AnonymBruker Skrevet 28. april #21 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.17): Er det normalt å spise kun syltetøy på brødskiva si? Kjenner jeg blir helt oppgitt av en mannlig kollega som gjør dette hver eneste lunsj. Han har sånn svær boks med syltetøy stående på kjøkkenet. Syltetøy er da ikke særlig sunt og tennene hans må da bli ødelagte av det? Makan Anonymkode: 49d97...37d Er det normalt å bry seg om hva en kollega har på brødskiven? Anonymkode: 682c5...b35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #22 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): 95 % av pålegget som blir spist på sykehjemmet er smør med syltetøy. Billig og enkelt i tillegg. Så der er det normalt. Syltetøy er ikke spesielt sunt, men det er heller ikke brødskiver etter min mening. Anonymkode: 790c6...e54 Syltetøy (uten tilsatt sukker) er absolutt sunt, spesielt blåbær og solbær. Anonymkode: 38c0f...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #23 Del Skrevet 28. april Jeg legger ikke merke til hva mine kollegaer spiser til mat jeg. Så hva som er normalt vet jeg ikke. Anonymkode: 204c8...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 28. april #24 Del Skrevet 28. april Lite å gjøre på jobb? Så du henger deg opp i hva folk spiser. Mim onkel har altif spist til lunsj Brunost på 1 skive og 1 med syltetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #25 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.17): Er det normalt å spise kun syltetøy på brødskiva si? Kjenner jeg blir helt oppgitt av en mannlig kollega som gjør dette hver eneste lunsj. Han har sånn svær boks med syltetøy stående på kjøkkenet. Syltetøy er da ikke særlig sunt og tennene hans må da bli ødelagte av det? Makan Anonymkode: 49d97...37d Finn et pålegg som er like drøyt og har god holdbarhet.. Hvordan kan det ha betydning for deg i livet ditt? Vil anbefale å gjøre frivillig arbeid med så mye fritid til å gruble over uviktige ting.. Anonymkode: 9d029...3f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 28. april #26 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syltetøy (uten tilsatt sukker) er absolutt sunt, spesielt blåbær og solbær. Anonymkode: 38c0f...f68 Kalorifattig er det også, for de som passer vekten. Rundt 40-45kcal/100g. Mot f.eks over 300 i gulost. Jeg har ofte banan og jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker på brødskivene til frokost. Enten det eller kokt egg + sild. Mer gidder jeg ikke å variere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #27 Del Skrevet 28. april On 4/27/2024 at 9:17 AM, AnonymBruker said: Makan Anonymkode: 49d97...37d Synes dette oppsummerte innlegget ditt ganske bra. 🙄 Anonymkode: 5ccb8...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. april #28 Del Skrevet 28. april Ja....så normalt at det har vært gjort i hundrevis av år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #29 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): 95 % av pålegget som blir spist på sykehjemmet er smør med syltetøy. Billig og enkelt i tillegg. Så der er det normalt. Syltetøy er ikke spesielt sunt, men det er heller ikke brødskiver etter min mening. Anonymkode: 790c6...e54 Det er ofte fordi det er det som smaker og fordi det er det de vil ha.....smakssansen blir dårligere når man blir eldre og evnen til å smake søtt er den siste som de beholder. Der jeg jobber har de sikkert 30 påleggssorter å velge i men ofte vil de bare ha syltetøy. Anonymkode: 83a3a...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #30 Del Skrevet 28. april Er ikke mer kalorier i syltetøy enn salami eller skinke. Hvorfor brye du deg? Anonymkode: 92053...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 28. april #31 Del Skrevet 28. april Ja, og? Syltetøy er ikke spesielt usunt, med mindre man spiser uhorvelige store mengder av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #32 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke mer kalorier i syltetøy enn salami eller skinke. Hvorfor brye du deg? Anonymkode: 92053...2f8 Salami er det mye kalorier i, ikke i ren skinke. Anonymkode: 83a3a...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 28. april #33 Del Skrevet 28. april (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Salami er det mye kalorier i, ikke i ren skinke. Anonymkode: 83a3a...472 Men likevel er det nesten tre ganger så mye kalorier i skinke som i syltetøy uten tilsatt sukker. Endret 28. april av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Del Skrevet 29. april Rart å henge seg opp i. Synes de fleste jeg jobber med, er ganske vane-mennesker. Det er knekkebrød og det samme greiene HVER dag. Mange spiser bare for å spise, man har ikke tid til å legge så mye innsats i det. Jeg er også sånn. Jeg har 2 ulike pålegg på jobb, og syltetøy er en av de😅 Anonymkode: fd631...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #35 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 16.43): Syltetøy (uten tilsatt sukker) er absolutt sunt, spesielt blåbær og solbær. Anonymkode: 38c0f...f68 De spiser selvsagt jordbærsyltetøy med masse sukker, det som er billigst per kilo, sånn er det å bo på sykehjem i Norge. Maten ska være billig først og fremst. Anonymkode: 790c6...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.17): Er det normalt å spise kun syltetøy på brødskiva si? Kjenner jeg blir helt oppgitt av en mannlig kollega som gjør dette hver eneste lunsj. Han har sånn svær boks med syltetøy stående på kjøkkenet. Syltetøy er da ikke særlig sunt og tennene hans må da bli ødelagte av det? Makan Anonymkode: 49d97...37d Er det normalt å bry seg om hva andre har på brødskiva si? Nei det er ikke normalt. Anonymkode: f9a74...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 9.59): Synes det er rart, og trist, og usunt, å drive å spise brødmat til lusj, jeg. Anonymkode: e9368...3f7 Og hvem bryr seg om hva du synes? Anonymkode: f9a74...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #38 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 11.13): Synes egentlig det er mer fascinerende med de som klikker seg inn i tråder med den type trådtittel. Leser innleggene. For så å bruke tid på å skrive hvor tåpelig det er å skrive om temaet. De topper på en måte idiotien. Anonymkode: e9368...3f7 Sa vedkommende som selv trykket seg inn og skrev innlegg😉 Anonymkode: f9a74...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #39 Del Skrevet 30. april Synes syltetøy hører hjemme i dessertmat (pannekaker, lapper etc) men reagerer ikke på at folk har det på skiva. Det er da mer interessante ting å henge seg opp i. Jeg har forresten fårepølse og ost hver dag på jobb for å gjøre det enkelt. Varierer mer hjemme hvor jeg har mer å velge mellom og mer tid til å lage det. Anonymkode: b2ad7...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå