, bursdag mm. Jeg tilstår at jeg ville vært litt mer forsonende om lista kom fra mitt eget barn. Men langt fra positiv. Men jeg ville ikke blitt forbanna.

Men jeg har ikke skrevet noe om hvorvidt jeg ville kjøpt noe fra lista. Jeg tror ikke lista som sådan ville påvirket valg av gaver.

Jeg ringer sjelden/aldri noen av mine svigerbarn. Det har jeg ikke behov for. Jeg ringer heller ikke svogere eller svigerinner, men mine egne søsken. Skal jeg invitere noen på middag eller har noe annet å formidle, kontakter jeg den som er min nærmeste. Det betyr da ikke at jeg ville blitt fornærmet eller sint om.noen andre ringte. Jeg innrømmer at jeg ville blitt skuffet om mine barn overlot ansvaret for kontakt med sin familie til ektefellen. 

Og ja, jeg anser egne barn som nærmere familie enn svigerbarn. Forøvrig har jeg en god relasjon til alle mine svigerbarn.

Anonymkode: 20790...aa8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg blir ganske forbauset når jeg leser ditt referat av hva jeg har skrevet.

Ja, jeg ville i likhet med farmoren som uoppfordret fikk tilsendt en ønskeliste, reagert negativt. Jeg ville også reagert negativt på tilsendte ønskelister til konfirmasjon, bryllup, bursdag mm. Jeg tilstår at jeg ville vært litt mer forsonende om lista kom fra mitt eget barn. Men langt fra positiv. Men jeg ville ikke blitt forbanna.

Men jeg har ikke skrevet noe om hvorvidt jeg ville kjøpt noe fra lista. Jeg tror ikke lista som sådan ville påvirket valg av gaver.

Jeg ringer sjelden/aldri noen av mine svigerbarn. Det har jeg ikke behov for. Jeg ringer heller ikke svogere eller svigerinner, men mine egne søsken. Skal jeg invitere noen på middag eller har noe annet å formidle, kontakter jeg den som er min nærmeste. Det betyr da ikke at jeg ville blitt fornærmet eller sint om.noen andre ringte. Jeg innrømmer at jeg ville blitt skuffet om mine barn overlot ansvaret for kontakt med sin familie til ektefellen. 

Og ja, jeg anser egne barn som nærmere familie enn svigerbarn. Forøvrig har jeg en god relasjon til alle mine svigerbarn.

Anonymkode: 20790...aa8

Det er ikke du som er Ts, så hvorfor svarer du på ts sin vegne?

Ps: sjekk ab-koden din og sammenlign ts sin ab-kode i hovedinnlegget 

Sånne som deg gjør at folk misforstår og svartmaler og tilegner Ts utsagn hun ikke har kommet med

Anonymkode: 73526...db4

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du har gitt bra.

Svigermoren min  ga meg gaver som en nedprisset duk som ingen ville ha til 10 kr fra Jysk, en gulerot pakke, en stygg caps fra en billig butikk i USA. osv i bursdag og jul. Det som jeg tenker er at det er tanken som gjelder, men har du lagt tanken inn i gaven, eller gir du for det er forventet? Vi fikk ikke mer enn en tusen lapp max av de fleste gjestene våres og det hadde jeg heller ikke forventet.

