Gå til innhold

Har jeg spist grotesk mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten feiring idag. 

Til frokost spiste jeg en grov scone og en halv vaffel. 

Så var aktiv på jobb. 

Til lunsj spiste jeg et lite stykke panert kylling og en gresk sjokoladeyoghurt fra Synnøve og drakk en iskaffe. 

Etter dette har jeg spist middag: ris med to speilegg og tomater oppkuttet pluss en halv avokado. 

Så feiret med vaffel med en god slump vispet krem og bær pluss to små mini poser med potetgull. Ett glass vin og ett glass øl. 

Helt stappmett. Tenker jeg blir feit nå 🙈

Anonymkode: bb54d...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er dette mye, men vi er forskjellige.

Anonymkode: 4d697...c74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.. 

I morgen spiser du ingenting og så oppretter du en tråd hvor du spør på om du har fått spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 35b14...774

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grotesk mye? Virkelig? Lurer du EGENTLIG på om det er grotesk mye? Da mangler du en grunnleggende virkelighetsforståelse. 

Grotesk mye vil være en BigMac meny til frokost, milkshake, stoooooor lunsj med kaloririk drikke, snacke på sjokolade og nøtter frem til mellommåltid som er en baguett. Stor big one alene og deretter spise masse godteri, potetgull og is gjennom  kvelden med cola til. Gjerne avrunde dagen med noen brødskiver for "sunnhetens skyld".

Det du ramser opp er kalorimessig mindre enn jeg spiser i en uaktiv tilværelse. Er normlvektig.

Anonymkode: 2fd40...40e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff og uff.. 

I morgen spiser du ingenting og så oppretter du en tråd hvor du spør på om du har fått spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 35b14...774

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Grotesk mye? Virkelig? Lurer du EGENTLIG på om det er grotesk mye? Da mangler du en grunnleggende virkelighetsforståelse. 

Grotesk mye vil være en BigMac meny til frokost, milkshake, stoooooor lunsj med kaloririk drikke, snacke på sjokolade og nøtter frem til mellommåltid som er en baguett. Stor big one alene og deretter spise masse godteri, potetgull og is gjennom  kvelden med cola til. Gjerne avrunde dagen med noen brødskiver for "sunnhetens skyld".

Det du ramser opp er kalorimessig mindre enn jeg spiser i en uaktiv tilværelse. Er normlvektig.

Anonymkode: 2fd40...40e

Dette er mye for meg - veldig mye. Og jeg er veldig overvektig 😭 hvorfor er det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er mye for meg - veldig mye. Og jeg er veldig overvektig 😭 hvorfor er det slik.

Veldig mye? Klarer ikke å forstå det🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut spør du meg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hannah80 said:

Ja veldig mye.. føler meg helt stappmett hele dagen. Måtte legge meg ned etter all maten føler meg som hvalross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg heller. Jeg har spist mye mer i dag, og har bmi 19.

Anonymkode: 3c7f8...5db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en helt normal dag for min del (bmi 19) 

Anonymkode: ed173...270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, man blir jo ikke feit av det man spiser EN dag. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker det....

Anonymkode: 14720...cce

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går opp i vekt hvis man spiser sånt hver dag i flere uker/måneder. Å spise litt mer en vanlig en dag eller to gjør deg ikke feit. 

Anonymkode: a42ee...edd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalvektig, BMI 20, og så klart legger du på deg av det der om du spiser slik ofte (og er inaktiv). I volum er det jo ikke mye mat, men det er kaloririk mat.

Jeg må passe veldig på hva jeg spiser for å holde meg slank. Og jeg forstår ikke hvorfor feiring betyr at du må spise usunt fra morgen til kveld? Jeg feirer jeg også, og da blir det kanskje kake etter middag om jeg har bursdag (har barn, og dette er viktig for de) eller bobler om om jeg feirer alene. Men man må ikke feire til alle måltider. Man kan også gjøre ekstra stas med friske bær til frokost, som kan spises med feks mager vaniljekesam eller yt yoghurt. 

