AnonymBruker Skrevet 28. april #21 Del Skrevet 28. april Du burde ikke nøye deg med et vennskap du får så lite ut av. Bor du på et lite sted? Hvis du bor på et middels stort sted vil det jo være muligheter til å bli kjent med andre folk ved å melde deg på fritidsaktiviteter, fb-grupper osv. Anonymkode: 53ea3...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #22 Del Skrevet 28. april Herregud. «Nei, jeg har ikke lyst å gå på byen med deg, for du sitter bare der uten å prate med meg. For det første er det kjedelig, for de andre fremstår vi som to raringer, og det har jeg ikke lyst til.» Problem løst. Anonymkode: eafa7...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #23 Del Skrevet 28. april norw skrev (På 27.4.2024 den 2.53): Herregud... Jeg har en kompis som jeg stadig vekk er med ute på byen, men han bare sitter der og speider etter damer, er opptatt av å ha et bra bord, hvordan vi sitter ved bordet osv, men han skjønner ikke at det å bare sitte der og fremstå som en kjedelig person har en viss betydning. Jeg snakker til ham, stiller ham spørsmål osv, som han forsåvidt responderer på såfremt han hører hva jeg sier, men han skjønner ikke at han selv må ta en aktiv rolle for å unngå at vi fremstår som to stille raringer som ikke engang snakker med hverandre. Så vi sitter der, jeg prøver etter beste evne å ha det sosialt og tenker at det i hvert fall er bedre om jeg sier noe litt uinteressant enn at vi bare sitter der og speider, tar opp telefonen osv, som overhodet ikke ser bra ut. 😑 Wow, han skjønner vel ikke hvor sykt bortskjemt han er når du holder ut med han. Jeg er kvinne og ingen har giddet å sitte med meg når jeg er musestille i mer enn 5 minutter. 😅 Enkelte som ikke gir en dritt sosialt har det tydeligvis som plommen i egget. Anonymkode: d563b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #24 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 13.37): Problemet er ikke at han er stille, men at han ikke virker interessert i å snakke med deg. Jeg er også stille, men jeg er veldig oppmerksom på de jeg er sammen med. Ser ikke etter bedre selskap, og fikler ikke med mobilen. Du har min fulle oppmerksomhet. Anonymkode: ccd10...cf1 Samme her. Men kan være litt ‘borte’, men det er fordi man har større handlingsfrihet når man er med noen fremfor når man sitter alene. Folk har mye lettere for å sitte og glo på en om man er alene. 😅 av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: d563b...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. april Forfatter #25 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men herregud da, hva snakker dere om når han ringer? Hvorfor har dere ingenting å snakke om? Anonymkode: 49470...bfe Han snakker om bolig, bilen, hva han skal den dagen. Jeg snakker (for) mye om jobben (men han kan nesten ikke forvente at jeg skal hoste opp noe annet når han ringer meg hele tiden og ikke nødvendigvis har så mye på hjertet selv). Og så hender det at vi snakker om damer vi har kommet i kontakt med, invitasjoner til fester osv. Han er som sagt opptatt av å snakke om de riktige tingene når vi er ute, og da blir jeg jo bevisst på det, som blir litt hemmende, men jeg er i hvert fall den som prøver mest. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mangel på bedre venner er ingen grunn. Bedre å være helt alene enn med slike som du beskriver. Anonymkode: a0adb...9d6 Ikke så sikker på det. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du burde ikke nøye deg med et vennskap du får så lite ut av. Bor du på et lite sted? Hvis du bor på et middels stort sted vil det jo være muligheter til å bli kjent med andre folk ved å melde deg på fritidsaktiviteter, fb-grupper osv. Anonymkode: 53ea3...b11 Jeg bor ikke så langt utenfor Oslo. Har en del bekjente, de som inviterer til fester osv, men det er ikke folk jeg nødvendigvis har kontakt med hver måned engang. Mange som er mye eldre enn meg dessverre. Skulle gjerne hatt nye, bedre, jevngamle venner. Ofte mange "gamle" i Facebook-gruppene som gjør at det ikke frister så mye. Meldt meg inn i en løpegruppe, men der er det ikke så mye aktivitet. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Herregud. «Nei, jeg har ikke lyst å gå på byen med deg, for du sitter bare der uten å prate med meg. For det første er det kjedelig, for de andre fremstår vi som to raringer, og det har jeg ikke lyst til.» Problem løst. Anonymkode: eafa7...654 Kanskje problem løst i den forstand at jeg blir en venn fattigere. Ville også blitt rart å treffe felles venner etter det, om de får greie på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #26 Del Skrevet 28. april 45 minutter siden, norw said: Kanskje problem løst i den forstand at jeg blir en venn fattigere. Ville også blitt rart å treffe felles venner etter det, om de får greie på det. Fordi du forteller ham det er kjedelig å være på byen med ham når han ikke snakker til deg? Så skrøpelig kan en voksen mann simpelthen ikke være. Anonymkode: eafa7...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #27 Del Skrevet 29. april Kan det være en ide å gå på utesteder som tilbyr shuffleboard, biljard, spill? Eller dra på show. Dra på en bar hvor det også serveres mat, og ikke et sted hvor man bare stirret ut i luften. Dere kan jo invitere med flere? Alle må ikke kjenne hverandre. Du kan feks be med en kollega, venn, fetter osv. Og det samme kan han gjøre. Ellers kan du ta praten med han. Hvis det er slik at han egentlig helst kun vil jakte damer, og tar deg med bare for å ikke se ut som en raring som er alene, så vil det jo ikke være mye vennskap mellom dere. Du kan jo si at du kun ønsker å gå ut med han om dere ER sammen, kutter ned på mobilbruken og sjekking av damer (sjekking skjer sikkert, men han håper vel at noen kommer bort uten at han må løfte en finger). Anonymkode: 615d6...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Del Skrevet 29. april norw skrev (14 timer siden): Han snakker om bolig, bilen, hva han skal den dagen. Jeg snakker (for) mye om jobben (men han kan nesten ikke forvente at jeg skal hoste opp noe annet når han ringer meg hele tiden og ikke nødvendigvis har så mye på hjertet selv). Og så hender det at vi snakker om damer vi har kommet i kontakt med, invitasjoner til fester osv. Han er som sagt opptatt av å snakke om de riktige tingene når vi er ute, og da blir jeg jo bevisst på det, som blir litt hemmende, men jeg er i hvert fall den som prøver mest. Ikke så sikker på det. Jeg bor ikke så langt utenfor Oslo. Har en del bekjente, de som inviterer til fester osv, men det er ikke folk jeg nødvendigvis har kontakt med hver måned engang. Mange som er mye eldre enn meg dessverre. Skulle gjerne hatt nye, bedre, jevngamle venner. Ofte mange "gamle" i Facebook-gruppene som gjør at det ikke frister så mye. Meldt meg inn i en løpegruppe, men der er det ikke så mye aktivitet. Kanskje problem løst i den forstand at jeg blir en venn fattigere. Ville også blitt rart å treffe felles venner etter det, om de får greie på det. Vet ikke hva «ikke så langt unna Oslo» betyr, men her bor det jo en million folk og er mange muligheter! Du trenger ikke gå vis fb. Oppfatter at du kanskje er i tjueåra, og du liker å løpe. Det er bra! Det finnes helt sikkert andre løpegrupper enn den du fant. Kanskje via treningssenter som tilbyr boot camps, sjekk rundt om du finner noe. Meld deg på bedriftsidrett om det er et alternativ. Røde Kors Hjeloekorps tror jeg er et glimrende sted for læring og vennskap, kjenner flere some er/har vært med der. Lærerikt, nyttig og kanskje venner for livet. Meld deg på kurs i noe - hva med klatring/bukdring? Du (og kompisen) virker som dere har få interessefelt - snakker om jobb og de helt nære ting. Utvid horisonten din! Så blir hvertfall du mer interessant å snakke. med Anonymkode: 49470...