Anonymkode: aabdd...f4f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok vært veldig heldig med mine svigerforeldre, og hvis jeg jeg er så heldig å bli bestemor så vil jeg nok forsøke å stille opp og strekke meg langt for å hjelpe sønn/svigerdatter og barnebarn, både økonomisk og praktisk. Da jeg fikk barn for over 20 år siden - så fikk vi av mine foreldre flotte gaver i form av gyngestol for amming og vugge, barnetøy mm. Fra oldeforeldre kom det babytepper og klær, barnebestikk og fat, bøker og leker - og vi fikk en flunkende ny barnevogn hos svigermor - hun ville så veldig gjerne at vi skulle plukke ut den vi hadde lyst på. Husker den kostet godt over 5000 den gangen og det syntes vi var helt villt! I tillegg kjøpte de babyklær og annet utstyr til oss. Vi forventet det ikke, men vi var så utrolig takknemlig for all hjelpen. Ingen av familiene har spesielt god råd, men de så hva vi trengte og hjalp til langt utover hva vi kunne forvente, de visste at det var mye utstyr som trengtes til en baby. Mine foreldre har dessverre til tider vært veldig opptatte, med jobb og flere barnebarn på mine søskens side, så hjelp til pass, henting i barnehage og overnatting har hørt til sjeldenhetene, og kun når vi har spurt og virkelig trengte hjelp - nå klager de dessverre på at at de ser de voksne barnebarna for sjeldent - de ser ikke at det er en grunn for at kontakten ikke er så bra som den nok kunne vært og det gjør meg litt trist. Aller mest hadde jeg nok ønsket at svigers hadde bodd nærmere oss og hatt den daglige kontakten med barnebarna, men dessverre bor de på andre kanten av landet, til tross for det, så kom de på besøk flere ganger om året da de var yngre og friske, ekstra turer for å passe barnebarna ei langhelg eller i ferier. De har kjørt mange hundre mil for å frakte barnebarna hjem etter ferier, og møtt på halvveien og hentet... Kontakten mellom svigerforeldrene mine og barnebarn er derfor tett og nært i dag, selv om den geografiske avstanden har vært stor. Pengesummer og gaver har ikke vært det viktigste, men hjelp uten at vi måtte spørre, der de har gitt av seg selv og sin tid, har vært det aller mest dyrebare gaven!

Anonymkode: 72a49...060

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke sammenlignbart på det vise. Men mine foreldre har så de klarer seg ok, og hjelper alltid når de kan og tilbyr/vippser når de hører at vi har hatt ekstra store utgifter eller barnet vårt trenger noe. Samboers foreldre sitter godt i det, men hjelper kun dersom samboer spør dem om hjelp. Her er det nok ulike holdninger, og det bryr ikke meg så mye.Men jeg ser at samboer blir brydd. Jeg selv kjenner jeg på hva jeg vil gjøre når vårt barn vokser til. Men det skal sies, at takknemlighet er noe vi allerede har fokus på hos barnet vårt. Er han ikke takknemlig, så kan han være fri. 

 

Anonymkode: d59e9...78b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange ting å ta tak i her, både fra deg og din svigerfamilie. I mitt hode er det veldig ufint og upassende å kommentere at en gave ikke er bra nok eller stor nok. Det burde i så fall ditt barn tatt under fire øyne med deg, men ingen har krav på hverken barnevogn eller 20K i dåpsgave. 
Noe jeg kan skjønne svigerdatter reagerer på er derimot holdningene dine.En ting er det materielle men det at du har en såpass kald og kjølig holdning til å hjelpe til, det skinner veldig godt gjennom. Og det kjennes nok fort sårt. De unge føler seg muligens ikke sett og verdsatt, og ønsker kanskje mest av alt at barnebarn og besteforeldre blir kjent og knytter bånd. For mange er dette verdifullt, mye mer verdifullt enn materielle gaver og penger. I mine øyne er tiden vår og det å gi av vår tid til venner og familie noe av det fineste man kan gjøre, og det er også helt gratis. Man kan faktisk ikke sette en pris på samvær, det å få ta del i hverandres liv, og ha nære relasjoner det man opplever omsorg, støtte, godhet og varme. Det er vel det de fleste faktisk lengter etter i våre relasjoner, ikke materialistiske goder. Jeg tenker at det dun svigerdatter sier bare er en veldig enkel måte å påpeke en mangel, men at skuffelsen stikker dypere. Gjerrig kan man være på mange måter, men å være gjerrig på kjærlighet og omsorg er det verste. 

Anonymkode: de16e...b2f

Hvordan ser du at det skinner igjennom..?

