AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Vi er to veninner i 20 årene som skal reise til Oslo for første gang🙈 jeg har ikke vært der før, og lurer på om det er noen steder vi burde unngå når vi går ut på dag/kveld osv? Jeg merker jeg er ganske nervøs når jeg følger med på nyhetene, og som førstegangs reisende vil jeg være på den sikre siden🌸 Anonymkode: e2e48...1c8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #2 Skrevet 26. april 2024 Oslo er hovedstad og som i alle hovedstader skjer det ting. Spør på turistkontoret når dere kommer fram. Om dere bor på hotell, kan resepsjonisten også gi informasjon. Ingen vits i å ramse opp steder, for når man "går ut", er ingen steder generelt mer utsatt enn andre. God tur! Anonymkode: 61aff...304 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er to veninner i 20 årene som skal reise til Oslo for første gang🙈 jeg har ikke vært der før, og lurer på om det er noen steder vi burde unngå når vi går ut på dag/kveld osv? Jeg merker jeg er ganske nervøs når jeg følger med på nyhetene, og som førstegangs reisende vil jeg være på den sikre siden🌸 Anonymkode: e2e48...1c8 Grønland, Groruddalen, egentlig de fleste stedene i øst og sør-øst er greit å holde seg unna, hvertfall på kvelden. Anonymkode: dd92f...2bd 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 Hvis man er turist i Oslo drar man nok ikke til Groruddalen. Anonymkode: cf014...3c4 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Skrevet 26. april 2024 Slottsparken på kvelden. Anonymkode: f1dde...826
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #6 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man er turist i Oslo drar man nok ikke til Groruddalen. Anonymkode: cf014...3c4 Ikke om man bor her heller Anonymkode: 0d710...706 6 3
Ludovica- Skrevet 26. april 2024 #7 Skrevet 26. april 2024 (endret) Groruddalen er veldig rolig og fint det. Men er jo bare et sted folk bor så tviler på at to turister i 20 årene drar dit med mindre man skal gå tur i skogen eller stå på ski. Området rundt Brugata og botanisk hage er stedene jeg ville unngått. Endret 26. april 2024 av Ludovica- 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #8 Skrevet 26. april 2024 Ingen steder hvor det er aktuelt å dra som turist er noe å bekymre seg for. Anonymkode: 7cf9f...c65 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #9 Skrevet 26. april 2024 Området Storgata-Brugata-Hausmannsgate og nedre Tollbugata er nok det dårlige området i Oslo, som det er lettest å havne i ved en tilfeldighet. Unngå det. Anonymkode: e1a37...12f 9 2
atropos Skrevet 26. april 2024 #10 Skrevet 26. april 2024 Ludovica- skrev (1 minutt siden): Groruddalen er veldig rolig og fint det. Men er jo bare et sted folk bor så tviler på at to turister i 20 årene drar dit med mindre man skal gå tur i skogen eller stå på ski. Området rundt Brugata og botanisk hage er stedene jeg ville unngått. Hvorfor ikke botanisk hage? Det er da veldig fint der, iallefall inne i selve hagen? Brugata og nederst på Grønland på kveldstid ville jeg holdt meg unna. 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #11 Skrevet 26. april 2024 Ikke gå alene gjennom parker og langs Akerselva alene, ellers kan du gå over alt, så lenge du ikke er med i en gieng som har fiender Anonymkode: af9fb...60c 5
Mariannesc Skrevet 26. april 2024 #12 Skrevet 26. april 2024 Riktig som fler skriver ovenfor. Området rundt brugata ville jeg holdt meg unna for. Og hvis dere er ekstra redde for at noe kan skje, ville jeg også holdt meg unna Youngstorget og rundt der. Anbefaler heller området rundt Karl Johan, Nasjonalteateret og ned mot Aker Brygge/Tjuvholmen. Evt Solliplass. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #13 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gå alene gjennom parker og langs Akerselva alene, ellers kan du gå over alt, så lenge du ikke er med i en gieng som har fiender Anonymkode: af9fb...60c Helt enig, men dette med å unngå parker osv alene gjelder bare på kvelden. Ellers - ta helt vanlige forholdsregler, ikke gå med åpen sekk med verdisaker i ol. Og slapp av - har gått rundt i Oslo i hele mitt liv, og har aldri sett noe veldig skummelt. Anonymkode: 2f2c9...1a0 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #14 Skrevet 26. april 2024 Sålenge dere holder følge med hverandre og ikke går alene eller er ekstremt beruset tenker jeg de fleste steder er helt trygt. Generelt er det greit å droppe å gå inn i parker etter midnatt (hovedvei gjennom park sånn 00-03 når dere går sammen går fint) + hold dere til de store gatene med utesteder og folk. Jeg bor i Oslo og forsøker å unngå deler av Storgata og området rundt Brugata + øde smågater generelt men spesielt sør for Karl Johan og på Grønland, Tøyen, deler av Torshov/Sandaker og Grunerløkka på kveld og natt. Tar det for gitt at dere ikke skal til Stovner og andre steder i Groruddalen (ikke at det er farlig men kanskje ikke det beste området på natta spesielt for unge som ikke er kjent) På dagtid går jeg overalt. Anbefaler Torggata og Grunerløkka på kveldstid om dere skal ut Bogstadveien og Hegdehaugsveien er hyggelig på dagtid (ikke farlig på kveld men ikke så mye utesteder). Anonymkode: 7f17a...f0e 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #15 Skrevet 26. april 2024 Bodd her i over 50 år og unngår ingen steder. Jeg går dit jeg har lyst til å gå. Er også vokst opp i et risikoområde selv. Jeg ville heller fokusert på hva dere har lyst til å se og gjøre, ikke hva dere må unngå. Anonymkode: 282ec...29c 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #16 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enig, men dette med å unngå parker osv alene gjelder bare på kvelden. Ellers - ta helt vanlige forholdsregler, ikke gå med åpen sekk med verdisaker i ol. Og slapp av - har gått rundt i Oslo i hele mitt liv, og har aldri sett noe veldig skummelt. Anonymkode: 2f2c9...1a0 Glemte å skrive på kvelden, takk for viktig presisering 👍🏻😊 Anonymkode: af9fb...60c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #17 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sålenge dere holder følge med hverandre og ikke går alene eller er ekstremt beruset tenker jeg de fleste steder er helt trygt. Generelt er det greit å droppe å gå inn i parker etter midnatt (hovedvei gjennom park sånn 00-03 når dere går sammen går fint) + hold dere til de store gatene med utesteder og folk. Jeg bor i Oslo og forsøker å unngå deler av Storgata og området rundt Brugata + øde smågater generelt men spesielt sør for Karl Johan og på Grønland, Tøyen, deler av Torshov/Sandaker og Grunerløkka på kveld og natt. Tar det for gitt at dere ikke skal til Stovner og andre steder i Groruddalen (ikke at det er farlig men kanskje ikke det beste området på natta spesielt for unge som ikke er kjent) På dagtid går jeg overalt. Anbefaler Torggata og Grunerløkka på kveldstid om dere skal ut Bogstadveien og Hegdehaugsveien er hyggelig på dagtid (ikke farlig på kveld men ikke så mye utesteder). Anonymkode: 7f17a...f0e Jeg unngår ikke Brugata, Teddys ❤️🍺 Anonymkode: af9fb...60c 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #18 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Grønland, Groruddalen, egentlig de fleste stedene i øst og sør-øst er greit å holde seg unna, hvertfall på kvelden. Anonymkode: dd92f...2bd Hva? Grønland er jo en perle. Bodd i groruddalen i 46 år så kjenner ikke til at jeg bør holde meg unna, men det er kanskje ikke noe spesielt som skjer her. Bydel gamle Oslo, inkludert Grønland , på østkanten er vel noe av det beste med Oslo. Anonymkode: 5ebd2...388 3 3 1
Andro Skrevet 26. april 2024 #19 Skrevet 26. april 2024 Ingen steder i Oslo er egentlig farlige for "vanlige folk", men om du ikke er byvant så syns jeg at du skal unngå Brugata på natta. Selv går jeg der uten å ofre det en tanke. 4 1 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #20 Skrevet 26. april 2024 Har bodd på Tøyen i mange år og går så og si daglig på Grønland til alle døgnets tider. Det er helt trygt. Masse billig mat å få tak i fra hele verden, så dumt å gå glipp av den opplevelsen for turister, tenker jeg. Anonymkode: 41482...f1c 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå