Gå til innhold

Hvor burde jeg ikke dra I Oslo? Første gangen min😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Grønland, Groruddalen, egentlig de fleste stedene i øst og sør-øst er greit å holde seg unna, hvertfall på kvelden.

Anonymkode: dd92f...2bd

Hva?? Groruddalen er av de minst belasta områdene i byen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når dere går rundt, ikke virk som ofre. Gå som dere eier verden.

Anonymkode: 727a8...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andro skrev (1 minutt siden):

Eneste grunnen til at jeg ikke ville anbefalt turister og dra hit er fordi det ikke skjer så mye spennende her 😅 men fint med kort vei til Oslo sentrum inkl Tøyen og Grønland 

Anonymkode: 5ebd2...388

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i Oslo i 25 år. Unngår ingen steder, ingen tider.

Hvis du er full og går på et folketomt sted så kan du møte på ubehagelige opplevelser hvor som helst i landet. Min erfaring som mann er at jeg opptrer skikkelig og så ønsker ingen å lage kvalm.

Anonymkode: 84cc5...232

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi er to veninner i 20 årene som skal reise til Oslo for første gang🙈  jeg har ikke vært der før, og lurer på om det er noen steder vi burde unngå når vi går ut på dag/kveld osv? Jeg merker jeg er ganske nervøs når jeg følger med på nyhetene, og som førstegangs reisende vil jeg være på den sikre siden🌸

Anonymkode: e2e48...1c8

Kos dere på Aker Brygge og Carl Johansgate. Shopping, restauranter mm. Ville droppet natteliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er to veninner i 20 årene som skal reise til Oslo for første gang🙈  jeg har ikke vært der før, og lurer på om det er noen steder vi burde unngå når vi går ut på dag/kveld osv? Jeg merker jeg er ganske nervøs når jeg følger med på nyhetene, og som førstegangs reisende vil jeg være på den sikre siden🌸

Anonymkode: e2e48...1c8

Hold dere unna Oslo.. nordens Bagdad!!

Anonymkode: e9d22...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brugata.

Slottsparken er vel ikke noe problem uansett. Liten park, mye trafikk, kongens garde på vakt. Har aldri følt meg utrygg der.

Anonymkode: 4dd44...c4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold dere unna Oslo.. nordens Bagdad!!

Anonymkode: e9d22...0fd

🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (6 minutter siden):

Kos dere på Aker Brygge og Carl Johansgate. Shopping, restauranter mm. Ville droppet natteliv.

Karl, ikke Carl. Hvorfor dra til Oslo for å bare møte turister når man er ung? Dra til Løkka, Sagene, Grønland og Oslo-bukta. 

Anonymkode: af9fb...60c

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (8 minutter siden):

Nattelivet er nesten obligatorisk, om man er en som går ut iblant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brugata.

Slottsparken er vel ikke noe problem uansett. Liten park, mye trafikk, kongens garde på vakt. Har aldri følt meg utrygg der.

Anonymkode: 4dd44...c4f

Hva er greia med Slottsparken, fortsatt dårlig rykte etter at ungdom røykte hasj der på 90 tallet? 😅 aldri tenkt på det et sted jeg ikke går alene på natten. Det er så « åpent « . 
ja, hvis man ikke vil se narkomane så er Brugata stedet og unngå. Tror folk i Oslo generelt ikke tenker over det, men om man ikke er vant til storby så kan en jo ta en omvei der. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
atropos skrev (48 minutter siden):

Hvorfor ikke botanisk hage? Det er da veldig fint der, iallefall inne i selve hagen? 
Brugata og nederst på Grønland på kveldstid ville jeg holdt meg unna. 

Enig. Brugata og Grønland er «no go» 

Det er også Tøyen (særlig rundt t-bane stasjonen). Men akkurat rundt Botanisk hage er det vel ikke så ille? 
Ellers er det kriminalitet rundt Holmlia, Romsås og Stovner. Generelt er vel store deler av Groruddalen forslummet

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Slottsparken på kvelden. 