Anonymkode: 1f26b...75e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt ærlig, hadde du gitt det samme om det var din datter? 
Jeg har tre døtre og elsker å kjøpe gaver til de, jeg gir av kjærlighet. 
Hva mine foreldre, som er av en helt annen generasjon gjorde, spiller ingen rolle.
Hadde tenkt meg om her og funnet en måte å snu denne situasjonen på. Si det som du er, at du er litt gammeldags og treg, og opprett et fond til barnebarnet.

Anonymkode: 1c7d9...bcc

Om du gir av kjærlighet, behøver du ikke å kjøpe materielle ting. Ts virker å gi av kjærlighet, i og med at hun inviterer til middag og er åpenbart en omsorgsfull og hjelpsom person. Her er det ikke ts som må snu situasjonen, men svigerdatteren og svigerdatteren sin mor. Det er de som har vært frekke og storforlangende. 

Anonymkode: 1f26b...75e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke beskrive hvor sjokkert jeg ble da jeg leste innlegget ditt eller da jeg leste hva enkelte hadde kommentert. 
 

Jeg merket også at jeg ble ordentlig provosert av alle som skriver «bare fordi dere ikke fikk hjelp og måtte klare dere selv, så må de også?». Det er ikke det det handler om, det er prinsippsak. 
 

Jeg syns moren til svigerdatter og svigerdatter er ordentlig ufine, og kjempe frekke! Ille nok i seg selv å tenke sånn, MYE verre å si det til deg!! Får ordentlig vondt av deg. 
 

Selv om dere har god råd, så betyr ikke det at dere skal kjøpe det dyreste av det dyreste. Dere kommer jo til å få flere barnebarn, både fra dem og de andre barna deres. 

Om dere mener det var en fin gave, så var det det. Veldig spesielt at svigerdatteren deres har begynt å oppføre seg slik og takker nei til middag. Sier mer om henne enn deg. 

Anonymkode: 7af66...0cd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I min krets er det ikke vanlig nei 

Anonymkode: df1bc...c70

men det er helt irrelevant. Når det er vanlig for mange, så er det jo per def vanlig.

Anonymkode: a08fc...5cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke ts som snakker negativt om svigerdøtre og helst vil forholde seg til sønnene sine, men en annet bruker

At ts reagerer på at svigerdatter og hennes mor nedsnakker gaven ts ga og forventer ei dyr barnevogn er ikke nedsettende. Ei heller at ts etter denne barnevogn og misnøye over gaven reagerer på at svigerdatter flere ganger etter hverandre hat takket nei til ts sine middagsinvitasjoner og ts opplever det som en straff å bli utestengt pga svigerdatter og hennes mor ble misfornøyd med gaven. Ts hadde t.o.m kjøpt en egen gave til svigerdatter ifm fødselen. Sønnen til ts synes gaven var fin, så her er det svigerdatter og hennes mor som styrer på mot ts.

Det er en annen bruker som skrev at hun hadde blitt forbanna hadde svigerdatteren hennes sendt ut likedan ønskeliste ifm fødsel/dåp til begge bestemødre da en bruker skrev at hun sendte likedan lister for å ikke gjøre forskjell på bestemødrene, og vedkommende skrev at hun kom ikke til å kjøpe noe fra listen pga det var svigerdatter som sendte den. Hadde sønnen sendt henne samme liste så hadde hun kjøpt noe fra listen. Samme bruker skrev også at hun aldri ringer svigerdatter og hun forventer/forlanger at det er sønnen som ringer henne hvis det er noe, feks familiesammenkomster. Dette er noe Ts aldri har skrevet. Sjekk ab-kodene  

Anonymkode: 73526...db4

Du det har jeg fått med meg. Men det skinner temmelig godt igjennom at ts mener barna skal klare seg selv, og hun «fikk kun barnevakt til bryllup og begravelse, og hennes viktigste gave er å lære barna redelighet». 

Anonymkode: de16e...b2f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...