Gå til innhold

Være ute med tause personer

norw

Anbefalte innlegg

Herregud... 

Jeg har en kompis som jeg stadig vekk er med ute på byen, men han bare sitter der og speider etter damer, er opptatt av å ha et bra bord, hvordan vi sitter ved bordet osv, men han skjønner ikke at det å bare sitte der og fremstå som en kjedelig person har en viss betydning.

Jeg snakker til ham, stiller ham spørsmål osv, som han forsåvidt responderer på såfremt han hører hva jeg sier, men han skjønner ikke at han selv må ta en aktiv rolle for å unngå at vi fremstår som to stille raringer som ikke engang snakker med hverandre. 

Så vi sitter der, jeg prøver etter beste evne å ha det sosialt og tenker at det i hvert fall er bedre om jeg sier noe litt uinteressant enn at vi bare sitter der og speider, tar opp telefonen osv, som overhodet ikke ser bra ut. 

😑

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å forklare ham det? 

Anonymkode: 49470...bfe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (40 minutter siden):

Herregud... 

Jeg har en kompis som som jeg stadig vekk er med ute på byen, men han bare sitter der og speider etter damer, er opptatt av å ha et bra bord, hvordan vi sitter ved bordet osv, men han skjønner ikke at det å bare sitte der og fremstå som en kjedelig person har en viss betydning.

Jeg snakker til ham, stiller han spørsmål osv, som han forsåvidt responderer på såfremt han hører hva jeg sier, men han skjønner ikke at han selv må ta en aktiv rolle for å unngå at vi fremstår som to stille raringer som ikke engang snakker med hverandre. 

Så vi sitter der, jeg prøver etter beste evne å ha det sosialt og tenker at det i hvert fall er bedre om jeg sier noe litt uinteressant enn at vi bare sitter der og speider, tar opp telefonen osv, som overhodet ikke ser bra ut. 

😑

🤣🤣 Off.. føler med deg😅

Anonymkode: bf8a5...054

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har du prøvd å forklare ham det? 

Nei. Jeg irriterer meg over ham til tider, og han er nok negativt innstilt til meg noen ganger, men vi snakker egentlig ikke om ting sånn sett. Det hender at han kommer med noen negative kommentarer om meg, men vi snakker egentlig ikke ut om ting og jeg tenker at jeg må trå varsomt, at han ikke tåler så mye. Jeg lufter egentlig disse tingene med en annen kompis som også er oppgitt over han her. Og så er det naturligvis mulig at de to snakker litt om meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at du også bryr deg mer om at dere ikke ser bra ut, sier jo at dere ikke har det så gøy og kanskje heller ikke vil få det. 

Bryr du deg om han? Bryr han seg om deg? Hva liker han å prate om? Hva liker du å prate om? 

Anonymkode: 68332...ea0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (5 timer siden):

Herregud... 

Jeg har en kompis som jeg stadig vekk er med ute på byen, men han bare sitter der og speider etter damer, er opptatt av å ha et bra bord, hvordan vi sitter ved bordet osv, men han skjønner ikke at det å bare sitte der og fremstå som en kjedelig person har en viss betydning.

Jeg snakker til ham, stiller ham spørsmål osv, som han forsåvidt responderer på såfremt han hører hva jeg sier, men han skjønner ikke at han selv må ta en aktiv rolle for å unngå at vi fremstår som to stille raringer som ikke engang snakker med hverandre. 

😑

Hadde dette vært meg så hadde jeg ikke gidder....

Å hale og dra i andre mennesker for å få dem i tale er slitsomt bare.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sluttet å dra ut med han. 

Anonymkode: 0d170...cbf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 timer siden):

Nei. Jeg irriterer meg over ham til tider, og han er nok negativt innstilt til meg noen ganger, men vi snakker egentlig ikke om ting sånn sett. Det hender at han kommer med noen negative kommentarer om meg, men vi snakker egentlig ikke ut om ting og jeg tenker at jeg må trå varsomt, at han ikke tåler så mye. Jeg lufter egentlig disse tingene med en annen kompis som også er oppgitt over han her. Og så er det naturligvis mulig at de to snakker litt om meg også. 

Men da er jo du like ille. Hvorfor snakker dere ikke om det? Trenger ikke være sårende det vel? Bare si at du leste at folk tiltrekkes hvis de ser andre smiler, prater og har det gøy, og at kanskje dere skulle prøve det?

Haha, jeg husker jeg og venninnene mine tulla med det når vi var ute, det var jo et velkjent faktum! Tiltrekker ingen ved å se dyster og stum ut, med mindre man er slående vakker, og det er nå de færreste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 timer siden):

Hadde dette vært meg så hadde jeg ikke gidder....

Å hale og dra i andre mennesker for å få dem i tale er slitsomt bare.....

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde sluttet å dra ut med han. 