To sånne små poser med potetgull (40 gram per) er 420 kalorier (210 per). En 0,3 øl er vel ca 150. Et glass vin kan jo både være lite og stort, men si 120 kcal om du får 5 glass på en flaske. En vaffel er vel 200-300 kcal avhengig av størrelse og hva du har i røra, vi kan si 240 kcal i en vaffel. Kremfløte har 350 kcal i 1 dl, hvor mye bruker man på en vaffel tro… La oss si 100 kcal ink syltetøy. Da er vi oppe på 1030 kcal på kveldskosen. Det er kanskje halve dagsbehovet til en normalt aktiv kvinne, mens gjerne over for en voksen kvinne som sitter mye stille (jeg aner ikke hva du er).

Iskaffene til Tine har ca 200 kcal, det samme har en Nyt sjokoladeyoghurt. Og en halv vaffel til.

Da er vi totalt oppe i 1550 kcal på bare usunt/«kos». Det lille du har spist av vanlig mat gjør at du kommer over dagsbehovet ditt. Samtidig føler du deg dårlig pga lite skikkelig mat. 1 kg tilsvarer ca 7000 kcal, så nei, feit blir du ikke av en dag. Men ja, overvektig blir du på sikt.

Måtte ta en utregning da mange påstod dette var lite.

Anonymkode: 011a7...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det varierer jo så mye fra person til person, og det kommer jo også litt an på størrelsen på scone og vafler og porsjon ris osv. 

For min del hadde det vært litt mye, tror jeg, men jeg er slank og veldig lav, og har lavt kaloribehov av den grunn. Samtidig så skriver du at det var en feiring. Og jeg kunne garantert spist det samme om det var en feiring og de vaflene var veldig gode, uten å oppleve det mye. Jeg spiser i hvert fall typisk mer enn jeg vanligvis gjør om vi har noe veldig godt til middag, eller jeg blir invitert på en perfekt pizza en fredag kveld. Da er matlysten lavere neste dag, så det jevner seg ut uten at det er noe jeg tenker på. 

For samboeren min, eller venninnen som bruker å invitere meg på de perfekte pizzaene sine i blant, hadde det ikke vært mye. De er også normalvektige. 

Anonymkode: e4d7f...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er normalvektig, BMI 20, og så klart legger du på deg av det der om du spiser slik ofte (og er inaktiv). I volum er det jo ikke mye mat, men det er kaloririk mat.

Jeg må passe veldig på hva jeg spiser for å holde meg slank. Og jeg forstår ikke hvorfor feiring betyr at du må spise usunt fra morgen til kveld? Jeg feirer jeg også, og da blir det kanskje kake etter middag om jeg har bursdag (har barn, og dette er viktig for de) eller bobler om om jeg feirer alene. Men man må ikke feire til alle måltider. Man kan også gjøre ekstra stas med friske bær til frokost, som kan spises med feks mager vaniljekesam eller yt yoghurt. 

To sånne små poser med potetgull (40 gram per) er 420 kalorier (210 per). En 0,3 øl er vel ca 150. Et glass vin kan jo både være lite og stort, men si 120 kcal om du får 5 glass på en flaske. En vaffel er vel 200-300 kcal avhengig av størrelse og hva du har i røra, vi kan si 240 kcal i en vaffel. Kremfløte har 350 kcal i 1 dl, hvor mye bruker man på en vaffel tro… La oss si 100 kcal ink syltetøy. Da er vi oppe på 1030 kcal på kveldskosen. Det er kanskje halve dagsbehovet til en normalt aktiv kvinne, mens gjerne over for en voksen kvinne som sitter mye stille (jeg aner ikke hva du er).

Iskaffene til Tine har ca 200 kcal, det samme har en Nyt sjokoladeyoghurt. Og en halv vaffel til.

Da er vi totalt oppe i 1550 kcal på bare usunt/«kos». Det lille du har spist av vanlig mat gjør at du kommer over dagsbehovet ditt. Samtidig føler du deg dårlig pga lite skikkelig mat. 1 kg tilsvarer ca 7000 kcal, så nei, feit blir du ikke av en dag. Men ja, overvektig blir du på sikt.

Måtte ta en utregning da mange påstod dette var lite.

200-300 kcal i en vaffel?!? Eller i en plate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tok to osteskiver på i stedet for en i dag. Omg, nå blir jeg feit!"

Anonymkode: c0a18...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

200-300 kcal i en vaffel?!? Eller i en plate?

En vaffel og en plate er det samme i min verden 😅 Et vaffelhjerte er i min verden en del av en vaffel. 

Så 200-300 kalorier i en hel vaffel, ikke i et vaffelhjerte 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...