Gå til innhold

Positiv eggløsningstest 2 dager på rad.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går, bruker babyplan sin strimmel test og clear blue sin digital. 

Strimmel testen viste en sterkere strek enn hva de har gjort de andre dagene før det, så da tok jeg en clear blue test og fikk et smilefjes.

Men fikk positiv test idag også på strimmel bare nå var test streken sterkere farge enn kontroll streken, så jeg valgte og ta en clear blue igjen og den viste smilefjes, og når jeg tar ut pinnen er test streken og kontroll streken like strek farge.

Betyr det da at jeg kan forvente eggløsning idag eller de neste 24 timene, med tanke på at streken er mye sterkere i fargen enn hva den var i går?

Anonymkode: 4b43f...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan..en positiv eggløsning tester vil bare vi at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. Men ofte kan eggløsning skje 1-2 dager etter siste positive.

Har du stabil syklus,? Pcos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (10 minutter siden):

Kan..en positiv eggløsning tester vil bare vi at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. Men ofte kan eggløsning skje 1-2 dager etter siste positive.

Har du stabil syklus,? Pcos?

Åja okei, så det er ikke sikkert jeg har eggløsning når jeg får positiv eggløsningstest? Det var skuffende å vite 😕

Ja har stabil syklus, nei har ikke pcos.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at man får positiv eggløsningstest 2 dager på rad. 

Og dersom du har stabil og regelmessig syklus så har du nok eggløsning. 

Men i all teori - så betyr ikke en positiv test at man har eggløsning - den viser kun stigning i LH. 

Eggløsning vil skje 24-36t etter positiv test. Jeg får selv positiv test 2 dager på rad, har skjedd at jeg har fått 3 dager på rad også, og negativ på kvelden dag 3. Da har eggløsning skjedd. 

Anonymkode: d8233...de4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt normalt at man får positiv eggløsningstest 2 dager på rad. 

Og dersom du har stabil og regelmessig syklus så har du nok eggløsning. 

Men i all teori - så betyr ikke en positiv test at man har eggløsning - den viser kun stigning i LH. 

Eggløsning vil skje 24-36t etter positiv test. Jeg får selv positiv test 2 dager på rad, har skjedd at jeg har fått 3 dager på rad også, og negativ på kvelden dag 3. Da har eggløsning skjedd. 

Anonymkode: d8233...de4

Okei, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...