Anonymkode: 0d170...cbf

Jeg har ikke så mange andre å gå ut med, og det har ikke han heller. Ser for meg at han ideelt sett helst ville dratt ut med andre, og kanskje flere. Jeg er ikke like oppsøkende som ham og han tenker nok at jeg har for lavt energinivå, som kan være litt ødeleggende. Men han bør uansett skjønne at man kan ikke bare sitte der uten å prøve å snakke litt. Det blir liksom min jobb å holde praten i gang og jeg tenker som sagt at det ser dumt ut om vi sitter der alene og ikke snakker sammen. Det blir slitsomt å hele tiden være den som prøver å finne på noe å si.

Han kan være ivrig på at vi skal gå bort til bord hvor det sitter to damer, bare de to, helt ut av det blå. For meg blir det for oppsøkende/invaderende, og hvis vi i beste fall er middels attraktive går det dårlig. Så han er nok litt oppgitt over meg på det området, og han mener nok også at jeg bør være mer oppsøkende når jeg står/sitter ved siden av noen. Jeg snakker jo med folk i slike situasjoner, men langt ifra alltid, og han er mer ivrig. Det er slike ting som får meg til å tro at han helst ville dratt ut med andre, men at i nøden spiser fanden fluer. Et rart vennskap, og jeg tenker at vi er hverandres nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke så mange andre å gå ut med, og det har ikke han heller. Ser for meg at han ideelt sett helst ville dratt ut med andre, og kanskje flere. Jeg er ikke like oppsøkende som ham og han tenker nok at jeg har for lavt energinivå, som kan være litt ødeleggende. Men han bør uansett skjønne at man kan ikke bare sitte der uten å prøve å snakke litt. Det blir liksom min jobb å holde praten i gang og jeg tenker som sagt at det ser dumt ut om vi sitter der alene og ikke snakker sammen. Det blir slitsomt å hele tiden være den som prøver å finne på noe å si.

Han kan være ivrig på at vi skal gå bort til bord hvor det sitter to damer, bare de to, helt ut av det blå. For meg blir det for oppsøkende/invaderende, og hvis vi i beste fall er middels attraktive går det dårlig. Så han er nok litt oppgitt over meg på det området, og han mener nok også at jeg bør være mer oppsøkende når jeg står/sitter ved siden av noen. Jeg snakker jo med folk i slike situasjoner, men langt ifra alltid, og han er mer ivrig. Det er slike ting som får meg til å tro at han helst ville dratt ut med andre, men at i nøden spiser fanden fluer. Et rart vennskap, og jeg tenker at vi er hverandres nærmeste.

Så han er tause Birgitte hos deg, men sprudler sammen med andre?

Altså jeg går kun ut på byen hvis jeg føler det gir meg noe...

Hvis ikke så skriver jeg her på KG. Det gir meg mer for å si det sånn.....

Jeg går ikke ut bare for å gå ut liksom...

For meg blir det meningsløst....

Kan gå ut hvis jeg har noen hyggelige venninner, og jeg er ikke avhengig av dem sånn sett, for dem flakser rundt kan du si 😂.

Men vi sjekker innom hverandre av og til da 😂. Eller jeg sjekker innom dem 😂.

Må passe på litt innimellom vettu 😉.

Så dem ikke roter seg opp i noe tull 😂

Neida jeg bare tuller 😂. Vi passer på hverandre....Er det vi gjør ❤️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Så han er tause Birgitte hos deg, men sprudler sammen med andre?

Altså jeg går kun ut på byen hvis jeg føler det gir meg noe...

Hvis ikke så skriver jeg her på KG. Det gir meg mer for å si det sånn.....

Jeg går ikke ut bare for å gå ut liksom...

For meg blir det meningsløst....

Kan gå ut hvis jeg har noen hyggelige venninner, og jeg er ikke avhengig av dem sånn sett, for dem flakser rundt kan du si 😂.

Men vi sjekker innom hverandre av og til da 😂. Eller jeg sjekker innom dem 😂.

Må passe på litt innimellom vettu 😉.

Så dem ikke roter seg opp i noe tull 😂

Neida jeg bare tuller 😂. Vi passer på hverandre....Er det vi gjør ❤️.

Vet ikke om han er nevneverdig annerledes med andre, og jeg vet ikke hvem det skulle vært med siden det stort sett er meg han drar ut med. Når han kommer i snakk med ukjente kan det være lettere å snakke med dem siden det går an å stille spørsmål for å bli kjent. Han er nok mer usikker på hva han skal si til meg som han har mye kontakt med omtrent daglig.

Men jeg vet at han er mer typen til å la seg rive med ved bordene, når det spilles musikk som får opp stemningen, det er opp med hendene, prøver å skåle med ukjente osv. Han prøver å være mer med, men tenker ikke nok over at han tidvis blir altfor stille og ikke gjør noen innsats for å holde praten i gang, som gjør oss mindre attraktive som en duo. Om jeg ikke sier noe kan vi i verste fall sitte der som to tause raringer i kanskje ti minutter av gangen. Jeg klarer heldigvis å sørge for at det ikke blir stille for lenge av gangen.

Endret av norw
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at han er stille, men at han ikke virker interessert i å snakke med deg. Jeg er også stille, men jeg er veldig oppmerksom på de jeg er sammen med. Ser ikke etter bedre selskap, og fikler ikke med mobilen. Du har min fulle oppmerksomhet.

Anonymkode: ccd10...cf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Problemet er ikke at han er stille, men at han ikke virker interessert i å snakke med deg. Jeg er også stille, men jeg er veldig oppmerksom på de jeg er sammen med. Ser ikke etter bedre selskap, og fikler ikke med mobilen. Du har min fulle oppmerksomhet.

Anonymkode: ccd10...cf1

Han er opptatt av å snakke om de riktige tingene. Vi var ute med han andre som jeg har nevnt i tråden, oss tre, og han tredje er typen til å snakke om skatt, strøm osv, og det var visst feil temaer å snakke om, så da måtte vi bytte til noe annet. 

Jeg vil si at det er han som er problemet. Han har for lite å snakke om, vil snakke om de riktige tingene osv, og jeg merker at han tidvis blir stille på fester med folk vi kjenner godt.

Han må bare sørge for å få sagt noe, særlig ute på byen, for å unngå at ukjente ser på oss som to tause raringer som ikke snakker med hverandre engang. 

Ringer meg omtrent hver dag, og kanskje to ganger samme dag, uten at det er noen andre grunner enn å bare snakke litt, så det må være en viss interesse der.

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 time siden):

Han er opptatt av å snakke om de riktige tingene. Vi var ute med han andre som jeg har nevnt i tråden, oss tre, og han tredje er typen til å snakke om skatt, strøm osv, og det var visst feil temaer å snakke om, så da måtte vi bytte til noe annet. 

Jeg vil si at det er han som er problemet. Han har for lite å snakke om, vil snakke om de riktige tingene osv, og jeg merker at han tidvis blir stille på fester med folk vi kjenner godt.

Han må bare sørge for å få sagt noe, særlig ute på byen, for å unngå at ukjente ser på oss som to tause raringer som ikke snakker med hverandre engang. 

Ringer meg omtrent hver dag, og kanskje to ganger samme dag, uten at det er noen andre grunner enn å bare snakke litt, så det må være en viss interesse der.

Men herregud da, hva snakker dere om når han ringer? Hvorfor har dere ingenting å snakke om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er slik, vi går ikke ut på byen for å treffe menn altså men ut for å ta kaffe på dagtid og slikt. Uansett, ofte sitter hun begravd i telefonen, jeg starter en samtale og hun er med helt til telefonen gir lyd. Tenkte om hun kanskje har gått lei men hun tar ofte initiativ til disse treffene... Veldig merkelig når folk skal ut å treffes å så sitter de bare der og følger overhodet ikke med. 

Anonymkode: 237d2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (11 timer siden):

Hvorfor er dere venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har en venninne som er slik, vi går ikke ut på byen for å treffe menn altså men ut for å ta kaffe på dagtid og slikt. Uansett, ofte sitter hun begravd i telefonen, jeg starter en samtale og hun er med helt til telefonen gir lyd. Tenkte om hun kanskje har gått lei men hun tar ofte initiativ til disse treffene... Veldig merkelig når folk skal ut å treffes å så sitter de bare der og følger overhodet ikke med. 

Anonymkode: 237d2...90d

Ja, men det er bare fordi du godtar det...

Anonymkode: a0adb...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dere venner?

Litt i mangel på bedre venner. Vi har andre venner også, som han nevnte tredjemannen, det er noen andre som inviterer oss til noen fester iløpet av året osv, men gode og nære venner er det manko på. 

Denne tredjemannen er det andre problemstillinger med. Han avbryter hele tiden, det er åpenbart at han ikke lytter, han kan finne på å si ødeleggende ting ute blant folk... Og han er gift og har barn, som gjør det vanskeligere å finne på ting med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk som man må hale ordene ut av er slitsomme å omgås!

Anonymkode: 9b4fd...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 time siden):

Litt i mangel på bedre venner. Vi har andre venner også, som han nevnte tredjemannen, det er noen andre som inviterer oss til noen fester iløpet av året osv, men gode og nære venner er det manko på. 

Denne tredjemannen er det andre problemstillinger med. Han avbryter hele tiden, det er åpenbart at han ikke lytter, han kan finne på å si ødeleggende ting ute blant folk... Og han er gift og har barn, som gjør det vanskeligere å finne på ting med ham.

Mangel på bedre venner er ingen grunn. Bedre å være helt alene enn med slike som du beskriver. 

Anonymkode: a0adb...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...