Gå til innhold

Alkoholproblem og dating - turnoff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Store livspåkjenninger har gjort meg sårbar for alkohol. Er alkohol en dealbreaker hva angår å få seg en god mannlig partner? Hva tenker dere menn? Jeg er ressurssterk , jobber 100 prosent men har mye nerver bak en tøff fasade. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Anonymkode: 6bc7a...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom livet har jeg mange ganger sett hvor negativt alkoholmisbruk er for barn og  familier.  Ingen dealbreaker om partneren ut ifra egne erfaringer velger bort alkoholen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ensomheten og frykten for aldri å finne lykken og kjærligheten før jeg dør som gjør meg tørst. Det er trist , for jeg seiler avgårde og blir rolig når jeg drikker alkohol. Unngår livet. Når jeg dater finner jeg høyintelligente menn som utnytter meg. Så dumper de meg. Skulle så gjerne vært så trygg at jeg gikk ut i livet og fant godhet og en trykk erotisk mann. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med psykolog, fokuset ditt bør være din mentale helse, og ikke menn akkurat nå.

Anonymkode: 6bc7a...2a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: 17089...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får aldri det jeg vil ha , for jeg vil ikke ha det jeg får. Det er hele paradokset. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du noe for å få bukt med problemene? Det meste er lettere å akseptere hos en partner hvis man opplever at vedkommende faktisk jobber med å endre det.

Anonymkode: bc8c6...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør du noe for å få bukt med problemene? Det meste er lettere å akseptere hos en partner hvis man opplever at vedkommende faktisk jobber med å endre det.

Anonymkode: bc8c6...b49

Jeg prøver , men med kjærlighetssorg blir det verre. Isolasjon og fuktige dager. Så kommer skammen over å bli avvist av disse mennene. De ser meg som «fin dame med gode verdier» men de dumper meg nå sist pga «usikker på sexen» 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For meg er det ensomheten og frykten for aldri å finne lykken og kjærligheten før jeg dør som gjør meg tørst. Det er trist , for jeg seiler avgårde og blir rolig når jeg drikker alkohol. Unngår livet. Når jeg dater finner jeg høyintelligente menn som utnytter meg. Så dumper de meg. Skulle så gjerne vært så trygg at jeg gikk ut i livet og fant godhet og en trykk erotisk mann. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Det jeg streket under, det er den unnskyldningen du selv bruker for å forsvare at du drikker.

Nå er jeg veldig direkte med deg, men du må høre det.

Årsakene til at du drikker, det er trolig årsaken til at du blir dumpet.

Også veldig direkte, men du må høre det.

Det som er så positivt, Ts, det er at du kan gjøre noe med dette!

Du må søke profesjonell hjelp for å få hjelp med avhengighetsproblemet ditt. Og du må bearbeide årsaken til at du har den indre uroen som du forsøker å selvmedisinere deg bort fra med alkoholen. Selvmedisineringen med alkohol er så ødeleggende.

Jeg holdt min fantastisk flotte og gode onkel i hånden da han døde pga. sine alkoholproblemer. Flotte mannen! ❤️  Helt unødvendig dødsfall også, for hadde han oppsøkt profesjonell hjelp og bearbeidet de barndomstraumene han hadde, så hadde han levd et godt liv i dag med sin store kjærlighet i livet. Hun elsket ham også, men det gikk ikke an å ha et forhold til ham pga. drikkingen. Han sa det samme som deg før han møtte henne, han drakk fordi han var ensom og kom til å slutte når de ble sammen. Han holdt også det en stund. Men så falt han utpå igjen... og igjen... og igjen... og igjen. Aldri stygg med noen, bare seg selv. Ikke gjør den samme feilen, Ts.

Kontakt Anonyme Alkoholikere, bestill en time til din fastlege - og start ditt nye liv NÅ!

❤️ 

Anonymkode: 24bed...271

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver , men med kjærlighetssorg blir det verre. Isolasjon og fuktige dager. Så kommer skammen over å bli avvist av disse mennene. De ser meg som «fin dame med gode verdier» men de dumper meg nå sist pga «usikker på sexen» 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Spørsmålet er ikke om du "prøver", men om du faktisk oppsøker profesjonell hjelp og gjør en helhjertet innsats? Hvis du set at dating er destruktivt for deg og likevel fortsetter å ha fokuset ditt der, høres det jo ikke ut som om det å bli bedre er noe du prioriterer. 

Anonymkode: bc8c6...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En potensiell partner som ikke drikker ville vært uproblematisk. Om det skyldes tidligere alkoholproblemer er det ok, så fremt det er langt bak i tid. 

En potensiell partner med nåværende alkoholproblemer ville nok vært uaktuelt.. 

Anonymkode: d8ced...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt alkoholforbruk er en dealbreaker. Hva er høyt alkoholforbruk ? Når det dras frem ved enhver anledning for «kos». 

Anonymkode: 4959b...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja

Anonymkode: a51aa...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk profesjonell hjelp før du søker etter en mann. Hva om du treffer en mann med samme underliggende problem? Da vil det gå skikkelig skeis. 

Anonymkode: 170be...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 13.35):

Store livspåkjenninger har gjort meg sårbar for alkohol. Er alkohol en dealbreaker hva angår å få seg en god mannlig partner? Hva tenker dere menn? Jeg er ressurssterk , jobber 100 prosent men har mye nerver bak en tøff fasade. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Mener du at du ikke drikker alkohol fordi du ikke reagerer bra på det eller at du har problemer med alkohol men drikker det allikevel?

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å date en som ikke drikker. Jeg drikker ikke selv. Men jeg kan jo ikke ha en mann som ikke slutter med alkohol når han er avhengig. 

Anonymkode: 0f1b5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høyt alkoholforbruk er en dealbreaker. Hva er høyt alkoholforbruk ? Når det dras frem ved enhver anledning for «kos». 

Anonymkode: 4959b...880

Det er ikke uvanlig for folk å drikke på kvelden om de sliter med angst. Min eks kjæreste hadde det sånn.. 🥺 Vondt å tenke på. 

Anonymkode: 0f1b5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 13.53):

Jeg får aldri det jeg vil ha , for jeg vil ikke ha det jeg får. Det er hele paradokset. 

Anonymkode: 7d2ab...c20

Slik har jeg hatt det også, hele mitt liv. Ble fullstendig ødeleggende tilslutt. Overså rusproblem (og EUPF) hos en kjæreste, og har selvmedisinert selv i perioder, tenker at jeg må ha en mann som har vært ute en vinterdag før. Men hadde trukket meg i situasjonen du beskriver.

Du har mest sannsynlig mye å jobbe med, det er greit nok, men et forhold med en som brukte alkohol som selvmedisinering hadde jeg ikke begitt meg ut på.

Hadde kunnet leve med det om det var cannabis men effektene av alkohol er såpass plagsomme og ikke minst forverrer det jo bare problemet, så nei, alkohol s medisin eller overdreven festing er no no for meg. 

Anonymkode: 686d2...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet faktisk et bekjentskap der det var kjempefin kjemi, felles interesser og bakgrunn, og vi begge hadde lignende helseproblemer.

Hver gang vi møttes drakk hun 2-4-5 halvlitere. Hun merket jo sikkert ikke at hun ble særlig påvirket, men det merkes GODT når man er edru, og det er uinteressant å forholde seg til folk som er småbrisne hele tiden.

Har også  venninner som jeg tror har utviklet alkoholproblemer i perioder, dropper selvsagt ikke dem, men det er slitsomt med fylleprat i timesvis på kveldene, selv om de ikke er drita

 

 

Anonymkode: 686d2...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor si noe om dette til fremmede menn? Mange vil bare avvise deg blankt da, og det er nok heller ikke opplysninger du ønsker potensielt spredd rundt av en sladrekjeft.

Hvorfor ikke bare ta det som kommer? De du treffer blir jo kjent med deg og ville avgjøre selv om du har noe adferd de ikke kan akseptere..om du drikker for mye til å date vil nok heller ikke en date være det du ønsker prioritere. Tenk på det selv og la andre ta ansvar for seg.

Anonymkode: 1d960...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...