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 29. april Forfatter #29 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan det være en ide å gå på utesteder som tilbyr shuffleboard, biljard, spill? Eller dra på show. Dra på en bar hvor det også serveres mat, og ikke et sted hvor man bare stirret ut i luften. Dere kan jo invitere med flere? Alle må ikke kjenne hverandre. Du kan feks be med en kollega, venn, fetter osv. Og det samme kan han gjøre. Ellers kan du ta praten med han. Hvis det er slik at han egentlig helst kun vil jakte damer, og tar deg med bare for å ikke se ut som en raring som er alene, så vil det jo ikke være mye vennskap mellom dere. Du kan jo si at du kun ønsker å gå ut med han om dere ER sammen, kutter ned på mobilbruken og sjekking av damer (sjekking skjer sikkert, men han håper vel at noen kommer bort uten at han må løfte en finger). Anonymkode: 615d6...149 Vi var nylig ute på et sted med biljard i forbindelse med at jeg fylte år og gjerne ville dit pga biljard. Men vi er omtrent alltid på steder uten slikt, og etter at matserveringen er over. Vi drar ut sent. Har dessverre få andre å få med. Enten er de ikke så aktuelle fordi de er litt sære og i tillegg ikke trives så godt ute på byen, eller så er de gift, har unger osv. Få jevngamle kandidater. Han jobber ikke, jeg jobber et sted med folk som er litt ymse og som jeg ikke ville prøvd å få med. Dårlig med aktuelle slektninger, naboer osv. Vi tenker nok dessverre slik at vi drar ut sammen for å være to, og så er vi ikke den beste matchen ute på byen. Jeg prøver i hvert fall. Han fokuserer mye på å treffe damer og legge til rette for det mens jeg lar det være mer opp til tilfeldighetene, snakker til de som virker åpne for det osv. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vet ikke hva «ikke så langt unna Oslo» betyr, men her bor det jo en million folk og er mange muligheter! Du trenger ikke gå vis fb. Oppfatter at du kanskje er i tjueåra, og du liker å løpe. Det er bra! Det finnes helt sikkert andre løpegrupper enn den du fant. Kanskje via treningssenter som tilbyr boot camps, sjekk rundt om du finner noe. Meld deg på bedriftsidrett om det er et alternativ. Røde Kors Hjeloekorps tror jeg er et glimrende sted for læring og vennskap, kjenner flere some er/har vært med der. Lærerikt, nyttig og kanskje venner for livet. Meld deg på kurs i noe - hva med klatring/bukdring? Du (og kompisen) virker som dere har få interessefelt - snakker om jobb og de helt nære ting. Utvid horisonten din! Så blir hvertfall du mer interessant å snakke. med Anonymkode: 49470...bfe Bor så nærme Oslo at jeg stadig vekk er ute der, men vi er også ute et sted nærmere der vi bor. Jeg jobber også i Oslo. Det bør være nok av folk å bli kjent med, men det er ikke så lett. Vi menn er kanskje dårlige på det, har de samme få vennene over mange år. Jeg meldte meg til og med inn i Hey Man på Facebook, men der er det dødt. Jeg vil også gjerne bli kjent med noen som det er verdt å ha kontakt med, ikke folk som jeg prøver å begrense kontakten med. Har en tendens til å tiltrekke meg raringer av forskjellige slag. Er eldre enn du tror. De jeg omtaler som "gamle" er rundt ti år eldre, eller enda eldre. Han jeg skriver om er seks år eldre, og jeg skulle gjerne blitt kjent med noen som heller er litt yngre enn meg. Noen vi har truffet på har spurt om han er faren min, et par av dem har vist seg å være hyggelige, så det er nok ikke bare for å være dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå