Gå til innhold

Litt nyttig informasjon om livet

Gjest Konser

Anbefalte innlegg

Gjest Konser

Jeg har grublet litt de siste årene, og kommet frem til noen fakta:

1. Sjelen er ikke fra DNA, den blir overført annerledes ved skapelsen. DNA er bare i celler fordi fornyer de automatisk, istedet for at sjelen gjør det samme konstant. Det er derfor det blir kreftceller iblant, fordi det er automatisk. SJelen sitter i hjernestammen, og ikke i hjernen. Ingen vet hva hjernen er for, jeg har bare spekulert i at den lager hormoner. Hormoner er mer enn næring, det er ting som gjør deg godt også. Det er barn iblant, som blir født uten en hjerne, men fortsatt har personlighet i øynene. Det er ingen vits å leve hvis man ikke hadde hatt en sjel, da er det bare en død kropp, som går rundt. Øynene går direkte til hjernestammen, og ikke hjernen, så det er hjernestammen som styrer de.

2. Det er ikke mulig å leve evig, fordi cellene i hjernestammen som er deg, ikke kan byttes ut. Hvis de kunne det, så ville det ikke vært deg lengre. Så de eldes sakte, stress, fysisk arbeid osv. gjør at de eldes raskere. Det er et par logisk feil ved å leve evig også, det er at hvis du da først dør, så ville det vært uendelig tragisk siden du kan leve evig. Det andre, er at planeten ville fylles opp, det er meningen at man skal være her.

3. Det er ingen hemmelig i naturen, som gir deg alt du ønsker og all makten du ønsker. Alt levende har en sjel, en vilje. Det har også en fri vilje, man får fri vilje etterhvert som man gjør gode ting mens man lever, fordi godheten i deg finner ut at du er ikke farlig, så du får mer og mer frihet.

4. Det er ikke instinkter som gjør at du gjør ting, det er ut av intelligens. Du gjør ting fordi du logisk resonnerer deg til det, ut av intelligensen du har.

5. Alt i universet består av en lys, varm masse, som vi kaller energi, eller soler. Når masse ble til, så var det energi som ble avkjølt og stivnet til en tykkere masse, som vi kaller masse. All masse kan varmes opp til det blir til energi igjen, så alt består av det samme. Denne energien er litt gul i farge, og varm. Svarte hull i verdensrommet, fanger opp all energi og masse som blir lagd, og når det blir tungt nok, så blir det til en ny sol igjen, på den måten er universet evig, siden energi ikke kan ødelegges. Det er ikke mørk materie eller mørk energi der ute, selv om man påstår at litt av gravitasjonen i galakser, består av dette, det som skjer istedet, er at når soler brenner, akkurat som panelovnen i stua di, så blir varme omgjort til gammel energi. Det er denne gamle, energien, som gjør at galakser har litt ekstra gravitasjon. Men etterhvert, så suger svarte hull seg til denne energien, på den måten er universet alltid rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi. Her var det så mye faktafeil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
Rosa Gnom skrev (Akkurat nå):

Oi. Her var det så mye faktafeil at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang.

Begynn gjerne 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte hull kan aldri bli til en sol. Ett svart hull er en stjerne som kollapser i slutten av sin levetid. Når en stjerne har brent opp alt sitt "drivstoff" så kollapser de,men det finnes også supermassive svarte hull. Der er fysikken litt usikker på hvordan de ble laget. En teori er at ett svart hull har spist ett annet eller mange flere små. For hvis ett svart hull noen gang kunne bli en stjerne så men den ha en mye mye mindre tetthet slik at lys kan slippe unna det,men siden det ikke er noen måte for ett svart hull å miste masse så kan den aldri heller bli en stjerne. Det universet består av for å forklare det helt enkelt er : Stråling , baryonic matter,Dark matter og Dark energy. Det er byggeklossene til alt.  Når det kommer til energi og masse så anbefaler jeg å lese litt om Einstein. E=mc2. Energi er lik masse ganger lysets hastighet i annen. Altså absolutt all masse i universet er energi. Man kan aldri lage energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
Rosa Gnom skrev (8 minutter siden):

Svarte hull kan aldri bli til en sol. Ett svart hull er en stjerne som kollapser i slutten av sin levetid. Når en stjerne har brent opp alt sitt "drivstoff" så kollapser de,men det finnes også supermassive svarte hull. Der er fysikken litt usikker på hvordan de ble laget. En teori er at ett svart hull har spist ett annet eller mange flere små. For hvis ett svart hull noen gang kunne bli en stjerne så men den ha en mye mye mindre tetthet slik at lys kan slippe unna det,men siden det ikke er noen måte for ett svart hull å miste masse så kan den aldri heller bli en stjerne. Det universet består av for å forklare det helt enkelt er : Stråling , baryonic matter,Dark matter og Dark energy. Det er byggeklossene til alt.  Når det kommer til energi og masse så anbefaler jeg å lese litt om Einstein. E=mc2. Energi er lik masse ganger lysets hastighet i annen. Altså absolutt all masse i universet er energi. Man kan aldri lage energi.