Anonymkode: f1dde...826

Det er mange år siden Slottsparken var

skummel på kvelden/natta

Anonymkode: b8418...91c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grønland, Groruddalen, egentlig de fleste stedene i øst og sør-øst er greit å holde seg unna, hvertfall på kvelden.

Anonymkode: dd92f...2bd

For noe tøys.... Tar joggeturer nesten hver kveld på Groruddalen, ingenting som som er farlig her.  Jeg er ung og frisk dame på 30 år.

Anonymkode: 4a7cf...76d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Andro skrev (18 minutter siden):

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eneste grunnen til at jeg ikke ville anbefalt turister og dra hit er fordi det ikke skjer så mye spennende her 😅 men fint med kort vei til Oslo sentrum inkl Tøyen og Grønland 

Enig med dere begge!

Det er lite blind eller tilfeldig vold i Groruddalen. Heller ikke gateran, etc. Det skjer stort sett i sentrum eller på Vestkanten.

Når det er sagt er det ikke så mange turister som drar dit. Men nå for tiden er i Groruddalen unge mennesker med normal inntekt i Oslo vanligvis bosetter. De minste leilighetene i Groruddalen koster stort sett 2,5-3,5 millioner, noe som er det mest oppnåelige for nyutdannede med studielån. Området var belastet på 90-tallet, og den oppfatningen henger nok litt igjen blant folk som ikke er kjent i Oslo ;) 

TS skal være veldig uheldig dersom det skjer henne noe som turist i Oslo. De minst trivelige stedene man kan oppholde seg om kvelden er Brugata, langs Akerselva og deler av Grønland. Men det verste som skjer er sannsynligvis at du ser noen som er rusa, eller får tilbud om å kjøpe hasj.

Er litt overrasket over at man kan være over 20 år, og aldri ha vært i Oslo? Og gå rundt med en forestilling om at det er en farlig by?

Mener ikke å være sarkastisk, men de eneste jeg kjenner som har disse holdningene er damer i 90-årene som bor i et veldig usentralt dalstrøk. Men TS har kanskje ikke vokst opp i Norge? 🤔

Anonymkode: 72a72...d6d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noe tøys.... Tar joggeturer nesten hver kveld på Groruddalen, ingenting som som er farlig her.  Jeg er ung og frisk dame på 30 år.

Anonymkode: 4a7cf...76d

Samme her! 

Glemte også mac’en min på hagebordet når jeg reiste bort en helg. Det går en ganske trafikkert gangsti forbi, men ingen strakk hånda over hagegjerdet og nappet den med seg. Den sto der i tre døgn. 🤷🏼‍♀️

Jeg har kollegaer fra Vestkanten som tror at leiligheter i Groruddalen koster 150.000-200.000 og spør om jeg ikke er redd for å gå på butikken om kvelden 😂😂😂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme her! 

Glemte også mac’en min på hagebordet når jeg reiste bort en helg. Det går en ganske trafikkert gangsti forbi, men ingen strakk hånda over hagegjerdet og nappet den med seg. Den sto der i tre døgn. 🤷🏼‍♀️

Jeg har kollegaer fra Vestkanten som tror at leiligheter i Groruddalen koster 150.000-200.000 og spør om jeg ikke er redd for å gå på butikken om kvelden 😂😂😂 

Jeg er fra vestkanten og tror ikke det, ingen grunn til å henge ut halve Oslo bare fordi du har noen mindre intelligente kollegaer 

Anonymkode: af9fb...60c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke botanisk hage? Det er da veldig fint der, iallefall inne i selve hagen? 
Brugata og nederst på Grønland på kveldstid ville jeg holdt meg unna. 

Området rundt botanisk hage kan være lite hyggelig. Særlig når det er mørkt og kveldstid. Flere som har opplevd vold/overgrepsoverfall ett der. 

Selve botanisk hage derimot kan være veldig fint når det er masse blomster og sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...