AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #1 Skrevet 27. april 2024 Jeg har lagt på meg en del kilo etter at vi ble sammen for over 15 år siden. Jeg har fått to barn og er ikke flink til trening. Jeg vet jeg bør bli flinkere og ta mer vare på meg selv. Jeg bruker str xl. I dag sa han at jeg sikkert er tre ganger større enn jeg skal/ bør være.. han legger også til at ingen andre i vår vennegjeng ser ut som meg. Jeg tenker han nok har rett i at jeg bør bli flinkere å ta vare på meg selv, men det såret meg veldig når han sammenlignet meg med andre vi kjenner overreagerer jeg? Anonymkode: cc563...3bc 1 47
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #2 Skrevet 27. april 2024 Mr. Charming Anonymkode: 46e32...15d 12 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #3 Skrevet 27. april 2024 Jeg synes det er flott at mennene våre kan si ifra om utseeende vårt.. mye bedre det slik at vi kan gjøre noe med det enn at mennene dumper oss helt plutselig.. mannen min har sagt ifra og jeg innså ikke selv at jeg hadde blitt så stor før han viste en smugebilde han tok av meg nylig.. Anonymkode: 57503...076 26 9 7
Rosa Gnom Skrevet 27. april 2024 #4 Skrevet 27. april 2024 Sikkert mange som kjenner seg igjen i det. Og nei,du overreagerer ikke. Det er overaskende mange som lever i toxic forhold. Han driver jo å kontrollerer deg. Nå tråkker han på deg med vilje slik at du skal føle deg dårlig,bli usikker og fortsette å være underdannig. 4 5
megda Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 dere har vært sammen i 15 år, men du har problemer med å kommunisere til han at dette såret deg og at du egentlig er enig i det han sier? løsningen er kommunikasjon og mer kommunikasjon. 12 1 12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 Opp til deg selv å føle om du overreagerer eller ikke. Hadde nok tatt det som en challenge og bedt han blitt med å trent sammen med meg. Og sagt, skal jeg ned i vekt skal du og ned i vekt. Men sant skal sies, du sier selv du bruker xl i klær, og overvektig og ikke flink til å ta vare på deg selv. Og kanskje det han sa burde være en skikkelig tenning for deg for å komme deg i gang.. om ikke han gidder å joine deg, do it alene. Og resultatene vil bli han sitter med skjegget i postkassa 😀 Anonymkode: b5fc6...f52 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 Det er jo greit at han sier ifra hvis han gjør det på en ordentlig måte . Anonymkode: 73295...233 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #8 Skrevet 27. april 2024 Når du er 3 ganger større enn du burde være og du vet det selv så er det ingen grunn til å bli lei seg. Ja, så er han litt klønete i formidlingen, men det tåler du Anonymkode: ca155...06e 23 11
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #9 Skrevet 27. april 2024 Jeg tenker at det såret kanskje mest fordi du selv føler det er sant, og ikke føler deg bra nok? Kommentaren om andre dere kjenner var absolutt upassende dog, det er jeg helt enig i. Ellers er jeg ikke helt imot det å kunne nevne for partner at det har gått over stokk og stein, MEN det må jo formuleres med omsorg og forsiktighet. Anonymkode: 583cf...825 18 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #10 Skrevet 27. april 2024 At han begynner å sammenligne er dårlig gjort synes jeg. Det er noe annet enn å si ifra på er pen måte. Da viser han omtanke og at ha bryr seg om din helse. Anonymkode: 6e451...631 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #11 Skrevet 27. april 2024 Legger han til rette for at du kan ta mere var på deg selv? Eller er det du som har fullt ansvar for familien AS? La han det fram slik du framstiller det her, at du må ned i vekt fordi ingen andre i vennegjengen ser sånn ut? I så fall er det dårlig argumentasjone. Anyways, hva ønsker du? Anonymkode: fc089...67e 14 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #12 Skrevet 27. april 2024 Det er kostholdet som må endres, trening gjør deg ikke slank. Er sikkert rom for forbedringer for hele familien så han kan nok steppe opp gamet sitt han også uansett vekt. Det viktigste er å redusere ultraprossesert mat, som gjør oss avhengige, overvektige og syke. ❤️ https://www.nettavisen.no/helse/ultraprosessert-mat/kosthold/nettavisens-helsesatsing-vekker-oppsikt-noe-fundamentalt-galt/s/5-95-1430605 Start med kostholdsendring og gåturer i ulendt terreng, så kommer du til å både se og føle deg bedre. 🥰 Anonymkode: cfed7...e13 5 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #14 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har lagt på meg en del kilo etter at vi ble sammen for over 15 år siden. Jeg har fått to barn og er ikke flink til trening. Jeg vet jeg bør bli flinkere og ta mer vare på meg selv. Jeg bruker str xl. I dag sa han at jeg sikkert er tre ganger større enn jeg skal/ bør være.. han legger også til at ingen andre i vår vennegjeng ser ut som meg. Jeg tenker han nok har rett i at jeg bør bli flinkere å ta vare på meg selv, men det såret meg veldig når han sammenlignet meg med andre vi kjenner overreagerer jeg? Anonymkode: cc563...3bc Xl er mye, og her tenker jeg ikke på utseende men på helse. Hva tror du er grunnen til at du gikk så mye opp i vekt og ikke klarer å gå ned? Kan det være at du stresser for mye i hverdagen ? Mannen var jo ikke så diplomatisk men jeg hadde sett mellom fingrene og heller tenkt godt om han kan bidra med noe i hverandre slik at du har det roligere og har overskudd til å ta vare på deg selv. For stress kan føre både til vektøkning og vanskeligheter med å gå ned I vekt Anonymkode: e1a22...a2b 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #15 Skrevet 27. april 2024 Jeg har nylig sagt i fra til mannen min om at han må slanke seg. Ikke ordlagt akkurat slik, men essensen var den. Det var ikke enkelt.. Å være veldig overvektig eller å ha fett plassert på magen er ikke bra.. Ville du av deg selv gjort en livsstilsendring? Han har kanskje ventet i flere år.. Anonymkode: 3d581...d3b 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #16 Skrevet 27. april 2024 Greit å gi beskjed om det går ut over helsa, men det går an å si det på en litt mer konstruktiv måte. Sårende er det jo uansett, men man kan ta brodden litt av med å gå frem på en annen måte en hva han gjorde. Du kan be han om hjelp fra han. Han tok det opp, så jeg synes han bør støtte deg her. Dere kan sammen endre kostholdet og trene. Jeg synes det er mye lettere å gjøre livsstilsendringer når partneren min er med på det. Anonymkode: 3e308...33b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #17 Skrevet 27. april 2024 PS, jeg har venninder som bruker xl og ikke ser usunne ut. Men jeg har også venninner som har fettet plassert rundt magen og rompa. Det er ikke bra, særlig ikke for kvinner Hvordan er vekten fordelt hos deg? Anonymkode: 3d581...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #18 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes det er flott at mennene våre kan si ifra om utseeende vårt.. mye bedre det slik at vi kan gjøre noe med det enn at mennene dumper oss helt plutselig.. mannen min har sagt ifra og jeg innså ikke selv at jeg hadde blitt så stor før han viste en smugebilde han tok av meg nylig.. Anonymkode: 57503...076 Jeg setter pris på menn med litt mer sosial iq enn deg tydeligvis. Menn som greier å kommunisere eette med kropp, vekt og endring i kroppen på en mer konstruktiv måte enn ts sin mann for eksempel. Anonymkode: e986e...6bc 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #19 Skrevet 27. april 2024 I vårt forhold er det mannen min som har lagt seg ut med årene. Vi har hatt samtaler om det, ja. Og utseende er én ting, men hva med helsen?! Jeg kan ærlig innrømme at overvekt er lite tiltrekkende. Jeg elsker mannen min uansett, men ønsker at han tar bedre vare på kroppen sin. Jeg har dog ikke sammenlignet ham med andre som vi kjenner, men jeg har sammenlignet ham med seg selv noen titalls kilo lettere. Anonymkode: cef4d...63e 13 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #20 Skrevet 27. april 2024 Jeg tenker at det er litt rart at han ikke har tatt det opp før nå. Det beste er jo å stoppe vektoppgangen før det går så langt. Anonymkode: 7563f...779 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå