Gå til innhold

Bør Norge ta beslag i russisk eide eigedomer ?


Acer

Anbefalte innlegg

Bør Norge gjøre som USA og  England og mange andre land  ta beslag i russiske eigedomer, og  evntl. selge dem til inntenkt for Ukraina ?.  Vi lever i en annen sikkerhetspolitisk verden etter at den store bjørnen  innvanderte Ukrania i 2022, og ingen vet hva som er russland sitt neste trekk / mål. 

 

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/russisk-eiendom-fjord-nato-strazding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke man kan stjele fra enkeltmennesker for å straffe myndighetene i landet de kommer fra.

Jeg tror verden kan bli helt lovløs hvis andre land begynner med det samme. Norge har også deltatt i kriger som mange er uenig i. Det samme har Kina, England og USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen du linker til sier ikke så vidt jeg kan se noe om å selge eiendommene til inntekt for Ukraina. Det pekes på at det er en sikkerhetsrisiko at folk som er knyttet til russiske sikkerhetstjenester kjøper opp hus og næringseiendommer i nærheten av militære anlegg og at det i verste fall kan være i strid med forpliktelsene våre til Nato.

Noen må gjerne også komme med en vettug forklaring på hvorfor russiske forretningsmenn kjøper disse eiendommene. Alle med et fnugg av kjennskap til russland vet at man ikke lykkes der hvis man ikke holder seg inne med regimet og er villig til å spionere hvis de blir bedt om det.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 timer siden):

Nei, jeg synes ikke man kan stjele fra enkeltmennesker for å straffe myndighetene i landet de kommer fra.

Jeg tror verden kan bli helt lovløs hvis andre land begynner med det samme. Norge har også deltatt i kriger som mange er uenig i. Det samme har Kina, England og USA. 

Det handler om at disse personene er tilknyttet russisk etterretning. Da kan det utgjøre en sikkerhetsrisiko at de kan kjøpe eiendommer rett ved norske militærbaser som kan brukes til spionasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (9 timer siden):

Det handler om at disse personene er tilknyttet russisk etterretning. Da kan det utgjøre en sikkerhetsrisiko at de kan kjøpe eiendommer rett ved norske militærbaser som kan brukes til spionasje.

De som eier desse byttene og  boligen har tette bånd til Putin sitt regime og de  var nok oppdatert med iden foretsående innvasjonen i Ukriana sidan  2014. Eigedomene var nok ikkje tilfeldig valgt, og noen har utvilsamt sovet i timen når de ble solgt til russiske embetsmenn.  Dette er nok ikkje "vanleg folk" i russland  som har råd å kjøpe seg  en  en hytte / bolig på landet i rolige omgivelser i Norge. 

Det burde ha ringt en bjelle eit sted når de russiske agentene kjøpte hus / hytte i norge såfremt de ikkje har noe familiere relasjoner til Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...