Gå til innhold

Alkoholproblem og dating - turnoff?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor si noe om dette til fremmede menn? Mange vil bare avvise deg blankt da, og det er nok heller ikke opplysninger du ønsker potensielt spredd rundt av en sladrekjeft.

Hvorfor ikke bare ta det som kommer? De du treffer blir jo kjent med deg og ville avgjøre selv om du har noe adferd de ikke kan akseptere..om du drikker for mye til å date vil nok heller ikke en date være det du ønsker prioritere. Tenk på det selv og la andre ta ansvar for seg.

Anonymkode: 1d960...df9

Fordi det er dårlig gjort å skjule at man har et alkoholproblem for noen man er involvert i?

Det skal være opp til den andre personen å avgjøre om det er noe de ønsker å involvere seg i.

Hvis det kommer frem i ettertid så gjør det noe med tillitenm

Anonymkode: 6bc7a...2a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi det er dårlig gjort å skjule at man har et alkoholproblem for noen man er involvert i?

Det skal være opp til den andre personen å avgjøre om det er noe de ønsker å involvere seg i.

Hvis det kommer frem i ettertid så gjør det noe med tillitenm

Dårlig gjort å avskrive noen fordi de bare er mennesker som har sine sårbarheter også. Ingen som forventer at noen opplyser om at de har stor gjeld, har spiseforstyrrelse, mikropenis eller hva enn andre skulle se som uheldig i en partner, så hvorfor skal ts si noe? Det er jo svært private ting og sjansen for at det blir noe forhold av dating er lav. Og det er kjekt for ts om 10 men. Hun har datet vet at hun problemer med alkohol. De kan jo si det videre og lage problemer for henne om de f.eks blir sur for en avvisning el.

AnonymBruker
Skrevet

*Ikke kjekt for ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig gjort å avskrive noen fordi de bare er mennesker som har sine sårbarheter også. Ingen som forventer at noen opplyser om at de har stor gjeld, har spiseforstyrrelse, mikropenis eller hva enn andre skulle se som uheldig i en partner, så hvorfor skal ts si noe? Det er jo svært private ting og sjansen for at det blir noe forhold av dating er lav. Og det er kjekt for ts om 10 men. Hun har datet vet at hun problemer med alkohol. De kan jo si det videre og lage problemer for henne om de f.eks blir sur for en avvisning el.

Nei, det er ikke dårlig gjort å avskrive noen som har alkoholproblemer.

Skrevet

Livet blir ikke bare fint og alltid enkelt dersom du finner kjærlighet heller, så du hadde funnet nye unnskyldninger for å drikke også i et godt forhold. Har man en utfordring med alkohol så har man det. 

Du bør oppsøke hjelp for ditt alkoholproblem og grunnlaget for at du har det før du tenker på å finne partner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor si noe om dette til fremmede menn? Mange vil bare avvise deg blankt da, og det er nok heller ikke opplysninger du ønsker potensielt spredd rundt av en sladrekjeft.

Hvorfor ikke bare ta det som kommer? De du treffer blir jo kjent med deg og ville avgjøre selv om du har noe adferd de ikke kan akseptere..om du drikker for mye til å date vil nok heller ikke en date være det du ønsker prioritere. Tenk på det selv og la andre ta ansvar for seg.

To jeg har datet har vært nesten alkoholikere. Han ene slet økonomisk (i hemmelighet) og han andre elsket jeg så høyt at jeg brydde meg ikke. Jeg ville hjelpe han og greide det i en periode. Han slutta å drikke frem til han kasta inn hånkleet, pga tap av inntekt. Da drakk han mer og havnet i en skikkelig dårlig periode, og slo opp. 

Sist vi snakka sa ham at han ikke greide slutte helt..synes det er kjempevondt og skulle så gjerne hjulpet mer. Men jeg ble nesten visket vekk selv. 

Jeg synes det er dårlig gjort å lure folk man dater, og skjule sånne viktige ting. Det er folk som virkelig elsker en, og det er dårlig gjort. Vær heller ærlig fra starten av på at man drikker litt for mye. 

Eller gå i terapi, tren, i stedet for å drikke. 

Anonymkode: 0f1b5...be0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...