Men svarte hull suger jo til seg energi og masse hele tiden, de må jo bli tyngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konser skrev (4 minutter siden):

Men svarte hull suger jo til seg energi og masse hele tiden, de må jo bli tyngre?

Ja. Det gjør de. De vokser hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Konser

Ja. Det gjør de. De vokser hele tiden.

Tror du ikke de blir så tunge til slutt, at de kollapser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konser skrev (2 minutter siden):

Tror du ikke de blir så tunge til slutt, at de kollapser?

Nei. Fordi det indre av det sorte hullet, eller dets 'singularitet' (punktet der all det sorte hullets materie er konsentrert) har allerede nådd grensen for dets tetthet og kan ikke 'kollapse' lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser

Nei. Fordi det indre av det sorte hullet, eller dets 'singularitet' (punktet der all det sorte hullets materie er konsentrert) har allerede nådd grensen for dets tetthet og kan ikke 'kollapse' lenger.

Jeg må nok være litt uenig, det er jo bare gammel energi og masse som er der, det tåler ikke all slags vekt før det blir most til ren form igjen. Men vi får være uenige da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej? Det er jo passe fjernt da det er bevist. Her har du en kilde. Her har du en annen en. Det finnes masse studier på akkurat dette. Så det er ikke så mye å være uenig i. Med mindre du vet noe som resten av verden ikke vet da. Noe jeg heller tviler litt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjerneforskningen vet mye om hva hjernen er for og den har motoriske senter, språksenter og hjernestammen osv. den produserer ikke så mye hormoner for det tar kjertler rundt omkring på kroppen seg av. Konsekvensanalyse for eksempel ligger i frontallappene. Les deg opp på biologisk psykologi om du er interessert i temaet. 

Anonymkode: 8e200...943

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
Rosa Gnom skrev (1 time siden):

Okej? Det er jo passe fjernt da det er bevist. Her har du en kilde. Her har du en annen en. Det finnes masse studier på akkurat dette. Så det er ikke så mye å være uenig i. Med mindre du vet noe som resten av verden ikke vet da. Noe jeg heller tviler litt på.

Vestlige tar alltid feil da, det er hele poenget. De står igjen uten noe når naturen viser at den er ekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konser skrev (2 minutter siden):

Vestlige tar alltid feil da, det er hele poenget. De står igjen uten noe når naturen viser at den er ekte

Akkurat. Der kan vi legge diskusjonen død. Forskning skjer på verdensbasis. Det er ikke noe bare vestlige driver med. Det sier litt om kunnskapsnivået ditt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De har personlighet i øynene, fordi det er i øynene personligheten ligger. Det vurderes om kanskje sjelen kan befinne seg i glasslegemet. 

Det er ikke de rødhårede som ikke har sjel, det er de uten øyne. 

Anonymkode: 6c746...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser

Akkurat. Der kan vi legge diskusjonen død. Forskning skjer på verdensbasis. Det er ikke noe bare vestlige driver med. Det sier litt om kunnskapsnivået ditt.

Kan absolutt ingenting jeg, stolt av det. Har ikke et snev av interesse for hjerner, heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konser skrev (4 minutter siden):

Kan absolutt ingenting jeg, stolt av det. Har ikke et snev av interesse for hjerner, heller

Men da må du slutte å feilinformere folk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Konser
Rosa Gnom skrev (4 minutter siden):

Men da må du slutte å feilinformere folk da.

Hadde gått 3 mil jeg for en klem fra ei jente, men skjer nok aldri mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Gjest Konser skrev (På 27.4.2024 den 21.30):

Hadde gått 3 mil jeg for en klem fra ei jente, men skjer nok aldri mer

Har du gått 30 km for en klem fra ei dame, i tillegg til at du er en kunnskapsløs og kåt mann som håpet at hun var tøs? Hvorfor skriver du at du ikke er intressert k hjerneforskning når du i hi gir inntrykk av at dine filosofiske tanker om sjelen/ kroppen/ hjernen er nyttig for andre å lese. Håper du har fått i deg syre eller fleinsopp og ikke at du virkelig lever sånn at du aldri vil gå til ei dame igjen. Hvorfor motsier du hi?

Anonymkode: f93ae...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (På 27.4.2024 den 21.19):

Sier også mye om menneskesynet. At det bare er «vestlige» som bedriver forskning. Som at ikke-vestlige ikke er i stand til det. Rasistisk. 

Anonymkode: 5a61f...6df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser skrev (På 27.4.2024 den 19.27):

Jeg har grublet litt de siste årene, og kommet frem til noen fakta:

Andre har allerede svart, men jeg vil allikevel si at den første store feilen du gjør, er å tro at en ganske kunnskapsløs person kan komme fram til fakta bare ved å gruble.

For å komme fram til fakta og ikke bare fantasi, trenger du kunnskap, og du trenger å lage hypoteser som kan testes og enten verifiseres eller falsifiseres, slik at du kan forkaste det som er feil og jobbe videre med det som virker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...